Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niedogrzany silnik 2.0TFSI w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

 

Po nawet dłuższej jeździe nie ma 90st , to chyba nienajlepszy objaw?

 

 

60st.jpg

Opublikowano

Przy miejskiej jeździe i przy tych mrozach trwa to bardzo długo zanim temp. oleju wzrośnie. 

Opublikowano
Godzinę temu, mcemsi napisał(a):

Po nawet dłuższej jeździe nie ma 90st

Daj się przejechać mi to na pewno będzie miał 90 st a nawet więcej :wink:

Opublikowano

Starsze tfsi to przy normalnej jeździe miały sete.

Opublikowano
39 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Przy miejskiej jeździe i przy tych mrozach trwa to bardzo długo zanim temp. oleju wzrośnie. 

 

 

Nawet po 50km autostrady 140-150?

Opublikowano

Przy jakiej temp. na zewnątrz?

Opublikowano
1 minuta temu, mcemsi napisał(a):

Nawet po 50km autostrady 140-150?

A jaką masz temp płynu chłodniczego w tym czasie.

Opublikowano
1 minuta temu, Muskel1 napisał(a):

Przy jakiej temp. na zewnątrz?

Plus 2 st na zegarach jest.

Opublikowano

To powinien w sumie jakieś 90°C osiągnąć.

Opublikowano (edytowane)

W B8 2.0 TFSI szybko 90 było a tutaj coś mi to nie pasuje

 

@Pelonek A gdzie mogę odczytać temp płynu?

Edytowane przez mcemsi
Opublikowano

W blokach pomiarowych silnika. W poliftach nie ma na zegarach wskaźnika płynu chłodniczego. Inżynierowie zadecydowali, że jest niepotrzebny:facepalm:

Opublikowano

Stary VCDS wystarczy?

Opublikowano

HEX-V2 jest do B9.

Opublikowano

nie ma gwarancji?? niecałe 2 lata auto? jedź do serwisu..

Opublikowano

Tak , gwarancja jest i przegląd niedługo ale zapytać na forum warto. Często tu są bardziej rozgarnięci ludzie niż niektóre tzw "specjalisty" w ASO

Opublikowano

to poinformuj co zdiagnozowali :)

Opublikowano (edytowane)

ja mam A4 B9 2.0 TFSI  gen3b , kupiony w salonie pod koniec 2019 i tez to zauważyłem ze zimą  jak sie jeździ po mieście  60-100 km/h to NIGDY temp oleju nie przekroczyła mi  na  wskaźniku 90 stopni . Dopiero jazda na autostradzie (po 20-30 km jazdy min 120km/h) powoduje ze temp jest około 100 stopni.

Czym cieplej na dworze tym ta temp oleju szybciej dochodzi do 90 st , czy tez ją przekracza.

Na poczatku też mnie to zastanawiało ale po 4,5 roku jeżdzenia juz mnie to nie dziwi i jestem pewnien że to nie jest żadna wada :)  te silniki , od wersji GEN3B (od 2019 roku)  mają inny cykl spalania  , ktorego jednym z efektów jest  znacznie obnizona temp w tłokach (do poczytania : https://spidersweb.pl/autoblog/jak-to-dziala-2-0-tsi-ea888-gen3b/ ). Jak się komuś nie chce czytać to jednym ze zdań jest :

 

Kolejna zaleta cyklu Budacka to warunki pracy jednostki napędowej, szczególnie temperatura. W porównaniu z silnikiem Gen.3, w cylindrze jest nawet o kilkadziesiąt stopni Celsjusza chłodniej.

Edytowane przez wsosniak
Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.01.2024 o 18:55, mcemsi napisał(a):

 

 

Nawet po 50km autostrady 140-150?

no niee, po 50km jazdy autostradowej  to na bank musi byc 100stopni , nawet przy minus 10 stopniach na dworze

 

A może termostat sie zdupił i jest cały czas otwarty ?  Przejedź sie rano 2-3 km i zobacz czy rura doprowadzająca płyn do chłodnicy jest ciepła . NIe powinna. Po 2-3 km to termostat powinien  być zamkniety wiec ta  rura powinna byc zimna 

 

Edytowane przez wsosniak
Opublikowano

jest ok, nie szukajcie dziury w d...e

Opublikowano

Podobny objawy wiosna nowy samochód przebieg 800km, autostradowa prędkość 120-130, temperatura oleju zawsze prawie poniżej 90 stopni ciężko nagrzać ta budę. Dla porównania miałem 1.5 TFSI w A3 chwila moment silnik nagrzany, tutaj to jakaś parodia. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...