Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem w przypadku naszych ALT-ków to rzetelny pomiar to ten po co najmniej kilkugodzinnym postoju np.: po całej nocy. W pewnym czasie myślałem, że może to wolne spływanie oleju to kwestia filtra oleju i umieszczonych w nim zaworków. Po zakupie swojego samochodu oddałem go do swojego mechaniora na zrobienie zestawu startowego (olej, filtry, płyny, rozrząd itd.) i z tego co kojarzę to założył mi filtr oleju Filtron i też z tymi pomiarami były krzaki. Potem jak się połapałem/doczytałem o tym problemie olejowym to zacząłem stosować ori filtr z ASO- bez zmian jak chodzi o odczyty na bagnecie. Przy którejś tam zmianie założyłem filtr Mann, a w tej chwili przy przedostatniej i ostatniej wymianie założyłem filtr Knecht/Mahle, więc praktycznie chyba wszystkie znane filtry przerobiłem i w zasadzie nie widzę jakiś różnic jak chodzi o pomiar na bagnecie- swoje auto musi odstać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o filtr, to też lecę na tym z ASO. Olej Motul x-cess 5w40, ale chyba przejdę na LM 5w40. Zaraz po zakupie auta zawsze sprawdzałem stan oleju i starałem się utrzymywać jego stan na poziomie MAX. Kontrolka oil min nie zapalała się przez kilka lat:banan: Ale wiadomo, z biegiem lat zapał się zmniejszył no i olej sprawdzałem, ale jak widziałem że nie jest MIN to traktowałem to tak że jest ok. A tutaj jednak to nie wystarczy, bo jak wnioskuję z tego wątku to już poziom 1/2 na zimnym silniku daje pewność że OIL MIN się zaświeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiecie ile macie w silniku oleju, to zróbcie pomiar. Przy zmierzonym na bagnecie poziomie oleju na gorąco i na drugi dzień na zimno, na ten drugi dzień zlejcie olej z michy. Będzie wiadomo ile go jest. Ja tak zrobiłem pisząc tego posta poniżej:

http://a4-klub.pl/2-0-219/b6-alt-zapalajaca-sie-kontrolka-poziomu-oleju-58079/index40.html#post4331370

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj wprawdzie nie ma problemu olejowego zapala sie tylko wtedy kiedy trzeba ale teraz zmieniam olej na 10w40 volvoline max life samochod juz ma ponad 200k na blacie i jesli chodzi o oli min to cos zauwazylem ostatnio kiedy posedl mi wezyk od podcisnienia przy ezektoze to kontrolka oil min mi szalala i wogole nie gasla i co zadziwiajace nie ubywalo oleju jeden minus to falujace obroty i rak hamowania moze te wezyki podcisnienia maja cos wspolnego z oil min moze to was na cos nasunie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jechałem na Red Bull... Przed wyjazdem poziom oleju na bagnecie, na zimnym silniku - max. Po przebyciu trasy ok. 200km - brak alarmu "oil min". Zostawiłem auto na parkingu i poszedłem do portu. Po kilku godzinach wracam po auto, sprawdzam poziom - brak oleju na bagnecie. Dolałem setę i w drogę. po 40km zjazd na parking, sprawdzam poziom - jest minimum, alarmu nie było. Dolałem drugą setę i w drogę. Dzisiaj sprawdzam poziom - max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jechałem na Red Bull... Przed wyjazdem poziom oleju na bagnecie, na zimnym silniku - max. Po przebyciu trasy ok. 200km - brak alarmu "oil min". Zostawiłem auto na parkingu i poszedłem do portu. Po kilku godzinach wracam po auto, sprawdzam poziom - brak oleju na bagnecie. Dolałem setę i w drogę. po 40km zjazd na parking, sprawdzam poziom - jest minimum, alarmu nie było. Dolałem drugą setę i w drogę. Dzisiaj sprawdzam poziom - max.

ja też tak miałem ze jak jezdziłem po miejscu to oil min co 100 km a jak pojechałem w trase 560 km w jedna strone to oil min brak dopiero jak faktycznie miałem min to sie zapaliło też nie wiem o co kaman z tym oil min musze podjechac do mojego machera bo mówił że ogarną temat ale to dopiero w następnym tygodniu bo czas nie pozwala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inaczej olej juz ma prawie 12k wiec niedlugo wymiana i im blizej wymiany to zapala sie oil min a nawet caly czas swieci i nie gasnie rano przed praca jest max wiec nie dolewam bo po co co sadzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Dziś zaświecił się mi "oil min" w czasie jazdy do pracy. Pod robotą wyłączyłem silnik i sprawdziłem od razu poziom oleju na bagnecie. Poziom jak niżej:

image.jpg

Następnie, poziom oleju na bagnecie po 6h od zgaszenia samochodu.

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy próbował może ktoś z was oleju 10w60 bo gdzieś słyszałem jak jakis niby expert od olejów sie wypowiadał i na przykładzie grupy VW stwierdził ze silniki mogą na takim pracować ze jest bardziej gesty w wysokich temp. i może to zredukować efekt poboru oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanaly do splywania oleju z glowicy sa dosc duze i nie ma opcji by sie zapchaly, mam silnik w czesciach i ogladalem. Wolne splywanie moze byc spowodowane powierzchnia smarowania . Tzn olej po zgaszeniu silnika jest na duzej powierzchni i dosc dlugo trwa nim caly splynie. Dodam ze ja mam silnik bez pompy olejowej i jej mechanizmu napedowego. W zwiazku z tym nie wiem czy ktores z elementow pompy nie blokuja splywu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Posiadam Altka i ostatnio zauważyłem ze pojawia sie kontrolka niskiego poziomu oleju na fisie. Sprawdziłem odme i jest okej. Takze stawiam na czujnik. I pytanko: Czy moge ten czujnik wymienic w późniejszym czasie bez jakichkolwiek konsekwencji ? Oleju nie bierze mi nic. Odwymiany do wymiany zero ubytku, alemimo to sprawdzam kilkakrotnie w tygodniu jegostan. Chyba przewrażliwienie po przeczytanychpostach tu.. Jeszcze jedno: czy jak już zabiore sie do wymiany czyjnika poziomy oleju to czy musze spuszczac cały olej czy mozna to zrobic bez?

Podziękował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Posiadam Altka i ostatnio zauważyłem ze pojawia sie kontrolka niskiego poziomu oleju na fisie. Sprawdziłem odme i jest okej. Takze stawiam na czujnik. I pytanko: Czy moge ten czujnik wymienic w późniejszym czasie bez jakichkolwiek konsekwencji ? Oleju nie bierze mi nic. Odwymiany do wymiany zero ubytku, alemimo to sprawdzam kilkakrotnie w tygodniu jegostan. Chyba przewrażliwienie po przeczytanychpostach tu.. Jeszcze jedno: czy jak już zabiore sie do wymiany czyjnika poziomy oleju to czy musze spuszczac cały olej czy mozna to zrobic bez?

Podziękował.

kolego uzupełnij profil a tak do tematu to musisz zlac cały olej poza tym to nie wina czujnika bo była by kontrolka oil sensor jestem umuwiony z maherem na zrobienie coś w kompie nie wiem co dokładnie tylko nie mam, czasu do niego jechać a tak poza tym to masz szczęście że ci nie bierze oliwy masz go od nowość czy przejołeś od kogoś znajomego i na jakim oleju latasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją historię opisywałem kilkukrotnie na tym forum, ale dzisiaj mogę śmiało powiedzieć, że "chyba Niemiec miał rację". Dla przypomnienia...auto kupiłem w 2007 roku w niemieckim salonie audi. Miało wtedy 5 lat i przejechane ok. 50 tyś. km. Wszystko uczciwe, potwierdzone itd. W momencie zakupu był zalany olejem Motul 6100 Synergie+ 10W40, co mnie trochę zdziwiło bo to przecież półsyntetyk, a auto ma mały przebieg. Zapytałem o to i mechanicy z serwisu powiedzieli mi, że ten olej jest dobry, pokazali normę 502.00 505.00 a to że 10W40 to nawet lepiej dla tego silnika. Z polską przekorą pomyślałem "tralalaa" i że pewnie mnie niemiec w konia robi. Ale że auto kupuje się również oczami, a te było ładne i zadbane to je kupiłem. Po powrocie do kraju stanąłem przed dylematem jaki olej zalać...a że na forum jest wiele opinii to postanowiłem zostać przy tym 10W40. Przez kilka lat czytałem z wielką satysfakcją posty o olbrzymim zużyciu oleju w silnikach ALT i wariującej kontrolce OIL MIN. A ja pokonywałem kilometry zarówno w mieście jak i w trasie bez jakichkolwiek problemów. Ale rok temu postanowiłem coś zmienić i zachęcony opiniami zalałem Motula x-cess 5W40. Pierwsze wrażenie super, silnik jakby chodził ciszej i tak było do przejechanego dystansu 10 tyś km. Po 10 tyś km ten olej stracił jakby swoją cudowną moc, bo zaczęła wariować kontrolka OIL Min. Stan oleju 1/2 a nawet 3/4 na bagnecie (mierzone po nocy) a czujnik wariuje. Już nie wspomnę że spływanie tego oleju do miski jest jakieś porażająco wolne, bo 3 godziny po wyłączeniu silnika na bagnecie jest min., a dopiero po nocy max. Tego nie było przy 10W40. Może piszę jakieś głupoty, bo mechanikiem nie jestem ale takie są moje kilkuletnie spostrzeżenia. Ale chyba nie tylko moje, bo ostatnio przeglądałem forum VW passata i znalazłem dosyć ciekawą dyskusję typu "jaki olej do dwulitrowych ALT i AZM i znalazłem taki wpis:

"Wedlug ksiażki silniki 2.0 powinny miec olej 10W-40. Wiec lanie rzadszego moze byc nie do konca wskazane (pompa tloczy cisnienie oleju zakladajac jego gestosc) a rozrzedzenie oleju juz na wstepie moze (nie musi) spowodowac nizsze cisnie w ukladzie po jego mocnym rozgrzaniu."

Po przeczytaniu tego przypomniał mi się ten niemiecki mechanik z serwisu. Zacząłem grzebać w sieci w jakiej to książce polecają oleje 10W40 do dwulitrówek. Oczywiście tego źródła nie znalazłem, ale natknąłem się na coś takiego http://engineoilcapacity.com/audi-a4-b6-and-b7-engine-oil-capacity-in-quarts-liters/

Znalazłem silnik ALT a tam...rekomendowany 10W40!!!! Na forum passata ktoś napisał nawet że benzynowe silniki VW wogóle źle znoszą oleju typu 5W i niższe...Nie wiem czy to prawda, ale jeżdżąc na oleju 10W40 nie miałem jakichkolwiek problemów. Zarówno w mieście jak i na wysokich obrotach w tracie (na dystansach nawet po 1000km) ubytki oleju były znikome - 250/300ml na 12 tyś km, przy czy kontrolki OIL MIN wogóle nie widziałem. Po zalaniu 5W40...przejechanie 10tyś km kończy się wariującą kontrolką OIL MIN, dziwnymi wskazaniami na bagnecie (raz oleju dużo raz mało). Chyba Niemiec w serwisie z Odrą miał jednak rację. Zbliża się wymiana oleju i tym razem wleję znowu Motula 6100 10w40 i zobaczę jak to będzie. Mam przed sobą dłuższy wyjazd, więc będzie okazja do obserwacji co się dzieje jak mam 10W40. Bo jeżeli tego cyrku nie będzie na tym oleju i wszystko wróci do normy to nasze dyskusje i pomiary bagnetów, szperanie w oprogramowaniu są trochę bez sensu.

Edytowane przez kiko79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam od 2012 r na 10W40 tyle że na Valvoline max life, dokładnie mam takie same odczucia jak kiko79 pisze. Oczywiście dolewam olej ale mniej więcej co 2000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam od 2012 r na 10W40 tyle że na Valvoline max life, dokładnie mam takie same odczucia jak kiko79 pisze. Oczywiście dolewam olej ale mniej więcej co 2000 km

kolego a ile płacisz za te olej ja też jeżdze na 10w40 tylko mobil i wydaje mi sie że jest trochę lipny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam od 2012 r na 10W40 tyle że na Valvoline max life, dokładnie mam takie same odczucia jak kiko79 pisze. Oczywiście dolewam olej ale mniej więcej co 2000 km

kolego a ile płacisz za te olej ja też jeżdze na 10w40 tylko mobil i wydaje mi sie że jest trochę lipny

Około 100 zł za bańke 4 litrową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisze swoją krótko historię. Jezdze na oleju valvoline maxlife 5w40. Ogólnie robie małe odcinki bo glownie poruszam sie w miescie. Równo co 100km mam kontrolke oil min na blacie. Ostatnio wybrałem sie dłuższa trase ok 700km. Przed wyjazdem dolałem ok 550ml oleju (lekko ponad stan max) bo miałem juz minimalną wartosc i ruszyłem. Kontrolka nie zapaliła sie przez 800 km !! Zapaliła sie dopiero wtedy kiedy po trasie tych 700 km pojezdziłęm znowu krotkie odcinki po miescie i wtedy przy stanie licznika 800km wyskoczył oil min(po nocy na miarce miałem jakaś połowe). Rowniez spalanie oleju spadlo w trasie gdzies o polowe. Z reguły w miescie pali mi oleju ok 1-1,2l/1000km. W trasie spalil mi przez 800km jakies 0,4l oleju.

Edytowane przez Gawel90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Gawel90 jeżdżę na Valvoline MaxLife 5W40 i zauważyłem, że jest spora różnica w poborze oleje jeżdżąc po mieście a po trasie. Mój ALT w trasie z prędkościami do 120km/h zużywa zauważalnie mniejsze ilości oleju niż przy jeździe "na miejscu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...