marekp24 Opublikowano 7 Lutego 2023 Opublikowano 7 Lutego 2023 Witam. Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą a4 b6 1.9 tdi 130 avf. Z tego co wiem to są różne grubości tych uszczelek. Czy aby wiedzieć jaką mam grubość kupić to muszę zdemontować głowicę i zmierzyć starą? Czy można to poznać po tych dziurkach na boku wystającej uszczelki? Proszę o pomoc.
piotrsob1 Opublikowano 7 Lutego 2023 Opublikowano 7 Lutego 2023 Liczba otworków w uszczelce mówi o grubości zastosowanej uszczelki . A grubość uszczelki zależy od wystawania tłoków w GMP ponad płaszczyznę bloku silnika. Powinieneś kupić nową z taką samą liczbą otworków jaką miała stara uszczelka ( pod warunkiem że nikt tam wcześniej nie zamontował uszczelki o nieprawidłowej grubości ).
marekp24 Opublikowano 7 Lutego 2023 Autor Opublikowano 7 Lutego 2023 A jeśli chodzi o te otwory to liczą się te okrągłe czy podłużne, bo u mnie są jedne i drugie?
Langista Opublikowano 7 Lutego 2023 Opublikowano 7 Lutego 2023 Na złe otwory patrzysz..chodzi o małe dziurki które wystają ponad głowicę. W zależności od ilości tych otworów, jest inna grubość uszczelki, zazwyczaj jest od 1 do 4.
marekp24 Opublikowano 7 Lutego 2023 Autor Opublikowano 7 Lutego 2023 O to mi chodzi. Które dziurki się liczą?
Langista Opublikowano 7 Lutego 2023 Opublikowano 7 Lutego 2023 To mnie zaskoczyłeś ? z jakiej firmy ta uszczelka?
marekp24 Opublikowano 7 Lutego 2023 Autor Opublikowano 7 Lutego 2023 No właśnie mam u siebie teraz uszczelkę z takimi dziurami
MaTeo85 Opublikowano 7 Lutego 2023 Opublikowano 7 Lutego 2023 Istotne są otwory okrągłe a nie fasolki, tu masz 2 czyli 1,53mm grubości
Elhape Opublikowano 8 Lutego 2023 Opublikowano 8 Lutego 2023 A nie trzeba by doliczyć do grubości nowej uszczelki wartości o jaką zostanie splanowana głowica i ewentualnie blok ??
MaTeo85 Opublikowano 8 Lutego 2023 Opublikowano 8 Lutego 2023 23 minuty temu, Elhape napisał(a): A nie trzeba by doliczyć do grubości nowej uszczelki wartości o jaką zostanie splanowana głowica i ewentualnie blok ?? No generalnie po to są różne grubości uszczelek żeby skompensować straty powstałe z planowania, ale to się już dobiera poprzez fizyczne pomiary na silniku a nie w ciemno.
Elhape Opublikowano 8 Lutego 2023 Opublikowano 8 Lutego 2023 13 godzin temu, piotrsob1 napisał(a): Powinieneś kupić nową z taką samą liczbą otworków jaką miała stara uszczelka ... Chodziło mi o to żeby się tym ktoś nie sugerował
nik23 Opublikowano 8 Lutego 2023 Opublikowano 8 Lutego 2023 (edytowane) Pomiar odkształcenia głowicy Niezbędne narzędzia specjalne, urządzenia kontrolne i pomiarowe oraz wyposażenie pomocnicze t szczelinomierz t szczelinomierz Maksymalne dopuszczalne odkształcenie: 0,1 mm Wskazówka Nie dopuszcza się szlifowania głowic w silnikach wysokoprężnych. V15-0673 Oznaczenie uszczelki pod głowicę t Nr części = -strzałka 1- t Oznaczenie kodowe = -strzałka 2- (nie brać pod uwagę!) t Otwory = -strzałka 3- Wskazówka W zależności od wystawania tłoków nad powierzchnię kadłuba silnika montuje się uszczelki pod głowicę o różnej grubości → Rozdział. Jeśli wymienia się uszczelkę pod głowicę, nowa uszczelka musi mieć taką samą grubość jak stara. Edytowane 8 Lutego 2023 przez nik23 Makaron z tego wklejania wyszedł
nik23 Opublikowano 8 Lutego 2023 Opublikowano 8 Lutego 2023 (edytowane) Wystawanie tłoków ponad płaszczyznę kadłuba Oznaczenie, ilość otworów 0,91 mm ... 1,00 mm 1 1,01 mm ... 1,10 mm 2 1,11 mm ... 1,20 mm 3 Niewiem czemu ale moja ELSA ma tylko do 3 otworow Wskazówka Jeśli podczas pomiarów wystawania tłoków zostaną zmierzone różne wartości, do określenia grubości uszczelki wziąć największy wymia Edytowane 8 Lutego 2023 przez nik23 Litrówka albo literówka
piotrsob1 Opublikowano 10 Lutego 2023 Opublikowano 10 Lutego 2023 W dniu 8.02.2023 o 09:12, Elhape napisał(a): A nie trzeba by doliczyć do grubości nowej uszczelki wartości o jaką zostanie splanowana głowica i ewentualnie blok ?? Jeżeli planowana była głowica to nic się nie dolicza, a gdy planowany był blok to się mierzy wystawanie tłoków w GMP ponad płaszczyznę bloku silnika i do tego wymiaru dobiera uszczelkę....
kubabkb Opublikowano 10 Lutego 2023 Opublikowano 10 Lutego 2023 ja miałem z dwoma dziurkami uszczeleke pod glowice i podczas wymiany w ciemno kupilem z trzema dziurkami. Mechanik nic sie nie pytal i zalozyl po planowaniu glowicy taka jaka mu dalem czyli o jedna dziurke wieksza. dodam ze uszczelke wymienialem na poczatku 2017 roku i jezdze o tamtej pory i nic sie nie dzieje. tak ogolnie Panowie to co sie moze stac jak zalozy sie za gruba uszczelke? odczuje sie to jakos?
nik23 Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 Większa komora spalania mniejszy stopień sprężania w rozumowaniu najprostszym cięższe odpalanie mniejszą moc ale niewiem jak ma się to do rzeczywistości jakieś obliczenia trzeba by było ale chyba to nieduże różnice nigdy się nad tym nie zastanawiałem
Langista Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 Nie zauważysz takiej zmiany. Tu chodzi o to, który raz już głowica planowana i ile było splanowane. Z zasady dobiera się najcieńszą przy remoncie.
oneskypemen Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 (edytowane) 2 godziny temu, Langista napisał(a): Nie zauważysz takiej zmiany. Tu chodzi o to, który raz już głowica planowana i ile było splanowane. Z zasady dobiera się najcieńszą przy remoncie. Bzdury piszesz, uszczelka nie ma nic wspólnego z planowaniem głowicy. Nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie masz pojęcia. Uszczelkę dobierasz w przypadku planowania bloku. Jeśli taki zabieg był wcześniej robiony to wtedy wykonujesz pomiar czujnikiem zegarowym i sprawdzasz jak bardzo tłok wystaje ponad blok. Potem dobierasz odpowiednią uszczelkę. Natomiast przechodząc do sedna pytania, jeśli kolega robi standardową wymianę uszczelki to po prostu sprawdza ilość otworków w starej uszczelce i dobiera taką samą. Pozdrawiam Edytowane 11 Lutego 2023 przez oneskypemen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się