krzysiek_f Opublikowano 1 Grudnia 2022 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Aby wszystko w temacie było prawilnie, zaktualizuj pierwszy post ? 1
Gremlin0209 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Powiem Ci, że filtr powietrza mój w A6 tak wygląda, ale po 25 tys km... Wymieniam go co drugą wymianę oleju ?
R4xx Opublikowano 26 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2022 (edytowane) W dniu 1.12.2022 o 20:32, Gremlin0209 napisał(a): Powiem Ci, że filtr powietrza mój w A6 tak wygląda, ale po 25 tys km... Wymieniam go co drugą wymianę oleju ? Syf mamy w powietrzu a ta 3-litrówka swoje też ciągnie Edytowane 26 Grudnia 2022 przez R4xx
qlimazz Opublikowano 26 Grudnia 2022 Opublikowano 26 Grudnia 2022 Co to za rolka w b8ce fajnie to siadło, zrób podmianke do b6ki będzie sztos ?
R4xx Opublikowano 18 Lutego 2023 Autor Opublikowano 18 Lutego 2023 B8ka doczekała się porządnego serwisu. W głównej mierze przez ten fakt wciąż wstrzymywałem się z inwestycjami, które cieszyłyby moje oko. Niestety, są priorytety: Wymiana rozrządu (napinacze, prowadnice, śruby i łańcuchy) Wymiana oleju w silniku Wymiana oleju w skrzyni biegów Wymiana oleju w mechanizmach różnicowych Wymiana napinacza paska osprzętu i rolek prowadzących Nowy rozrząd: Pozostałości po naprawie: Wszystkie ślizgi zużyte podobnie do poniższego: Filtr skrzyni biegów jeszcze fabryczny: Tak wyglądały magnesy: Rozrząd na zmęczony nie wyglądał. Jedynie napinacze były już słabe. Dlaczego wymieniałem? Przy odpalaniu potrafił sobie dość głośno zagrzechotać. Wszystko wymieniane było na samochodzie, bez wyciągania silnika. Może byłoby łatwiej z wyciąganiem, ale przewody chłodzenia skrzyni biegów skutecznie wyjęcie motoru uniemożliwiły. Po wymianie oleju w skrzyni biegów odczuwalna jest różnica w kulturze jej pracy na plus. Dziś nie dziwię się, że wymiana samych napinaczy rozrządu jest tak często praktykowana. Gdybym naprawę przeprowadzał samodzielnie, z pewnością dysponowałbym większą ilością zdjęć. Wrzucam to, co dostałem ? 1
Wandej Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 8 godzin temu, R4xx napisał(a): B8ka doczekała się porządnego serwisu. W głównej mierze przez ten fakt wciąż wstrzymywałem się z inwestycjami, które cieszyłyby moje oko. Niestety, są priorytety: Wymiana rozrządu (napinacze, prowadnice, śruby i łańcuchy) Wymiana oleju w silniku Wymiana oleju w skrzyni biegów Wymiana oleju w mechanizmach różnicowych Wymiana napinacza paska osprzętu i rolek prowadzących Nowy rozrząd: Pozostałości po naprawie: Wszystkie ślizgi zużyte podobnie do poniższego: Filtr skrzyni biegów jeszcze fabryczny: Tak wyglądały magnesy: Rozrząd na zmęczony nie wyglądał. Jedynie napinacze były już słabe. Dlaczego wymieniałem? Przy odpalaniu potrafił sobie dość głośno zagrzechotać. Wszystko wymieniane było na samochodzie, bez wyciągania silnika. Może byłoby łatwiej z wyciąganiem, ale przewody chłodzenia skrzyni biegów skutecznie wyjęcie motoru uniemożliwiły. Po wymianie oleju w skrzyni biegów odczuwalna jest różnica w kulturze jej pracy na plus. Dziś nie dziwię się, że wymiana samych napinaczy rozrządu jest tak często praktykowana. Gdybym naprawę przeprowadzał samodzielnie, z pewnością dysponowałbym większą ilością zdjęć. Wrzucam to, co dostałem ? Filtry w skrzyni dramat Niket tego wcześniej nie dotykał chyba.
R4xx Opublikowano 19 Lutego 2023 Autor Opublikowano 19 Lutego 2023 (edytowane) 8 godzin temu, Wandej napisał(a): Filtry w skrzyni dramat Niket tego wcześniej nie dotykał chyba. Piec i zawias też dziewica. Dobrze, że poprzedni właściciel przynajmniej olej w silniku wymieniał ? Edytowane 19 Lutego 2023 przez R4xx 1
jedrekx Opublikowano 20 Lutego 2023 Opublikowano 20 Lutego 2023 W dniu 19.02.2023 o 01:40, Wandej napisał(a): Filtry w skrzyni dramat Niket tego wcześniej nie dotykał chyba. sam wiesz, że ASO nie zaleca wymiany oleju w tipie i tak to jest ?
R4xx Opublikowano 21 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2023 (edytowane) Jakiś czas mnie nie było a z samochodem w każdej, wolnej chwili coś jednak się działo 1. Swap hebli przednich z 320 na 356mm Zaciski zabezpieczone powłoką GYEON RIM, blaszki oklejone folią 3M 2080, tarcze Zimmermann, klocki Ferodo. Na koniec prac niespodzianka w postaci zbyt blisko osadzonej felgi. Bez dystansów się nie obeszło. Wpadły szaleńcze +5mm 😄 2. Swap hebli tylnych z 300 na 330mm Dzieło sztuki w postaci tych zacisków zostało wykonane przez @corradoowner. Zestaw hamulców jak na przodzie: Zimmermann + Ferodo. 3. Zmiana "grill'a" i kratek halogenów Zestaw może i niektórym będzie zajeżdżał chińszczyzną, ale mi się podoba 😁 Montaż bardzo przyjemny. Rozgrzebany cały przód, bo zachciało mi się "przy okazji" wymienić nieładny błotnik. Jedynie minusy to słaba dostępność atrapy pod czujniki parkowania i brak mocowania pod emblemat quattro. Gdyby ktoś kiedyś był w potrzebie, opracowałem swoje własne mocowanie i w każdej chwili mogę druknąć z ABS. Druk 3D mocowań pod emblemat z ABS: alternatywa dla innych atrap: 4. Oklejenie dekorów na czarno Strasznie drażniła mnie oryginalna, szara kolorystyka. Zdecydowałem, że okleję sobie wszystkie dekory folią. Przy okazji wpadła folia na ekran MMI. Nie jestem jednak zadowolony z jakości jaką prezentuje ta czarna folia. Oddać do lakierowania czy ktoś z Was miałby jeszcze jakieś ciekawe propozycje? 5. Zaprawki lakiernicze Nazbierało się trochę odprysków do ogarnięcia. Dremel + podkład dwuskładnikowy epoksydowy + zaprawka w pędzelku + papierki KOVAX i efekt jest co najmniej zadowalający. Na poniższych zdjęciach nadkola. W tym wypadku obróbka strumieniowo-ścierna, podkład przemysłowy i dla estetyki lakier pod kolor nadwozia. Z ciekawostek spryskałem materiałowe nadkola środkiem do impregnacji tworzyw celem zyskania większej odporności na wodę i syf - efekt żaden. W planach mam: remont zawiasu, obicie podsufitki i słupków alcantarą w kolorze zbliżonym do foteli lub ciemniejszym, zakup drugiego kompletu kół (może coś z OEM), dołożenie składanych luster z fotochromem, Chip, EGR, DPF? Pytanie do Was: Na dzień dzisiejszy muszę myśleć o zawieszeniu. Powoli robi się stara wersalka. Polecacie konkretnego producenta wahaczy? Co myślicie o DPF i EGR w tych silnikach? Dbać czy wycinać? Może ktoś zaproponuje jakieś koło do tego auta? 😊 Edytowane 21 Grudnia 2023 przez R4xx 1
kalix94 Opublikowano 29 Grudnia 2023 Opublikowano 29 Grudnia 2023 Gdzie kupowałeś gotowce pakietu qq1?
R4xx Opublikowano 5 Stycznia Autor Opublikowano 5 Stycznia W dniu 29.12.2023 o 14:28, kalix94 napisał(a): Gdzie kupowałeś gotowce pakietu qq1? VAG-INSTAL
PiterA4 Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia jak chodzi o zawieszenie to w b5 mam mastersporta juz 90tyś na glebie i nic nie stuka jedynie gumy górnych wahaczy zaczynają pękać,ja kupiłem stacjonarnie w sklepie a znajomy na alegro i już dawno dawno temu je zmieniał gdzie ja klepie km dalej więc na alegro podjebki podjebek
k4m1l_ Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia W dniu 21.12.2023 o 13:09, R4xx napisał(a): Co myślicie o DPF i EGR w tych silnikach? Dbać czy wycinać? Moim zdaniem, póki DPF czy EGR nie sprawiają żadnych problemów, to ja bym zostawił to jak narazie. Chyba, że celujesz w jakieś wyższe moce (300+) to wtedy bym wywalił.
R4xx Opublikowano 8 Lipca Autor Opublikowano 8 Lipca (edytowane) Samochód jeździ, sprawuje się świetnie, daje radość z jazdy. Miałem małą przerwę w publikowaniu wpisów, ale szczerze mówiąc nic ciekawego się nie dzieje. Od czasu ostatniego wpisu wpadły nowe zimówki: Odgruzowałem też trochę komorę silnika i wygoniłem syf z podszybia. Nieprzyjemnie byłoby mieć wodę wewnątrz. Na dzień dzisiejszy prezentuje się tak: Znalazłoby się kilka rzeczy, które można by poprawić/zrobić. Jednak na ten moment jej stan w zupełności mnie zadowala. Przyznam szczerze, że od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zmiana na coś innego. Na jakąś dużą benzynę. Kto wie, może ta sztuka znalazłaby nowego właściciela wśród Was 😉 Edytowane 8 Lipca przez R4xx 1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się