Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działający interfejs diagnostyczny w roku 2020 do B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wiem, że już był poruszany temat, ale niestety mamy już inny rok ,a utworzony już temat jest zamknięty, dlatego postanowiłem utworzyć nowy. 

Jaki interfejs diagnostyczny polecacie na rok 2020 do Audi A4 B7 który osobiście używacie i bez problemu wam się łączy? Czy warto kupować takie interfejsy które trzeba podłączyć pod komputer ? Czy może warto zainteresować się takim "bezobsługowym" ? :)

Osobiście znalazłem takie (poniżej linki) i jeżeli ktoś już takich używa prosiłbym o podzielenie się uwagami: 

Interfejs bez komputera:

DIAGNOSTYKA-AUDI-OPEL-PEUGEOT-RENAULT-FO
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 299 zł - DIAGNOSTYKA AUDI OPEL PEUGEOT RENAULT FORD POLSKI! (7509236004). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Interfejs do którego potrzebujemy komputer: 

1. 

VAG-K-CAN-COMMANDER-3-6-FULL-DO-AUDI-SEA
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 97 zł - VAG K+CAN COMMANDER 3.6 FULL DO AUDI SEAT SKODA VW (7151672662). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

2. 

INTERFEJS-OBD2-VAG-K-CAN-1-4-COMMANDER-D
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 83 zł - INTERFEJS OBD2 VAG K+CAN 1.4 COMMANDER DLA AUDI VW (6499250073). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Opublikowano

Żaden z tych, najoptymalniej i najbardziej funkcjonalny jest vcds, cos znajdziesz na olx, lub taniej na aliexpres.

Opublikowano

Klon na atmega,te zabawki typu Commander mogą szkód narobić.

Opublikowano (edytowane)

ok dzięki panowie. Jeszcze tylko kwestia odnośnie VCDS, znalazłem wersje:

1. V189 - EN

2. 196.2 - EN APK

czy ktoś podpowie różnicę? Rozumiem tylko, że 189 vs 196.2 to wersję oprogramowania  ,a te APK ? Czy sugerować się wyższą wersją oprogramowania ? I jeszcze kwestia związana z licencją , gdzieś wyczytałem , że te VCDS mają roczną licencję lub na 1000 odczytów lub na ilość VINów. 

Edytowane przez casperii
Opublikowano

tak jak kolega @pila24 wspomniał szukaj czegoś na Atmega - np. Hex V2 ( około 100 zł na Alliexpress ) 

Opublikowano
18 godzin temu, casperii napisał:

ok dzięki panowie. Jeszcze tylko kwestia odnośnie VCDS, znalazłem wersje:

1. V189 - EN

2. 196.2 - EN APK

czy ktoś podpowie różnicę? Rozumiem tylko, że 189 vs 196.2 to wersję oprogramowania  ,a te APK ? Czy sugerować się wyższą wersją oprogramowania ? I jeszcze kwestia związana z licencją , gdzieś wyczytałem , że te VCDS mają roczną licencję lub na 1000 odczytów lub na ilość VINów. 

W oprogramowaniu które jest razem z klonem jest loader dzięki któremu odpalić możesz każda wersje vcds

Opublikowano

Alternatywnie obd eleven ?

Opublikowano

Też przymierzam się do samodzielnej diagnostyki. Która opcja lepsza do B7?

1:

image;s=644x461
WWW.OLX.PL

Witam. Do sprzedania najnowszy interfejs VCDS na płycie ATMEGA 162 ! z odblokowanym bootloader z najnowszym polskim programem 19.6.2 ze stycznia 2020 roku. Jeśli kabel jest z wygrawerowanym logiem...

 

2:

Kabel VAG 012 od e-service + vcds 311.2 z forum?

WWW.E-SERVICE.INFO.PL

Elektroniczny Serwis Samochodów VAG, Kable Diagnostyka oraz ChipTuning VAG, VAG Com, VAG CAN

 

Opublikowano (edytowane)

Obydwa powinny byc ok

 

Z kablami powinieneś dostać oprogramowanie - vag 3.11 to bardziej do kabla KKL :wink:

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Panowie żeby nie zakładać nowego tematu mam do was szybkie pytanie.
Otóż jakiś czas temu kupiłem interfejs od naszych przyjaciół VAG CAN PRO ( poniżej podrzucam link ).
I niby wszystko było by spoko ale coś ten VCP nie chce zbytnio grać z moim autem.
Rozkręciłem interfejs i moim oczom ukazał się procesor z oznaczeniem Atmega 162, pytanie do was jest takie - czy jest realna szansa żeby to zadziałało z jakimś VCDS'em bądź innym programem do połączenia się z samochodem ?
Jeżdżę A4 B7 z silnikiem BPW więc komunikacja po szynie Can - dobrze rozumiem ?
Proszę o porady :)

Pozdrawiam

Opublikowano
2 godziny temu, Iv4nt napisał:

Panowie żeby nie zakładać nowego tematu mam do was szybkie pytanie.
Otóż jakiś czas temu kupiłem interfejs od naszych przyjaciół VAG CAN PRO ( poniżej podrzucam link ).
I niby wszystko było by spoko ale coś ten VCP nie chce zbytnio grać z moim autem.
Rozkręciłem interfejs i moim oczom ukazał się procesor z oznaczeniem Atmega 162, pytanie do was jest takie - czy jest realna szansa żeby to zadziałało z jakimś VCDS'em bądź innym programem do połączenia się z samochodem ?
Jeżdżę A4 B7 z silnikiem BPW więc komunikacja po szynie Can - dobrze rozumiem ?
Proszę o porady :)

Pozdrawiam

Tego to najstarsi górale pewnie nie wiedzą. W kablach z ryżu jest wszystko lub nic i ciężko powiedzieć czy sprzętowo to ogarnie vcdsa skoro było pod vcp. Taka trochę loteria.

Opublikowano (edytowane)

Przeszedłem drogę VAG K+CAN  ==> VCDS HEX  ==> Skaner od Viakena ==> OBDeleven Next Gen.  

VAG K+CAN - tylko starocie :kwasny:

VCDS HEX - można dużo ale....  problemy wynikające z ograniczeń licencyjnych i niskiej jakości podróbek. Koszta oryginału - każdy wie. Można go pozostawić wąskiej grupie profesjonalistów ale według mnie, nie nadaje się dla osoby, która bez wydawania taczki banknotów, chce okazjonalnie podpiąć się pod auto i coś pomodzić. Po dłuższym czasie i wynikłych problemach, typu:  raz działa a raz nie, albo w jednym samochodzie działa a w innym nie działa, w końcu zniechęciłem się :angry::foch: 

Skaner od Viakena - chińskie badziewne ??? dla amatora. Teoria bardzo rozmija się z praktyką. Teoretycznie mógłby wiele za tak niewiele :decayed: ale po dokładnych testach okazuje się, że tym można tak naprawdę odczytać błędy (nie wszystkie :wink4::sarcastic:), część z nich skasować i wykonać inne bardzo proste czynności. 

Zdecydowałem się na wypróbowanie obdelevena, który był kilkukrotnie poruszany na forum, ale nigdzie nie było dość wystarczających informacji. Postanowiłem zaryzykować i zakupiłem wersję Next Gen. I tu miłe zaskoczenie. Trzeba się przyzwyczaić i nauczyć pracować z tym ale okazuje się, że jest to w zasadzie pierwszy, względnie tani interface, który podłączam do byle czego, co posiada OBDII i w ciągu kilkunastu sekund, bez zbędnego pierdzielenia się, mogę robić co chcę. Błędy, dane na żywo, adaptacja, kodowanie, długie kodowanie i tp. Wszystko w sposób prosty, graficzny, przejrzysty i z możliwością wyeksportowania na serwer. Robi wszystko z grupy VAG od początku obd2 do modeli rocznikowych 2021.

Jak to kupiłem, największym problemem było dla mnie, przyzwyczajonego do wyglądu okienek z komputera, przejście na całkowicie odmienne podejście do organizacji dostępu do poszczególnych funkcji. Okazuję się, że jednak nie jest to takie trudne i całkiem sprawnie udało się zaadaptować już kilka aut. Przy czym mam świadomość, że nauczyłem się dopiero kilka, czy kilkanaście procent z tego, co trzeba ogarnąć aby tym sprzętem biegle się poruszać.

Zaletą niebagatelną jest menu w języku polskim, większość przetłumaczonych etykiet oraz możliwość dodawania własnych opisów i tłumaczeń. 

Podsumowując: Nie chcę wydawać ocen tego typu, który jest lepszy czy, gorszy, ponieważ nie o to mi chodzi. Po prostu byłem ciekawy tego sprzętu, kupiłem i zauważyłem, że za to bardzo dobrze działa. Tak po prostu. I to bez względu czy się podepnę pod moje B7 czy pod kolegi C6, czy pod sąsiada Seata albo pod znajomego ziomka B5. A o to mi właśnie chodziło.

a2.jpg  a7.jpg  a6.jpg  

a11.jpg  a5.jpg  a4.jpg

a8.jpg  a9.jpg  a10.jpg

 

Edytowane przez ElectricShock
uzupełnienie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...