Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 3.0Q ASN Avant by Lang


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Teraz tak patrze,że Ty na SLU też latasz :D Nie stałeś dzisiaj pod żabka w Koszęcinie ?

Opublikowano
W dniu 2.12.2023 o 11:05, Marfiol napisał(a):

Teraz tak patrze,że Ty na SLU też latasz :D Nie stałeś dzisiaj pod żabka w Koszęcinie ?

Można mnie tam zobaczyć 😁

 

 

Dzisiaj dłuższy weekend przypłaciłem kolejną robotą przy aucie 🤦

 

Wyjeżdżałem spod szpitala i skupiłem się na tym, aby przodem na parkingu auta nie przyhaczyć, ale w ogóle nie przyszło do głowy aby śledzić słupek od bramy :dziura:

 

IMG_20240229_101727.thumb.jpg.2446ba67af7d6583254c14e4b6527d5c.jpg

 

W ten sposób zniknęła jedyna, nieskażona niczym strona auta..

 

Ciekawe na ile uda się to opalarką wyprowadzić.

Opublikowano

Ty masz chyba jakąś zmowę z moją żoną 😄

20240223_115858.jpg

20240223_134046.jpg

Opublikowano
29 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ty masz chyba jakąś zmowę z moją żoną 😄

Chyba chciała celowo ten kamień przesunąć bo widać że jechała do końca 🤣

Opublikowano (edytowane)

Tylny zderzak nie oberwał. Na wysokości opony przerwano działania😄

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Widzę u Ciebie większe szkody jednak 😅 

 

Ja niestety wycelowałem w najgorsze możliwe miejsce, gdzie zderzak nie ma żadnego miejsca przed belką, stąd mimo bardzo wolnej prędkości, z którą wyjeżdżałem z miejsca parkingowego, plastik zderzaka i tak wziął całe uderzenie i nie miał gdzie się odkształcić, bo belka skutecznie blokowała..

 

IMG-20240229-WA0002.thumb.jpeg.d8da0a0b58ba9f40891d2d5d8a1af824.jpeg

 

Niestety plastik zmiażdżony, mało co udało się wyprowadzić, jutro przyjdzie lakier na zaprawki i jakoś to gówno spróbuję przypudrować, aby chociaż nie śmierdziało 🤦

IMG_20240229_151726.thumb.jpg.8cc6695b39dc795fa4ace9d81e066870.jpg

 

Poprawiłem przy okazji kratkę wentylacyjną, która kiedyś przez kogoś była ruszona, źle założona i wpuszczała wodę, kiedy auto było zaparkowane pod skosem,maską w dół.

IMG_20240229_140916.thumb.jpg.41a3e838b43cd9edc9ace1cd8b521fd0.jpg

 

Jakby komuś to kiedyś się połamało, tu numer części 😅

IMG_20240229_140912.thumb.jpg.2c6da9f394df2e0772e33cfc468c9e6f.jpg

 

Nie gwarantuje jednak, że te dwie części stanowią jedną, bo też kiedyś tego szukałem i w teorii jest tylko ta jedna część jako całość ale widać rozkłada się ona na dwie, to co trzymam w ręce i to co jest na zdjęciu bez zderzaka (taka kratka jakby). To też jest odpowiedzialne za 'pierdzenie' przy występowaniu bassu, a raczej te gumowe klapki, z których dwie zostały na aucie a trzecia widoczna jest na zdjęciu.

Opublikowano

No tak to czasem bywa,  jak pech to pech🫤

Opublikowano (edytowane)

Lakier przyszedł i jakoś to zasmarkałem ale nawet zdjęcia nie robiłem bo efekt podobny by był, gdybym przykleił na to srebrną taśmę 🤣

 

Z aktualności to wzmacniacz się obraził na lewe drzwi, zamiennik działa jak należy, choć wygląda jakby był pod chmurką trzymany 🤦

IMG_20240308_212156.thumb.jpg.40041f3d19e56e6b7dc5a357a157252c.jpg

 

Teraz kwestia odgadnąć co jest nie tak z moim, bo ta sama końcówka mocy idzie na prawe i lewe drzwi, raczej mało prawdopodobne aby tylko połowa z 7575PD umarła, zwłaszcza że na całej PCB grama wilgoci nie było, ani śladu też po zalaniu, oporności na ścieżkach dobre bo po 56kOhm, zimnych lutów również brak, diody też dobre :eusathink:

Na więcej sprawdzania już niestety moja wiedza nie pozwala 😅

Edytowane przez Langista
  • Super 1
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio zmagałem się z powolnym zanikiem siły hamowania i diagnoza padła na nieszczelne serwo oraz puszczająca ciśnienie pompa hamulcowa.

 

Z pomocą @Dev który dobrał mi serwo po VIN, chociaż prawdopodobnie będzie pasować do każdej B6/7

8E0 612 107 E lub J

I pompa hamulcowa którą znalazłem to z S4 o numerze 4B3 611 021. Dlaczego ta a nie ze zwykłego B6 (8E0 611 021)? Bo z S4 jest identyczna konstrukcyjnie a tańsza za razem o 60 zł, a przynajmniej ja znalazłem ją za 200 zł.

 

Robota dziecinnie prosta choć łatwo o błędy 😅 

Trzeba wyposażyć się w:

-płyn hamulcowy minimum 1l

-bit T25 - do odkręcenia śrubki trzymającej zbiorniczek na płyn hamulcowy

-nasadka 8 - do zdemontowania osłony pod kierownicą 

-imbus 5 lub 6 - do odkręcenia rozpórki

-klucz 12-kątny 10 - do odkręcenia serwo

-klucz 6-kątny 22 - do odkręcenia pompy hamulcowej

-klucz otwarty 16, 19 lub 20 - do odkręcenia serwo od pedału hamulca 

-klucz do przewodów hamulcowych 13

-strzykawa lub coś do odessania płynu hamulcowego ze zbiorniczka oraz pojemnik na płyn.

-bit imbus 7 - do odkręcenia zacisku

-zestaw lub coś do wciśnięcia tłoczków hamulcowych x2 (po jednym na stronę)

-długa nasadka 17 do odkręcenia koła 

-zmywacz do hamulców, klej do gwintów, włóknina czarna, jak mamy to dobry by był klucz dynamometryczny.

-wiadomo jakiś lewarek i kobyłki

 

Całość zajęła by mi ok. 4 godzin, gdybym nie dał ciała z jednym przewodem ale tak to bywa już gdy się pracuje w pośpiechu 😅

 

Zaczynamy od postawienia auta na kobyłki i demontażu zacisków, tu jest etap który @Dev mi sprzedał jako protip żeby nie trzeba było odpowietrzać układu no i najważniejsze, aby nie zapowietrzyć pompy ABS, jak się zgodzi to ten sposób tutaj opiszę 😅

W podszybiu, zdejmując je odsłoni się wszystko do czego będziemy potrzebować dostępu spod maski.

IMG_20240418_191514.thumb.jpg.b0d7a5987b9665de8c2ce4ad8bd2a8ec.jpg

Wyciągamy cały płyn ze zbiorniczka, odkręcamy pod nim śrubkę na T25 i wyciągamy go do góry uważając na czujnik poziomu płynu (ja swojego po którymś montażu zbiorniczka złamałem 🤦) oraz wężyk zasilający wysprzęglik w płyn hamulcowy. najłatwiej jest zbiorniczkiem kręcić w koło, mnie łatwiej w ten sposób wyszedł.

 

Oczywiście podkładamy pod spód szmatki aby one złapały wyciekający płyn.

IMG_20240418_191520.thumb.jpg.c3f65e8241ca6e7b2944f71c978248bc.jpg

Następnie luzujemy nakrętki przewodów hamulcowych kluczem 13, jeżeli wymieniamy tylko pompę hamulcową to odkręcamy najpierw nakrętki na klucz 22 a potem śrubki 12-kątne kluczem 10.

 

Potem trzeba się dostać od osłonę nóg kierowcy, a tam ukaże się śruba łącząca serwo z pedałem hamulca. Demontujemy czujnik światła stop przekręcając jego obudowę w lewo, odpinamy (aby stop ciągle się nie świecił) i odkładamy na bok. przewód podciśnieniowy wyciągamy za razem kręcąc lewo-prawo.

Używając kluczy 16 i 19 luzujemy kontrę I nakrętkę 16 wykręcamy, nie ruszając kontry (lub zaznaczyć pozycję kontry, będzie łatwiej ustawić pozycję czujnika światła stop).

 

Teraz najtrudniejsza według mnie czynność, wyciągnięcie serwo. Ja popełniłem błąd i próbowałem jakoś wcisnąć przewody hamulcowe, przez co jeden minimalnie uszkodziłem.

 

Jak to powinno wyglądać : odkręcamy przewody hamulcowe, wyciągamy gumową uszczelkę wraz z przewodami obok siłownika maski, na tyle na ile możemy wyciągamy przewody do tyłu aż wyjdą z pompy. Następnie zaklejamy końcówki taśmą aby nie wpadł brud. Dzięki temu też łatwiej będzie wyciągnąć serwo. Potem odkręcamy rozpórkę, dwie śrubki na imbus 5 lub 6 na stronę, ciągniemy do siebie serwo na tyle aby móc je obrócić do góry i wyciągamy bez potrzeby demontażu plastiku przy szybie, a co za tym idzie, demontażu ramion wycieraczek.

 

Jak niczego przy okazji nie zepsujecie to okaże się taki widok

IMG_20240418_195258.thumb.jpg.6378a8777d34a24a2fe13f036d238a06.jpg

Wyżarty lakier od cieknącej pompy.. jedyne co na ten moment mogłem zrobić to wytrzeć dobrze rdzę za pomocą włókniny i nałożeniu neutralizatora rdzy z woskiem.

 

Wiadomo składanie w odwrotnej kolejności, pamiętając aby pedał hamulca załapać zanim złapiemy cały zestaw pompy i serwo na śruby.

 

Jakby co, uszkodzony czujnik płynu hamulcowego nie daje żadnego kodu w sterowniku ABS a jedynie 3 piski na liczniku i sygnał że jest błąd z hamulcami.

 

@Dev w nawiązaniu do rozmowy, udało się jakimś cudem nie zapowietrzyć pompy, hamuje jak żyleta 😁

Edytowane przez Langista
  • Lubię to 1
Opublikowano

Teraz takie pytanie, czy błąd na liczniku z hamulców powodowany czujnikiem w zbiorniczku, może powodować odcinanie pedału gazu? Wystarczy że podczas jazdy trzymam pedał gazu w jednej pozycji kilka sekund i go odcina, tak jakbym go odpuścił. Ponowne wciśnięcie i znowu jest reakcja. Czy może jak na złość teraz i pedał gazu będę musiał wymienić bo ścieżki się przetarły?

Opublikowano

Czy ten sposób to oparta deska o pedał hamulca i fotel? Ostatnio tak auto zostawiłem na 2 dni i ani kropelka nie wyciekła, a zbiorniczek płynu był pełny 😁 (czekałem za zaciskiem)

Co do gazu to może na włączonym zapłonie podłącz VCDS i zobacz jak zmienia wartości przy naciskaniu gazu i trzymaniu go dłuższy czas

Opublikowano (edytowane)

Nie aktualizowałem ale powodem był źle ustawiony czujnik pedału hamulca. najprawdopodobniej MCE myślał że ciągle hamuje i odcinał gaz, bo po ponownym ustawieniu wszystko wróciło do normy. Ten sposób to wyciśnięcie tłoczków do granicy, w której jeszcze siedzą w zacisku, wyciągnięcie całego płynu a potem wciśnięcie tłoczków. W ten sposób wpychając tłoczki, wciśniemy płyn od dołu, wyciskając powietrze i unikniemy zapowietrzenia.

 

 

 

Dzisiaj zabrałem się za długo wyczekiwane usunięcie wycieków. Okazało się że winne były oryginalne uszczelki okularów, które na łączeniu głowicy i pokrywy wałków rozrządu puszczały olej. Teraz wejdzie Erling i dam w tamto miejsce kapkę sylikonu dla pewności.

 

A teraz dla smaczku : jakość napinaczy firmy NTN :

 

Tak to zastałem po zdjęciu osłon. Jakim cudem to jeździło i nie przeskoczyło - nie wiem. Pasek na śmietnik po 9000 km - tak się wyciągnął. Napinacz oczywiście zaczął pracować normalnie w trakcie jego demontażu, a nawet stawiał spory opór, bo nie chciał się schować, aż urwałem nasadkę imbusa na grzechotkę [*].

 

To prawdopodobnie ostatnia taka naprawa, śruby na wariatory nie do dostania, z 7 hurtowni 3 miały na stanie oszałamiające 4 sztuki. Śmieszne bo rok temu pamiętam że brałem jeszcze śruby z Febiego, których było od zatrzęsienia, a teraz tylko OE zostały i to rozrzucone po całej Polsce.

 

No i ostatnio ktoś się tu męczył ze śrubą pasa przedniego, a raczej odboju, nie wierzyłem że i mnie to spotka na idealnie nasmarowanej śrubie. Wszystkie palcem poszły a ta jedna franca pokonała kolejną nasadkę T45 [*] (w kolejności to pierwsza padła).

 

IMG_20240729_144256.thumb.jpg.76d90825fdf272d87ced3e8a670c15fb.jpg

 

Jak już wkręciłem wykrętak, poszła palcami..

IMG_20240729_151333.thumb.jpg.6151079f296bf25a0e1b7e38ad12612f.jpg

 

Czeka mnie jeszcze zrzucenie skrzyni na najazdach, wymiana plecionek bo jedna zaczęła pierdzieć, a że druga była przez tłumikarza zła założona (przez to wydech miałem ciągle krzywo), to będę teraz miał dwie odpowiednie.

 

Jak nie napiszę nic więcej to znaczy ze skrzynia mnie przygniotła 😅

 

IMG-20240729-WA0000.thumb.jpeg.d0035e73742dfc8ab22b94d033149a30.jpeg

 

 

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Leżałem ostatnio pod passatem żeby poprawić osłonę skrzyni i jak tak patrzyłem, to żeby wyciągnąć skrzynie to chyba trzeba ją normalnie na siebie położyć 😆 ogólnie to podziwiam za pracę, umiejętności... Jak dasz tak radę tą skrzynie ogarnąć to szacun, wiem że się da, ale to jest po prostu męczarnia przy tej wadze tych skrzyń. Na stojąc jak ją przenosiłem to jest co dźwigać, a chuderlakiem też nie jestem.

Opublikowano

No ona ok 55kg ma, bo też ją wcześniej w rękach przenosiłem i łatwo nie było, zostanie wziąć ją na klatę i na kolana 😅

Opublikowano

Jakoś nie ufam firmie NTN i ich napinaczom ale widzę, że tylko oni robią te napinacze, INA, Gates, nawet Ori z VW robi NTN, średnio chcę go montować ale innego wyjścia chyba nie mam.

 

IMG_20240801_101536.thumb.jpg.f09e0714f0d1d40a097a3feb0fe66e70.jpg

IMG_20240801_101547.thumb.jpg.32997a169ee267371bdf4bee5dc1dcb7.jpg

Opublikowano

Nie byłbym sobą, gdybym nie narobił sobie 4 razy więcej roboty jak planowane na początku 😅

 

 

Zamówiłem nieszczęsna pompę wspomagania z NTY (sam się zdziwiłem że mają takie cudo w ofercie) za śmieszne pieniądze ale ta z SKV po 5 latach wyje niemożliwie, więc w sumie wszystko w jej zastępstwo będzie lepsze. A że przy okazji wpadnie też servitronik to powinienem odczuć wyraźną różnicę 😁

 

Przy ogarnianiu części stwierdziłem, że porządnie wyczyszczę pokrywy oraz je przemaluje. Dobrym pomysłem było wyciągnąć te spody i wyczyścić też w środku.

 

IMG_20240802_154634.thumb.jpg.8bae71971248ff116c8f3084cd5efc12.jpg

 

IMG_20240802_154644.thumb.jpg.1c53f4b6f7e789c8c3af7466525221b6.jpg

IMG_20240802_154640.thumb.jpg.bb2b515f1fef39957a2b97d4fce9f936.jpg

IMG_20240802_154652.thumb.jpg.6504a0ea87fe9468ac21798d13414ea8.jpg

 

IMG_20240802_185913.thumb.jpg.8d274b070b6729d3a7aaccb8b51435d1.jpg

 

Jutro pora je porządną farbą polakierować, a nie jak to wcześniej było, farba w sprayu z Bricomarche, która schodziła od patrzenia się na nią..

 

No i wielkie nadzieje aby tym razem to rozwiązanie sobie poradziło z wyciekiem oleju 😅

IMG_20240801_175601.thumb.jpg.74136413db69b9daa2bf2b4d118676a4.jpg

 

Zastanawiam się nad olejem do wspomagania z Ravenola, ale jego cena to wciska w fotel w porównaniu chociażby z oryginalnym 😕

 

Opublikowano

Akurat takich ofert wolę unikać, kupiłem na próbę z Millersa i zobaczę jak się będzie sprawować.

 

Prace nadal trwają jak widać 

IMG_20240807_180825.thumb.jpg.05613f94a071e66db64a49f64f942995.jpg

 

Wczoraj skrzynia zeszła w dół i znalazłem winowajcę wycieku :

 

IMG_20240807_214122.thumb.jpg.6a8949e50d9d5e9400fd2db46a90297d.jpg

 

Dałem d*py przy składaniu i w jednym miejscu nie dałem sylikonu :facepalm:

 

IMG_20240808_143025.thumb.jpg.e0816aef56e132df3b29d7e2fd61e33b.jpg

 

Im dalej w las tym lepiej, tak wygląda sprzęgło które widać dostało trochę oleju 

 

IMG_20240808_135315.thumb.jpg.ddfe9f76e17bcbfd592367ea89820d05.jpg

 

Udało się wyczyścić spalony olej ale jakoś średnio te plamki mi się podobają..

 

IMG_20240808_135327.thumb.jpg.380621edc37e3a10388c3c8abe8b98f9.jpg

 

IMG_20240808_143255.thumb.jpg.757b7dc253ac9291b5151e2aba5281bf.jpg

 

No i sprzęgło obite kevlarem, zrobiło prawie 11 000 km i wygląda tak 

IMG_20240808_135335.thumb.jpg.64108e3934ce1df011a09547b282c9cd.jpg

 

Lekko przeczysciłem włókniną ale mnie to wygląda na śmietnik 😐IMG_20240808_140033.thumb.jpg.9372914f31c474f12d365bcfa4eaed8a.jpg

 

IMG_20240808_140045.thumb.jpg.f297cfbc3f55a9eea9384b0014288e45.jpg

IMG_20240808_140141.thumb.jpg.6f98a95bffe5f3914ce9f2f0a55aadcd.jpg

 

Grubość jednej tarczki to 3,5 mm. Nie wiem ile ma nowe ale o reklamacji mogę pomarzyć, bo minęły 2 lata odkąd dałem to do obicia. Dwumas jak nowy, a nawet lepszy jak nowy po regeneracji ale ta tarcza sprzęgła to jakieś nieporozumienie, LUK co był wcześniej lepiej wyglądał jak miał 120 000 nalotu, a Wy co myślicie?

 

No i wcześniej ASO jak wymieniało w 2012 roku sprzęgło, już coś kombinowało, bo była inna nakrętka na obejmie  stabilizatora, co poskutkowało tym 

IMG_20240808_120301.thumb.jpg.8f2fd0e50c27067e02215e0182b0eadf.jpg

 

Nie ma tego nigdzie, na schematach jest cała łapa niestety, będę musiał przerobić zwykłą śrubę na klin i mieć nadzieję, że będzie trzymać, chociaż ich twardość (4.5) to jakaś kpina.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Znalazłem śrubę, to śruba radełkowana M8x1,25, jakby ktoś kiedyś potrzebował 😅

 

Zwracam się z prośbą, bo znaleźć tego nie umiem : przewód elastyczny wysprzęglika, krótki kawałek potrzebny a wszędzie sprzedają całość - to jakiś absurd. Macie może jakieś namiary na niego?

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...