Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Po wymianie zawieszenia dalej słychać stuki - czy to amortyzatory ?


rafalx11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie po wymianie całego zawieszenia nadal słychać stukanie w bodę i roznosi się po aucie . Na przeglądzie mechanik się zastanawiał czy amortyzatory (maja sprawności 70%) czy możne przekładnia . Co wy myślicie ? co to może tak stukać ?? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same końcówki . Na diagnostyce na szarpakach jak włączył wibracje to czuć było ręką stukanie w blachę przy mocowaniach amortyzatorów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie borykam się z identycznym problemem. Wymienione wszystkie wahacze, drążki kierownicze, końcówki drążków. Ostatnio nawet poduszki amortyzatorów, bo na nie padło podejrzenie, a w samochodzie na "większych/głębszych" dziurach nadal coś z przodu puka. Nowe tarcze/klocki - dobrze zamontowane. Amorki na diagnostyce ~ 75%. Pomysły mi się skończyły:) Ma ktoś jakiś pomysł? Znajomy mechanik już też powoli wymięka, ale w przyszłym tygodniu chyba zostawię mu samochód z tekstem "nie chcę go z powrotem, dopóki pukać nie przestanie" :) Strasznie to wkurzające, kiedy niemal już wszystko wymienione/przejrzane a nadal puka :/ :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak w temacie po wymianie całego zawieszenia nadal słychać stukanie w bodę i roznosi się po aucie . Na przeglądzie mechanik się zastanawiał czy amortyzatory (maja sprawności 70%) czy możne przekładnia . Co wy myślicie ? co to może tak stukać ?? :hi:

Sprawdź stan tulei tylnej belki, jak mają luz to potrafi nieźle walić w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow, mam tez problem z pukaniem( odglos metaliczny) w prawej czesci samochodu, slychac charakterystyczne "puk puk", ale odglos nie idzie z kola. Zaczelo sie szukanie przyczyn, auto sprawdzone na stacji diagnostycznej, efekt wymieniony wahacz gorny przedni z lewej strony, koncowki drazkow, przeguby zewnetrzne. Ustawiona zbieznosc, jeszcze raz szarpaki i cisza. Jazda probna i puka ;( przy szarpnieciu jak ostro biegi zmieniam lub przy skrecie w prawo tez przy zmianie biegu. Jeszcze raz sprawdzanie, poduszek silnika, skrzyni, lapy silnika, amortyzatory i nic wszystko sztywne i cale :slina: Nawet nie wiem w jakiej dziedzinie moge szukac pomocy wiec podklejam sie w podobnym watku. Juz mam dosc tego nic nie przychodzi juz mechanikowi do glowy. Moze trzeba cale auto rozebrac :sick3: Pomozcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu na takie pytanie.

Jadąc na stacje diagnostyczną np. żeby sprawdzić zawieszenie jak okaże się że coś jest nie tak, co robią?

Bo pieczątke mam jeszcze na 8 m-cy, chyba nie zabierają dowodu? Czy mam jakiś termin na usunięcie usterki? ... a sam siebie wkopuje w problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam ten sam problem stuki z przodu na większych nierównościach.Wymieniłem wahacze przegub zew. i dalej jest to samo. Zastanawiam się czy coś do tego może mieć maglownica bo moja puściła olej który spłynął do osłony przegubu wew. z lewej strony ale guma trzyma więc jeszcze jeżdżę. Też słyszałem że to mogą być łączniki stabilizatorów. Bardzo proszę jeśli się już ktoś z tym upora niech da znać w tym temacie, bo całe auto wymieniać to spory wydatek.Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączam sie do tematu bo u mnie tez słychac dziwne odgłosy :mysli: wymeniłem lewy dolny tylni wachacz i lewy górny przedni bo miały luz dalej wymieniłem koncówke drążka z prawej strony bo po raz kolejny diagnosta wyczaił luz ale problem nie znika :wallbash: dalej słychac przy ruszaniu dziwny głos i przy chamowaniu i czasami czuc to na pedale chamulca (nie ABS) czasami przy skręcie w miejscu lub powolnej jezdzie tez to słychac zastanawiam sie czy to nie wina łącznikow stabilizatora ale niby luzu niema chyba ze wybite sa wiadomo najlepiej wymienic wszystko ale jak nie ma luzu to czy jest sens w następne koszta sie pchac dodam ze to niejedyny mój problem w tej chwili :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środę kupiłem dwa łączniki stabilizatorów firmy Lemforder razem ze śrubami koszt 114 zł. Jak tylko wymienię to dam znać czy stuki ustąpiły.Jeszcze wie ktoś może czy dam radę wymienić to na lewarku? Bo czytałem że pod wahacz kładzie się deski żeby odciążyć śruby od łącznika. Proszę o porady. Dzięki pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak będziesz miał podniesione auto z oby stron ponieważ w przypadku podniesienia auta z jednej strony drążek będzie sprężynował i utrudniał ci ich wymianę. Ostatnio u siebie wymieniałem komplet i nie kładłem żadnych desek a wymontowanie i zamontowanie obu łączników odbyło się sprawnie bez żadnego siłowania z drążkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączniki wymienione teraz podczas jazdy po większych nierównościach już nic nie stuka. Ale znalazłem też drugi powód stukania. Stuki jeszcze słychać jak na hamulcu wjadę w dziurę. Okazało sie że partacze po ustawieniu zbieżności nie skontrowali mi końcówek drążków kierowniczych. Mechanik próbował mi te kontry dokręcić ale ciężko szło i drążek sprężynował. Jak myślicie czy teraz to już drążek do wymiany i końcówki bo za nic nie da sie tego dokręcić i dalej są luzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metaliczne stuki mimo wymiany przedniej zawiechy mogą też występować w kolumnie kierowniczej na tzw. ślimaku,

wtedy wali przy hamowaniu i przyspieszaniu na równym asfalcie

miałem tak w poprzedniej A4, przebieg miała 206 tys. km a w rzeczywistości może 350 tys. ?

Kto to wie, oszuści jedni ci sprzedawcy.. :takiego:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy dodam też od siebie - proble stuku - prawe koło szczególnie przy skręcie w Lewo lub przy nierównościach - przegląd mi podbili bez problemu w lipcy

potem podjechałem do innej stacji diagnoz i opinia podobna - nie słuchaj pan tylko jedź - nic tu nie widać

podjechałem jeszcze do dwóch mechaników jeden stawia 100% na górny przedni i już prawie za nieeego płaciłem kiedy drugi postawił 100% na górny tylni

( pomyślałem że ja też mogę postawić na np: łącznik, czy banana lub całą resztę przecież za 1600 PLN mamy komplet czy NIE)

JAK SIĘ UPORAM Z PROBLEME TO OCZYWIŚCIE NAPISZĘ

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie sprawdzić koledzy czy u Was przy ruszaniu kierownicą w miejscu czuch takie drganie górnych wachaczy z przodu (potrzebna druga osoba) palcem tylko dotykać i niech droga rusza kierownicą u mnie czuć drganie po obu stronach L i P gdzie nie zajadę do mech aniora to wszystko jest ok :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wczoraj wymieniłem prawy górny przedni wahacz (FEBI -128 PLN)- w moim przypadku to był powód stukania - na górny tylny też już przyszła pora ma delikatne luzy które wyczailiśmy dopiero po zamontowaniu przedniego - tylko sklepy były już pozamykane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...