Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co ile wymiana rozrządu w A4 B9 2.0TDI?


radekjb

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też jest ten świst. Reszty nie chce ruszać z uwagi na przebieg 90tys.

Na pewno nie zaszkodzi wymienić pasek na nowy, który jak inni piszą, potrafi zrywać się przy różnych przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2022 o 20:24, trancemati napisał(a):

Po co wymieniać wszystko teraz skoro całość ma wytrzymać 200tys a największe ryzyko jest tylko z paskiem? Do piwka się zmieni sam pasek za 150zl i będzie jeździło kolejne 90-100tys. 

 

a tyłek wycierasz szkłem, rozumiem ?

ciężko sie czyta tutaj na forum takie durne wypowiedzi

w tych silnikach rozrzady sypia sie juz przy 140000km

gdy juz masz wszystko rozebrane to demotaz i montaz trzech dodatkowych rolek i pompy zajmuje kilka minut

teraz zmienisz pasek a za 50000km bedziesz zmieniac resztę, tak ?

czyli co ? wydajesz grubą kase na auto ale na rozrzad już dziadujesz ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dev napisał(a):

 

a tyłek wycierasz szkłem, rozumiem ?

ciężko sie czyta tutaj na forum takie durne wypowiedzi

w tych silnikach rozrzady sypia sie juz przy 140000km

gdy juz masz wszystko rozebrane to demotaz i montaz trzech dodatkowych rolek i pompy zajmuje kilka minut

teraz zmienisz pasek a za 50000km bedziesz zmieniac resztę, tak ?

czyli co ? wydajesz grubą kase na auto ale na rozrzad już dziadujesz ?

 

 

Nie rozumiem po co ruszać coś co jest dobre i wymieniać na lepsze. Widzisz, serwisy aso wymieniają same paski i nie widza w tym problemu. Jakby projektowali pompę i rolki na 100-120tys km a nie na 200tys km to bym teraz wymieniał całość. A ze jest przewidziane na 200tys km to uważam ze nie ma sensu tego ruszać. Rozbiorę sobie znowu przód za 3lata i wymienię komplet.

Dla zasady można wymienić dużo rzeczy w samochodzie ale nie widzę w tym żadnej logiki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, trancemati napisał(a):

Rozbiorę sobie znowu przód za 3lata i wymienię komplet.

nie trzeba ruszać przodu do wymiany rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Wihajster napisał(a):

nie trzeba ruszać przodu do wymiany rozrządu

 

W jego przypadku to zbyt ryzykowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, trancemati napisał(a):

 

Nie rozumiem po co ruszać coś co jest dobre i wymieniać na lepsze. Widzisz, serwisy aso wymieniają same paski i nie widza w tym problemu. Jakby projektowali pompę i rolki na 100-120tys km a nie na 200tys km to bym teraz wymieniał całość. A ze jest przewidziane na 200tys km to uważam ze nie ma sensu tego ruszać. Rozbiorę sobie znowu przód za 3lata i wymienię komplet.

Dla zasady można wymienić dużo rzeczy w samochodzie ale nie widzę w tym żadnej logiki. 

 

No  to teraz czekamy aż coś yebnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Dev napisał(a):

 

W jego przypadku to zbyt ryzykowne

Akurat na mechanice samochodowej się znam   I wole sobie sam coś naprawić niż dawać samochód pseudo mechanikowi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Dev napisał(a):

 

No  to teraz czekamy aż coś yebnie

Oczywiście dam Ci znać czy miałeś racje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Wihajster napisał(a):

nie trzeba ruszać przodu do wymiany rozrządu

Trochę celowo to napisałem ale dziękuje za info ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu ,jeszcze w 80 wymieniłem też sam pasek i jakie było moje zdziwienie jak zajrzałem kontrolnie pod pokrywe, pełno pyłu z paska, zsunoł się do boku, a stary chodził centralnie i nie miał śladów ocierania, rolki też

nie wykazywały oznak zużycia ,a jednak.Założyłem nowy komplet i było dobrze.Później jeszcze tylko raz zdecydowałem się na wymianę samego paska w t4 które miało na rozrządzie 30tyś nalotu przez prawie 7lat i tu było wszystko ok ,ale sama wiedza że nie wymieniony komplet jest mało komfortowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniał ktoś z forum, cały komplet, bez ściągania całego przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Gorges napisał(a):

Wymieniał ktoś z forum, cały komplet, bez ściągania całego przodu?

 

Robią ale masochisci :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał(a):

Robią ale masochisci :decayed:

Rozumiem że jest kiepski dostęp, ale chyba czasowo to lepiej wychodzi i koszty są niższe, poniewiaż potem nie trzeba robić adaptacji radarów. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nigdy rozrządu nie robiłeś i nie wiesz jaki to jest zakres prac. To nie jest tylko wymiana rolek i pompy, trzeba oczyścić wszystko, nastawić, i poskładać tak, aby się nie rozpadło. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2022 o 17:55, Langista napisał(a):

To chyba nigdy rozrządu nie robiłeś i nie wiesz jaki to jest zakres prac. To nie jest tylko wymiana rolek i pompy, trzeba oczyścić wszystko, nastawić, i poskładać tak, aby się nie rozpadło. 

No właśnie i daj tu komuś rozrząd do roboty. Panowie bez paniki, u mnie przekroczyło 190tyś. km na oryginale i nic się nie urwało, nic nie leje i się nie tłucze, a nawet ładnie jeszcze wygląda, w tym miesiącu wymieniam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam prawie 200k km i też nic się nie urwało. Jak będzie 210k km to wymienię. Tak jak fabryka złożyła, rzadko który mechanik jest w stanie złożyć. Mam wrażenie,  że panuje przekonanie, iż wymieniony pasek/rozrząd jest lepszy od fabrycznego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szuwi3 napisał(a):

Ja mam prawie 200k km i też nic się nie urwało. Jak będzie 210k km to wymienię. Tak jak fabryka złożyła, rzadko który mechanik jest w stanie złożyć. Mam wrażenie,  że panuje przekonanie, iż wymieniony pasek/rozrząd jest lepszy od fabrycznego?

 

Przy takim przebiegu na pewno każdy będzie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu to w vw crafter 2,0 tdi zrobiłem prawie 90tyś na zestawie z aso i oddałem auto na wymiane pokrywy zaworów bo była pęknięta i sie pocił silnik po wymianie pokrywy zrobiłem 300 km i strzelił pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2022 o 16:18, Gorges napisał(a):

Wymieniał ktoś z forum, cały komplet, bez ściągania całego przodu?

Jeśli masz chęci to wszystko się da.

438FD2F6-2EFA-4918-AB12-8079B2E7DC5C.jpeg

7D90EAFF-9D1D-436A-B1F6-C5BE46B2698F.jpeg

22685AA7-866C-4A41-ABD6-6471E5801909.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy wymianie rozrządu wymieniacie też pasek pompy oleju (ten w misce)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...