Dem6nek Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Witam, Chcę Audi A4 B6 1.8T i nie potrafię się zdecydować, który 1.8T silnik lepszy 150KM, 163KM czy 190KM. "Pewnie się okaże, że podobny temat już istnieje ale naprawdę nie potrafię znaleźć, jestem tu nowy i najpierw chciałem poszukać poczytać ale nie znalazłem nic". Oczywiście nie chodzi mi o to by zapier..... ile fabryka dała, szukam jednostki, która jest oszczędna pod względem spalania ale też fajnie jest czasem depnąć troszkę gazu. Intuicja podpowiada mi by brać silnik 190KM, czym więcej koników tym lepszy ale to jest moje dziecinne zdanie dlatego z chęcią wysłucham kogoś doświadczonego. Pozdrawiam.
sebul Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Jak tylko Ci się uda to bierz 190KM, BEX, ale jedgo cięzko dorwać.
Dem6nek Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 Ok dzięki. Tak też myślałem by takiego szukać. Brat kupił ostatnio 1,8T quattro 150KM silnik AVJ. I tak się zastanawiamy czy to był dobry zakup. Dziwi nas troszkę dostosowanie obrotów do prędkości czy jak to inaczej ująć... czy to normalne, że przy prędkości 100km/h jest prawie 3000 obrotów ?
Bromchit Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 6 godzin temu, Dem6nek napisał: Ok dzięki. Tak też myślałem by takiego szukać. Brat kupił ostatnio 1,8T quattro 150KM silnik AVJ. I tak się zastanawiamy czy to był dobry zakup. Dziwi nas troszkę dostosowanie obrotów do prędkości czy jak to inaczej ująć... czy to normalne, że przy prędkości 100km/h jest prawie 3000 obrotów ? W BEX będziesz miał podobnie, przy autostradowych prędkościach, według mnie są za wysokie obroty. Dopiero w B7 1.8t miały dłuższe przełożenia, napewno quattro nie wiem jak ośka.
przem8 Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 Po co przepłacać za bex? Za kilka stówek robisz program i masz podobną moc. Za zaoszczędzone pieniądze przy zakupie masz pakiet startowy, zmienisz parę gratów i spokojnie przekroczysz 200 kuni. Trzeba kupować taki, ktory jest w dobrym stanie, bo bexa możesz szukać miesiącami:p
Repik Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 Zgadzam się z przem8. Wszystko jescze zależy jaki chcesz budżet przeznaczyć na zakup. Ja przy zakupie nie patrzyłbym na ilość koni, a kondycje silnika i samego samochodu. Unikałbym sprowadzonego auta, bez pewnej historii. Warto tutaj na forum poszukać, czasem sprzedają tutaj osoby, które sporo się znają na tych samochodach i są w naprawde fajnym stanie.
Dem6nek Opublikowano 5 Października 2018 Autor Opublikowano 5 Października 2018 (edytowane) Dziękuję za odpowiedzi i pocieszenie w temacie po co brać BEX-a. ☺ Sytuacja wygląda tak, nie stety nie było mnie stać na B7, a pewnie bybym zadowolony skoro kolega wyżej pisze, że w B7 zrobili dłuższe przełożenie. Naprawdę się wystrachałem jak głównie widziałem, że jak jechałem różnymi autami np. Skoda Octavia 1.9TDI od starego czy mój ukochany stary VW Golf 2, w nich jest tak, że jadę 100km/h i jest 2000 obrotów. Oczywiście nie jeździłem tylko i wyłącznie tymi ale to tylko przykład ?. Co do spalania też zbytnio mnie nie wystraszyło bo dwa razy sprawdziłem jak przejechałem 100km i zatankował to wyszło mi, że pali tak 8.5 litra, jak po pstrykać postoletem z dystrybutora na ogół tak nie robię to wlazło 9litrów. Mój stary Golf 2 pali 9litrów benzyny, oczywiście żadnego tuningu nie ma tylko z tymi gaźnikami to masakra. To silnik 1.6 z gaźnikiem. Proszę Golfa 2 nie komentować, wiem że jak na taki słaby silnik to pali jak smoczuś, wtrąciłem parę słów o nim tak do porównania obrotów przy 100km/h, że ma niższe i do przykładu spalania że ma wyższe o litr bo chciałem zapytać o różnicę pomiędzy typami silników Audi A4 B6 1.8T 150KM, 163KM i 190KM, czy czym więcej koni np. Ten 190KM BEX potrafił by mi więcej niż 8.5 litra spłacić czy nie jest powiedziane? Tą jednostkę 150KM to ja doradziłem bratu bo stwierdziłem, że powiniem być z tych trzech najbardziej optymalny i mniej palić. Przy okazji oddam, że straszenie brakuje skrzyni 6 biegów, jak widzę prawie 3000 obrotów przy 100km/h mam ochotę wrzucić szóstkę ☺ Edytowane 5 Października 2018 przez Dem6nek
bartez90 Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 Odnośnie spalania to w każdym 1.8t będzie podobnie, ale na 8.5 litra to nie licz, chyba, że w trasie przy powolnej jeździe. U mnie na trasie 10l pb norma. Co do skrzyni to jak chcesz mieć dłuższe przełożenia szukaj 1.8t 163 km w Quattro. Tam jest skrzynia 6 biegów i najdłuższe przełożenia, dłuższe niż w bex.
Dem6nek Opublikowano 6 Października 2018 Autor Opublikowano 6 Października 2018 Ahhh to troszkę słabo bratu doradziłem, mogłem najpierw tutaj popytać by się coś orientować w temacie, no nic czasu się nie cofnie. Teraz w planach jest by te Audi A4 B6 1.8T 150KM zagazować i koleś pytająco zaproponował, że mogą też się podjąć czipowania, że tak za jednym razem było by taniej niż jakbyśmy się później się zdecydowali i mam pytania takie jak: - czy czipowanie jest opłacalne? Słyszałem kiedyś co wydało mi się dziwne i chcę zapytać czy to prawda. Ktoś mi mówił, że czipowanie potrafi wpłynąć zmniejszenie spalania, a zwiększyć moc, prawda? - co się może wydarzyć gdy zostanie za bardzo podkręcony, że będzie miał dużo więcej tych koni? Wady i zalety? - co jeszcze powinienem wiedzieć o czipowaniu o co pytać, czy oni będą mnie pytać do ilu KM zwiększyć, czy oni mi doradzą, chciałbym być przygotowany i dowiedzieć się tutaj o co mam pytać co muszę wiedzieć? Może wyprzedzę pytanie jeśli takie macie zamiar zadać "a czego się spodziewasz, czego oczekujesz:)", więc tak, chciałbym tego co każdy facet by można było depnąć troszkę tym autem ale w granicach rozsądku by nie żarło mi za dużo PB i LPG. Spodziewam się, że jest coś za coś, że spalanie się może zwiększyć ale proszę o propozycję do ilu KM radzicie by było podkręcone?
Bromchit Opublikowano 6 Października 2018 Opublikowano 6 Października 2018 W dniu 5.10.2018 o 10:33, bartez90 napisał: Odnośnie spalania to w każdym 1.8t będzie podobnie, ale na 8.5 litra to nie licz, chyba, że w trasie przy powolnej jeździe. U mnie na trasie 10l pb norma. Co do skrzyni to jak chcesz mieć dłuższe przełożenia szukaj 1.8t 163 km w Quattro. Tam jest skrzynia 6 biegów i najdłuższe przełożenia, dłuższe niż w bex. BFB w b6 ma taką samą skrzynię jak AVJ. Tak jak napisałem dłuższe przełożenia są w BFB ale b7.
Langista Opublikowano 6 Października 2018 Opublikowano 6 Października 2018 Godzinę temu, Dem6nek napisał: Ahhh to troszkę słabo bratu doradziłem, mogłem najpierw tutaj popytać by się coś orientować w temacie, no nic czasu się nie cofnie. Teraz w planach jest by te Audi A4 B6 1.8T 150KM zagazować i koleś pytająco zaproponował, że mogą też się podjąć czipowania, że tak za jednym razem było by taniej niż jakbyśmy się później się zdecydowali i mam pytania takie jak: - czy czipowanie jest opłacalne? Słyszałem kiedyś co wydało mi się dziwne i chcę zapytać czy to prawda. Ktoś mi mówił, że czipowanie potrafi wpłynąć zmniejszenie spalania, a zwiększyć moc, prawda? - co się może wydarzyć gdy zostanie za bardzo podkręcony, że będzie miał dużo więcej tych koni? Wady i zalety? - co jeszcze powinienem wiedzieć o czipowaniu o co pytać, czy oni będą mnie pytać do ilu KM zwiększyć, czy oni mi doradzą, chciałbym być przygotowany i dowiedzieć się tutaj o co mam pytać co muszę wiedzieć? Może wyprzedzę pytanie jeśli takie macie zamiar zadać "a czego się spodziewasz, czego oczekujesz:)", więc tak, chciałbym tego co każdy facet by można było depnąć troszkę tym autem ale w granicach rozsądku by nie żarło mi za dużo PB i LPG. Spodziewam się, że jest coś za coś, że spalanie się może zwiększyć ale proszę o propozycję do ilu KM radzicie by było podkręcone? Jeszcze nie widziałem tunera, który za razem zajmował się zakładaniem gazu, no ale.. Te silniki ogólnie są dobre pod gaz bo nie mają bezpośredniego wtrysku, co za tym idzie: tańsza i mniej skomplikowana instalacja gazowa. Co do 'czipa' : jeżeli ma on na myśli program wykonany na hamowni to jak najbardziej jest to bezpieczne. ogarnięty tuner najpierw 'prześwietli' samochód aby upewnić się w jakim jest stanie, i do tego stanu dobierze odpowiedni program, który bardzo często nawet zmniejsza spalanie. Jeżeli ten 'czip' to 'turbokostka' to sobie odpuść tego 'gazownika'. Kupują gotowe programy przygotowane pod jeden egzemplarz zazwyczaj w 3 wersjach, które montują pod stałe wlutowując się w sterownik silnika, mało profesjonalne, bez sprawdzenia nawet czy stan silnika na taki program pozwoli. A wracając do gazu, to dobry gazownik, który zakłada instalację, potrafi ją tak wyregulować, że na gazie auto będzie miało więcej mocy jak na benzynie.
Dem6nek Opublikowano 6 Października 2018 Autor Opublikowano 6 Października 2018 O to właśnie słyszałem gdzieś na youtubie, że nie jest powiedzine, że na gazie będzie mułowaty, że w prost przeciwnie. Dziękuję za potwierdzenie. Wczoraj sobie obrałem na cel szukania gazownika na google czytając komentarze i chciałem dzwonić ale chory jestem więc ledwo się wysławiam :(. Nie żebym patrzył tylko po ocenach komentarzach ale też trzy osoby mi go poleciły i chwaliły. Ten gazownik to Auto Gaz SIMEX Kolonia Poczesna kawałek od Częstochowy. Nie robię mu reklamy oczywiście ale myślę, że to nie tajemnica i myślę, że tam zadzwonię. Już tam kiedyś dzwoniłem zanim brat kupił te audi by doradził pojemność dobrą pod gaz i doradził 1.8T nie wspomniał nic o jednostkach 150KM, 163KM czy 190KM. Koleś z gadki wydał się fajny konkretny, powiedział, że istnieją dwie możliwości tańsza za 2700zł i droższa 3400 zł myślę, że w tym przypadku nie mogę dziadować. Co myślicie?
bartez90 Opublikowano 6 Października 2018 Opublikowano 6 Października 2018 (edytowane) 55 minut temu, Bromchit napisał: BFB w b6 ma taką samą skrzynię jak AVJ. Tak jak napisałem dłuższe przełożenia są w BFB ale b7. Bzdura, najpierw sobie sprawdz a potem cos pisz. BFB czy b6 czy b7 ma taka sama skrzynie. Roznica jest pomiedzy FWD gdy skrzynia 5 biegow, a Q i skrzynia 6 biegow. AVJ czy Q czy oska ma zawsze 5 biegow, sprawdz sobie zanim wprowadzasz w blad. Edytowane 6 Października 2018 przez bartez90
Langista Opublikowano 6 Października 2018 Opublikowano 6 Października 2018 (edytowane) 46 minut temu, Dem6nek napisał: O to właśnie słyszałem gdzieś na youtubie, że nie jest powiedzine, że na gazie będzie mułowaty, że w prost przeciwnie. Dziękuję za potwierdzenie. Wczoraj sobie obrałem na cel szukania gazownika na google czytając komentarze i chciałem dzwonić ale chory jestem więc ledwo się wysławiam :(. Nie żebym patrzył tylko po ocenach komentarzach ale też trzy osoby mi go poleciły i chwaliły. Ten gazownik to Auto Gaz SIMEX Kolonia Poczesna kawałek od Częstochowy. Nie robię mu reklamy oczywiście ale myślę, że to nie tajemnica i myślę, że tam zadzwonię. Już tam kiedyś dzwoniłem zanim brat kupił te audi by doradził pojemność dobrą pod gaz i doradził 1.8T nie wspomniał nic o jednostkach 150KM, 163KM czy 190KM. Koleś z gadki wydał się fajny konkretny, powiedział, że istnieją dwie możliwości tańsza za 2700zł i droższa 3400 zł myślę, że w tym przypadku nie mogę dziadować. Co myślicie? Zapytaj się najpierw co to za 'możliwości' i czym się różnią. Ja na gazie sie nie znam, ale są tu ludzie, którzy po firmie sprzętu jaki on oferuje, będą wiedzieli czy jest to warte swoich pieniędzy. Widzę, że z Lc jesteś to dodam, że z tego co wiem dobry gazownik jest też w Koszęcinie. Zapytam też szwagra o gazownika, bo sam zakładał do swojej a6 w 3.0 i sobie chwalił. Edytowane 6 Października 2018 przez Langista
Dem6nek Opublikowano 6 Października 2018 Autor Opublikowano 6 Października 2018 Ok popytam o wszystko. Tak bez urazy ale nie słyszałem ostatnio fajnych opinii o Piątku z Koszęcina. Słyszałem, że jest dobry ale do starszych samochodów.
przem8 Opublikowano 6 Października 2018 Opublikowano 6 Października 2018 (edytowane) 7 godzin temu, Dem6nek napisał: Co myślicie? Wejdź sobie na lpg forum i znajdź polecane warsztaty w Twojej okolicy żebyś sobie problemów tylko nie narobił. U dobrego montera trzeba nawet czekać dwa miechy na montaż i cena tu gra drugoplanową rolę, bo ma to być założone ze sztuką. Co do softu to po dwóch latach jazdy po modzie powiem Ci, że warto ale mocy wciąż mało. Spalanie praktycznie na tym samym poziomie. Wersje 150 i 163 km różnią się delikatnie softem więcej żadnej różnicy tam nie ma. Jak przesiadam się czasem do avj w serii to stwierdzam, że to w ogóle nie jedzie ? Bez zmian na seryjnych gratach nie zrobisz więcej jak 180-190km. Jeszcze zależy w jakiej kondycji silnik i osprzęt. Edytowane 6 Października 2018 przez przem8
Bromchit Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 (edytowane) 19 godzin temu, bartez90 napisał: Bzdura, najpierw sobie sprawdz a potem cos pisz. BFB czy b6 czy b7 ma taka sama skrzynie. Roznica jest pomiedzy FWD gdy skrzynia 5 biegow, a Q i skrzynia 6 biegow. AVJ czy Q czy oska ma zawsze 5 biegow, sprawdz sobie zanim wprowadzasz w blad. Kolega pytał AVJ quattro, i na to pytanie mu odpowiedziałem. Więc czytaj ze zrozumieniem, a nie posądzasz kogoś o pisanie bzdur. A tak w ogóle napisz jaśniej, o co chodzi Ci, pisząc że BFB zarówno w B6 jak i b7 ma takie same skrzynie. I odrazu doczytaj sobie jakie, przełożenia mialy, Avj i Bfb w b6 (wyjątkiem mogą być auta z końca produkcji), a nie siejesz zamieszanie. Jakim cudem wg. Ciebie avj ma mieć takie same przełożenia w Q czy ośka, skoro do bfb był wkładany ten sam dyfer, a bfb nie ma takich samych przełożeń? Edytowane 7 Października 2018 przez Bromchit
bartez90 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 (edytowane) Godzinę temu, Bromchit napisał: Kolega pytał AVJ quattro, i na to pytanie mu odpowiedziałem. Więc czytaj ze zrozumieniem, a nie posądzasz kogoś o pisanie bzdur. A tak w ogóle napisz jaśniej, o co chodzi Ci, pisząc że BFB zarówno w B6 jak i b7 ma takie same skrzynie. I odrazu doczytaj sobie jakie, przełożenia mialy, Avj i Bfb w b6 (wyjątkiem mogą być auta z końca produkcji), a nie siejesz zamieszanie. Jakim cudem wg. Ciebie avj ma mieć takie same przełożenia w Q czy ośka, skoro do bfb był wkładany ten sam dyfer, a bfb nie ma takich samych przełożeń? Jak masz skrzynie 6b w bfb Q to chyba oczywiste ze beda inne przelozenia niz w avj 5b Q? Chyba ze twierdzisz ze skrzynia 6b i 5b ma te same przelozenia? Bfb Q poczawszy od 2004 roku czy to b6 czy b7 mialy 6b i byly to te same skrzynie. O to mi chodzilo wiec samemu doczytaj. Edytowane 7 Października 2018 przez bartez90
Bromchit Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Tylko że bfb wkladali do b6 od 2003r. i większość b6 będzie z 5 biegów czy to ośka czy Q. I to jest sedno sprawy. Ja osobiście szukając dawno temu b6, przeglądałem setki ogłoszeń i żadnej b6 6 biegów nie widziałem.
bartez90 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 16 minut temu, Bromchit napisał: Ja osobiście szukając dawno temu b6, przeglądałem setki ogłoszeń i żadnej b6 6 biegów nie widziałem. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1-8tquattro-6-bieg-manual-klimatronic-grzane-fotele-esp-zadbany-ID6Blh6Y.html#354dab3757 Obydwaj mamy racje tylko widac ze zesmy sie nie zrozumieli:-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się