Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelnienie sterownika AdBlue w Audi A4 B9 2.0 TDI i 3.0 TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 30.07.2024 o 10:44, spalski1 napisał(a):

Witam 

Posiadasz może jeszcze taką membranę ?

 

...tak czytam i czytam, takie mądre głowy tu siedzą, a nikt się nie pokusił o sprawdzenie z czego to jest.  Jest to zwykła taśma teflonowa PTFE 0,13mm (są grubsze) samoprzylepna tyle że pocięta w małe krążki i sprzedawana w 12pkau za niezłą kasę.

a tymczasem (nawet niebieską znalazłem, żeby pasowała do adblue tematycznie :)):

np tu:

PAKOWARKIPROZNIOWE.PL

Cerata teflonowa niebieska – o podwyższonej wytrzymałości - stosowana w pakowarkach,

Ja kupiłem, wytnę se kwadracik, a nie kółeczko. Tylko jeszcze czas trzeba znaleźć do montażu 😜

Pozdr,

 

Opublikowano
2 minuty temu, Mockery napisał(a):

Ja kupiłem, wytnę se kwadracik, a nie kółeczko. Tylko jeszcze czas trzeba znaleźć do montażu 😜

Pozdr,

ja tez wczesniej juz o tym pisalem ze uzylem tasmy do membran dachowych ("oddychajacej") i jest to w zupelnosci wystarczajace :) Po 2 latach weryfikacji trzyma sie dobrze ;)... no ale niektorzy wola juz wyciete koleczko - kazdy ma swoja wole ;)

Opublikowano
5 minut temu, Koalakm napisał(a):

ja tez wczesniej juz o tym pisalem ze uzylem tasmy do membran dachowych ("oddychajacej") i jest to w zupelnosci wystarczajace :) Po 2 latach weryfikacji trzyma sie dobrze ;)... no ale niektorzy wola juz wyciete koleczko - kazdy ma swoja wole ;)

też gitarra, one chyba tylko czarne są, ale kto to widzi?  😜

Opublikowano

Membranę przykleiłem w marcu , tydzień temu zaczeła się odliczanka. Wstępny scan , błąd  sterownika. Podniosłem auto , osłona w dół sterownik cały zawalony pyłem i błotem razem z membraną. Wizyta w serwisie , tylko to potwierdziła. Zamówli sam sterownik z literą G. Wszystko śmiga. Koszt sterownik ponad 8000 Koron norweskich / mieszkam w Norwegii/  ,do tego koszt scanu i testu 2 godziny podobno 3000 i koszt wymiany i programowania nastepne 3000. ponad 14 000 razem /nie wiem ile w złotówkach bo kursu nie ma od roku , ok. 5,5 tys zł powiedzmy /, cześć pokryje Auto casco.

Wnioski

- membrana nie da 100% gwarancji bezawaryjności sterownika , trzeba do niego zaglądac i czyścic ewentualnie / ja zapodałem rurę z pianki pomiędzy osłonę  a podłogę auta , szczelina na 4 cm więc syf miał gdzie leciec teraz nie ma ,

- wymiana TYLKO sterownika w ASO jest mozliwa , bez wymiany zrazem ze zbiornikiem i pompą,

- cześciowe koszty moze pokryć Auto casco.

 

Podziękowania dla Norbasa   za pomoc.

Opublikowano

Membrama spełnia swoją funkcję u mnie i u wielu wielu innych już długi czas, tak więc nie pisz proszę, że tak nie jest.

Sterowniki z indexem E nie były na 100% wstecznie kompatybilnie i musiały być wymienione razem ze zbiornikiem.

Być może w najnowszych  sterownikach z indexem G coś zmienili i są już wstecznie kompatybilne, co zezwala na samą podmianę sterownika.

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Membranę przykleiłem w marcu , tydzień temu zaczeła się odliczanka. Wstępny scan , błąd  sterownika. Podniosłem auto , osłona w dół sterownik cały zawalony pyłem i błotem razem z membraną. Wizyta w serwisie , tylko to potwierdziła. Zamówli sam sterownik z literą G. Wszystko śmiga. Koszt sterownik ponad 8000 Koron norweskich / mieszkam w Norwegii/  ,do tego koszt scanu i testu 2 godziny podobno 3000 i koszt wymiany i programowania nastepne 3000. ponad 14 000 razem /nie wiem ile w złotówkach bo kursu nie ma od roku , ok. 5,5 tys zł powiedzmy /, cześć pokryje Auto casco.

Wnioski

- membrana nie da 100% gwarancji bezawaryjności sterownika , trzeba do niego zaglądac i czyścic ewentualnie / ja zapodałem rurę z pianki pomiędzy osłonę  a podłogę auta , szczelina na 4 cm więc syf miał gdzie leciec teraz nie ma ,

- wymiana TYLKO sterownika w ASO jest mozliwa , bez wymiany zrazem ze zbiornikiem i pompą,

- cześciowe koszty moze pokryć Auto casco.

 

Podziękowania dla Norbasa   za pomoc.

...ale co się stało? Odkleiła Ci się ta membrana i wlazł syf do elektroniki?

Szczerze to ja bym chyba wykodowal niż wymieniał, straszne kos y jak za kawałek elektroniki  :)

BTW na ile wam km starcza zbiornik adblue?

Edytowane przez Mockery
Opublikowano

Membrana była na miejscu , zawalona syfem więc przepustowość jej zerowa zapewne była. Wilgoć  z wewnątrz nie miała mozliwości wentylacji , to samo jak bez membrany z zawalonym otworem wentylacyjnym by było.

Koszty takie sobie jeśli byłby wymieniany zbiornik a tego sie spodziewałem koszt ok. 30 000tyts koron / dawne 12 000zł/.

Oczywiscie casco pokryłoby około 60 % sumy naprawy. W PL pewnie bym wykodował.

Co do zużycia ad blue to licz około 1 litra na 1000 km.

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Membrana była na miejscu , zawalona syfem więc przepustowość jej zerowa zapewne była. Wilgoć  z wewnątrz nie miała mozliwości wentylacji , to samo jak bez membrany z zawalonym otworem wentylacyjnym by było.

Koszty takie sobie jeśli byłby wymieniany zbiornik a tego sie spodziewałem koszt ok. 30 000tyts koron / dawne 12 000zł/.

Oczywiscie casco pokryłoby około 60 % sumy naprawy. W PL pewnie bym wykodował.

Co do zużycia ad blue to licz około 1 litra na 1000 km.

Membrana nawet zawalona piaskiem by przepuszczała cisnienie, więc by oddychała  myślę, że powód jest inny. 

Ile ma pojemności zbiornik adblue?

Edytowane przez Mockery
Opublikowano (edytowane)

Normalny zbiornik ma 12 litrów  , może byc i 24 l.

Sterownik zdechł z membraną , która była zawalona błotem . Podobnie by było bez membrany  zatkany otwór odpowietrzający i brak możliwości ujścia wilgoci.  Przy zawalonej syfem membranie nie ma możliwości odpowietrzenia sterownika z uwagi na zatkany otwór który jest pod nią .

Edytowane przez dekiel 13
Opublikowano

Systemy AdBlue sa mega delikatne i bardzo drogie w naprawie. Niestety borykam sie z tym tylko w ciezarowkach. Tam jest jeszcze ciekawiej i ceny razy 3-5 :( A biorac pod uwage objetosc spalin ktora musza przerobic oraz przebiegi zuzywaja sie jeszcze bardziej...

Opublikowano

mogles miec zaczętą korozję sterownika juz przed naklejeniem membrany i dopiero teraz postąpiła na tyle że zaczęła wpływać na działanie. sporo kasy 5k pln za wymiane, te sterowniki w używce chodzą po 300-500zl a wymiana to dwie śrubki i 10 minut pracy

Opublikowano

Też mi się wydaje, że jak wilgoć się już dostała  i zaczęło korodować to trochę czasu potrwa zanim się spali. 

 

Opublikowano
9 godzin temu, wuPiotrek napisał(a):

mogles miec zaczętą korozję sterownika juz przed naklejeniem membrany i dopiero teraz postąpiła na tyle że zaczęła wpływać na działanie. sporo kasy 5k pln za wymiane, te sterowniki w używce chodzą po 300-500zl a wymiana to dwie śrubki i 10 minut pracy

Ja w Norway jestem , tu używek właściwie nie ma.

Opublikowano
11 godzin temu, dekiel 13 napisał(a):

Ja w Norway jestem , tu używek właściwie nie ma.

ebay'a w Norwegii nie macie?  😜

Opublikowano
6 godzin temu, Mockery napisał(a):

ebay'a w Norwegii nie macie?  😜

Macie , nie interesował mnie używany sterownik bo nie wiadomo co przyjdzie a a odliczanka tykała.

Jest nówka sztuka zabezpieczony i uszczelniony

Opublikowano
44 minuty temu, dekiel 13 napisał(a):

zabezpieczony i uszczelniony

W jaki sposób?

Opublikowano
3 godziny temu, Marky Mark napisał(a):

W jaki sposób?

Membrana + uszczelnienie osłony sterownika.

Opublikowano

Czy takie coś jak na zdjęciu nadaje się do uszczelniania ?

Screenshot_20240915-150657.png

Opublikowano (edytowane)

Trudno powiedzieć.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Bo szukam czegoś co mogę zamówić na miejscu w Anglii... Może ktoś posiada coś co mogę zamówić na miejscu ? Albo jest w stanie wysłać mi te 2 naklejki do UK ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...