Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja ostatnio czyściłem w sowim AWX, lał mi EGR- chciałem go wyczyścić i zaślepić, przy okazji wymiana plecionki i wywalenie kata.

egr wymoczylem w ropie i umyłem go płynem do mysia silnika, a kolektor dolotowy był tak zawalony mazią że mały palec było ciężko włożyć, czyściłem go ropą, środkiem do czyszczenia hamulców oraz tym płynem do mycia silnika, używałem myjki ciśnieniowej z końcówką rotacyjną - czas czyszczenia około 2,3 3 godziny, ale kolektor wyszedł jak nowy, po zamontowaniu nie wiele się zmieniło ale audiczce lepiej się oddycha:) no i EGR jak do tej pory nie cieknie :)

polecam wszystkim wyczyszczenie:)

Opublikowano

witam ;-)

marekg jak tam Twoje boje z egr i ekologią?

Opublikowano
Z przeczytanych wielu wątków tu i na innych forach nie można podjąć jednoznacznej decyzji co zrobić z cieknącym EGR. Podstawowa kwestia to olej w układzie dolotowym. Zakładając że turbo jest sprawne to czy może się tam znajdować olej czy też nie? Osobiście nie spotkałem się z autem które byłoby suche. Niektórzy twierdzą że to wina odmy silnika która przepuszcza olej do dolotu. Czy ta teza jest przez kogoś potwierdzona? Czy ktoś wymieniał odme która w przypadku AWX i AVF jest razem z pokrywa klawiatury? Ja jestem w d.... i nie wiem co w końcu wymieniać żeby silnik był suchy wew. i na zewn. Pozostaje kwestia całkowitego usunięcia egr razem z klapą gaszaca??? Na allegro jest flansza pasujaca do kolektorów AWX i AVF. Ktoś to już widział a może założył u siebie? Linka nie wkleje bo pisze z komórki. Prosiłbym o konstruktywne opinie. Pozdro

co do flanszy, to ja taką zastosowałem w swoim samochodzie, jestem z niej zadowolony, wyrób własnoręczny, podsyłam zdj. dla zainteresowanych

DSC00334.jpg

DSC00344.jpg

Opublikowano

taka flansza to nie problem na aledrogo tez sa

jakby do tego dorobic sama klape gaszaca to by bylo super rozwiazanie

bez klapy gaszacej silnik telepie i predzej czy pozniej wysypie sie poduszka silnika

Opublikowano

wszsytko w układzie recyrkulacji działa prawidłowo, w sumie nie dziwne skoro wszystko co się dało jest na nowe wymienione. Poza tym te dziwne objawy jakoś same ustały więc póki co dałem spokój. Vag nic szczególnego nie pokazał. TRzeba będzie czekać aż się coś konkretnie wysra, czasem tak bywa ze starym autem. No chyba że wcześniej odstawię Sopie na przegląd to może wydedukują. Teraz mi nerwy psuje czujnik temperatury zewnętrznej bo po myciu na myjce ciśnieniowej póki nie obeschnie to pokazuje temperaturę na FIS o ładnych kilka stopni zaniżoną.

Opublikowano

nie autem tylko silnikiem. otwórz maskę i porównaj z odłączoną klapą i normalnie jak fabryka wymyśliła.

nie chodzi o telepanie jak nie wiem co tylko o to,

że silnik się mocno "przechyla" w obydwie strony co powoduje szybsze zużycie poduszek silnika

Opublikowano

tak przy okazji muszę dodać, że wymiana EGR oraz N18 na nowe, czyszczenie kolektora dały dodtkowe rezultaty w postaci wyeliminowania bąków z wydechu podczas rozruchu. Zobaczmy przy mrozach jak będzie.

Opublikowano
wszsytko w układzie recyrkulacji działa prawidłowo, w sumie nie dziwne skoro wszystko co się dało jest na nowe wymienione. Poza tym te dziwne objawy jakoś same ustały więc póki co dałem spokój. Vag nic szczególnego nie pokazał. TRzeba będzie czekać aż się coś konkretnie wysra, czasem tak bywa ze starym autem. No chyba że wcześniej odstawię Sopie na przegląd to może wydedukują. Teraz mi nerwy psuje czujnik temperatury zewnętrznej bo po myciu na myjce ciśnieniowej póki nie obeschnie to pokazuje temperaturę na FIS o ładnych kilka stopni zaniżoną.

hehe "Sopie"... "moja żona... Zofia"

ja to już czekam na mrozy i nowe boje z audi...

a i na wysyp postów "nie pali rano - help"

Opublikowano

koledzy zastanawia mnie i nigdzie tutaj nie wyczytałem kiedy zawór egr sie zamyka?? bo dziś sobie go wyczyściłem i zauważyłem że cały czas jest otwarty, nawet jak uruchomię silnik cały czas jest w położeniu otwartym.

Opublikowano
każdemu radze wywalać to ustrojtwo i spokój i dla silnika to lepiej, po co zbedne dyskusje i komentarze.

Jak chcesz uciąć zbędne komentarze i dyskusje to powienieś raczej napisać, żeby każdy sam ocenił co woli zrobić. Jak będzimy sugerować co lepiej to ta dyskusja w życiu się nie skończy. Ja już też wolę nic nie mówić, niech każdy sobie utrzymuje auto wg swoich możliwości i swojego poglądu na ten czy inny temat.

Opublikowano
tak przy okazji muszę dodać, że wymiana EGR oraz N18 na nowe, czyszczenie kolektora dały dodtkowe rezultaty w postaci wyeliminowania bąków z wydechu podczas rozruchu. Zobaczmy przy mrozach jak będzie.

Ile płaciłeś za EGR i N18 jeśli można wiedzieć ?

Opublikowano

N18 kupowałem i wymieniałem sam, płaciłem jakieś 48 euro w serwisie VW za oryginał. Co do EGR to robił mi to SSerwis i zdarli ze mnie 750 zeta za EGR. Jeśli to nie jest oryginał to chyba przepłaciłem trochę a jeśli ori to jakoś tani. W sumie nie wnikałem bo mi się nie chciało.

Opublikowano

jak tak koledzy po świętach:?:

jakieś nowe boje z egierami... bo widzę że kolejni forumowicze zakładają nowe tematy...

Opublikowano

A ja mam pytanie, jak wyczyścić kanały dolotowe w głowicy jak okaże się że w nich też jest pełno syfu? Można to jakoś wygrzebać, czy trzeba zdejmować głowicę?

Dodatkowo możecie polecić jakiś środek do czyszczenia zaworów? Warto takiego czegoś używać?

Opublikowano

Ciekawy temat.

Na dniach zapewne wezmę się za czyszczenie.

---------- Post dopisany 06-02-2013 at 19:48 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2013 at 20:09 ----------

No i wyczyszczone.

W życiu bym nie powiedział że w dieslach jest tyle szlamu.

Zawsze jeździłem benzyniakami.

Pomyte i wyskrobane.Rękawiczki się przydały.

Tragedii nie było no ale przy okazji umyłem silnik z brudu.

Zeszło mi się ze 4 godziny ze wszystkim.

Nie miałem jedynie nowego oringu na EGR więc odtłuściłem i pociągnąłem silikonem.

Zostało na starym.

Jak się na złączeniu zacznie pocić to kupię nowy.

Również polecam wszystkim wyczyszczenie dolotu.

Opublikowano

A czyściłeś jakoś kanały dolotowe w głowicy? Bo jak na razie nikt mi nie odpowiedział na to pytanie :(

Opublikowano

Delikatnie szmatką nasączoną benzyną.Skrobać nie chciałem żeby syf nie dostał się do cylindrów poprzez zawory.U mnie wielkiej tragedii nie było więc ten sposób się sprawdził.

Dokładne czyszczenie można przeprowadzić tylko i wyłącznie na ściągniętej głowicy.

Opublikowano

A można ewentualnie w ten sposób przeczyścić trochę zawory (o ile da się do nich dosięgnąć) czy najbezpieczniej w ogóle ich nie dotykać?

Opublikowano

Teoretycznie można ale pod jednym warunkiem, trzeba mieś dostęp do nich także od góry.

Czyszczenie kanałów.

Jeśli nie chcemy zrzucać głowicy to robimy tak.

Zaczynamy od pierwszego kanału ssącego pierwszego cylindra.

Tłok ustawiamy w suwie sprężania.

Wtedy mamy oba zawory pozamykane.

Skrobiemy,czyścimy itd a potem porządnie trzeba sprężarką wydmuchać cały syf by podczas uruchomienia silnika nic nie wpadło do cylindra.

Jeśli chodzi o zawory to jak już masz dostęp do nich od góry to obracasz go i skrobiesz.

Z drugim kanałem robimy to samo.Kręcimy ręcznie wałem i tłok w pozycję sprężania w górnym położeniu.

Zawory pozamykane i czyścimy i przedmuc**jemy.

Z czwartym i trzecim analogocznie to samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...