Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 1.9 TDI] Pompowtrysk - przyczyna wibracji ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

.. tak sobie przypomnialem a nie napisałem... ze jak dobrze zobaczylem  to na tym kulejacym PD   w oknie  23  bip byl podwyzszony    a w zasadzie to chyba  byl na minus .ale dobrze nie pamietam  ..gdzies  tak na jalowym pokazywał   -40 +-5,ale wlasnie  jak  tam koles  odkrecił i zakrecił  wtyczke to  unormowalo sie ..   i  pokazywał   na zero ... tak chyba było ..bo było to lukane  na wariata...  no ale  moze  dogiecie  tych  wsuwek pomoze....  zastanawia mnie czy  moze byc tak   ze pompa tandem nie cieknie  ale jednak moze  niedomagac..    i dawac slabe cisnienie paliwa..ale  raczej  wydaje sie ok...   

Opublikowano
3 godziny temu, PRZEMEKC napisał:

.. tak sobie przypomnialem a nie napisałem... ze jak dobrze zobaczylem  to na tym kulejacym PD   w oknie  23  bip byl podwyzszony    a w zasadzie to chyba  byl na minus .ale dobrze nie pamietam  ..gdzies  tak na jalowym pokazywał   -40 +-5,ale wlasnie  jak  tam koles  odkrecił i zakrecił  wtyczke to  unormowalo sie ..   i  pokazywał   na zero ... tak chyba było ..bo było to lukane  na wariata...  no ale  moze  dogiecie  tych  wsuwek pomoze....  zastanawia mnie czy  moze byc tak   ze pompa tandem nie cieknie  ale jednak moze  niedomagac..    i dawac slabe cisnienie paliwa..ale  raczej  wydaje sie ok...   

Jak masz jakiś problem to nigdy nie rób kilku rzeczy na raz, jak chcesz dowiedzieć się co było ..

Nie na wariata , tylko spokojnie , systematycznie po nitce do kłębka :tongue4:

Konektorki pompek na pierwszy ogień ....

Opublikowano

Wczoraj byłem u kolegi, zadzwonił po mnie bo miał Passata w garażu, robił jakiejś tam znajomej. Słabo odpalał, dziwne drgawki itp... Passat z 2000r, pierwsze PD, wtryski z dużą nakrętką. W silniku masakra, wszystko czarne - lany castrol 5w40, nawet nie wiem czy z normą... wtryski też całe w mazi. Mam wrażenie, że właśnie ujowy olej przyczynia się do braku styku na wtyczkach... bo bolce cewki pompowtrysku były wręcz czarne... sporo zeszło zanim doczyściłem je papierkiem wodnym, potem napsikałem kontaktem i na koniec podoginałem wsuwki we wtyczce... Oringi jak plastikowe, ranty gniazd w głowicy już dobrze zjechane, krzywki wałka lekko zaklepane z ostrymi krawędziami. Widać, że dbane o ten motor nie było i lana byle jaka oliwa... Daliśmy nowe śruby regulacyjne, bo te starego typu już tez wysłużone były. Zjechaliśmy ostre krawędzie, ciężko było doczyścić podstawę, tam gdzie miedziana podkładka, sporo tam się nazbierało nagaru. Wsadzone - ustawione na 180. Po podpięciu VAG-a byłem lekko w szoku jakie miał korekcje, max do +/- 0,35 mg na cylinder w całym momencie rozgrzewania, BIP-y maks do 30 jednostek... synchro poprawione z 3,5 - 4,5 do 0,0 - 0,6 na plusie. Od razu inna praca i odpalanie ;) Jestem pewien, że żaden mechanik nie poświęciłby mu tyle uwagi i staranności hehe :P Stary poczciwy silniczek, dostał drugą szansę :) 

Opublikowano
21 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli mam rację to sytuacja powinna się z dnia na dzień pogarszać, aż w końcu na desce zrobi się  choinka :decayed:

Podłączony wtedy VAG powinien pokazać błąd przerwy/zwarcia na którejś z cewek pompowtryskiwacza ( najczęściej jest to cewka pompki nr. 1, z racji tego że koniec wiązki nie jest podparty i zwiększone jej wibracje tam właśnie powodują największe wycieranie się wsuwek przewodów sterujących pompkami ) :hi::whistling:

jezdze juz z tym 2,5 roku Piotrek nie pogarsza sie anie nie polepsza :P 

Opublikowano
21 godzin temu, kubabkb napisał:

jezdze juz z tym 2,5 roku Piotrek nie pogarsza sie anie nie polepsza :P 

Czyli to nie będzie sprawka luźnych konektorów , jak problem ma tak długa brodę ....:whistling:

Opublikowano

pompki pojda do sprawdzenia na poczatek

 

Opublikowano

Jak oddasz do sprawdzenia to na bank Ci powiedzą, że ujowe he he :P

Opublikowano
17 godzin temu, kamil-vag napisał:

Jak oddasz do sprawdzenia to na bank Ci powiedzą, że ujowe he he :P

Na 95 % tak będzie  :D

Opublikowano
W dniu 23.10.2018 o 15:15, kamil-vag napisał:

Wczoraj byłem u kolegi, zadzwonił po mnie bo miał Passata w garażu, robił jakiejś tam znajomej. Słabo odpalał, dziwne drgawki itp... Passat z 2000r, pierwsze PD, wtryski z dużą nakrętką. W silniku masakra, wszystko czarne - lany castrol 5w40, nawet nie wiem czy z normą... wtryski też całe w mazi. Mam wrażenie, że właśnie ujowy olej przyczynia się do braku styku na wtyczkach... bo bolce cewki pompowtrysku były wręcz czarne... sporo zeszło zanim doczyściłem je papierkiem wodnym, potem napsikałem kontaktem i na koniec podoginałem wsuwki we wtyczce... Oringi jak plastikowe, ranty gniazd w głowicy już dobrze zjechane, krzywki wałka lekko zaklepane z ostrymi krawędziami. Widać, że dbane o ten motor nie było i lana byle jaka oliwa... Daliśmy nowe śruby regulacyjne, bo te starego typu już tez wysłużone były. Zjechaliśmy ostre krawędzie, ciężko było doczyścić podstawę, tam gdzie miedziana podkładka, sporo tam się nazbierało nagaru. Wsadzone - ustawione na 180. Po podpięciu VAG-a byłem lekko w szoku jakie miał korekcje, max do +/- 0,35 mg na cylinder w całym momencie rozgrzewania, BIP-y maks do 30 jednostek... synchro poprawione z 3,5 - 4,5 do 0,0 - 0,6 na plusie. Od razu inna praca i odpalanie ;) Jestem pewien, że żaden mechanik nie poświęciłby mu tyle uwagi i staranności hehe :P Stary poczciwy silniczek, dostał drugą szansę :) 

Co z tej 2 diej szansy???

Jak wlasciciel bedzie lal dalej gowno to wasza robota na marne ...

Fakt takich ludzikow z takim podejsciem ciezko doszukac.mechanicy przykrecaja dzwigienki bez luzowania sruby regulacyjnej to jak to ma chodzic potem...

Opublikowano (edytowane)

logi z porannego odpalania http://vaglogger.apphb.com/log/5bdff9c09f90a8bf389acd2d?AuthKey=a9eddb8e276e4bc593bc2cc86a0e4e90#charttab-1

oringi byly kiedys  wymieniane i nic nie pomoglo

pozniej wrzuce logi dynamiczne 

Edytowane przez kubabkb
Opublikowano

Zrzuć pokrywę, zobacz czy pompki mają te same oznaczenia, zrób zdjęcia krzywek wałka. Ja bym wymienił oringi, podmienił 2 z 4 i zobaczył co wtedy, może warto to zlecić komuś innemu, ewentualnie zastosować nadmiarowe oringi...

Opublikowano

gdzie kupie nadmiarowe oringi? 

Opublikowano

cos czuje ze bedzie to walek , bo jak przyloze ucho do filtra powietrza czuje takie basowe dudnienie, na dodatek z filtra powietrza dmucha delikatnie powietrze.

Opublikowano

To zrzuć pokrywę, porób zdjęcia z bliska krzywek, sprawdź zaślepki/broki na wałku dźwigienek... Ale wymiana oringow raczej Cię nie ominie...

Opublikowano (edytowane)

4 pompka wymieniona na regenerowana

teraz logi z jazdy autem na roznych biegach , wygladaja tak

https://log.malonetuning.com/chart/242209#H8KLCADDqwXDq1sCA8KLwo5WSsOOw49Nw4rDjEvDlU0vw4ovLShWw5IxwojDlQEJw6bDpBdlVsKlAsK5OkrDqcKpecKpRcKJJcKpSiDCmcOEw5LCksO8w6LCgsKcw4wSwpDClMKhSWwsABnDq0ZfQwAAAA%3D%3D

moim zdaniem jeszcze 2 pompka do wymiany

wibracje silnika zlikwidowane w 70 % po wymianie pompki podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu, ale jeszcze sa

Edytowane przez kubabkb
Opublikowano (edytowane)

panowie teraz patrze i mialem taka pompke włozona 038130073aq 

a to niby od skody

Edytowane przez kubabkb
Opublikowano

Z tego co widzę to wtrysk od A3, Polo, Golf - silnik AXR czyli 101KM

Jaki Ty masz silnik ? 

No i nie 2 a ta 4 dalej jest najgorsza, ale może mieć takie korekcje przez to, że ma inną wydajność... 

Opublikowano

tą pompkę aq miałeś wcześniej ,teraz włożyłeś regenerowaną też aq ,bo napisałeś że" 4 pompka wymieniona na regenerowana "

Opublikowano

Kolego miałem to samo uszczelniacze zaworowe i wytarta szklanka zaraz będzie dudnienie z filtra sprawdź to bo ja tak jeździłem i musiałem wymienić tez wałek 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...