Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana klocków tył w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na koniec napiszę że w zestawie klocków na tył ate nie było czujnika, ale czujnik zużycia z b8 zamówiłem i podszedł bez problemu , właśnie dziś go dołożyłem P&P

Opublikowano
W dniu 10.11.2021 o 14:19, Muskel1 napisał:

Małe sprostowanie. Wchodzisz w sterownik ABS/ESP czyli 03 i w nastawy podstawowe i tam wybierasz z zakładki. 

Zapomniałem, że w B9 ręczny jest zintegrowany w sterowniku 03. W B9 nie ma sterownika 53.

Oprócz otwarcia zacisków za pomocą VCDS będziesz musiał jeszcze wepchnąć tłoczki mechanicznie. W tym modelu na tylnej osi wpycha się je (tak samo jak te przednie) a nie wkręca.

Też mnie czeka niedługo wymiana. Czyli podsumowując najpierw cofamy vcds'em, a potem po zdemontowaniu klocków wciskamy tłoczki nie kręcąc nimi ?

Opublikowano
2 minuty temu, MiruK napisał:

Też mnie czeka niedługo wymiana. Czyli podsumowując najpierw cofamy vcds'em, a potem po zdemontowaniu klocków wciskamy tłoczki nie kręcąc nimi ?

Tak.

Opublikowano (edytowane)

A jak z przodem? Mam te większe zaciski wielotłoczkowe. Czy po ściągnięciu starych klocków wystarczy wcisnąć czy trzeba coś kręcić ? Jakiś specjalny przyrząd konieczny czy uniwersalny do ścisków, ewentualnie ściskiem ściśnie ?

Edytowane przez MiruK
Opublikowano

Także tylko wciskane.

Opublikowano
40 minut temu, MiruK napisał:

Też mnie czeka niedługo wymiana. Czyli podsumowując najpierw cofamy vcds'em, a potem po zdemontowaniu klocków wciskamy tłoczki nie kręcąc nimi ?

Przed wciskaniem tłoczka odkręć odpowietrzniki.

Opublikowano
4 minuty temu, Dev napisał:

Przed wciskaniem tłoczka odkręć odpowietrzniki.

Hmmm... to ciekawe bo kilka razy wymieniałem klocki w starszych vagach i przy wciskaniu tłoczków nie trzeba było odkręcać odpowietrzników, przy odkręceniu chyba trzeba uważać żeby nie pociągnął powietrza:)

Opublikowano
1 minutę temu, MiruK napisał:

Hmmm... to ciekawe bo kilka razy wymieniałem klocki w starszych vagach i przy wciskaniu tłoczków nie trzeba było odkręcać odpowietrzników, przy odkręceniu chyba trzeba uważać żeby nie pociągnął powietrza:)

rynce łopadajo....

Opublikowano (edytowane)

:polew:

 

OK, już doczytałem, przepracowany płyn z zacisku jest dobrze spuścić żeby się nie cofnął w układ. Fachowcy to wiedzą, ale amatorzy nie ;)

Dzięki za porady, niebawem będę coś działał, a może pojadę i mi wymienią, tylko z warsztatami mam złe doświadczenia bo czasem więcej zepsuli jak naprawili i wolę się doedukować :)

Edytowane przez MiruK
Opublikowano

Chcialem wymienić klocki z tyłu ale miałem problem z "trybem serwisowym" w Vcds. Nie mogłem otworzyć zacisków bo wyskakiwał jakiś błąd. Odpiąłem więc wtyczkę od silniczka wykręciłem go i cofnąłem tłoczek ręcznie. Złożyłem wszystko do kupy, kilka razy próba zaciągnięcia/odpuszczenia ręcznego i wszystko ok. Podpiąłem znowu vcds i o dziwo już mogłem otworzyć/zamknąć zaciski przez kompa, ale testu zrobić nie mogłem, nie wiem jakieś wartości trzeba wpisać (wklejam foto). 

Drugim problemem jest teraz błąd którego nie mogę usunąć, zaciski działają, tj otwiera /zamyka bo sprawdzałem. 

 

IMG_20220604_112626.thumb.jpg.3f98a2ff79eb3e129eba2d4d1d8edd1a.jpgIMG_20220604_112049.thumb.jpg.8779c4060a1a9e4d0e4f83582368a4f9.jpg

Opublikowano

Nic nie wpisujesz (żadnej wartości). Otwierasz zakładkę, wybierasz z listy funkcję i klikasz na "Idź".

Opublikowano
W dniu 5.06.2022 o 19:20, Muskel1 napisał:

Nic nie wpisujesz (żadnej wartości). Otwierasz zakładkę, wybierasz z listy funkcję i klikasz na "Idź".

No właśnie to nie działa, wyskakuje błąd i nie wykonuje testu. 

Opublikowano
W dniu 17.06.2022 o 11:03, puczyl1990 napisał(a):

No właśnie to nie działa, wyskakuje błąd i nie wykonuje testu.

u mnie po wcisnieciu "Idź" wyskakuje na zielono komunikat "Anulowano - wzgledy bezpieczenstwa". Moze ktos ma jakis pomysl?

Czy przed aktywowaniem tego nalezy zwolnic reczny przyciskiem?

Ja w kazdym razie podnioslem lewarkiem, odkrecilem kolo i wtedy zaplon i vcds probowalem i wlasnie komunikat jak powyzej.

Ostatecznie wzialem:  zaplon, przyciskiem wylaczylem reczny, wylaczylem zaplon i tak zmienilem klocki bo reczny byl wylaczony....

Opublikowano

Po ...uj cudujesz ?

Postojowy hamulec zwolniony i robisz calą procedurę, to wszystko. 

Opublikowano
3 minuty temu, Dev napisał(a):

Po ...uj cudujesz ?

Postojowy hamulec zwolniony i robisz calą procedurę, to wszystko.

ja nie wiem, albo nie czytacz zapytania ze zrozumieniem, a Twoja odpowiedz tez jest niepelna.

Przeciez ja normalnie chcialem zwolnic reczny zgodnie z instrukcja przez vcds!

Opublikowano

Ręczny zwalniasz przyciskiem a nie VCDSem, potem "otwierasz" zaciski, odkręcasz odpowietrzniki, wciskasz tłoczki, zakrecasz odpowietrzniki,  zakładasz zaciski I je "zamykasz". To wszystko. 

Opublikowano
3 minuty temu, Dev napisał(a):

Ręczny zwalniasz przyciskiem a nie VCDSem, potem "otwierasz" zaciski, odkręcasz odpowietrzniki, wciskasz tłoczki, zakrecasz odpowietrzniki,  zakładasz zaciski I je "zamykasz". To wszystko. 

No teraz rozumiem, dziekuje Dev. Ostatecznie tak zrobilem, ze przyciskiem zwolnilem reczny.

 

Nie rozumiem tylko dlaczego przez VCDS nie zadzialalo, skoro Muskel tez pisal ..."Wchodzisz w sterownik ABS/ESP czyli 03 i w nastawy podstawowe i tam wybierasz z zakładki. "

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Koalakm napisał(a):

No teraz rozumiem, dziekuje Dev. Ostatecznie tak zrobilem, ze przyciskiem zwolnilem reczny.

 

Nie rozumiem tylko dlaczego przez VCDS nie zadzialalo, skoro Muskel tez pisal ..."Wchodzisz w sterownik ABS/ESP czyli 03 i w nastawy podstawowe i tam wybierasz z zakładki. "

Co wybrałeś z zakładki? Co dokładnie było napisane?

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Wymiana tył:

 

Wymiana przód :

 

Opublikowano (edytowane)

Ludziska naoglądajo sie takich jaj a później klepią to na potęgę, oczy mi krwawią jak to ogladam.

Typ robi wszystko po ciemku i do tego na kolanach :polew:

Wciska tłoczki ale odpowietrznika to już żadnego nie odkręci :facepalm: przelewa cały syf z zacisków przed blok ABS do zbiorniczka. Gdzie tego sens, logika ?

Bardzo chciałbym zobaczyć jak robi to w nowych autach pokroju BMW X5.6 i 7 albo Maseratii czy innego Alfa Romeo z układem SBC, i jak będzie pieknie  potem obsrany po montażu gdzie auto nie ma hamulców.

Edytowane przez Dev

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...