MaTeo85 Opublikowano 18 Marca 2021 Opublikowano 18 Marca 2021 9 godzin temu, banczy napisał: przód mam 67,4 cm. a tył 62-63. Oponki 205/55 R16. masz Avanta, a to w nich jest normalne że z wiekiem siadają i to bardzo mocno. U siebie miałem to samo, przód na 65,5cm a tył na 62 (1BE) po wymianie sprężyn z tyłu jest teraz idealnie. Jak wyżej wspomniałem sprężyny dobierał mi kolega @dziki polecam odezwać się do niego.
banczy Opublikowano 18 Marca 2021 Opublikowano 18 Marca 2021 (edytowane) 6 godzin temu, Mr.Joker napisał: No to masz odpowiedź. Przód siedzi prawidlowo jak na 1ba nawet z tamtymi sprezynami wysokość wychodzi coś jak s line czyli - 2cm niżej niż 1ba. Natomiast tyl masz niżej o prawie 6cm od serii czyli 1ba i i nawet jest niżej niż s line. Także poprzedni właściciel dobrze dobrał sprężyny ja w sumie też tylko problem jest z tylem. Najlepiej daj wlepke serwisowa to się coś wymyśli. Zależy jeszcze czego oczekujesz czy przodu nisko jak tyl czy podniesc tyl chcesz. Chciałbym wysokość zbliżoną do ori. Czyli wymienić tył muszę z tego co piszecie. Wlepa: Edytowane 18 Marca 2021 przez banczy
Mr.Joker Opublikowano 18 Marca 2021 Opublikowano 18 Marca 2021 6 godzin temu, banczy napisał: Chciałbym wysokość zbliżoną do ori. Czyli wymienić tył muszę z tego co piszecie. Wlepa: Z tyłu masz 13 kategorie wagowa z racji tego że avant w quattro swoją drogą ciekawe co tam siedzi teraz ze tak siadl.. Tak jak wyżej napisz do kolegi @dzikżeby coś dobrał no chyba że w uzywkach chcesz szukać to już pozostawiam tobie.
emswisnia Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 (edytowane) Witam, Prosiłbym o pomoc w doborze sprężyn na tył. Posiadam Seat Exeo kombi który na wlepce ma oznaczenie 1BE. Na tyle pęknięta sprężyna ma oznaczenia kropki biała, pomarańczowa. Auto jest z fabrycznym hakiem. Niestety nie wiem jaka jest klasa wagowa ponieważ na wlepce nie ma takich oznaczeń - według tabelki klasa 13. Teraz pytanie skoro auto jest w wersji 1BE - zawieszenie sportowe mogły być na tyle zamontowane sprężyny standardowe? Według tabelki wychodziło by ze jest to ta sprężyna 8E0511115DC ale według etki i wyborze Exeo nie wyskakuje taki kod części. Prawdopodobnie będzie to odcień szary i brązowy Jest szansa na dobór sprężyn do tego auta? Na podstawie produkowanych zamienników. Edytowane 22 Marca 2021 przez emswisnia
MaTeo85 Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 2 godziny temu, emswisnia napisał: Witam, Prosiłbym o pomoc w doborze sprężyn na tył. Posiadam Seat Exeo kombi który na wlepce ma oznaczenie 1BE. Na tyle pęknięta sprężyna ma oznaczenia kropki biała, pomarańczowa. Auto jest z fabrycznym hakiem. Niestety nie wiem jaka jest klasa wagowa ponieważ na wlepce nie ma takich oznaczeń - według tabelki klasa 13. Teraz pytanie skoro auto jest w wersji 1BE - zawieszenie sportowe mogły być na tyle zamontowane sprężyny standardowe? Według tabelki wychodziło by ze jest to ta sprężyna 8E0511115DC ale według etki i wyborze Exeo nie wyskakuje taki kod części. Prawdopodobnie będzie to odcień szary i brązowy Jest szansa na dobór sprężyn do tego auta? Na podstawie produkowanych zamienników. Szary/brązowy - klasa wagowa 9 0YJ (na wlepce musisz mieć taki kod) numer sprężyny 8E0511115FL, zamiennik przykładowo taki: LESJÖFORS 4204258 1
emswisnia Opublikowano 23 Marca 2021 Opublikowano 23 Marca 2021 15 godzin temu, MaTeo85 napisał: Szary/brązowy - klasa wagowa 9 0YJ (na wlepce musisz mieć taki kod) numer sprężyny 8E0511115FL, zamiennik przykładowo taki: LESJÖFORS 4204258 Jeśli chodzi o.kayaba i monroe tez maja jakiś oficjalny zamiennik? Kojarzysz moze. 1
MaTeo85 Opublikowano 23 Marca 2021 Opublikowano 23 Marca 2021 nie mam pojęcia, usiał byś prześledzić ich katalogi. Mi srężyny dobierał kolega @dzik i zapewniał że lesjofors są OK, więc takie też wpadły do mnie i faktycznie dobrał idealnie (po wymianie auto stoi równo na 66cm do rantu nadkola. do tego mam butle z gazem z tyłu.
emswisnia Opublikowano 23 Marca 2021 Opublikowano 23 Marca 2021 2 godziny temu, MaTeo85 napisał: nie mam pojęcia, usiał byś prześledzić ich katalogi. Mi srężyny dobierał kolega @dzik i zapewniał że lesjofors są OK, więc takie też wpadły do mnie i faktycznie dobrał idealnie (po wymianie auto stoi równo na 66cm do rantu nadkola. do tego mam butle z gazem z tyłu. To wychodzi na to że firmę tę można bez problemu montować. Jedynie czego się obawiam to że auto będzie jakoś inaczej stało niż na tych fabrycznych montowanych. Na używki średnio się zaopatruje ale w moim odcieniu ciężko nawet znaleźć. Tak się zapytam czy Ty miałeś te same oznaczenia na sprężynach co w moim przypadku?
MaTeo85 Opublikowano 23 Marca 2021 Opublikowano 23 Marca 2021 Ja mam B6 więc kolory są inne, ale kategorię wagową mam 9 (0YJ) i zawias 1BE
emswisnia Opublikowano 23 Marca 2021 Opublikowano 23 Marca 2021 51 minut temu, MaTeo85 napisał: Ja mam B6 więc kolory są inne, ale kategorię wagową mam 9 (0YJ) i zawias 1BE Czyli u Ciebie jest ta sama sprężyna co u mnie tylko będzie z oznaczeniem niebieski rozowy rozowy rozowy - kod cześci z końcówką DL. TEn kolor zastąpił później ten kolor co ja mam szary z brazowym. Także zamawiając lesjofors który podałeś powinienem wstrzelić się w to co dała fabryka.
PatryK940913 Opublikowano 29 Marca 2021 Opublikowano 29 Marca 2021 W dniu 8.03.2021 o 22:21, MaTeo85 napisał: najpierw zweryfikuj co fizycznie siedzi na aucie, czyli numery amorków i kolory sprężyn przód i tył ( zrób też pomiary wysokości do nadkola każdego koła, auto musi stać na równej powierzchni bez obciążenia. będzie nam łatwiej ustalić co jest i co z tym zrobić. Cześć, to co widać na zdjęciach. Przód stoi 62,5cm, tył 64cm.
MaTeo85 Opublikowano 29 Marca 2021 Opublikowano 29 Marca 2021 widać że sprężyna zmęczona życiem, najlepsza opcja to wymiana sprężyn i amorów na nowe. Oryginalnie 1BE i BV powinny stać na wysokości około 66cm od ziemi do rantu nadkola i przód i tył. Więc albo zmień sprężyny na nowe odpowiadające Twoim kategoriom wagowym i do tego amorki 1BE (będzie troszkę mniej sztywno) albo jak ma zostać sztywno to pod 1BV, albo np. zestaw springów Eibach'a pro kit one obniżają od serii 30mm czyli auto powinno wtedy stać na ok. 65cm od ziemi do nadkola i do tego amory tak samo 1be lub 1bv albo bilstein b12.
PatryK940913 Opublikowano 29 Marca 2021 Opublikowano 29 Marca 2021 46 minut temu, MaTeo85 napisał: widać że sprężyna zmęczona życiem, najlepsza opcja to wymiana sprężyn i amorów na nowe. Oryginalnie 1BE i BV powinny stać na wysokości około 66cm od ziemi do rantu nadkola i przód i tył. Więc albo zmień sprężyny na nowe odpowiadające Twoim kategoriom wagowym i do tego amorki 1BE (będzie troszkę mniej sztywno) albo jak ma zostać sztywno to pod 1BV, albo np. zestaw springów Eibach'a pro kit one obniżają od serii 30mm czyli auto powinno wtedy stać na ok. 65cm od ziemi do nadkola i do tego amory tak samo 1be lub 1bv albo bilstein b12.
PatryK940913 Opublikowano 29 Marca 2021 Opublikowano 29 Marca 2021 Jak odnaleźć/dobrać klasy wagowe? Te sprężyny nie mają zadnych znaczników. Myślę nad dwoma rozwiązaniami. 1. Sprężyna 1BE + Amor 1BE. 2. Eibach pro kit + Amory 1BE.
GreenGreen Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) Panowie jeszcze mam jedno pytanko. Na wcześniejszej stronie kolega dopasował, że powinienem mieć sprężynę tył 8E0 511 115 DN i tu moje pytanie czy jak pomykam zawsze z pełnym bakiem benzynki i niemal zawsze pełną butlą (55L) gazu to nie powinienem czasem kupić sprężyn z którejś klasy wyżej ? A drugie pytanie to sprężyny o numerach 8E0 511 115 DN na stronach z częściami mają różne wymiary, niektóre mają wysokość 287 średnica 132 grubość drutu 14,5, inne zaś 251 / 135 / 15,6. I jeszcze kilka innych a wszystko o tych samych numerach 8E0 511 115 DN. Kurcze skąd wiedzieć które kupić ? Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez GreenGreen
Mr.Joker Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 W dniu 29.03.2021 o 17:39, PatryK940913 napisał: Jak odnaleźć/dobrać klasy wagowe? Te sprężyny nie mają zadnych znaczników. Myślę nad dwoma rozwiązaniami. 1. Sprężyna 1BE + Amor 1BE. 2. Eibach pro kit + Amory 1BE. Wlepka serwisowa wszystko ci powie. Co masz teraz i jak dobrac co innego.
troleslaw Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 (edytowane) przeniosłem temat Edytowane 15 Kwietnia 2021 przez troleslaw myśl nowa
GreenGreen Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 OK mam od Dzika springi tył - tył siedzi 61 cm czyli wymiana. Przód ma 64,5 cm - pytanie jaką wartość poniżej tych 66 cm traktujemy jako "do wymiany" a na jakiej możemy jeszcze jeździć ?
MaTeo85 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 5 minut temu, GreenGreen napisał: OK mam od Dzika springi tył - tył siedzi 61 cm czyli wymiana. Przód ma 64,5 cm - pytanie jaką wartość poniżej tych 66 cm traktujemy jako "do wymiany" a na jakiej możemy jeszcze jeździć ? nie ma takiej wartości, wszystko zależy od preferencji kierowcy. oczywiście czym niżej tył łatwiej o obcierki. masa osób obniża jeszcze zawieszenie dla efektu wizualnego, ja podniosłem do serii tylko po to żeby wyeliminować obcierki na progach.
GreenGreen Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Ja wolę serię. Ale zastanawiam się czy -1.5 cm uzasadnia wydanie 300 zł na springi i 200 na wymianę, czy ekonomiczny sens nie został jeszcze osiągnięty. Swoją drogą ktoś wie jak długo springi trzymają swoje parametry nim zaczną siadać ? PS ciekawi mnie to wykonanie tych springów - w starszych autach zmieniało się je jak trzasną, a efektu siadania nie było nawet przez 400kkm natomiast młodsze auta to wykonanie dużo gorsze. Zaczyna być to wkurzające że liczy się tylko wygląd i pseudo ekologia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się