JarQ_A4 Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Witam Nie mogę się uporać z wyciekiem oleju koło kolektora, podejrzewałem uszczelkę pod pokrywą ale po wymianie dalej to samo. Dodam że pompa vacum została wymieniona (nie z tego powodu.. zakończyła swój żywot) więc odpada możliwość że może cieknąć z pompy. Pół roku temu została zregenerowana turbosprężarka oraz wyczyszczony cały dolot, w dolocie są jedynie minimalne ilości oleju z odmy. Na trasie 420km ubyło mi 200ml oleju, cały blok silnika był w oleju. Auto trochę kopci na niebiesko. Obawiam się że może być to uszczelka pod głowicą, dodam również że płyn chłodniczy jest czysty i nie ubywa. Mogę zrobić logi jeśli to pomoże w diagnozie ---------- Post dopisany 25-02-2014 at 19:48 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2014 at 21:15 ---------- Proszę o analizę logów, niestety na dzień dzisiejszy tylko statyczne VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
darkle Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Uszczelka pod głowicą raczej nie bo mokre jest wyżej. Jak wymieniłeś uszczelkę pod pokrywą to może jeszcze sprawdź czy nie cieknie z pod korka wlewu oleju albo z EGRa.
Duch^ Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Weź tą nową uszczelkę pod pokrywą na silikon tylko żeby on się nie dostał do środka silnika.. i złóż i zostaw do wyschnięcia i będzie git. Tak jak wyżej darkle pisze też bym obstawiał że przy korku oleju puszcza wymień tą uszczelkę z korka i umyj silnik bo nigdy nie dojdziesz ..
JarQ_A4 Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Opublikowano 26 Lutego 2014 Z korka wlewu nie leje, po umyciu silnika ewidentnie widać że leje na rogu pokrywy koło pompy vacum. Znalazłem na innym forum podobny przypadek, po wymianie uszczelki dalej lało. Jedyny sposób wymiana pokrywy na nową (wiadome jaki koszt ) albo tak jak kolega Duch^ pisze na silikon. Zamówiłem silikon Dirko, jak na razie czekam na przesyłkę. Panowie nie chcę zakładać nowego tematu i śmiecić na forum. Chciałbym abyście rzucili okiem na logi ponieważ niedawno był robiony rozrząd i po wymianie paska kopci na zimnym, a na rozgrzanym mniej
darkle Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 W okolicy wałka rozrządu od strony i paska i vacum fabrycznie jest przewidziane uszczelnienie silikonem
kiko79 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 zgadza się, silikon idzie tylko w niektórych miejscach. Zwróć uwagę również na sposób wymiany uszczelki pod pokrywą. Są "mechanicy" dla których ta wymiana jest prosta...panie, roboty na 5 minut. Odkręci, położy, założy, dokręci...i właśnie...dokręci tak że po uszczelce. A siłę docisku kluczem mają w d...ie.
Biszczan Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/wymiana-uszczelki-pokrywy-zaworow-avb-awx-avf-bke-316931/
kamerok Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Ja tą uszczelkę wymieniałem bez dymo i nawet nie wiedziałem o kolejności dokręcania dopiero po wymianie znalazłem instrukcje, na razie nic nie cieknie;) miałem farta
JarQ_A4 Opublikowano 9 Marca 2014 Autor Opublikowano 9 Marca 2014 Z braku czasu nie miałem kiedy napisać ale do rzeczy. Pokrywę zaworów uszczelniłem, silnik wymyłem i... wyciek tak jakby się minimalnie zmniejszył, ale to nie z pod pokrywy cieknie tylko prawdopodobnie z pod pompy vacum, tylko czy w ogóle jest to jest możliwe? Skąd tam się berze olej? może uszczelniacz na wałku nie trzyma? Zaznaczyłem na czerwono skąd się wydostaje olej Zdjęcie zapożyczyłem. Jestem prawie pewien że właśnie z stąd leje
roberto333 Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Jarek mam ten sam problem z wyciekiem oleju, w sobotę umyłem silnik, we wtorek wjadę na kanał i zobaczę gdzie zaczyna pojawiać się olej, podejrzewam że winna jest pompa vacu, uszczelka pod nią.
JarQ_A4 Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Opublikowano 10 Marca 2014 Kolega ma podobny wyciek tylko sporo większy, ale czy to nie jest czasami ropa? Jeśli leje na łączeniu pompy z głowicą to wystarczy tylko wymienić uszczelki.
roberto333 Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Wczoraj zapaliła się u mnie pomarańczowa kontrolka oleju z napisem min, lewy bok silnika cały w oleju, po uzupełnieniu oleju w silniku kontrolka nie zgasła, podejrzewam ze uszczelka pod vaku do wymiany. ---------- Post dopisany 13-03-2014 at 16:15 ---------- Poprzedni post napisany 11-03-2014 at 03:41 ---------- U mnie problem z wyciekiem oleju rozwiązany, wymieniłem pompę vaku na nowego typu wraz z nową uszczelką z serwisu. Kontrolka niskiego stanu oleju znikła dopiero po odpięciu klemy z akumulatora na minute.
pb123 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam mam takie pytanie co było przyczyną tego wycieku oleju? Uszczelka pompy vacu ,pokrywy zaworów czy może coś innego. Mam te same objawy
roberto333 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 U mnie przyczyną wycieku była stara uszczelka pompy vaku.
Tomasz665 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Jak pisał roberto333 może podczas wymiany pompy vacum mechanik zostawił starą uszczelkę. Za każdym razem powinno się dać nową
POWER-KRIS Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Na uszczelnienia polecam to. http://www.imagic.pl/files/25280/DIRKO%20Czerwony%20(1).jpg Tapatalk Pro Sony Xperia™
dydek1 Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Odgrzewam kotleta ....miałem dwa wycieki spod pokrywy - jeden przy rozrządzie po lewej stronie silnika drugi po tej samej stronie przy pompie na samym rogu . Zakupiłem silikon dirko i nową uszczelke , złożyłem i problem przy rozrządzie się rozwiązał a przy vacum jak się pociło tak dalej to robi .Zauwazyłem że bardzo poci się przy ostatniej śrubie pokrywy po lewej stronie - czy wystarczy wymienić uszczelke na nową co przychodzi pod tą śrube czy odrazu pokrywe wymieniać?
Frodus Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Widzę, że nie jestem sam z wyciekiem oleju. U mnie leje (stojąc przedem do auta) z lewej strony, pierwsza śruba,przy rozrządzie. A zdziwiłem się bo mam silnik 1.9 BRB na części różnią się tylko rocznikiem 2006 i 2007 i pokrywa już jest inna. Nijak nie idzie zatrzymać wycieku i najprawdopodobniej poleci nowa pokrywa. A co do zdemontowania tej pokrywy z głowicy w BRB, to jest tragedia
Siwy Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Troche odgrzeje kotleta Ja mam taka sytuacje. Czy z tych zdjec mozecie mnie naprowadzic skad nastepuje wyciek oleju? Wstepna diagnoza jaka postawilem to EGR (ktory zostal zaslepiony Vagiem podczas zmiany programu/mapy), ale widac, ze jest suchy.
mrc2410 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Troche odgrzeje kotleta Ja mam taka sytuacje. Czy z tych zdjec mozecie mnie naprowadzic skad nastepuje wyciek oleju? Wstepna diagnoza jaka postawilem to EGR (ktory zostal zaslepiony Vagiem podczas zmiany programu/mapy), ale widac, ze jest suchy. Też mam w tych okolicach całe uwalone od oleju... Jedyne co mi przychodzi na myśl to coś od EGR coś od Pompy Vacum??? Ale też do tego nie doszedłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się