Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AEB] Tarcze + klocki - proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie twierdzę, że nie zastosowanie tarcz 312 daje efektu. Daje. Tyle że główny problem leży gdzie indziej, i nazywa się klocek.

Tak długo jak będziesz jeździć na jakiś klockach szczurkach, tak długo auto hamować nie będzie, nawet jak wstawisz tarcze 321 lub 345mm.

:good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:

Opublikowano

polska mikoda

ja miałem gładkie przód i tył w b4

było ok do normalnej jazdy nie pałowałem tych tarcz wiec nie wiem

jaka cena taka jakość

Opublikowano

Nie twierdzę, że nie zastosowanie tarcz 312 daje efektu. Daje. Tyle że główny problem leży gdzie indziej, i nazywa się klocek.

Tak długo jak będziesz jeździć na jakiś klockach szczurkach, tak długo auto hamować nie będzie, nawet jak wstawisz tarcze 321 lub 345mm.

Pozwolę sobie się z kolegą nie zgodzić. Zwiększenie średnicy tarczy hamulcowej poprawi skuteczność hamowania bardziej niż zastosowanie megakoksiarskiego klocka.

Opublikowano

duża tarcza szybciej odprowadzi ciepło więc klocek nie sportowy tez da rade

wiadomo jak jest przystosowany do wyższych temperatów i ma wieksze tarcie sie nie zeszkli albo nie spali

Opublikowano

duża tarcza szybciej odprowadzi ciepło więc klocek nie sportowy tez da rade

wiadomo jak jest przystosowany do wyższych temperatów i ma wieksze tarcie sie nie zeszkli albo nie spali

Tak tylko pamiętaj jeszcze o tym ze jak klocek hamuje po większym promieni (większa tarcza) to siła potrzebna do zatrzymania auta jest o wiele mniejsza i hamulce mniej się nagrzewają.

Jak by tak było jak poszecie to w S4 B6 były by hamulce 288 ze sportowymi klockami a nie 345 ze zwykłymi.

Jak chce się mić mocniejsze hamulce to w pierwszej kolejności trzeba zwiększyć średnice tarcz bo to najbardzie wpływa na siłe hamulców, a jak będzie jeszcze za mało to wtedy można zastosować sportowy klocek i tarcze.

Opublikowano

Panowie wtrące się do rozmowy...

Jestem na etapie zmiany tarcz i klocków(oś przednia), ale jak widzę jest to temat rzeka...czytam tego posta i widzę, że poruszony był temat zestawu:

-tarcze Zimmermann(gładkie)

-klocki Saxid

Przepytałem profesora Google w temacie jakości klocków Saxid i w sumie to nie uzyskałem żadnej konkretnej opinii :confused4:

Sprzedawca tarcz poleca Saxid-y, a ja jestem jakos bardziej za Textarem(na forum zebrał duzo pozytywów).

Proszę tylko o poradę który z nich jest lepszy.

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

to zalezy co oczekujesz od hamulców

jesli jezdzisz normalnie to seria , jesli sportowo to np. ferodo DS lub jego odpowiedniki

jednemu starczy seria, drugiemu sport

saxid jest mało popularny w polsce dlatego mało kto go testuje

Opublikowano

Styl jazdy normalny...chociaż zdarza mi sie trochę mocniej przycisnąć hebel na jakiejś lepszej drodze...ale rzadko.

Nie potrzebuje sportowych klocków i tarcz...w zupełności zadowala mnie seria, tylko zastanawiam się który klocek będzie lepszy...saxid czy textar?

Cristoforo pisałeś coś w temacie saxidów...miałeś je może u siebie w ?

Opublikowano

jescze nie miałem najprawdopodobniej zkladam je do zimmermanów

czyli masz styl jazdy PSJ :tongue4: wiec seria tobie styknie, moze byc bosch,textar,jurid.saxid

Opublikowano

no to w takim razie zaryzykuje;)

dzięki za pomoc...

Pozdrawiam

Grzesiek

Opublikowano

no to w takim razie zaryzykuje;)

co.... życie??????? :shocked: :shocked: :shocked:

Opublikowano

Co powiecie na komplet takich hamulcow:

Przod: tarcze Brembo Max + klocki EBC Green

Tyl: tarcze Brembo max + klocki lucas (poniewaz niedawno zostalem zmuszony do wymiany i takie zalozylem, a teraz al wyrzucac)

Opublikowano

Co powiecie na komplet takich hamulcow:

Przod: tarcze Brembo Max + klocki EBC Green

Tyl: tarcze Brembo max + klocki lucas (poniewaz niedawno zostalem zmuszony do wymiany i takie zalozylem, a teraz al wyrzucac)

Maxy od razu sobie odpuśc

przereklamowany szmelc, nie warto

daj lepiej gładkie tarcze + lepsze klocki i po temacie[br]Dopisany: 26 Marzec 2009, 21:27_________________________________________________

Nie twierdzę, że nie zastosowanie tarcz 312 daje efektu. Daje. Tyle że główny problem leży gdzie indziej, i nazywa się klocek.

Tak długo jak będziesz jeździć na jakiś klockach szczurkach, tak długo auto hamować nie będzie, nawet jak wstawisz tarcze 321 lub 345mm.

Pozwolę sobie się z kolegą nie zgodzić. Zwiększenie średnicy tarczy hamulcowej poprawi skuteczność hamowania bardziej niż zastosowanie megakoksiarskiego klocka.

większa tarcza jedynie lepiej i szybciej odprowadzi zgromadzone ciepło

zapomniałes Kolego o jednej bardzo istotnej rzeczy, o powierzchni trącej klocka....

w 288, 312 i 321 jest taka sama, bo taki sam jest klocek

i dlatego potrzeba tutaj jak to nazwaleś "...megakoksiarskiego klocka..."

Opublikowano

A co na temat tarcz EBC ultimax?

A dlaczego te brambo to przereklamowany szmelc?

A moze zestaw ATE Powerdisc + Ferodo Premier lub Ferodo DS Perfomance? Ktore z tych klockow lepiej?

A jeszcze co powiecie o tarczach Speedmax?

Opublikowano

większa tarcza jedynie lepiej i szybciej odprowadzi zgromadzone ciepło

zapomniałes Kolego o jednej bardzo istotnej rzeczy, o powierzchni trącej klocka....

w 288, 312 i 321 jest taka sama, bo taki sam jest klocek

i dlatego potrzeba tutaj jak to nazwaleś "...megakoksiarskiego klocka..."

Klocki są takie same jedynie w 288 i 312, jeżeli chodzi o 320 klocek jest inny, 321 to całkiem inna konstrukcja opierająca się na 4 klockach na zacisk. Co do powierzchni tarcia to pamiętaj jeszcze, że do tego by owe tarcie miało miejsce potrzebne są dwie powierzchnie, a ta w 312 jest większa, przez co tarczę tą jest dużo trudniej rozgrzać, a nie tylko odprowadzić z niej temperaturę.

Opublikowano

większa tarcza jedynie lepiej i szybciej odprowadzi zgromadzone ciepło

zapomniałes Kolego o jednej bardzo istotnej rzeczy, o powierzchni trącej klocka....

w 288, 312 i 321 jest taka sama, bo taki sam jest klocek

i dlatego potrzeba tutaj jak to nazwaleś "...megakoksiarskiego klocka..."

Głupoty wypisujesz straszne po pierwsze klocek w 320 jednotłoczkowych jest inny ale ma praktycznie tą samą powierzchnie tarcia co w 312 i 288 ale tu nie chodzi o powierzchnie tarcia.

Miałeś fizyke w szkole podstawowej?? :polew:

Hamulec z dużą tarczą hamuje lepiej bo moment hamowania jest równy sile hamowania razy ramie na którym ta siła działa czyli Mh=F*r , im wiekszy promień tym wiekszy moment hamowania a tym samym mocniejsze hamulce

To dokladnie tak samo jak byś chciał odkręciś śrube od koła krótkim i długim kluczem. Długim uzywasz dużo mniej siły i odkręcisz śrube bez problemu. :wink4:

Opublikowano

co.... życie??????? :shocked

...nie ryzykuje życia, bo nie zakładam klocków za 50zł komplet i poza tym nie wydaje mi się, żeby ten producent był aż tak kiepski.

Chyba że miałeś ten komplet u Siebie i możesz się coś w tym temacie wypowiedzieć?

Z tego co ustaliłem klocki mniej więcej tej samej jakości co Textar, nad którym też się zastanawiałem.

Dziś montuje zestaw więc po dotarciu i ułożeniu hebla podzielę się odczuciami.

Pozdro

Opublikowano

Ja używam tarcze Lukas i Ate a klocki textar lub Lukas :good:

Opublikowano

A dlaczego te brambo to przereklamowany szmelc?

A moze zestaw ATE Powerdisc + Ferodo Premier lub Ferodo DS Perfomance? Ktore z tych klockow lepiej?

A jeszcze co powiecie o tarczach Speedmax?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...