Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

EGR zaślepiony, wszystko super ale w nowszych rocznikach (powyzej 2002/3) pojawia się błąd i zapala kontrolka silnika na desce. Na forum tylko sugestie ze mozna wylaczyc przy okazji chipowania.

Ale przy okazji korekcji dawki paliwa udało mi się go usunac na stałe

select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05

wybieramy Engine
11 - login
dla 1.9TDI jest 12233
10 - adaptacja

W adaptacji
"3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie) "
ustawiamy wartość maksymalną na ile VAG pozwoli - BŁĄD EGR nie powraca (tydzień już tak jeżdze)
(miałem na próbę ustawioną wartość minimalną ale błąd nastepnego dnia wrócił)


Inne pozycje w adaptacji:
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa


--

Nie wiem czy jest dopuszczalne działanie, ale działa;)
jezeli ktos widzi jakies przeciwskazania do takiego wysterowania EGR, niech da info

Opublikowano

Cześć,

Mam AVF z 2004 r. Po podpięciu do VCDS'a w każdej grupie adaptacyjnej silnika występuje wartość 32768. Wiesz może jaką nową wartość trzeba ustawić aby wyłączyć kontrolkę chek engine po zaślepieniu EGR.

Opublikowano

Z przeczytanych wielu wątków tu i na innych forach nie można podjąć jednoznacznej decyzji co zrobić z cieknącym EGR. Podstawowa kwestia to olej w układzie dolotowym. Zakładając że turbo jest sprawne to czy może się tam znajdować olej czy też nie? Osobiście nie spotkałem się z autem które byłoby suche. Niektórzy twierdzą że to wina odmy silnika która przepuszcza olej do dolotu. Czy ta teza jest przez kogoś potwierdzona? Czy ktoś wymieniał odme która w przypadku AWX i AVF jest razem z pokrywa klawiatury? Ja jestem w d.... i nie wiem co w końcu wymieniać żeby silnik był suchy wew. i na zewn. Pozostaje kwestia całkowitego usunięcia egr razem z klapą gaszaca??? Na allegro jest flansza pasujaca do kolektorów AWX i AVF. Ktoś to już widział a może założył u siebie? Linka nie wkleje bo pisze z komórki. Prosiłbym o konstruktywne opinie. Pozdro

Opublikowano

Tak, dużo ludzi używa tych zamienników, ale najlepiej niech sami właściciele wydadzą opinię.

Opublikowano

Szukać ci sie nie chce ot co. Temat od lat przerabiany na wszystkich forach gdzie jest cokolwiek wspólnego z silnikami TDI. Jest tej wiedzy trochę. A po krótce to tak, jest turbina to i olej w dolocie. Popuszcza i popuszczać będzie, sprawne turbo również. Po drugie, cieknący EGR tylko do wymiany, innej metody nie ma jeśli całość ma pozostać sprawna tzn układ recyrkulacji spalin. Po trzecie, można zaślepiać zamiast wywalać razem z klapą gaszącą. Klapa i EGR jako taki mogą zostać, wystarczy tylko zatkać dolot spalin za pomocą flanszy, o której mówisz. Tylko trzeba kupić dobrą, z porządnej blachy bo jak dasz byle co to się przepali.

Tanio prosto i czysto.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Właśnie dobrze szukałem i jest kilka opinii które sam przytoczyłeś zaślepiać lub wymieniać na nowy. Jeśli chodzi o flansze to miałem na myśl kawałek rury z flanszą pasującą do kolektora w miejscu EGR-a. Zastanawiam się po co zatykac dopływ spalin do EGR skoro wystarczy odpiac wezyk podcisnienia i zawór zostaje zamknięty. Oczywiście sam wezyk zaslepic. Dodam ze tak właśnie dziś zrobiłem po uprzednim wyczyszczeniu EGR-a, kolektora, IC i rur. Jaki będzie efekt nie wiem bo jeszcze nigdzie nie jeździłem.

Jeszcze jedna kwestia. Skoro turbo popuszcza to jaki jest sens zatykania EGR-a?

Opublikowano

W zupełności odłączenie i zaślepienie wężyka podciśnienia od siłownika zaworu EGR wystarczy. Zaślepienie dolotu spalin w żaden sposób nie zlikwiduje wycieków oleju z EGR'a. Zatem jeśli zaślepiłeś wężyk to teraz tylko zastosuj jakąkolwiek zaślepkę na dwa otworki znajdujące się bezpośrednio pod grzybkiem siłownika EGR i wycieków już nie będzie. Zastosowanie flanszy pozbawi Cię klapy gaszącej więc denerwujące będzie wtedy nieprzyjemne zatelepanie silnikiem podczas jego każdorazowego gaszenia.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kolego Sztomel właśnie liczyłem na Twoje cenne uwagi. Czytałem Twoje wypowiedzi w innych wątkach i masz zdrowe podejście do tematu. Co do klapy gaszacej to już to sprawdziłem osobiście... Wezyk odpiety a silnik chce wyskoczyć spod maski! Teraz już wiem co puka w silniku po wyłączeniu zapłonu ;-)

Jeszcze jedna sprawa mnie męczy... Po odpieciu odmy i założeniu tymczasowej butelki coli można stwierdzić ile tego oleju się wydostaje. Kilka osób pisało ze wcale nie tak dużo. Wydaje mi się ze turbo bardziej ssie z odmy i stąd te ilości oleju były większe.

Czy w AVF w odmie jest jakiś zaworek/regulator cisnieniowy który wypuszcza opary przy odpowiednim nadciscieniu pod pokrywa?

Opublikowano

Ja próbowałem to zaslepić, ale chyba nie do konca pomogło, no chyba ze nie zrobiłem tego jak nalezy...

Chyba kupie nowy EGR, tylko zastanawiam sie ile nowy wytrzyma zanim zacznie puszczać ?

Rozglądał sie moze ktoś gdzie taniej można kupić ?

Jakiej firmy brać ?

Opublikowano

Chyba Wahler idzie na pierwszy montaz ale nie jestem pewny :)

Opublikowano
Chyba Wahler idzie na pierwszy montaz ale nie jestem pewny :)

Ja myślę, że na 1st montaż idzie jednak Pierburg. Nie przypominam sobie żeby Wahler robił coś dla koncernu VAG

Opublikowano

Kupiłem taki-http://moto.allegro.pl/zawor-egr-wahler-7372d-audi-a4-a6-1-9tdi-galaxy-i2558409449.html-na razie po 10k suchy.

Opublikowano

Panowie jaki jest sens kupowania nowego EGR-a jeżeli przyczyna zaoliwienia dolotu jest nie usunięta?

Opublikowano

Jak wypnie się wężyk odmy z dolotu i po jego przedłużeniu puści się go do butelki (jednak nie polecam bo smród wtedy z odmy czuć wewnątrz auta niemiłosiernie) to praktycznie wcale w butelce nie będzie się olej gromadził. Jak słusznie zauważył elmrowski80 to podciśnienie wytwarzane przez turbosprężarkę zasysa opary razem z drobinami oleju. Bez tego podciśnienia jeśli już to na ściankach butelki pojawi się tylko wilgotny szron olejowy i to wszystko - tak przynajmniej jest u mnie. Na dniach jednak albo podłaczę b. długi wąż i pociągnę go pod samochodem aż do końcowego tłumika wydechu albo jednak zrobię sobie jakiś Oil Catch Tank by uniknąć smrodu odmy.

Opublikowano
Panowie jaki jest sens kupowania nowego EGR-a jeżeli przyczyna zaoliwienia dolotu jest nie usunięta?

No własnie też sie wacham, ale skoro ma pomóc choćby na 2 lata to sie pisze na to. Wydam te pare stówek żeby mieć spokój i suchy silnik, brak smrodu oleju grzejącego sie na plecionce.

Turbine miałem na diagnostyce w Turbo-Tech w Jaworznie i sprężarka była poddana dynamicznemu badaniu szczelności na urządzeniu pomiarowym.

Parametry pracy turbosprężarki:

temp oleju 60*C,

ciśnienie oleju 5 barów,

zakres pręd. obrotowej od 0 do 135 tys obr/min.

Podczas testu nie stwierdzono wycieków oleju z turbosprężarki.

Wartość wyważenia zespołu wirującego mieści się w wymaganym przedziale.

Wnioski zapisane na protokole:

Wycieki oleju przez uszczelnienia turbosprężarki zamontowanej na silniku mogą być spowodowane:

- zbyt wysokim ciśnieniem oleju w układzie smarowania,

- zbyt wysokim stanem oleju w silniku,

- brakiem swobodnego spływu oleju z turbosprężarki (zmniejszenie przekroju rurki spływu oleju, np. przez zagięcie lub powstanie zatoru w jej wnętrzu, przytkany kanał olejowy w bloku silnika)

- niedrożnością układu odpowietrzania skrzyni korbowej silnik (wymienić filtr w układzie)

- zbyt dużymi przedmuchami spalin do skrzyni korbowej silnika (zużycie pierścieni tłokowych lub gładzi cylindra)

@Sztomel, co Ty na to ?

Dodam że silnik pali idealnie, na ciepłym, na zimnym, ma kopyto jak trzeba. Na hamowni wypluł 144KM przed programem. Nic sie nie dzieje przez 3 lata odkąd nim jeżdze.

Opublikowano

Ja się sklaniam ku wyeliminowaniu oleju w dolocie czyli albo rura wyprowadzona pod spod auta albo OCT. Myślę ze na dobry początek będzie rura z butelka i przekonam się jak Sztomel co tak naprawdę się wydobywa.

Julo23 to że zalozysz nowy EGR nie zlikwiduje problemu oleju w dolocie. ON tam będzie!

Opublikowano

@kolego, zdaje sobie z tego sprawe.

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/przepustnica-egr-pilne-242010/

Znalazłem poprzedni temat o tym. Tu nawet pytałem o ten EGR ale nie zdecydowałem sie wtedy jeszcze go wymieniać.

Ja chyba jednak go wymienie, bo raczej nie dam rady zrobić catch oil tanka, a wymiana EGR to w sumie prosta sprawa, a efekt osiągnięty. Przynajmniej na dłuższy czas.

Opublikowano

...Dodam ze tak właśnie dziś zrobiłem po uprzednim wyczyszczeniu EGR-a, kolektora, IC i rur. Jaki będzie efekt nie wiem bo jeszcze nigdzie nie jeździłem.

Jeszcze jedna kwestia. Skoro turbo popuszcza to jaki jest sens zatykania EGR-a?

Też wszystko pięknie wyczyściłem kolego i niestety wystarcza tylko na około 3-4 miesiące i dalej cieknie!

Koleś mój też pięknie wyczyścił i ma zaślepiony EGR blaszką,tj:tam na dole na rurce od kolektora aby spaliny nie szły na EGR. Auto od razy jak by więcej koni miało,żwawsze,zrywniejsze,mocniejsze... Ale dopiero jak zaślepił właśnie te dwie dziurki pod grzybkiem to problem zanikł...

KAŻDE turbo puszcza i puszczać będzie,jedno więcej,drugie mniej...

Ja jestem na etapie kombinowania pod kątem założenia jakieś blachy aluminiowe pod EGR-em,żeby olej nie kapał z EGR-a na plecionkę,bo to jest tak naprawdę jedynym największym problem.Ale jak sie nie uda tego tam gdzieś wsadzić-przykręcić,to też zaślepiam...

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...