Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grubość uszczelki pod głowicę 1.9 tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą a4 b6 1.9 tdi 130 avf. Z tego co wiem to są różne grubości tych uszczelek. Czy aby wiedzieć jaką mam grubość kupić to muszę zdemontować głowicę i zmierzyć starą? Czy można to poznać po tych dziurkach na boku wystającej uszczelki? Proszę o pomoc. 

Opublikowano

Liczba otworków w uszczelce mówi o grubości zastosowanej uszczelki .

A grubość uszczelki zależy od wystawania tłoków w GMP ponad płaszczyznę bloku silnika.

Powinieneś kupić nową z taką samą liczbą otworków jaką miała stara uszczelka ( pod warunkiem że nikt tam wcześniej nie zamontował uszczelki o nieprawidłowej grubości ).:decayed:

Opublikowano

A jeśli chodzi o te otwory to liczą się te okrągłe czy podłużne, bo u mnie są jedne i drugie? 

Opublikowano

Na złe otwory patrzysz..chodzi o małe dziurki które wystają ponad głowicę. W zależności od ilości tych otworów, jest inna grubość uszczelki, zazwyczaj jest od 1 do 4.

Opublikowano

O to mi chodzi. Które dziurki się liczą? 

IMG_20230207_205546.jpg

Opublikowano

To mnie zaskoczyłeś ? z jakiej firmy ta uszczelka?

Opublikowano

No właśnie mam u siebie teraz uszczelkę z takimi dziurami 

Opublikowano

Istotne są otwory okrągłe a nie fasolki, tu masz 2 czyli 1,53mm grubości

Opublikowano

Ok. Dzięki za pomoc. 

Opublikowano

A nie trzeba by doliczyć do grubości nowej uszczelki wartości o jaką zostanie splanowana głowica i ewentualnie blok ?? ;)

Opublikowano
23 minuty temu, Elhape napisał(a):

A nie trzeba by doliczyć do grubości nowej uszczelki wartości o jaką zostanie splanowana głowica i ewentualnie blok ?? ;)

No generalnie po to są różne grubości uszczelek żeby skompensować straty powstałe z planowania, ale to się już dobiera poprzez fizyczne pomiary na silniku a nie w ciemno.

Opublikowano
13 godzin temu, piotrsob1 napisał(a):

Powinieneś kupić nową z taką samą liczbą otworków jaką miała stara uszczelka ...

Chodziło mi o to żeby się tym ktoś nie sugerował :)

Opublikowano

image.png.ce591b795800e06968f79d920523abdb.png

Opublikowano (edytowane)

 

Pomiar odkształcenia głowicy

Niezbędne narzędzia specjalne, urządzenia kontrolne i pomiarowe oraz wyposażenie pomocnicze

t szczelinomierz

t szczelinomierz

Maksymalne dopuszczalne odkształcenie: 0,1 mm

  Wskazówka

Nie dopuszcza się szlifowania głowic w silnikach wysokoprężnych.

  V15-0673

Oznaczenie uszczelki pod głowicę

t Nr części = -strzałka 1-

t Oznaczenie kodowe = -strzałka 2- (nie brać pod uwagę!)

t Otwory = -strzałka 3-

  Wskazówka

W zależności od wystawania tłoków nad powierzchnię kadłuba silnika montuje się uszczelki pod głowicę o różnej grubości → Rozdział.

Jeśli wymienia się uszczelkę pod głowicę, nowa uszczelka musi mieć taką samą grubość jak stara.

Edytowane przez nik23
Makaron z tego wklejania wyszedł
Opublikowano (edytowane)

Wystawanie tłoków ponad płaszczyznę kadłuba Oznaczenie, ilość otworów

0,91 mm ... 1,00 mm 1

1,01 mm ... 1,10 mm 2

1,11 mm ... 1,20 mm 3

Niewiem czemu ale moja ELSA ma tylko do 3 otworow

 

Wskazówka

Jeśli podczas pomiarów wystawania tłoków zostaną zmierzone różne wartości, do określenia grubości uszczelki wziąć największy wymia

Edytowane przez nik23
Litrówka albo literówka
Opublikowano
W dniu 8.02.2023 o 09:12, Elhape napisał(a):

A nie trzeba by doliczyć do grubości nowej uszczelki wartości o jaką zostanie splanowana głowica i ewentualnie blok ?? ;)

Jeżeli planowana była głowica to nic się nie dolicza, a gdy planowany był blok to się mierzy wystawanie tłoków w GMP ponad płaszczyznę bloku silnika i do tego wymiaru dobiera uszczelkę....:whistling:

Opublikowano

ja miałem z dwoma dziurkami uszczeleke pod glowice i podczas wymiany w ciemno kupilem z trzema dziurkami. Mechanik nic sie nie pytal i zalozyl po planowaniu glowicy taka jaka mu dalem czyli o jedna dziurke wieksza. 

dodam ze uszczelke wymienialem na poczatku 2017 roku  i jezdze o tamtej pory i nic sie nie dzieje.

tak ogolnie Panowie to co sie moze stac jak zalozy sie za gruba uszczelke? 

odczuje sie to jakos?

 

Opublikowano

Większa komora spalania mniejszy stopień sprężania w rozumowaniu najprostszym cięższe odpalanie mniejszą moc ale niewiem jak ma się to do rzeczywistości jakieś obliczenia trzeba by było ale chyba to nieduże różnice nigdy się nad tym nie zastanawiałem

Opublikowano

Nie zauważysz takiej zmiany. Tu chodzi o to, który raz już głowica planowana i ile było splanowane. Z zasady dobiera się najcieńszą przy remoncie.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Langista napisał(a):

Nie zauważysz takiej zmiany. Tu chodzi o to, który raz już głowica planowana i ile było splanowane. Z zasady dobiera się najcieńszą przy remoncie.

Bzdury piszesz, uszczelka nie ma nic wspólnego z planowaniem głowicy. Nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie masz pojęcia. Uszczelkę dobierasz w przypadku planowania bloku. Jeśli taki zabieg był wcześniej robiony to wtedy wykonujesz pomiar czujnikiem zegarowym i sprawdzasz jak bardzo tłok wystaje ponad blok. Potem dobierasz odpowiednią uszczelkę.

 

Natomiast przechodząc do sedna pytania, jeśli kolega robi standardową wymianę uszczelki to po prostu sprawdza ilość otworków w starej uszczelce i dobiera taką samą.

Pozdrawiam

Edytowane przez oneskypemen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...