marek990 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 powaguspisz zeszliśmy z tematu watek dotyczy kontrolki niskiego poziomu oleju-min oill, jak wcześniej pisałem wymiana odmy, przepływomierza itp. pomogła pośrednio, że nie zapala się kontrolka niskiego poziomu oleju innym kolegom, u mnie wszystko jest ok. z odmą, przepływomierzem, połączeniami, czujnikiem a się zapala. Pozostał mi jeszcze temat z olejem może nie właściwy olej nic innego nie przychodzi do głowy. Na razie musi pozostać do wymiany mam trochę jeszcze. ps. żeby nie zaśmiecać wątku innymi tematami koledzy zaraz nas podsumują proponuje przejść na PW [email protected]
darkle Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Moim zdaniem pomimo że producent niby zaleca olej 5w-30 (tzn gdy dzwoni się do serwisu zalecają castrata EDGE) to również zaleca 5W-40. Gdy zerknie się w instrukcję to przy każdym silniku benz czy to 1,6 czy 3,0 piszą te same zalecenia odnośnie oleju. A więc olej spełniający normę 503.00 jest potrzebny TYLKO do serwisu long-life. A że nikt o zdrowych zmysłach już chyba nie wierzy że olej z przelotem 30tys jeszcze w silniku spełnia swoje zadanie więc stosujemy stałe, co 15tys serwisy. I tak właśnie co 15tys zaleca wymianę serwis w PL. A więc wystarczy olej spełniający normy 500.00; 502.00 lub 501.01. A te wymagania spełnia chyba każdy syntetyczny olej. Do naszego klimatu najbardziej odpowiednimi olejami są oleje 0W-40, 5W-40 i taki powinien być stosowany. Oleje z 30 na końcu np 5W-30 w temp 100* są rzadkie jak woda i zapewniają cienki film olejowy. A olej 0W-30 może być dobry w silniku np hondy który jest inaczej (ciaśniej i dokładniej) spasowany. Do silnika Audi moim zdanie się nie nadaje. Ale każdy może sobie oczywiście go zalewać, tylko po co? Chyba że ma ochote poczytać później o powodach "brania" oleju przez silnik, ale już będzie za późno. Odnośnie Oil min rodzaj oleju nie powinien mieć tu znaczenia. Chociaż 10W-60 jest dość gęsty. Dla przykładu w temp 100* castrat 5W-30 ma lepkość kinematyczną 10,3cST, 5W-40 - 14,6cST a 10W-60 -23cST. Więc teoretycznie może wolniej spływać.
asiczek12 Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Witam Mam problem z olejem w moim Audi A4 B6 2003r. Avant quattro Tiptronic 3.0 Benzyna + LPG (BRC) 220 KM. Parę miesięcy temu (ok sierpnia) zaświeciła mi się kontrolka braku oleju, sprawdziłam poziom oleju na bagnecie i była tam go śladowa ilość. Pojechałam do mechanika, żeby wlał nowy olej pozbywając się resztek starego, po otwarciu miski wylało się go dość sporo. Po wymianie przez pewien czas był spokój, ale ponad miesiąc temu znowu włączyła się kontrolka i bagnet jest suchy na wiór i nie widać żadnych wycieków. Jeżeli chodzi o liczbę przejechanych kilometrów to nie było ich za dużo, rury wydechowe po przetarciu wewnątrz mają delikatną czarną poświatę. Proszę o pomoc
asiczek12 Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 półsyntetyk Castrol ale nie pamiętam dokładnie jaki
Dev Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 pierwszy ruch to zmiana na pełny syntetyk motul Xcess 5W-40 lub X-lite 0W-30, żadnych szjastroli prawdopodobnie zuzyte uszczelniacze na popychaczach sprawdzic trzeba tez nr bagnetu czy jest prawidłowy często zdarza sie że jest za krotki lub nie daj Boze za długi
kiko79 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 pierwszy ruch to zmiana na pełny syntetykmotul Xcess 5W-40 lub X-lite 0W-30, żadnych szjastroli prawdopodobnie zuzyte uszczelniacze na popychaczach sprawdzic trzeba tez nr bagnetu czy jest prawidłowy często zdarza sie że jest za krotki lub nie daj Boze za długi a dlaczego zmiana na pełny syntetyk? Można zmieniać olej w tą stronę?
grzes1150 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 pierwszy ruch to zmiana na pełny syntetykmotul Xcess 5W-40 lub X-lite 0W-30, żadnych szjastroli prawdopodobnie zuzyte uszczelniacze na popychaczach sprawdzic trzeba tez nr bagnetu czy jest prawidłowy często zdarza sie że jest za krotki lub nie daj Boze za długi a dlaczego zmiana na pełny syntetyk? Można zmieniać olej w tą stronę? nie jeden zmienił i nic złego się nie stało ---------- Post dopisany at 08:24 ---------- Poprzedni post napisany at 08:20 ---------- a co do problemu to może silnik tak zarośnięty szlamem po srastrolu że olej zawiesza się w czapkach i pod korkiem wlewu jest full a w misce min
maja99 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 może jakieś wycieki minimalne się gdzieś pojawiły??
asiczek12 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Nie zauważyłam, żadnych wycieków. Samochód sprzedał mi znajomy, który sprowadził go z Niemiec i przebieg miał delikatnie ponad 100000 tys, także nie aż tak źle o ile jest on prawdziwy.
grzes1150 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Nie zauważyłam, żadnych wycieków. Samochód sprzedał mi znajomy, który sprowadził go z Niemiec i przebieg miał delikatnie ponad 100000 tys, także nie aż tak źle o ile jest on prawdziwy. 100tyś i zalany półsyntetykiem? Ten silnik powinien jeździć na 5w30
asiczek12 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 tzn., że może być to wina wyłącznie oleju?
grzes1150 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 tzn., że może być to wina wyłącznie oleju? może być ale ja bardziej obstawiam że przyczynia się do tego syf powstały po castrolu a kontrolke masz na pewno od stanu oleju czy może od ciśnienia???
kiko79 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Nie zauważyłam, żadnych wycieków. Samochód sprzedał mi znajomy, który sprowadził go z Niemiec i przebieg miał delikatnie ponad 100000 tys, także nie aż tak źle o ile jest on prawdziwy. 100tyś i zalany półsyntetykiem? Ten silnik powinien jeździć na 5w30 :facepalm:Po parametrach xWxx nie ocenia sie czy olej jest syntetyczny czy pólsyntytyk czy mineral bo to nie ma nic wspolnego z tym. Przecież to jedynie oznacza temperatury płynięcia oleju w temperaturach niskich i wysokich. A dla danego silnika liczy się żeby olej spełniał okresloną normę np. A3/B3 bo tu jest zawarta informacja o jego składzie. Olejem 5W30 to silnik jest zalany jak opuszcza fabrykę, ale to nie oznacza że tylko taki olej jest dozowlony. Syntetyki wymyślono głównie z powodów ekologicznych...bo mniejsze tarcie = mniejsze spalanie = mniejsza emisja spalin. Ja jeżdżę na 10W40 i olej na dolewki kurzy się w garażu (potem nie wiem co z nim zrobić), a ludzie lejący 5W30 mają ubytki 5L od wymiany do wymiany...i jak to wytłumaczysz?
OloWrocek Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Ja mam w swoim 280 kkm i jezdze na 5w40 motula i tez od wymiany do wymiany sie kurzy ) sprawdz podczas jazdy wciskajac gaz do podlogi czy dymi na.niebiesko. jesli nie to szykalbym wyciekow.
Dev Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Nie zauważyłam, żadnych wycieków. Samochód sprzedał mi znajomy, który sprowadził go z Niemiec i przebieg miał delikatnie ponad 100000 tys, także nie aż tak źle o ile jest on prawdziwy. 100tyś i zalany półsyntetykiem? Ten silnik powinien jeździć na 5w30 :facepalm:Po parametrach xWxx nie ocenia sie czy olej jest syntetyczny czy pólsyntytyk czy mineral bo to nie ma nic wspolnego z tym. Przecież to jedynie oznacza temperatury płynięcia oleju w temperaturach niskich i wysokich. A dla danego silnika liczy się żeby olej spełniał okresloną normę np. A3/B3 bo tu jest zawarta informacja o jego składzie. Olejem 5W30 to silnik jest zalany jak opuszcza fabrykę, ale to nie oznacza że tylko taki olej jest dozowlony. Syntetyki wymyślono głównie z powodów ekologicznych...bo mniejsze tarcie = mniejsze spalanie = mniejsza emisja spalin. Ja jeżdżę na 10W40 i olej na dolewki kurzy się w garażu (potem nie wiem co z nim zrobić), a ludzie lejący 5W30 mają ubytki 5L od wymiany do wymiany...i jak to wytłumaczysz? mam ponad 300000km i jezdze na 0W-30 i nic mi nie ubywa, jak to wytłumaczysz ?
Tommy Gun Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Bo wszyscy mają ~180 tys. przebiegu na liczniku a na tulejach progi jak w kolubrynie. Chyba niewiele osób ma tutaj 1.8 turbo z prawdziwym przebiegiem 300 tys.
adam19-1990 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam, mam problem z kontrolką minimalnego poziomu oleju, często się zapala a olej jest w normie, silnik jest zalany Castrolem 10w40 w czym może być problem? pozdrawiam
Janekx Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 może w czujniku poziomu oleju. Powiem Ci, że u mnie też już ze dwa razy zapaliło się oil min a olej był w normie. A jak sprawdzasz olej? Na zimnym jak wszystko spłynie czy tak jak w instrukcji po kilkunastu minutach?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się