Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak zaślepisz blaszkami, to możesz sobie i te otworki zalepić, zanitować, co Ci się tam podoba ;) Wężyków nie musisz już wtedy ruszać...

Opublikowano (edytowane)

Koledzy montował ktoś z Was może zamiennik egr firmy NTY ?? Jak to się spisuje nie cieknie po miesiącu ??

https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-audi-a4-b6-a6-c5-passat-b5-sharan-1-9tdi-7706632120

 

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano

Nikt nie używa takiego egra ??

Opublikowano

witam mam pytanko chce zabrac sie za czyszczenie egr i kolektora. Czy potrzeba sprezarki i odkurzacza jakiegos zeby wyczyscic wyjscie (do kolektora) z silnika te 4 otwory ? bmozna recznie to wydlubac (nagar i polac jakims preparatem zeby roxzpusic ten nagar?

Opublikowano

Ja się bawiłem tak, że podniosłem auto z jednej strony, wbilem bieg i krecilem kołem tak, żeby podomykac zawory w otworze, w którym aktualnie czyscilem ? wtedy ograniczasz wpadanie syfu do komory spalania... 

Opublikowano

https://allegro.pl/oferta/zamiennik-zaslepka-egr-1-9-tdi-ajm-ahu-avb-afn-alh-7651955810

A co powiecie na coś takiego nie będzie lało olejem ma może ktoś coś takiego czy się to wgl opłaca montować?? 

Opublikowano
7 godzin temu, tomek025 napisał:

A co powiecie na coś takiego nie będzie lało olejem ma może ktoś coś takiego czy się to wgl opłaca montować?? 

Pozbywasz się klapy gaszącej. Jest to pewnego rodzaju ryzyko w TDI. Do tego będzie gasł z drganiami. Po d*pie dostają poduchy silnika i łącznik elastyczny...

Opublikowano

Cześć szukam osoby co wyłączy EGR systemowo.

Zaślepiony wywala błąd co jakiś czas 1.9 BRB

Oczywiście nie za free, kontakt priv okolice Śląska

Pozdrawiam

Opublikowano

Kod z pierwszego posta niestety nie wchodzi. Macie jakiś pomysł ??

Opublikowano

Lało mi się z EGR, mechanik zakwalifikował go do wymiany, po tygodniu zaczęło znowu lać z tych otworów pod grzybkiem, kolejna diagnoza to czyszczenie intercoolera i całego układu a następnie wymiana pokrywy z odmą i turbo w zależności czy problem występuje dalej a to już duża kasa,. Natomiast podczas urlopu byłem u innego mechanika który stwierdził że wymiana tego wszystkiego nic nie da bo to uszczelniacze puszczają olej w układ i teraz sam już nie wiem co robić. Ktoś ma pomysł żeby kolejnej piątki nie wydać?

Opublikowano (edytowane)

Ten olej z otworów odpowietrzających membranę egr i z ośki klapy gaszącej to standard... Oringi po czasie twardnieje, do tego syf na ośkach i zaczynają puszczać... Kup nowy i znowu na parę tysięcy będzie sucho... 

Wydasz kasę itd na te naprawy i się okaże że jak olej w dolocie był, tak jest nadal... 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano
20 godzin temu, kamil-vag napisał:

Ten olej z otworów odpowietrzajacych membranę egr i z ośki klapy gaszacej to standard... Oringi po czasie twardnieje, do tego syc na oskach i zaczynają puszczać... Kup nowy i znowu na parę tysięcy będzie sucho... 

Wydasz kasę itd na te naprawy i się okaże że jak olej w dolocie był, tak jest nadal... 

Chodzi o to że mechanik wymienił mi EGR na nowy a olej leje się dalej i teraz chce płukać układ itd. 

Opublikowano

Nowy egr po tygodniu zaczął lać? 

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, kamil-vag napisał:

Nowy egr po tygodniu zaczął lać? 

Dokladnie

IMG_20190813_183610.jpg

Edytowane przez Toskańczyk
Opublikowano

Powiem Ci, że ciężko w to uwierzyć...jakiej to firmy było? Jesteś pewien że to nowy a nie wymyty stary? 

Opublikowano

Stary dostałem do zwrotu, ten wyglądał raczej jak nówka z tym że za 500 zł to myślałem że to wahlera ale jest SKV jak teraz popatrzyłem, teraz nie wiem kogo słuchać jeden chce wyciągać i czyścić intercooler a drugi mówi że to nic nie da 

Opublikowano
13 godzin temu, Toskańczyk napisał:

za 500 zł to myślałem że to wahlera ale jest SKV jak teraz popatrzyłem

Za tą cenę spokojnie można mieć nowy wahlera czy pierburga...

Ja bym spróbował zareklamować... albo nawet dać tu temat na forum i napisać do @Dystrybutor SKV jakie tam są uszczelniacze, że po tygodniu komora membrany jest już pełna oleju i wywala na zewnątrz... 

Dużo masz tego oleju w tym dolocie, sprawdzałeś ? 

Jak się zdejmie wąż od turbo to widać, czy olej ciągnie z turbiny, czy zaczyna się dalej przy wejściu węża z odmy...

Opublikowano

Moje doświadczenie po zaślepieniu EGR po 2 miesiącach.

Ogólnie auto mi falowało na biegu jałowym, lekko szarpało w przedziale 1-2tys. obrotów. Z opinii wynikało, że problemem może być zasyfiony kolektor dolotowy, jednak przy demontażu okazało się, że ciecz która wyciekała z EGRa, poleciała na śruby łączące kolektor do silnika i w efekcie 4 śruby się odkręciły.

Wyczyściłem EGR i kolektor (coś tam było nagaru, ale nie aż tak dużo jak na niektórych zdjęciach i samo czyśzczenie rozpuszczalnikiem nitro starczyło), dałem nową uszczelkę na kolektor, zaślepiłem EGR, zostawiłem klapę gaszącą i przepłukałem intercooler. Auto nie ma już problemów z obrotami, ale NIESTETY - 

Silnik w pewnych warunkach się nie dogrzewa, pierwszy raz zauważyłem to w sierpniu. 16 stopni na zewnątrz, jestem w trasie , jadę 90-130kmh, a wskazówka temperatury cieczy chłodzącej pokazuje 85stopni - nie ma to do końca reguły, ale taki dzień jak dzisiaj, chłodny i deszczowy, nie było problemu z dobiciem do 90stopni. Dodatkowo jakby coś głośniej chodziło w kabinie z lewej strony deski rozdzielczej.

Zastanawiam się, czy jednak na zimę go ponownie nie uruchomić.

Opublikowano

Panowie, che wyczyścić egr i po wyczyszczeniu chciałbym założyć nowy oring i uszczelki. Tu moje pytanie jaki oring/uszczelki do a4 b7 1.9 ?

Opublikowano

Czy EGR jest do wymiany czy kwestia uszczelek? Mokro jest na łączeniu ale też poci się pod tym "grzybkiem".

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...