Jump to content
IGNORED

Typowe usterki S4 B8 3.0TFSI 333KM


Virnik

Recommended Posts

Witam

 

W google 99% opinii o tym silniku są o jego poprzednich wersjach (290/310km?), gdzie występują dolewki oleju, wymiany świec czy problemami z s-troniciem. 

 

Czy ma ktoś wiedzę o typowych usterkach silnika z s4b8 333km? jak z wtryskami czy rozrządem? (przesiadam się z 3.0 tdi :(). Czy występują ukryte bomby po których pójdzie silnik do remontu / wymiany?

 

Pozdrawiam

Edited by Virnik
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

z rozrządem wiadomo kiedyś będzie problem, w końcu wszystko się zużywa, ale nie jest felerny jak np w pierwszych 3.2fsi, 200-250kkm pewnie przejedzie

benzyna więc wtryski raczej bezproblemowe,

ze strony wymień silnik, można wnioskować że jazda bez oleju, albo z olejem w konsystencji smaru, może go zabić, wiadomo LL + pałowanie nie wydłuży jego żywota

z olejem nie ma problemu, przynajmniej ja, silnik generuje wysokie temperatury więc koniecznie dobre 5w40, a nie ekologiczne 5w30

Link to comment
Share on other sites

Te siliniki cieszą się dobra opinią, nie mają jakiś wad konstrukcyjnych, Sporo osób dmucha je w okolice 500 KM i dalej  jeżdzą.

U mnie spalanie około 15 litrów . Miasto i trasa w okolicah 200km/h. 

Ogólnie bardzo polecam.

Link to comment
Share on other sites

Silniki z  ogromnym potencjałem, świetna dynamika i elastyczność, zmiana kółka na kompresorze + soft + usunięcie katów = przyrost mocy do ok 450-470 koni i 570Nm oczywiście w zależności od kondycji silnika i mapy.... lecz przy tej mocy zaczynają się już problemy ze sprzęgłem (manual)  :(  doświadczyłem na ,,własnej skórze,,  

jeśli chodzi o spalanie... hmm średnie ok 13-15 litrów jeżdżąc spokojnie z przewagą miasta, na trasie 130-160km/h ok 11litrów

Link to comment
Share on other sites

Witam.Niedawno sprowadziłem Audi S5 z USA. 2014 rok o mocy 333 KM i przebiegu 58 tys km i tak sobie czytam różne informacje podawane przez uzytkownikow tego modelu i sie zastanawiam jak wam pali ponizej 15-16 litrow. Mi pali 18-20 w miescie. Moze dlatego ze go jeszcze czasem przycisne. Czy to auta z usa maja talkie duze spalanie czy cos jest nie tak z moim modelem

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, S5-3M napisał:

Witam.Niedawno sprowadziłem Audi S5 z USA. 2014 rok o mocy 333 KM i przebiegu 58 tys km i tak sobie czytam różne informacje podawane przez uzytkownikow tego modelu i sie zastanawiam jak wam pali ponizej 15-16 litrow. Mi pali 18-20 w miescie. Moze dlatego ze go jeszcze czasem przycisne. Czy to auta z usa maja talkie duze spalanie czy cos jest nie tak z moim modelem

tyle w temacie moim zdaniem :-)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.10.2019 o 20:48, S5-3M napisał:

sie zastanawiam jak wam pali ponizej 15-16 litrow. Mi pali 18-20 w miescie.

Matko.... miasto miastu nierówne, ale mnie przy delikatnej jeździe na odcinku ok. 5-6 km spala 10-11... A w trasie na tempomacie 120 z Krakowa do Warszawy 8.2. Jechałem kiedyś w nocy z Krakowa do Pyrzowic i spalił tam i z powrotem 7.7. Dwie dychy to poprzednia generacja paliła (4.2)

A z usterek, o które autor pyta - mnie dopadła awaria termostatu (o czym z resztą piszą). No i koszty zamknęły się w okolicach 2.5k z lawetą :-) - termostat, pompa, jakaś rura, pasek kompresora  + robocizna. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.10.2019 o 20:48, S5-3M napisał:

Witam.Niedawno sprowadziłem Audi S5 z USA. 2014 rok o mocy 333 KM i przebiegu 58 tys km i tak sobie czytam różne informacje podawane przez uzytkownikow tego modelu i sie zastanawiam jak wam pali ponizej 15-16 litrow. Mi pali 18-20 w miescie. Moze dlatego ze go jeszcze czasem przycisne. Czy to auta z usa maja talkie duze spalanie czy cos jest nie tak z moim modelem

wyczyść nagar to spadnie.

znajomy w a6 przy pakiecie 500+ ma niższe wyniki jak podane na forum.

Edited by marcin4x4
Link to comment
Share on other sites

Ja mam w mieście 13.2 i nie jeżdżę jak emeryt, trasa 9 ale.max 130km/h

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.11.2019 o 18:11, Dev napisał(a):

Ja mam w mieście 13.2 i nie jeżdżę jak emeryt, trasa 9 ale.max 130km/h

Odgrzeję temat trochę bo mam ten sam silnik w Cayenne Hybrid z 2015 roku, jaki olej będzie najlepszy do niego?

Link to comment
Share on other sites

Ravenol Turbo VST 5W40

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Dev napisał(a):

Ravenol Turbo VST 5W40

Dziękuję

Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.11.2023 o 18:05, Dev napisał(a):

Ravenol Turbo VST 5W40

VST kupiony natomiast jeszcze chciałbym wymienić w skrzyni rozdzielczej i tam niby idą dwa różne w sensie do wersji hybryd jest inny niż do pozostałych.

Z ravenol to by było ATC DTF-1 albo VSG 75W-90 i do hybrydy jest niby ten drugi....

Edited by Tajfun211
Link to comment
Share on other sites

Daj VIN

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.12.2023 o 22:48, Dev napisał(a):

Daj VIN

proszę WP1AE2A26FLA50831

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.12.2023 o 23:31, Tajfun211 napisał(a):

VST kupiony natomiast jeszcze chciałbym wymienić w skrzyni rozdzielczej i tam niby idą dwa różne w sensie do wersji hybryd jest inny niż do pozostałych.

Z ravenol to by było ATC DTF-1 albo VSG 75W-90 i do hybrydy jest niby ten drugi....

 

skrzynia rozdzielcza - 958 341 536 00 ale nie znam pojemnosci

dyfer tył - 000 043 305 04

automat - 000 043 306 24

 

Edited by Dev
Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytanie czy do tego silnika pracującego w hybrydzie jest dobry olej 0W40? Bo silnik bardzo często się wyłącza i nie dogrzewa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...