_Solar_ Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Witam dokonywałem dziś zmaiany klocków hamulcowych tylnych i przy okazji zrobiłem małe fotostory mam nadzieję ze komuś sie przyda A więc zaczynamy Potrzebne graty : -nowe klocki -klucz do kół i lewarek ( kazdy na pewno ma w bagażniku ) -klucz nr 13 może być oczkowy albo płaski -jakiś preparat odrdzewiająco smarujący -smar ( może być grafitowy lub jakis inny też powinien być ok ) -śrubokręt płaski (niekoniecznie ale zawsze może się przydać ) -przyrząd do wciskania tłoczków ( niestety nie wiem jak sie to profesjonalnie nazywa ) Jak mamy już wszystko przygotowane bierzemy sie do roboty 1 podnosimy maskę i odkręcamy korek od płynu hamulcowego. Póżniej odkręcamy koło ( każdy mam nadzieję że wie jak to się robi ) 2 odkręcamy sruby mocujące zacisk - płaski klucz nr 13 3 wyciągamy zacisk oraz stare klocki 4 odkręcamu trzpienie w celu ich nasmarowania i lepszemu funkcjonowaniu 5 smarujemy boczne ranty ''prowadnice'' klocków i je montujemy 6 teraz bierzemy zacisk w ręke i wciskamy tłoczek podczas wciskania tloczka NIE WOLNO !!!!!!!! doprowadzic do stanu aby stary zuzyty plyn wracal z zacisku poprzez uklad ABS (ESP) do zbiorniczka w tym celu podczas wciskania tloczka nalezy wykonac nastepujace czynnosci:zakladamy urzadzenie do wciskania tloczka na zacisk,wciskamy pedal hamulca noznego I trzymamy, odkrecamy odpowietrznik i wciskamy tloczek,nadmiar plynu usuwamy, zakrecamy odpowietrznik,pompujemy dzwignia hamulca, az tloczek sie ustali sie do tarczy i klockow,uzupelniamy plyn, najlepiej od razu go wymienic 7 przykręcamy zacisk , zakładamy koło,zakręcamy korek od zbiorniczka płynu 8 wsiadamy do auta i pompujemy pedałem hamulca aż zrobi sie twardy ( z prawą i lewą stroną tak postępujemy ) No i wsio skończone Z drugą stroną postępujemy dokładnie tak samo
marcin78 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 dobry opis, bez tego cudo klucz do tloczka ani rusz.
_Solar_ Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2009 dobry opis, bez tego cudo klucz do tloczka ani rusz. można samemu taki klucz zrobić już chyba obmyśliłem plana żeby był jakiś prototyp i w najbliższych dniach mam chęć powalczyć z tym zeby taki klucz do tłoczka leżał w moim własnym garage
Czitos Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Dobry opis. Na pewno się przyda! Ja również zmieniałem dziś klocki z tylu , a przy okazji malowałem zaciski a jutro przód
Cristoforo Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 fotki przejzyste i dobry opis co do smarowania prowadnic proponuje użyć do tego specjalnego smaru
_Solar_ Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2009 u mnie przód dziś też był robiony ale wypadło mi z głowy żeby fotostory zrobić więc został opisany tylko tył.Zaciski również planuję odmalować ale to już jak będzie więcej czasu wolnego
rikokodo299 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Bardzo fajnie opisałeś.Ja ostatnio także wymieniałem klocki na tyle. Moje zaciski są z aluminium i tłoczki nie wciskałem tylko, wkręcałem. One się wkręcają dość lekko. Do wkręcania użyłem kluczyka od szlifierki kątowej kupionej w markecie, pasuje jak ulał. Pozdrawiam :)
szogun0 Opublikowano 2 Maja 2009 Opublikowano 2 Maja 2009 Smaruje się ale nie tam. Prowadnice to się smaruje, ale te, na których przesuwa się zacisk. Czyli trzeba wyciągnąć prowadnice razem z gumami w kształcie harmonijki i użyć tam smaru przeznaczonego do zastosowania w układach hamulcowych. Czyli np. Malwa (niebieski 5 ml), brembo, czy jakiś inny. Jeśli tego nie zrobicie, to w efekcie prowadnice powoli zmniejszają zakres przesuwania się. A skutkiem jest szybsze zużywanie się klocka po jednej stronie tarczy. Nie zużywają się klocki wtedy równomiernie.
studentzse Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 panowie strasznie huczy mi tylne kolo, po wstępnych oględzinach zauważyłem ze są tam kolo tarczy opiłki żelaza ale klocek z zewnątrz jest grubości ok 1cm, możliwe jest to ze z drugiej strony starł się do zera?
tomasz-gorz Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 ja zrobiłem sobie taki klucz;) wystarczy mocny płaskownik z dziura (ja zastosowałem młotek), długa sruba i nakretka;) działa to tak, ze wkrecamy srube, a ona nam pcha tłoczek
studentzse Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 panowie już po problemie, klocek był zdarty do zera, wymieniłem i wszystko jest idealnie jak ma być chociaż z tłoczkiem trochę się namęczyłem ale dzięki pomysłowi kolegów z kluczem od szlifierki poszło w miarę sprawnie [br]Dopisany: 18 Maj 2009, 17:03_________________________________________________mam jeszcze jedno pytanie odnoscie calej tej roboty gdyz jak odkrecilem te dwie sruby od zacisku byly one na klucz "13" to ta jedna gumowa harmonijka dala sie zlozyc i rozciagnac a ta druga znajdujaca sie wyzej byla nieruchoma, teraz pytanie-tak ma byc czy cos sie z nia stalo?
seba1-2 Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 to są właśnie prowadnice i należy je wyciągnąć wyczyścić i przesmarować, rozbieraj szybko to koło bo zaraz będziesz miał klocki do wymiany razem z tarczą
Buba Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 a czy klocek wystarczy wkrecac czy trzeba tez wciskac. probowalem tym kluczem do szlifierki. kreci sie ale w miejscu
_Solar_ Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Opublikowano 18 Maja 2009 mam jeszcze jedno pytanie odnoscie calej tej roboty gdyz jak odkrecilem te dwie sruby od zacisku byly one na klucz "13" to ta jedna gumowa harmonijka dala sie zlozyc i rozciagnac a ta druga znajdujaca sie wyzej byla nieruchoma, teraz pytanie-tak ma byc czy cos sie z nia stalo? pewnie spartniała trzeba by wymienić te gumki ja u siebie też muszę to zrobić taki komplecik naprawczy na jedną oś kosztuje chyba ok 20 zeta i znajdują sie tam wszystkie te zabezpieczające gumki - osłony
studentzse Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 buba klocek trzeba wkręcać i jednocześnie wciskać
kowal161 Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 po co wam te klucze do odpychania tłoczkow wystarczy przed zdjeciem z tarczy odsunac tloczek srubokretem i po sprawie
_Solar_ Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 po co wam te klucze do odpychania tłoczkow wystarczy przed zdjeciem z tarczy odsunac tloczek srubokretem i po sprawie dobry sposób na pewno sie przyda chodz mi juz pewnie nie prędko
franio Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 buba klocek trzeba wkręcać i jednocześnie wciskać pewnie spadł z gwintu i bardzo ważne, ale to bardzo żeby prowadnice przesmarować co by płynnie chodziły
KoDi Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Nie jest tak łatwo wcisnąć go śrubokrętem. Ja tak miałem u siebie i strasznie były zapieczone i nie obyło się bez klucza do wciskania cylinderków...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się