nik23 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Zaślepiaj. Ajak leći z ośki klapy to egr na złom.
WaleryzMoldawii Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 a jak by zdecydowalem sie na kupno EGRa uzywki to na jakie auta warto uwazac? Hodzy o mlodszyh rocznikah, wiadomo ze oni byli montowane nie tylko na AVF 2003 roku.
pięknyzadek Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 a jak by zdecydowalem sie na kupno EGRa uzywki to na jakie auta warto uwazac? Hodzy o mlodszyh rocznikah, wiadomo ze oni byli montowane nie tylko na AVF 2003 roku. od grubych lasek to ja trzymam się z daleka i tobie też to radzę a na poważnie, masz jakiś edytor, bo nie wiadomo o co chodzi
WaleryzMoldawii Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) a jak by zdecydowalem sie na kupno EGRa uzywki to na jakie auta warto uwazac? Hodzy o mlodszyh rocznikah, wiadomo ze oni byli montowane nie tylko na AVF 2003 roku. od grubych lasek to ja trzymam się z daleka i tobie też to radzę a na poważnie, masz jakiś edytor, bo nie wiadomo o co chodzi dzekue za porade. Chodzi o to ze mam namiar kupic EGR uzywke, ale mlodszy od mojego z 2003 roku. Na jake auta, jakich rocznikow byli montowane takie same zawory? Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez WaleryzMoldawii
miszaq92 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 To już lepiej wyczyścić jak kupować używkę. Albo nowy, albo czyszczenie starego EGR.
WaleryzMoldawii Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Co da czyścjenie jak olej leći z ośki klapy?
miszaq92 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 no jeśli Ci leci z ośki klapy to tylko nowy EGR.
Gość Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 mozna wywalic calkiem egr i klape dajac flansze,ja u siebie wywalilem caly system podcisnieniowy od rgr i od klapy,zostawilem tylko n75,odkrecilem rurke egr odcialem jeden koniec nabilem w srodek leb sruby obspawalem i zeszlifowalem,powstala piekna gruba zaslepka egr z kwasowki i to oryginalna hehehe.
miszaq92 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 A Ja postanowiłem, że jak coś dali fabrycznie to niech sobie siedzi, zawsze można wyczyścić raz na jakiś czas przy nudnej sobocie
Gość Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 to zerknij sobie do kolektora ssacego przy okazji i zobaczysz to co te fabryczne scierwo tam narobilo.
miszaq92 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 I don't care... Jeżdżę samochodem max 2 lata, później zmiana
tomekwroc Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Wymiana/czyszczenie zaworu EGR nie jest skomplikowane. Zaczynamy od sciagniecia obudowy/maskownicy silnika(3 zaslepki, pozniej 3 nakretki 10mm) i rur dolotu powietrza do filtra. Ukazuje sie nam przepiekny widok naszego silniczka . Z tylu silnika widzimy rure dolotu, ktora z jednej strony jest przymocowana do naszego EGR'a, a z drugiej do rury intercooler'a za pomoca 'spinek' (podwazamy je do gory aby uwolnic rure). Z prawej strony od filtra oleju rura jest jeszcze przymocowana srubka 10mm. Odpinamy czujnik cisinienia(G71/G72) i wyciagamy rure na zewnatrz( z tej czesci niestety nie mam zdjec). Zapewne zauwazcie sladowe ilosci oleju w rurze, nie ma sie czym martwic ten typ tak ma, zapewne olej z odmy (oby nie z turbawki). Bierzemy sie teraz do odkrecenia zaworu EGR, ktory tryma sie kolektora na 3 ampolach/imbusach 5mm. Dwa sa widoczne (poniżej) od gory po prawej i lewej stronie oraz jeden po prawej stronie od spodu. Dobrze jest wypiac przewod podcisnienia od pompy podwojnej, latwiej nam sie bedzie dostac to tego imbusa od spodu. Oczywiscie odpinamy podcisnienie od silownika klapy gaszacej i EGR'a. Po odkreceniu 3 imbusow zostaje nam odkrecenie rurki pomiedzy EGR'em a kolektorem (wydechem). I tu mamy dwie mozliwosci, albo dwie sruby od spodu EGR'a ( imbus 6mm) lub 2 nakretki przy kolektorze(12mm). Ja osobiscie wybralem te przy kolektorze latwiejszy dostep. Pozatym jak ktos bedzie czyscil kolektor dolotowy to i tak bedzie trzeba ja odkrecic . Wyciagamy EGR'ka i naszym oczom ukazuje sie caly syf osadzony na sciankach. Tak wyglada EGR po 15-20 kkm. A tak nowy Nastepnie bierzemy sie za odkrecenie kolektora dolotowego(imbus 6mm), 6 srub. Ponizej widac cztery z nich. Po wyciagnieciu kolektora ukazuje sie nam jeszcze wiekszy syf osadzony na sciankach. (po 144kkm) Po wyciagnieciu bierzemy sie za czyszczenie, ja uzylem benzynki do czyszczenia gaznikow ok. 1l( do kupienia w kazdym sklepie samochodowym w puszkach 0.5l w spray'u) lub zamoczyc w ropie na noc. Podczas czyszczenia proponuje zalozyc rekawiczki jednorazowe, bo jak czyscilem pierwszy raz to przez tydzien rak nie moglem domyc .Po wyczyszczeniu skladamy w odwrotnej kolejnosci i cieszymy sie ze autku lepiej sie oddycha . Czas pracy ok.2-3h, gdzie wiekszosc czasu pochlania nam czyszczenie. Mi odpadlo czyszczenie EGR'a, bo go wymienilem. Jak kupilem autko to go czyscilem i byl spokuj na ok. rok (ok .15-20 kkm)a potem znowu zaczal cieknac. Mozna rowniez po wyczyszczeniu zalozyc oil catch tank'a ( o ile EGR jest sprawny), ktory tez rozwiaze ciekniecie oleju z EGR'a. Wczoraj udało mi się wyczyścić EGR i kolektor w moim aucie z tym, że silnik AVF i skrzynia manualna.(w AWX powinno być tak samo ale lepiej się upewnić). Pozwolę sobie wrzucić kilka zdj i opis do tego tematu, może rozwieje to czyjeś wątpliwości Tak było przed czyszczeniem Dołączona grafika Dołączona grafika Po rozkręceniu okazało się, że nie jest tak źle Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Do zabiegu kupiłem uszczelki o numerach: 028129717D - uszczelka kolektora szt. 1 N909273302 - oring 62x3 EGR szt. 1 069131547D - uszczelka 32mm szt. 1 038131547A - uszczelka 22mm szt. 1 Uszczelki nowe i stare (na zdj nie ma orignu EGR) Dołączona grafika Uszczelka 22mm znajdująca się miedzy łącznikiem EGR, a kolektorem wydechowym była troszkę inna niż stara ale pasuje bez problemu Dołączona grafika Do czyszczenia użyłem benzyny ekstrakcyjnej pod ciśnieniem i śrubokręta żeby wydrapać tam gdzie była grubsza warstwa syfu. Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Po złożeniu efekt cieszy oko, jak na razie jest czyściutko Dołączona grafika Dołączona grafika Przy tym zabiegu można wymienić jeszcze oringi na szybkozłączkach węży z dolotu, numery były podane gdzieś w tym temacie oraz przewody podciśnienia. Jeśli ktoś ma jakieś pytania proszę pytać Uszczelki kupiłem w sklepie GETEM. Mam pytanie jak wyczyścić 4 otwory w bloku silnika od kolektora ssącego. Czy opiłki nagaru moga wpaść do środka czy nie za bardzo?
Yaqb Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Skrobiac i np. Wyciągając odkurzaczem Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
tomekwroc Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Skrobiac i np. Wyciągając odkurzaczem Sent from my HTC One M9 using Tapatalk ok. tylko będę musiał jakoś końcówkę przerobić żeby weszła w ten otwór. A jak nie uda mi się wszystkiego odessać to czy może się coś stać z silnikiem lub wtryskami.?
Yaqb Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Raczej nie, bo jak pewnie zauważyłeś to dużo więcej tego syfu było na kolektorze i napewno coś już wlecialo Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
tomekwroc Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Raczej nie, bo jak pewnie zauważyłeś to dużo więcej tego syfu było na kolektorze i napewno coś już wlecialo Sent from my HTC One M9 using Tapatalk Rzeczywiście masz racje patrząc na chłopski rozum to taka ilość syfu z kolektora i egr'u się zbiera że na pewno co tam wpada. Dobra uszczelki wszystkie mam i trzeba zabrać się za rozkręcanie i czyszczenie. Porobię trochę zdjęć i wrzucę przed i po robocie. Dzięki za odp. kolego
Yaqb Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Powodzenia Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
heretic Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Panowie a macie może pojęcie czy da się zregenerować membranę w zaworze EGR, bo mam właśnie taki feler, czy już tylko wymiana na nowy EGR??
elmer80 Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 05.2003 to co zaślepiać? A co jesli leci z klapy gaszacej?Odepnij podciśnienie, zatkaj wężyk np. śrubką i pojeździj. Jak wywali check to wyłączyć trzeba programowo.Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się