Osa43 Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 Dzień dobry, Chciałbym przedstawić ciekawy przypadek w moim audi. Mianowicie kiedy temperatura spada poniżej 0st samochód odpala w klucz a po sekundzie natychmiast gaśnie. Po natychmiastowej ponownej próbie odpalenia auto kręci 'na pusto' jak gdyby zerwał się rozrząd(dymi na czarno). Wystarczy odczekać 2-3min żeby auto znowu zagadalo normalnie, jednak gdy już odpali problem się powtarza. Po kilku takich cyklach jeśli już odpali i nie zgaśnie, chodzi na 3 cylindry i strasznie nim telepie a przy okazji okropnie kopci na biało. Po kilku minutach od udanej próby odpalenia wskakuje na normalne obroty, kopcenie ustaje ale po próbie przegazowania do 2tys obroty znowu spadają jednak nie zgaśnie, kolejna próba przegazowania 3tys znowu spadają itd. do momentu osiągnięcia pełnych obrotów. Po całej operacji rozgrzane audi działa bez problemu, ma swoją moc i o problemie można dosłownie zapomnieć. Gdy auto odstoi nocke (7-10h zależnie od temperatury) problem wraca. Chciałbym nadmienić że taka sytuacja występuje również w lato, jednak cały cykl odbywa się poprostu bez zgaśnięcia auta tylko spadek obrotów po próbie przegazowania(jeśli odpalę i nie przegazuje wszystko jest ok).Kąt wtrysku z dawką paliwa ustawiony poza tym nie było zadnych błędów. wymienione świece żarowe (jedna nie grzała). Zmieniony nastawnik pompy wtryskowej jednak nic nie pomogło. Mechanicy rozkładają ręce. Czy ktokolwiek spotkał się z podobnym przypadkiem? Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 Żadnych błędów nie wywala jak dzieją się te cyrki? Coś było gracane z autem zanim to zaczęło się dziać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osa43 Opublikowano 10 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 Vcds nic nie pokazuje. W aucie nic nie było grzebane. Pierwsze symptomy wystąpiły po tym jak zabraklo mi paliwa. Po dolaniu i odpaleniu chodził na 3 garach ale po chwili wszystko się ustabilizowało. Po tym przy dodatniej temperaturze na zimnym właśnie nie chciał się wkrecac na obroty ale nie było to tak uporczywe jak teraz gdzie przy minusowych temp nie chce zapalic wogole. w między czasie dolewalem liquid moly do oczyszczenia wtrysków przy wymianie filtra paliwa jednak na nic się to zdało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 (edytowane) Musisz zrobić logi dynamiczne na rozgrzanym silniku, głównie lambda ważna aby ocenić jakie masz AFR, jak będzie powyżej 1 (lambda) to znaczy, że idzie za ubogo i dostaje za mało paliwa. Możesz porównać przepływkę ile ma zadane i ile podaje. Na moje doszło do uszkodzenia pompy paliwa i teraz jak ma podać większą dawkę aby rozgrzać silnik, to sobie z tym nie radzi, mogło też dojść do uszkodzenia wtrysków ale to też wróżenie z fusów, nie jestem mechanikiem z zawodu, lepiej jak wypowie się @Dev czy @Muskel1@Mechanikkosmita Edytowane 10 Lutego 2021 przez Langista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 Może gdy brakło paliwa dostało się do pompy powietrze i ją przytarło. Gdy jest zimna nie daje rady wytworzyć ciśnienia. Na rozgrzanej tłoczy lepiej skutkiem rozszeżalności termicznej. Trzeba wykręcić rurkę paliwa idącą do wtryskiwacza i sprawdzić jakie ciśnienie paliwa tłoczy na zimnym i na rozgrzanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osa43 Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Problem rozwiązany. Przy jednym z cykli wywaliło cały olej filtrem. Okazało się że pompa oleju na zimnym silniku dawała za duże ciśnienie. Pompa zmieniona i awaria jak ręką odjął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Niebieski Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 Panowie pomocy:)W trakcie jazdy zaczęła migać kontrolka świec żarowych, po kilku kilometrach auto zgasło. Po zgaszeniu i zapaleniu dym z rury wydechowej ale pojechałem dalej. Po ujechaniu ok.40 km auto zgasło i nie chciało zapalić.Po godzinie stania zapaliło i po 2 sekundach zgasło, dym i zapach jakby bez świecy żarowej zapalił. Mechanik przyjechał na miejsce, myśleliśmy, że to EGR, ale coś spiął na krótko i 80 km wróciłem do domu. Po zaślepieniu EGR odebrałem auto ale nie ciągnęło od dołu tylko jakby od 2400 obrotów, więc dalej zostawiłem i mechanika. Wyczyścił nastawnik, ale po dniu jazdy zgasł silnik i nie chciał zapalić. Według mechanika w nastawniku opiłki, dziś wyczyścił i zobaczmy, ale mówi że pompa może do wymiany. Czy ktoś wie co może być. Przebieg potwierdzony 290 tysięcy km, ahh. Dziwne, żeby pompą bo auto 10 lat w moich rękach, do każdego zbiornika dolewane pół litra 2 taktu do zbiornika paliwa. P.s. gdzie w razie czego mogę znaleźć pompę 11 może ktoś posiada w dobrym stanie? Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opiłki w nastawniku to norma po latach eksploatacji. Żeby stwierdzić stan pompy należy zmierzyć cisnienia: Znalezione w necie. -obwódniskiego ciśnienia mierzonego na króćcu przelewowym : ciśnienie 0,62 do 0,72 Mpa (6,2-7,2 bar) - obwód wysokiego ciśnienia (na wtryskiwacze) - min. 17 Mpa (170 bar). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się