Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli założy sie chinski OCT na wężykach 10mm to będzie sie zatykać, jesli pokombinuje sie troche i zrobi na ori wężu to nawet zimą nie ma problemów a zawsze część oleju zostanie wyłapana.

Akurat separator z Lublina nie zalicza się do "chińskich oct".

I tak jak napisałeś "część oleju wyłapie" a dla mnie to nie jest rozwiązanie.

wysłane z Commodore 64

Kolego to powiedz jakie jest słuszne i skuteczne rozwiązanie tego problemu?

ja będę wymieniał EGR, ale nadal nie wiem co z tą odmą zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrać taki separator który ma przewody tej samej grubości co ori odma. Mój OCT jest opisany w temacie o separatorach, na forum passata jest sporo fajnych patentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanko czy zaslepienie zaworu egr moze miec zly wplyw na turbine ? gdzies sie naczytalem ze po zaslepieniu egr padla komus turbina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ci głupot nagadal, egr nie ma nic wspólnego z turbem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie tak wydaje bo egr jest otwarty na biegu jalowym nie ? a przy przyspieszaniu zamkniety, dobrze mysle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie tak wydaje bo egr jest otwarty na biegu jalowym nie ? a przy przyspieszaniu zamkniety, dobrze mysle ?

egr osłabia się a następnie całkiem wyłącza po przekroczeniu pewnej wartości żadania gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wyłączyć elektronicznie i zdemontować. W miejsce EGR wstawić klapę gaszącą z 2,5. Odme zostawić jak jest podpiętą przed turbo.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W miejsce EGR wstawić klapę gaszącą z 2,5.

Masz może takiego moda ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w BAU także nic nie dało ale pozbyłem się tego wyjmując zaślepki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również w AVF 2003, a modelowo 2004 w/w sposób nie działa. Dopiero jak wyłączyłem w sofcie błąd ustał na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Przy wylaczaniu silnika trzeslo buda ;/ znalazlem na forum ze moze to byc wina tego malego silwonika w egr. Rozebralem, zakleilem dziurę w membranie, zalozylem spowrotem i dalej to samo. Ale gaszac samochod powinna sie ta klapka zamnkac a ona ani troche nie drgnie ;/ Wiec co jest zepsute ?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku odma na 99%, ponieważ wczoraj umyłem silnik, odkręciłem obudowę filtra powietrza, cały egr, podczas demontażu węża od odmy kapały z niego spore ilości oleju, miejsce łączenia tego węża z wężem turbo całe zaolejone, z odmy kapał olej jeszcze przez jakieś 5 minut. dziś kopiuje odmę od lublina i zakładam do audiczki - ma ktoś już zamontowaną - możecie mi podpowiedzieć jak ja zamontować w którym miejscu i jakie węże są potrzebne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mnie również dopadły nieszczelności EGRa w nowej maszynie. W poprzedniej nie miałem takiego problemu a w tej mimo wyczyszczenia i tak sie leje na złączke elastyczną wydechu.

Chciałem się Was zapytać czy oferowane nowe zawory EGR w granicach 300zł na alledrogo są warte uwagi??

Przypuszczam że producentem takich zaworów jest słynny MAXGEAR lecz mi tylko chodzi o załozenie i żeby był szczelny bo i tak odłącze o dniego podciśnienie i zaślepię rurkę łącząca kolektor z nim :kox:

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda kady na nowy. Skoro zamierzasz odłączyć go całkowicie to zaślep czymś otworki z których cieknie. Po samym odłączeniu egra wycieki już będą dużo mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kupiłem używkę u kolegi z forum.

Swój od razu po zakupie auta odłączyłem od podciśnienia ale i tak wypluwa olej z dziurek i troszkę słychać jak ciśnienie z kolektora delikatnie też tymi dziurkami ucieka.

Zdecydowałem się na sprawną i szczelną używke bo w razie jakiejś doczepki lub kontroli na przeglądzie mogę podłączyć przewód i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem. Wczoraj zauważyłem, że cieknie mi olej z zaworu EGR. Moje pytanie. Czy trzeba coś z tym robić, czy można to zostawić. Oleju mi dużo nie ubywa, nie zauważyłem mniejszej ilości oleju, dobrze auto mi sie zbiera, nie kopci. z góry dzięki za odpwoiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napiszcie proszę jakie są objawy zapierdzielonego EGR oraz po czyszczeniu co jest inaczej ? jest sens sie za to zabierac czy to tylko zajęcie na weekend nic nie wnoszące :)

U mnie nic nie cieknie ale jak sciagnałem rure dolotowa to widziałem troche syfu ale nie było go dużo . powiem szczerze ze chciałbym sobie to wyczyscic bo ciągle mysle o tym ze tam brudno jest a ja lubie jak wszystko jest czyste :D

tylko czy to cos mi da poza moimi spokojnymi myslami ?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o uszczelki to 3 do egr i jedna do kolektora jak kolega napisał tak? Jeśli chciał bym rozbierać dalej dolot do samego ic są tam oringi około 60mm w tych gumowych kolankach czy ktoś wie jakie mają numery?

Czy ktos po zabiegu czyszczenia zamontował oil catch tank jeśli tak to gdzie go umiejscowił i jak sie on sprawdza.

Edytowane przez marcuso86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...