Maniek79_ka Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 Witam Po przejechaniu przykładowo trasy 50 km następnie zatrzymaniu się zauważyłem że obroty są podwyższone do 1000. Po zgaszeniu silnika przez dłuższy czas pracują wentylatory.Nie zawsze tak jest ale coraz częściej.Dziwne bo na zewnątrz jest zimno i nie powinno schładzać.Może ktoś wie o co chodzi?Silnik 2.0 tdi 143km.
RALF76 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 (edytowane) Godzinę temu, Maniek79_ka napisał(a): Po zgaszeniu silnika przez dłuższy czas pracują wentylatory staraj się nie gasić dopóki obroty nie spadną, długo jesteś właścicielem skoro dopiero teraz zauważyłeś wypalanie dpf?? tak się dzieje średnio co 400-500km Edytowane 15 Lutego 2023 przez RALF76
Maniek79_ka Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 Od kilku miesięcy.jestem nowicjuszem?Czyli co w tej cytuacji mam zrobić?
RALF76 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 8 minut temu, Maniek79_ka napisał(a): Od kilku miesięcy.jestem nowicjuszem?Czyli co w tej cytuacji mam zrobić? jeździć czyli nie przerywać wypalania dpf, poczekaj aż się wypali i obroty spadną wówczas gasimy czasami się nie da bo trzeba zgasić ale jak są możliwości nie przerywamy wypalania
Maniek79_ka Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 Aha rozumiem.Czy mam jeździć na określonych obrotach?
RALF76 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 (edytowane) 4 minuty temu, Maniek79_ka napisał(a): Aha rozumiem.Czy mam jeździć na określonych obrotach? jechać najlepiej ze stałą prędkością tak aby obroty były około 2k - u mnie po około 8km kończy wypalanie generalnie normalna jazda Edytowane 15 Lutego 2023 przez RALF76
Muskel1 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 Normalnie jeździj. W czasze aktywnej regeneracji sterownik silnika wtryskuje dodatkowo paliwo, co objawia się zwiększonymi obrotami. Tylko w czasie pasywnej regenaracji muszą być osiągnięte pewne obroty.
Maniek79_ka Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 Aha,to dziś zobaczę.Dzięki koledzy za info.
Maniek79_ka Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Opublikowano 15 Lutego 2023 A koledzy a czemu się nie pali żadna kontrolka,czy to normalne?
Tomnik Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 (edytowane) Ikonka informująca o trwającym procesie regeneracji filtra DPF jest "marzeniem" każdego świadomego użytkownika auta z tym podzespołem. Jak widzisz bardzo by się taka informacja przydała. Niestety producent nie przewidział takiej potrzeby. Informację taką uzyskasz np. używając aplikacji na androida (smartfon) VAG DPF. Co prawda ze względów na komfort użytkowania, to nie to samo, co ikona na liczniku ale lepsze niż nic. Edytowane 15 Lutego 2023 przez Tomnik
RALF76 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 41 minut temu, Tomnik napisał(a): Niestety producent nie przewidział takiej potrzeby jeździć a nie zawracać sobie głowę kontrolką - takie ma zapewne podejście producent poczytajcie o koreańskim producencie o nowych silnikach benzynowych z gpf jak się ikona na desce świeci i po ile km ludzie jeżdżą aby to zgasło - już mają dosyć tego gpfa skoro trzeba 60-80km przejechać aby to wypalić i nie przynosi to skutku bo kontrolka dalej świeci
Tomnik Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 Rafał, piszę z perspektywy kilkuletniego używania auta z DPF, takie info jest przydatne. I nie, jako ciekawostka ( "sztuka dla sztuki"). Wiesz zapewne, że kilkukrotne przegapienie procesu w pewnej jego fazie, na pewno w etapie rozgrzewania filtra (wyłączanie silnika, itd), skutkuje przedostawaniem się paliwa do oleju, a to ma zły wpływ na jego właściwości smarne. W silniku V6, z jakim mam do czynienia na co dzień, jest to sytuacja "normalna", nagminna. Zdaję sobie sprawę dlaczego takiej kontrolki brak - ten proces według producentów aut miał być sprawnie przeprowadzany, niewidoczny dla użytkownika i nie chciał wprowadzać "zamieszania", zmniejszać komfortu użytkowania auta. Im DPF ma większy przebieg, tym kontrolka, o której tu piszemy, staje się bardziej przydatna.
RALF76 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 Tomek, też użytkuje 10 lat dwa auta z dpf, jedyne na co trzeba zwrócić uwagę do właśnie aby nie przerywać wypalania na co wskazują podwyższone obroty z punktu widzenia środka auta, zgadzam się że ciągłe przerywanie wypalania może mieć negatywne skutki
Tomnik Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 Posiadacze 2.0 tdi mają to "szczęście", że proces można rozpoznać po podwyższonych obrotach biegu jałowego, czy też pracujących wentylatorach . W przypadku V6 sterownik obrotów nie podwyższa, nie zauważyłem też nigdy włączonych "wiatraczków"... Stąd moje pretensje, co do braku "kontrolki".
RALF76 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 (edytowane) 50 minut temu, Tomnik napisał(a): Posiadacze 2.0 tdi mają to "szczęście", że proces można rozpoznać po podwyższonych obrotach biegu jałowego, czy też pracujących wentylatorach . W przypadku V6 sterownik obrotów nie podwyższa, nie zauważyłem też nigdy włączonych "wiatraczków"... Stąd moje pretensje, co do braku "kontrolki". to ciekawe że nie ma nic po czym można poznać wypalanie, może Muskel coś podpowie bo ma 3 litrówkę Edytowane 15 Lutego 2023 przez RALF76
Muskel1 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 W trzylitrówce tylko przez OBD2 poznasz. Ja używam aplikacji DPF VAG i tam wszystko ładnie widać (warunkiem jest sterownik o protokole UDS- czyli od generacji B8).
RALF76 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 rozumiem że adapter musi być cały czas włożony w gniazdo diagnostyczne
Muskel1 Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 14 minut temu, RALF76 napisał(a): rozumiem że adapter musi być cały czas włożony w gniazdo diagnostyczne Tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się