Dajmon Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 No, no, no właśnie, dobrze powiedziałeś. Ja analizuję to w ten sposób, że od wartości w pierwszej komórce (stan mój aktualny oleju), odejmuję wartość z komórki drugiej (stan oleju jaki powinien występować w tym aktualnym czasie) i wychodzi jakaś wartość. Raz jest to wartość dodatnia, a raz ujemna. Po przejechaniu równo 100km, komputer "wyrzyguje" na VAG'u średnią wartość oleju z michy. W moim przypadku, jak pisałem wyżej, to zanotowałem maks. poziom +5mm. Oznacza to, że wartość aktualna poziomu oleju w misie jest wiecznie jakby zaniżona do wartości poziomu oleju jaka powinna występować w tym danym momencie czasu. Jedno podejście do tematu polegałoby na zmianie oprogramowania w liczniku, przez zmianę parametru stanu progowego (druga komórka) na niższy (aby aktualny poziom oleju miał przeważający poziom). Drugie podejście, które ja chcę wykonać, to zdjęcie michy i sprawdzenie smoka i pompy olejowej, gdyż uważam (jest to moje rozumowanie), że jest za mało wpychanego oleju w silnik z michy, przez co olej w misie się znacznie nagrzewa. Skoro ten się znacznie nagrzewa, to czujnik poziomu oleju, który przetwarza temp. oleju na poziom, wychwytuje (myśli), że oleju jest jest w misie mało. Stąd komputer uzyskuje z czujnika poziomu oleju impulsy, których szerokość odpowiada poziomowi minimum, czego efektem jest "oil min" na fisie.
staszek_kolasa Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Niezła inwestygacja, czekam na efekty. @soul87 Możesz wrzucić screena z Twojego VAG-a? I nie mogę zrozumieć dlaczego jedni w tym samym silniku co my mają wartość na stało wpisaną a inniy mają ten sam parametr liczony dynamicznie.
Dajmon Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Byłem dzisiaj w ASO, bo dzwoniłem w sprawie bagnetu. Odpowiedział mi chłopek, że mają taki bagnet na stanie dla mojego nr VIN. Podjechałem pod ASO, wyciągnąłem swój bagnet z lejka i poszedłem porównać na ladę. Bagnet, który przyniósł chłopek z magazynu był koloru żółtego (rączka), zaś element pomiarowy koloru - ciemny szary. Jeśli chodzi o długość, to oba bagnety są identyczne. Co do elementu pomiarowego, to ma inny kształt ale zakres min i max ma w tych samych zakresach i na tych samych odległościach. Bagnet mój ma wszystkie elementy plastykowe w kolorze pomarańczowym i ma oznaczenie: 06B 115 611D Bagnet, który oglądałem z ASO: 06B 115 611P Dowiedziałem się, że dopiero od 2004roku została wprowadzona zmiana w lejku i w bagnecie. Wszystkie dotychczasowe bagnety z lat od 2001......2004, wychodziły z różnymi literkami na końcu nie wpływającymi jednak na zmianę jego konstrukcji czyli na zmianę pomiaru oleju. Tyle od strony bagnetu z mojej strony.
yarosyaros Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Ja przed jak i po wymianie bagnetu nie miałem i nie mam problemu z olejem.
Dajmon Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Ja przed jak i po wymianie bagnetu nie miałem i nie mam problemu z olejem. Zapodaj jakieś screeny z Vag'a z pomiaru poziomu oleju. Grupa 6 i 7.
crookers20 Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Witam nawiążę do tego tematu moje pytanko.. muszę wymienić czujnik w misie olejowej i zastanawiam się skąd go kupić.. machanik gada od 140 do 170 z hurtowni a widziałem na allegro od 60zł w górę NR KAT. 1J0 907 660B 1J0907660B 660 B NUMERY ZAMIENNE: 1 119 169 1119169 Co o tym sądzicie?? CZUJNIK POZIOMU OLEJU AUDI A4 B6 2.0 2.4 2.5TDI (4188592343) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
yarosyaros Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 OK kolego jak znajdę chwilę wolnego czasu
Dajmon Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Możesz napisać dlaczego chcesz czujnik wymienić ?
disem Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Panowie mam to samo w b5 czy wymiana czojnika w misce nie pomoże ? Wysłane z mojego GT-I9100
crookers20 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 A dlatego że na visie świeci mi sensor oil i żółta konewka .. w kablach jest prąd . Czy po wymianie takiego czujnika trzeba coś grzebać w komputerze ? czy wystarczy podpiąć do zailania
Dajmon Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 yyy ---------- Post dopisany 23-05-2014 at 10:24 ---------- Poprzedni post napisany 22-05-2014 at 10:54 ---------- Byłem w ASO przedwczoraj bo chciałem zamówić klucze/uchwyty/wyjmaki....... do mojej zmieniarki CD, również radia. Zagadałem z gościem od części na temat "oil min". Pogadałem z nim trochę czasu. Z nie dowierzaniem słuchał tego co mówię. Poprosiłem go, czy by nie mógł pogadać z serwisantem na ten temat. Zapisał gość moje dane i dane silnika. Dziś byłem po odbiór kluczysiów od zmieniarki/radia, a gość mi mówi, że rozmawiał z serwisantem na temat "oil min". Odpowiedział mu serwisant, że pół roku temu miał taki przypadek. Wymienił wtyczkę z nowymi pinami. Gość nie wrócił ponownie. Jak mówiłem, gość pół roku temu był i się nie pojawił. Może mu to pomogło - ta wymiana wtyczki na nową wchodzącą do gniazda czujnika poziomu oleju z nowymi pinami. Albo temu gościowi to pomogło albo się wku....i sprzedał samochód - ja tak myślę. Zapytałem go, czy nie mógłby poprosić serwisanta na lade. Poszedł i przyprowadził go. Pogadaliśmy chwilę, po czym stwierdził po mojej wypowiedzi, że wszystko mam w porządku i żebym chwilę poczekał, 15minut. Przyszedł serwisant po 3 minutach z dwiema wydrukowanymi kartkami treścią. Powiedział, że wymiana bagnetu i zmiana oprogramowania. Powiedział, że on nic nie wie i że ja nie otrzymałem od niego tej informacji. Pomyślałem, że TAJNE!!! Hm. Pytam go, czy mogę zatrzymać te kartki. Wziął je poobcinał nożyczkami ze wszystkich treści, które by go obciążały oraz z dołu w celu usunięcia strony http/:...... Nieźle, nie ??? Zapytałem, czy nie powinni mi tego zrobić za darmo. Przecież to jest ich wina, a nie moja. Powiedział, że nie mają akcji serwisowej na to. Pomyślałem więc, że nie maja akcji serwisowej na to, bo wpier.....by się w niezłe szambo. Przyznaliby się, że sprzedawali samochody z trefną ilością oleju (z małą ilością oleju silniki nasze jeżdżą) i ze złym softem. Zdenerwowałem się w tym momencie ale z drugiej strony chciałbym mieć to już zrobione. Zamówiłem nowy bagnet, 87zł. Przyjdzie za tydzień w czwartek, bo nie mają takiego w centrali w Poznaniu. Zamówiłem również zmianę softu, 200zł, też na czwartek, jak przyjdzie bagnet. Jak to pomoże to ich trochę pognębię, żeby mi tą kasę wrócili z powrotem, bo myślę, że mogę zrobić trochę zamieszania w tej kwestii marce audi. Dodam, ze również ta zmiana softu ze zmianą bagnetu może nie pomóc - kolejny etap to zmiana sterownika - wtedy to im już nikt nie pomoże. Zrobię takie larmo, ze hej.
staszek_kolasa Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Daj znać jakie będą efekty. Od razu mówiłem, że to jest błąd ze sterownikiem. Jeśli Tobie to pomoże to zbiorę wszystkie dowody stąd i uderzę do ASO w Toruniu.
benyA4 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Gratulacje Dajmon podoba mi sie twoja determinacja teraz trzymam kciuki.
staszek_kolasa Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Bo mi właśnie takiej informacji ze storny ASO brakowało. Nie potrafili mi konkretnie odpowiedzieć tak jak Tobie.
jarek39 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 ciekawe ile oleju wejdzie do miski po wymianie bagnetu?działaj djmon działaj. nie ma na allegro bagnetu z "J".
Gawel90 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 tak samo jestem pełen podziwu dla Ciebie Dajmon - również trzymam kciuki !
soul87 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 z tego opisu wynika ze czujnik poziomu oleju w misce ma tolerancje pomiarowa co 0,3 litra? ... masakra ? ... to juz wiem dlczego gdy przejechalem ostatnio 1000km , zauwazylem ze ubylo mi okolo 2-3 mm na bagnecie oleju a w liczniku przez 1000km mialem calyy czas sredni poziom oleju 10mm... za malo ubylo zeby komp to ogarnal.... aczkolwiek nie moge tego ogarnac dlaczego tak to zrobili skoro poziom wyswietlany jest z dokladnoscia co do 1mm....
Dajmon Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Nie trzeba kolego nic grzebać. Jeśli chodzi o wymianę czujnika, to owszem, jeśli świeci "oil sensor". Oil sensor znaczy, że od wtyczki znajdującej się w gnieździe czujnika poziomu oleju nic nie przychodzi, tzn. nie przychodzą impulsy do sterownika. Jest jeszcze jedna rzecz. Czujnik poziomu oleju podczas kontroli poziomu oleju, pobiera prąd, 500mA przez ok. 1....2sek., po czym przez ok. kolejne 1...2sek. jest przerwa (ok. 20mA). Tutaj jest zrzut: http://a4-klub.pl/2-0-219/b6-alt-zapalajaca-sie-kontrolka-poziomu-oleju-58079/index22.html#post4255025 Może być tak, że masz przerwę w kablu i sterownik nie odnotowuje przepływu prądu 500mA do czujnika poziomu oleju. Taka sytuacja miała miejsce u mnie, gdy wyciągnąłem wtyczkę z czujnika, a zapłon miałem przekręcony w pozycję ON. Więc można by się zastanowić nad okablowaniem i wtyczką. Piszesz, że w kablach jest prąd. Nie prąd tylko napięcie i powinno ono wynosić 5V między środkowym i jednym z zewnętrznych trzech pinów. Pierwszy skrajny jest jak się nie mylę 5V, środkowy masą, przeciwległy skrajny - wejście dla sygnału impulsowego z czujnika do sterownika przedstawiający poziom i temperaturę. Może tak być, że jest to uszkodzony czujnik. Ja mam swój czujnik poziomu oleju, który podmieniałem i który jest sprawny. Mógłbym go sprzedać ale dotąd dopóki nie rozwiążę kontrolki "oil min", dotąd go nie puszczę.
Dajmon Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Może wyprzedzam do przodu podjęte czynności i nadaję już kolejne kroki, ale gdyby zmiana miarki (zapewne na krótszą) i wymiana softu w sterowniku (zmiana progu olejowego - oil threshold), nie pomogła, to pozostaje jeszcze zmiana sterownika wgcrozpiski. Ja jak swego czasu rozbierałem swój samochód na części pierwsze od strony elektroniki/elektryki (bo mi się rozładowywał AKU), to zrobiłem zdjęcia różnym podzespołom, w tym również strzeliłem fotę sterownikowi pod maską przy podszybiu. Oto mój sterownik i numer: Mam na nim numer: 8E0 909 557 Podejrzewam, że jest to pierwszy sterownik jakie wychodziły, więc mogę przyjąć, że ma on oznaczenie z literą: "A"; - 8E0 909 557 A Wg rozpiski, musiałbym sterownik ten, zamienić na sterownik z literą "E", czyli 8E0 909 557 E. Już szukam na qllegro czy są i za ile, bo w ASO trzeba ze 4tys. dać. Sprawdźcie więc jak możecie i swoje sterowniki?!
martikawka Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 jesteś po prostu nie możliwy ja mam znajomego w aso audi i on nie wiedział lub nie chciał powiedzieć co z tym oil min ale teraz mam nadzieje ze problem sie rozwiąże pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się