Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co ile wymiana rozrządu w A4 B9 2.0TDI?


radekjb

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

spod maski dochodzą dziwne piski na zimnym silniku. Próbowałem zarejestrować:

https://drive.google.com/file/d/1SFJIGuWrJOrl97QmKZHTXJMnWF5VY4hs/view?usp=drivesdk
 

na rozgrzanym zanika.

audi a4 b9 2.0 tdi 190km

Co może być przyczyną? Czy są to odgłosy z rozrządu? Wiem że już mnie czeka wymiana. Tylko czy robić to

Pilnie na już, czy do następnej wymiany oleju.  


aktualnie 162 tys km , produkcja 2017r , dokładnie 6,5 roczny  

rozrząd oczywiście oryginalny od nowości 

Edytowane przez dodo_1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dodo_1234 napisał(a):

spod maski dochodzą dziwne piski na zimnym silniku.

mam podobnie - ten silnik tak ma ;) - kultura pracy nie jest jego najmocniejsza strona.

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2024 o 22:06, dodo_1234 napisał(a):

Witajcie, 

spod maski dochodzą dziwne piski na zimnym silniku. Próbowałem zarejestrować:

https://drive.google.com/file/d/1SFJIGuWrJOrl97QmKZHTXJMnWF5VY4hs/view?usp=drivesdk
 

na rozgrzanym zanika.

audi a4 b9 2.0 tdi 190km

Co może być przyczyną? Czy są to odgłosy z rozrządu? Wiem że już mnie czeka wymiana. Tylko czy robić to

Pilnie na już, czy do następnej wymiany oleju.  


aktualnie 162 tys km , produkcja 2017r , dokładnie 6,5 roczny  

rozrząd oczywiście oryginalny od nowości 

Wymieniałem rok temu przy przebiegu 190tyś. ,zestaw rozrządu wyglądał bardzo dobrze i myślę że jeszcze by długo pojeździł, no ale różnie ludzie piszą, Twoja decyzja. Pierwsze co zaglądnąłbym pod osłonę i zobaczył jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2024 o 07:08, Koalakm napisał(a):

mam podobnie - ten silnik tak ma ;) - kultura pracy nie jest jego najmocniejsza strona.

U mnie nie piszczy, ale po wymianie zestawu rozrządu pojawiło się takie jakby chrobotanie ( tu opisane ), najbardziej słyszalne na zimnym. Ciężko stwierdzić co to, jest kilka teorii, może to pompa vacum, może pompa oleju, może alternator. Ja podejrzewam pompę wody, bo ona tylko była wymieniana.

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wymianę przy 160 tys, teraz mam 220. Praca tego silnika do "aksamitnych" nie należy 😉

W dniu 22.02.2024 o 22:06, dodo_1234 napisał(a):

aktualnie 162 tys km , produkcja 2017r , dokładnie 6,5 roczny  

rozrząd oczywiście oryginalny od nowości 

Możesz myśleć już powoli o wymianie, jednak imho ciśnienia wielkiego nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zaprowadziłem na wymianę rozrządu (140k km, 2016r). Mechanik mówi przy wymianie, że przeskoczył o 1 ząbek. Nie wie dlaczego, ale mówi, że o 1 ząbek to nie ma się co przejmować skoro już wymieniony. 

Dziwne, bo nie miałem żadnych oznak nieprawidłowej pracy. Jeżdżę nim od prawie 3 lat.  

Powinienem się przejmować, coś sprawdzić, zweryfikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co chcesz weryfikować? Już wymieniony stary rozrząd i w teorii powinno być ustawione jak należy. Nie ma co teoretyzować, czy już w fabryce było źle ustawione czy co innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev mam pytanie, czy należy wymieniać uszczelniacz wału jeśli nie ma widocznych wycieków ? Myślę tu o profilaktycznie wymianie. 2. 0 (150KM) 180tys  2018.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak uwazasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś już lepiej nic nie pisać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, A4B9 napisał(a):

Mogłeś już lepiej nic nie pisać 

 

Kolego, ja nie widzę i nie znam stanu Twojego uszczelniacza a Moja wypowiedź nie była zlośliwa. Jeżeli uważasz że należy go zmienić to go wymien na nowy, tutaj nikt nie ma szklanej kuli aby odpowiadać trafnie na Twoje pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dev napisał(a):

 

Kolego, ja nie widzę i nie znam stanu Twojego uszczelniacza a Moja wypowiedź nie była zlośliwa. Jeżeli uważasz że należy go zmienić to go wymien na nowy, tutaj nikt nie ma szklanej kuli aby odpowiadać trafnie na Twoje pytania.

Trochę tak zabrzmiało. A zwróciłem się do Ciebie bo uważam się za osobą z dużą wiedzą i doświadczeniem na podstawie którego możesz wywnioskować jakie przebiegi średnio wytrzymują te uszczelniacze. Elsa nic o tym nie wspomina. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż nowy dla świętego spokoju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev jeśli mam do wymiany chłodnicę „wody” to czy zrzucać cały przedni pas i później demontować chłodnice  czy może wyciągać po kolei chłodnice na samochodzie co da dostęp do rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrzucić pas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev kurcze szkoda, że mam tak daleko do Twojego warsztatu, chetbie bym zlecił wymianę rozrządu. A póki co mialbym prośbę o nr części i producentów wg Ciebie wartych do zamontowania. Chcę sobie skompletować i dać komuś do wymiany.

Pasek rozrządu, pasek alternatora, pasek pompy oleju, rolki, napinacz, pompa wody. Taki pełny kompletny zestaw do 2.0tdi DEUA, VIN WAUZZZF48GA106600.

Ślicznie dziękuję 😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...