Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 Avant 1.8T Quattro Lewego


lewmichal

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak.

Robiłem tak u siebie - dodawałem jeszcze uelastyczniacza, żeby zminimalizować ewentualne odpryski - przez 2 lata nie pojawiły się uszkodzenia, a lampy jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że kiedyś się to wydarzy i w końcu się wydarzyło. Podsufitka opadła.

hcgAkb.jpg
ZXzSUY.jpg
Pgzmxh.jpg

 

Tylko lampki i uchwyty trzymały w miarę materiał podsufitki. Po ich demontażu opadła całkowicie.

lSkcDz.jpg
BNMvSB.jpg

 

Trzeba było zakasać rękawy i zabrać się do roboty.

lfBpt1.jpg
yGNzMF.jpg

 

Nowy materiał, klej i rozpuszczalniki zakupione i zabawa w tapicera się zaczęła

iQT5oi.jpg
kLBSWI.jpg
MOTrRB.jpg

 

Efekt końcowy oceńcie sami.

64RH1o.jpg
RaMZn0.jpg
oq0wZ6.jpg

 

Edytowane przez lewmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie wyszło bardzo OKi ;)

Czy tylko mi się wydaje, czy odcień nowego materiału jest sporo inny od oryginału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Stary był szaro-beżowy, obecnie mam beżowy. Materiał ma identyczną strukturę, tylko jaśniejszy odcień. Wybrałem taki, żeby uzyskać jeszcze jaśniejsze wnętrze i złapać kontrast z elementami podsufitki takimi jak lampki, daszki i uchwyty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli celowo taki kolor wybrałeś. Myślałem, że po prostu nie dało się dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd posiadam A4, wyświetlacz licznika (pół FIS) zanika po nagrzaniu się i ciężko odczytać temperaturę zewnętrzną. Zbierałem się do tego długo, aż przyszła okazja i pojawił się fajny licznik z pełnym FISem i dodatkowymi wskaźnikami temperatury oleju oraz napięciem ładowania. Trzeba było tylko zdemontować stary licznik

ISTCRL.jpg

 

Zdemontować kierownicę i manetkę wycieraczek

pyRKNb.jpg

 

Dołożyć dodatkową wtyczkę do FISa i zrobić wiązkę do wtyczki w manetce wycieraczek, która miała tylko 2 przewody.

bxdq3N.jpg

 

mSQ2kE.jpg


jIm3QG.jpg

 

5BcUUv.jpg

 

Połączyć to wszystko

yRqgrP.jpg


93smc6.jpg

 

Przełożyć obudowy manetek, bo troche się różniły

70Smev.jpg

 

Zamontować nowy licznik oraz manetkę i ustawić przebieg zgodny ze starym licznikiem

gSHGgD.jpg


VnKV7D.jpg


j3x1iQ.jpg

 

Drobna zmiana, a cieszy

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że cieszy :) Ten nowy licznik brałeś z wymienionym wyświetlaczem FIS na nowy chiński?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, longer_xd napisał(a):

Pewnie że cieszy :) Ten nowy licznik brałeś z wymienionym wyświetlaczem FIS na nowy chiński?

To jest nowy wyświetlacz, ale nie chiński. Ma filtr i nie świeci na rózówo jak chinole. Barwa prawie jak oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lewmichal napisał(a):

To jest nowy wyświetlacz, ale nie chiński. Ma filtr i nie świeci na rózówo jak chinole. Barwa prawie jak oryginał.

Pytałem, bo wygląda jak u mnie - też wymieniałem zakładając pełny FIS. Kilka lat minęło, a dalej świeci jak nowy ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie ma innych niz chińskie wyświetlacze, ale są tam przerózne na rynku. Widać że jest jaśniejszy niż zegarek cyfrowy, wiec jak większość zamienników. U mnie kiedyś z tym walczył Fazi i stosował folie przyciemnające na ekranik w trakcie montazu, udało sie w miare uzyskać podobną barwe, ale ekranik błyszczący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje się duża ingerencja w podwozie. Na razie przygotowuję elementy. Zdobyłem sanki przednie i tylne po przebiegu ok. 100000km. Poza drobnym nalotem, były jak nowe. Dodatkowo oszlifowałem do gołego, wytrawiłem Fertanem, zabezpieczyłem podkładem epoksydowym i masą poliuretanową, a w środek poszły duże ilości wosku. Kolejność zdjęć odwrotnie chronologicznie.

GRBrsK.jpg
G0EIId.jpg
PsKxSl.jpg
UClSbL.jpg
lhffoX.jpg
mIGNnt.jpg
h7eOdF.jpg
kU9fK2.jpg
LV0f3Q.jpg
kSWL5w.jpg
qrffFi.jpg
hLqrEQ.jpg
Ou8hqi.jpg
zUPBvw.jpg
GUZvaH.jpg

 

 

Edytowane przez lewmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda to że od B4 quattro pasują do B5? Sam zdobyłem takie od B4 na tył i są w dużo lepszym stanie niż jakiekolwiek od B5 - chyba kwestia ocynku.

 

To samo z kielichami tył - ja już jeżdżę dłuższą chwilę na tych od B4 quattro i są zdrowiutkie. Fabryczną belkę z tyłu zakonserwowałem, ale w razie czego mam już mam już wspomnianą na podmianę. Zastanawiam się czy sporo pracy przy takiej akcji jest... :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy pasują od B4. Ja swoje zdobyłem z rozbitego B5 z malutkim przebiegiem. Były prawie idealne, a po moich pracach już są idealne.

Pracy będzie dużo, bo planuję zrobić podwozie kompleksowo jak już rozbiorę.

Edytowane przez lewmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie rozebrane i umyte. Nie ma tragedii, ale pracy będzie dużo.

 

s1wvrg.jpg
tusAhm.jpg
60jV23.jpgWyVrv1.jpg
WJYgZC.jpgM7iaDn.jpg
20QE12.jpg
FxtCTC.jpg

Edytowane przez lewmichal
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2024 o 09:24, lewmichal napisał(a):

Podwozie rozebrane i umyte. Nie ma tragedii, ale pracy będzie dużo.

Ja bym powiedział, że jest całkiem dobrze jak na wiek samochodu :)

 

Gratuluję ambicji, bo pracy co niemiara, ale będziesz miał ogarnięty spód na tip-top. Chyba planujesz zatrzymać ten wóz na dłużej ;)

Fajnie jakbyś napisał jakie części wrzucasz nowe przy składaniu, w co warto zainwestować przy takiej operacji i jak jest z odstępnością. Też planuje zrzucić u spód i domknąć temat zabezpieczenia antykorozyjnego i dobrze byłoby się było co nieco przygotować wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruba robota widzę się szykuje ! Fajnie, że są jeszcze fanatycy którzy dbają o starsze auta. Bardzo ładnie i schludnie będzie to wyglądać i co najważniejsze będzie porządnie zabezpieczone przed korozją na lata. Powiedz tylko robisz to we własnym zakresie czy zlecasz komuś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2024 o 20:12, longer_xd napisał(a):

Fajnie jakbyś napisał jakie części wrzucasz nowe przy składaniu, w co warto zainwestować przy takiej operacji i jak jest z odstępnością. Też planuje zrzucić u spód i domknąć temat zabezpieczenia antykorozyjnego i dobrze byłoby się było co nieco przygotować wcześniej.

Będę wrzucał stan prac na bieżąco.

 

W dniu 24.02.2024 o 13:27, Sebalbn napisał(a):

Powiedz tylko robisz to we własnym zakresie czy zlecasz komuś ?

Robię sam w dosyć ciasnym garażu i ograniczonym budżecie czasowym, więc prace zapewne będą się ciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...