Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bixenon na biled


asdawrwd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam pytanie odnośnie wymiany bixenona ponieważ mój swieci coraz gorzej. Zastanawiam się nad biledem. Czy jestem w stanie sam przeprowadzić taka operacje ?

jakie są potrzebne soczewki biled ?

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest p&p,trzeba rzeźbić mocowanie projektora w lampie. Możesz kupić jakieś inne lampy i na spokojnie sobie rzeźbić bileda,tylko miej świadomość iż po takiej przeróbce lampy tracą homologacje oraz ciepło na kloszach (poczytaj sobie np, o ledzie w octavii 3 fl i problemach z tym związanych). Najlepiej to ogarnąć to co masz-wymiana palników,ewentualnie projektorów jeżeli Twoje są w złym stanie,lub wymiana soczewek w projektorach na gładkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem . 
 

wymiana palników na jaką firmę ?

projektory gdzie zakupie ? ( czy takie mogą być projektory bixenon bosch/al)

 

jeszcze chciałbym wymienić klosze

Edytowane przez asdawrwd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klosze można odnowić (usunięcie ochronnej warstwy fabrycznej + lakierowanie). Palniki philips,osram (można kupić ori na forum,na allegro dużo podrób)lub nieco tańsze lecz nadal markowe bosma. Do b8 potrzebujesz palników typu D3S. Projektorów nie trzeba wymieniać dopóki nie mają wypalonej warstwy odbłyskowej,a soczewki można podmienić na gładkie by poprawić linię odcięcia i ilość światła.

Pierwsze co to wymiana palników,Twoje mogą być już zużyte i słabo świecić. Jeżeli po wymianie nadal będzie dla Ciebie zbyt mało światła z lampy wychodziło to można pomyśleć o kolejnych krokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pila24 napisał:

To nie jest p&p,trzeba rzeźbić mocowanie projektora w lampie. Możesz kupić jakieś inne lampy i na spokojnie sobie rzeźbić bileda,tylko miej świadomość iż po takiej przeróbce lampy tracą homologacje oraz ciepło na kloszach (poczytaj sobie np, o ledzie w octavii 3 fl i problemach z tym związanych). Najlepiej to ogarnąć to co masz-wymiana palników,ewentualnie projektorów jeżeli Twoje są w złym stanie,lub wymiana soczewek w projektorach na gładkie.

Nie bardzo wiem o co chodzi z tym ciepłem na kloszach. To jakiś kolejny mit, taki sam jak ten że biled świeci gorzej niż bix. Mialem ksenony od lat i zimą klosze były zimne. Chyba że mówimy o zimie +10. Jak było na minusie to i klosze były zimne. Jak w nocy auto zamarazlo i trzeba było drapać to i na kloszach był lód. Nigdy nie drapałem bo szkoda kloszy. Zawsze splukiwalem wodą i wycierałem do sucha. Nigdy nie udało mi się rozmrozić kloszy podczas jazdy. Podczas jazdy tym bardziej je schladzasz. A jak zbierasz syf z drogi w trakcie jazdy to ciepły klosz Ci nie pomoże. Trzeba je umyć. Audi jeździ na ledach już od przynajmniej 7 lat i nie słyszałem żeby ktoś narzekał na zimne kosze. Sam jeżdżę na bi ledzie 3 zimę i nie widzę problemu. Kilku kolegów ma matrixy i też nie narzekają. W b9 też są biledy , może ktoś się wypowie? 

Co do zmiany palników, za markowe i tak wyskoczy koło 500zl, jeśli wypalony będzie odbłyśnik to nowe palniki niewiele pomogą. Jeśli kolega jest na tyle zaradny ze sam rozklei lampy, rozbierze projektory, wyśle do regeneracji i sam poskłada to zamknie się w koszcie zakupu bi ledow. Jeśli przyjdzie mu wyniemic projektory to przewyższy koszt bileda. Co by nie zrobił to bix nie będzie świecil tak dobrze jak biled. Biled 2020 miażdży wszystko. Chociaż widziałem ostatnio chińczyka bixa który świecił naprawdę dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, corradoowner napisał:

Nie bardzo wiem o co chodzi z tym ciepłem na kloszach. To jakiś kolejny mit, taki sam jak ten że biled świeci gorzej niż bix.

Klosz musi być ciepły by nie zalepiał go mokry śnieg podczas wolniejszej jazdy np. w nocy w górach w złych warunkach. Śnieg oblepia klosze i trzeba co chwile trzeba je oczyszczać,płyn skończy się wówczas bardzo szybko i zostaje wówczas tylko ręczne oczyszczanie. Problem ten występuje m.in. w octavii 3 fl,w niektórych autach (np. mercedes) rozwiązano ten problem kierując za pomocą silniczka ciepłe powietrze z radiatora leda na klosz. U mnie xenon bez problemu topi szron z lamp chwilę po odpaleniu ,nie grzeje tak jak halogen ale wystarczy choć trochę ciepła by nie zalepiało kloszy mokrym śniegiem. Biled to nowsza technologia i musi siłą rzeczy mieć lepszą wydajność świetlną,wady też ma jak w/w ale producenci lamp (jeszcze nie wszyscy...)stosują jakieś rozwiązania by zapobiegać temu. Jak ktoś sam przerobi lampę to rozwiązań żadnych nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tutaj jeszcze cytat z blogu audi,niestety link źródła wygasł. Ale sam tekst nadal można odnaleźć.

Cytat

"Tradycyjne żarówki rozgrzewają się do temperatury 300 stopni Celsjusza. Dzięki zaawansowanej technologii temperatura diod LED nie przekracza 150 stopni. Bezpośrednie otoczenie reflektorów ogrzewa się wskutek ciepła emitowanego przez silnik do temperatury ok. 120 stopni. Teoretycznie więc reflektory LED potrzebowałyby do prawidłowego funkcjonowania dodatkowej chłodnicy. Inżynierowie Audi jednak, by utrzymać korzystny bilans energetyczny reflektorów LED, zaproponowali inne rozwiązanie – specjalny wentylator odprowadzający ciepło z soczewek LED. Posiada on jeszcze jedną dodatkową funkcję. Tradycyjne żarówki wskutek nagrzania do wysokiej temperatury potrafią usunąć oblodzenie z powierzchni reflektora, diody LED nie posiadają tych właściwości. Zastosowany wentylator odprowadza ciepło z soczewek LED bezpośrednio na powierzchnię reflektora, usuwając szron i zapobiegając zaparowaniu."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a jak by to wyglądało w przypadku ewentualnej szkody i AC? Zwracają na to uwagę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, marek232 napisał:

Witam, a jak by to wyglądało w przypadku ewentualnej szkody i AC? Zwracają na to uwagę? 

To pytanie dla forumowego speca od ubezpieczeń @hak64

Zapewne to zależy od zaistniałej sytuacji ewentualnych poszkodowanych osób trzecich i ich roszczeń. Nie w każdym przypadku oświetlenie ma wpływ na zdarzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystąpienie ewentualnej szkody materialnej spowodowanej oblodzeniem, czy zaparowaniem reflektora, raczej nie miało by wpływu na przyjęcie odpowiedzialności ubezpieczyciela. Użyłem słowa "raczej", bo w sytuacji, gdy poszkodowany opisując okoliczności zdarzenia, wskaże, że do kolizji doszło w wyniku ograniczonej widoczności, spowodowanej wspomnianą usterką, to - jak znam życie - ubezpieczyciel może kwestionować zasadność odszkodowania, podnosząc kwestię, że pojazd nie był sprawny technicznie. Jest to "do odkręcenia), ale być może konieczna była by opinia rzeczoznawcy. Powyższe dotyczy jednak wyłącznie szkód likwidowanych z AC, bo tylko tam poruszanie się pojazdem niesprawnym, może skutkować odmową przyjęcia odpowiedzialności za szkodę. W przypadku dochodzenia roszczeń za uszczerbek na zdrowiu (gdy mamy do czynienia z wypadkiem drogowym), taka okoliczność (oblodzone, czy zaparowane reflektory), również może być przedmiotem badań i w skrajnych przypadkach, może skutkować przyczynieniem do zdarzenia. Jak już wspomniałem wyżej, okoliczność taka może być badana, gdy któryś z uczestników, lub poszkodowanych, nadmieni w swoich zeznaniach, o braku oświetlenia, bądź znikomej jego skuteczności (intensywności). Podobnie rzecz się ma z reflektorami zużytymi (matowymi, zabrudzonymi, ze złuszczonym odbłyśnikiem, lub poddanymi modyfikacjom, oraz barwionymi, czy przydymionymi).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, hak64 napisał:

Podobnie rzecz się ma z reflektorami zużytymi (matowymi, zabrudzonymi, ze złuszczonym odbłyśnikiem, lub poddanymi modyfikacjom, oraz barwionymi, czy przydymionymi).  

:oklasky: Jednym zadaniem mówiąc, przeróbki typu biled w xenon=utrata homologacj=odpowiedzialność cywilna i prawna. Od lat przestrzegam tu na forum od takich przeróbek ale jak krew w piach. Zawsze znajdzie się jakiś mądry, twierdzący jak to dobrze nie świeci... szkoda gadać. 

  • Pomoc techniczna 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No włożył BiLED i co? Nic nadzwyczajnego, takie coś to nawet do starych fordów pakują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, Ivanek said:

No włożył BiLED i co? Nic nadzwyczajnego, takie coś to nawet do starych fordów pakują.

Na pytanie odpowiem tak - i g...o. wstawiłem tu żeby się dowiedzieć czy jest to sensowne rozwiązanie , czy będzie to świecić i nie będzie żadnych problemów. Taki jest temat tego wątku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, KRL PL napisał:

Na pytanie odpowiem tak - i g...o. wstawiłem tu żeby się dowiedzieć czy jest to sensowne rozwiązanie , czy będzie to świecić i nie będzie żadnych problemów. Taki jest temat tego wątku .

Zależy co się włoży, jak coś dobrego to efekt będzie więcej niż zadowalający. Problemy? Pewnie z użytkownikiem Muskel to oczywiste, co do policji, diagnosty czy prokuratora to chyba musiałbyś zabić prezydenta by zaczęli rozklejać Ci lampy by sprawdzić czy nie włożyłeś czegoś nielegalnego. Ja bym wkładał :) 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ivanek napisał:

Zależy co się włoży, jak coś dobrego to efekt będzie więcej niż zadowalający. Problemy? Pewnie z użytkownikiem Muskel to oczywiste, co do policji, diagnosty czy prokuratora to chyba musiałbyś zabić prezydenta by zaczęli rozklejać Ci lampy by sprawdzić czy nie włożyłeś czegoś nielegalnego. Ja bym wkładał :) 

Jesteś tępy i taki umrzesz, szkoda mojego czasu dla ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Muskel1 napisał:

Jesteś tępy i taki umrzesz, szkoda mojego czasu dla ciebie.

Cieszę się że szkoda Ci czasu, więc po prostu mnie nie cytuj :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, KRL PL napisał:

Na pytanie odpowiem tak - i g...o. wstawiłem tu żeby się dowiedzieć czy jest to sensowne rozwiązanie , czy będzie to świecić i nie będzie żadnych problemów. Taki jest temat tego wątku .

Regeneracja odbłyśników, kloszy (zapewne mają odpryski) oraz wymiana palników i będziesz zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to jeszcze kwestia jakie biledy się wsadzi, takie w całości, czyli zrobiony cały projektor biledowy (a nie żarówka ledowa włożona w zwykły odbłyśnik) mają specjalną budowę, ograniczającą wiązkę światła, pasmo światła jest dość niskie... Tak by ograniczyć max oślepianie...

IMG_20220125_102557.thumb.jpg.bd9786d22d2b95a76bd6de23cab0132d.jpg

Nawet przesłona od długich nie opuszcza się całkowicie...

Dodatkowo barwa światła nie jest jakaś niebieska, tylko niewiele różniącą się od standardowego xenona...

Na 1 rzut oka wygląda to dobrze, nie wydaje mi się by ze sprawnym układem poziomowania specjalnie oślepiało to kierowcę.

Ale prawda jest taka, że tracimy homologację, mozemy, ale nie musimy dostać za to mandat, chociaż coraz bardziej uważa, że szans na to jest naprawdę niska z takim projektorem...

A tu jak to świeci: 

Naprawdę różnica między palnikiem nie jest dużo większa a i widać ograniczenie wiązki dobrze... 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...