Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów 1BA 1BE 1BV w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć :)

prośba o pomoc, szukam danych o amorkach/sprężynach do Seata EXEO ST (kombi), VIN: VSSZZZ3RZBR015008

W kodach konfiguracji odnośnie zawieszenia znalazłem tylko:

0JK KATEGORIA WAGOWA PRZEDNIEJ OSI 10 \ GKV

0YJ KLASA MASY POJAZDU 9, TYLKO KONTROLA INSTALACJI, BEZ PROGNOZY WYMAGAŃ \ GKH

1BA STANDARDOWE ZAWIESZENIE/AMORTYZACJA \ DAE

Z przednich amorków kolory to różowy i biały -> 1BA/1BR, waga 10

Do tylnych nie da się tak łatwo zajrzeć :(

Potrzebuję info jakie amorki i sprężyny na przód i tył (wymieniam całość, chcę to, co było "fabrycznie").

Edytowane przez krymtON
Opublikowano
10 minut temu, krymtON napisał:

Cześć :)

prośba o pomoc, szukam danych o amorkach/sprężynach do Seata EXEO ST (kombi), VIN: VSSZZZ3RZBR015008

W kodach konfiguracji odnośnie zawieszenia znalazłem tylko:

0JK KATEGORIA WAGOWA PRZEDNIEJ OSI 10 \ GKV

0YJ KLASA MASY POJAZDU 9, TYLKO KONTROLA INSTALACJI, BEZ PROGNOZY WYMAGAŃ \ GKH

1BA STANDARDOWE ZAWIESZENIE/AMORTYZACJA \ DAE

Z przednich amorków kolory to różowy i biały -> 1BA/1BR, waga 10

Do tylnych nie da się tak łatwo zajrzeć :(

Potrzebuję info jakie amorki i sprężyny na przód i tył (wymieniam całość, chcę to, co było "fabrycznie").

amortyzator przód - 3R0 413 031

sprezyna przód - 8E0 411 105 DJ

amortyzator tył - 3R0 513 036

sprezyna tył - 8E0 511 115 CS

Opublikowano

Panowie moje zawieszenie gwintowane już się kończy, z racji tego że od jakiegoś czasu jeżdżę na ryby chcę założyć zawieszenie 1BA tak wiem będzie koza. Po wlepce widać, że było kiedyś 1BE o przód  OJE i tył OYG. Dobrze to odczytuje że z przód była 5 klasa wagowa a tył 7 klasa wagowa? Mam do kupienia sprężyny w bardzo ładnym stanie z 1BA przód 6 klasę wagowa i tył 7 klasa, amortyzatory będą nowe. Co myślicie będzie to jeździć, bo gdzie nie patrzę to 1.8t ośka ma z przodu 7,8 klasę wagowa.

IMG_20210305_141415.jpg

Opublikowano
W dniu 9.03.2022 o 00:40, Dev napisał:

amortyzator przód - 3R0 413 031

sprezyna przód - 8E0 411 105 DJ

amortyzator tył - 3R0 513 036

sprezyna tył - 8E0 511 115 CS

Dzieki, kupione zgodnie z rozpiska pasowalo idealnie! Korzystajac z okazji - co powinienem robic poza zbieznoscia przedniej osi po powymianie amorkow/sprezyn/mocowan amorkow + wszystkie wahacze dolne na przedniej osi + wszystkie laczniki stabilizatorow (przod/tyl), koncowki drazkow kierowniczych.

 

Na ten moment mam ustawiona zbieznosc przedniej osi - czy musze tez robic jej geometrie?

A tylna os tylko geometria czy takze zbieznosc?

Opublikowano

Wszystko 

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Czeka mnie wymiana kompletnego zawieszenia na wiosne w mojej b6. Aktualnie po montażu LPG tył siadł całkiem a przód wyrczy w górę. Samochód to a4 b6 avant bex quattro z 2004 roku zawieszenie 1be . Zależy mi na tym żeby autko stało równo bez obniżenia. 

 

LPG butla w kole  wchodzi koło 50 litrów 

Edytowane przez Xdeman1990
Opublikowano

Daj VIN

Opublikowano

Proszę 

20220320_203034.jpg

Opublikowano

musisz zapodac - 8E0 511 115 CT

Eibach - R10158

Lesjofors - LS4282929

Sachs - 996 951

Opublikowano

Bardzo dziękuję za pomoc.

 

Jeśli nie byłby to dla Ciebie problem, prosiłbym także o podanie numeru sprężyn przód oraz amortyzatorów (przód i tył), wystarczą numery katalogowe, być może przyda się to też potomnym . 

Opublikowano

A czy również mogę prosić o pomoc? 

Bo już zgłupiałem tyle się tego naczytałem że tak naprawde nie wiem nic xd. Otoz jak kupiłem autko siedział w nim gwint mam go do tej pory, wrażenia z jazdy super natomiast problem jest taki że nie mogę go podnieść bo jest skorodowany i wszędzie zawadzam. Dlatego chcę zmienić cały komplet zawieszenia na inne (a i te już zaczyna się lac). 

W ori mam 1ba czy mogę zamienić na 1be i czy wgle sa zamienniki o takich parametrach jak właśnie 1be(chodzi o te 20mm niżej). Dodałem wlepkę z bagaznika. Proszę o pomoc ?

Screenshot_20220322_105924_com.android.gallery3d.jpg

Opublikowano

Założyłem sprężynki 1 kategoria wyżej i tyłek jest ciut wyżej niż przód, nie jest to duża różnica, ale jestem w stanie to zauważyć.

Dlatego chciałbym kupić komplet na tył tej kategorii która była fabrycznie o oznaczeniu: 8E0 511 115 DG, Zawias 1BV

Problem w tym, że nie mogę zbytnio znaleźć zamienników, ktoś pomoże?

Czy może zainwestować w jakieś inne 4 sprężyny?

Dzięki za pomoc.

Opublikowano
W dniu 22.03.2022 o 11:08, pawelobr napisał:

A czy również mogę prosić o pomoc? 

Bo już zgłupiałem tyle się tego naczytałem że tak naprawde nie wiem nic xd. Otoz jak kupiłem autko siedział w nim gwint mam go do tej pory, wrażenia z jazdy super natomiast problem jest taki że nie mogę go podnieść bo jest skorodowany i wszędzie zawadzam. Dlatego chcę zmienić cały komplet zawieszenia na inne (a i te już zaczyna się lac). 

W ori mam 1ba czy mogę zamienić na 1be i czy wgle sa zamienniki o takich parametrach jak właśnie 1be(chodzi o te 20mm niżej). Dodałem wlepkę z bagaznika. Proszę o pomoc ?

Screenshot_20220322_105924_com.android.gallery3d.jpg

amor przód - 8E0 413 031 DF

sprezyna przód - 8E0 411 105 CH

amor tył - 8E0 513 036 T

sprezyna tył - 8E0 511 115 DM

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam - proszę o radę. 1.8t quattro sedan, zawieszenie wg wlepki 1BA,  w bagażniku duża butla na LPG. Na przodzie jeszcze mam założony gwint (ot młodzieńcze fnaberie) z tyłu seryjne amory i sprężyny które już chyba są w stanie agoni ponieważ przy zatankowanym aucie , zapakowanych bagażach i dorosłej jednej osobie - ociera opona o nadkole (koła  18 stki). Pytanie moje brzmi - jakie sprężyny kupić ? Z góry dziekuję za odpowiedź

Opublikowano

Bardzo dziekuje dev ?

Mam jescze jedna prośbę, czy mógłby ktos powiedzieć ile ma od ziemi do rantu na sprężynach eibach? (w a4 b7 1.9 tdi brb(bo też roznie podaja) ) . U siebie na gwincie mam 63mm przód i tył i jest to zdecydowanie za malo jesli chodzi o komfortowa jazde trzeba uważać na wyboje bo mozna przywalic dolem. Oslone zgubilem na parkingu o kraweznik ?

Opublikowano
W dniu 26.03.2022 o 21:47, pawelobr napisał:

Bardzo dziekuje dev ?

Mam jescze jedna prośbę, czy mógłby ktos powiedzieć ile ma od ziemi do rantu na sprężynach eibach? (w a4 b7 1.9 tdi brb(bo też roznie podaja) ) . U siebie na gwincie mam 63mm przód i tył i jest to zdecydowanie za malo jesli chodzi o komfortowa jazde trzeba uważać na wyboje bo mozna przywalic dolem. Oslone zgubilem na parkingu o kraweznik ?

To nie da się pokrecic gwintem do góry? 

Opublikowano (edytowane)

Nie bo jest skorodowany czy tam utleniony, a nie probuje bo i tak jest w ogolnym slabym stanie?

Edytowane przez pawelobr
Opublikowano

A no chyba że tak. Ja bym na twoim miejscu poszedł w następny gwint. Ja właśnie na eibachu i 1be miałem z przodu 62.5cm na kole 17 cali. Dobrane z katalogu pod silnik bez żadnych talerzykow z b5. Więc że sprezynami roznie jest. Gwint skręcisz jak chcesz. Ja teraz na zimę mam ustawiony ok 35mm niżej od serii czyli tyle co eibach a z przodu mogę zrobić koze jak na 1ba tyl już niestety max regulacjia w górze. 

Opublikowano

Jak coś unoszę tył siedzących bolidów. Po prostu robię z aluminium na wzór oryginału te podstawki nad sprężyny. W swojej tak zrobiłem wyższe o 11mm i tył auta mam 4mm wyżej niż przód teraz jest igła. 

Opublikowano

No tylko za ten gwint zeby był jakiś sensowny trzeba sporo zabulic ?

Dorwałem coś takiego niby od 1.8 więc sprawdzę ?

Screenshot_20220330_114119.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...