Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana wahaczy górnych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo pomocne fotostory ;) Z tym opisem cała zabawa zajęła mi równe 2h. Wszystkie śruby wyszły gładko i bez najmniejszych problemów. Tydzień przed wymianą codziennie wieczorem aplikowałem wd40 na śruby i bardzo mi to pomogło. Dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano

Ja też wymieniałem nie tak dawno całą górę wybicie śruby było bardzo problematyczne poszedł w ruch palnik jak ktoś nie lubi siłowych rozwiązań to wymontowanie zwrotnicy i na prasę :confused4:

Opublikowano

Ja zanim wybiłem śruby to trochę nimi pokręciłem i może dlatego tak ładnie wyszło. Podejrzewam, że wd40 też dużo dało. Teraz nie mogę się przyzwyczaić do ciszy w samochodzie ;)

Opublikowano

czy przy wkładaniu nowych śrub smarujecie je np.smarem miedziowym w sprayu, żeby uniknąć zapieczenia i problemów z wybiciem w przyszłości?

Opublikowano

Opublikowano

Filmy bardzo pomocne ale ,jak na serwis audi ,to jestem zdziwiony , że montują nowe wachacze na STARE śruby.Jestem zaskoczony bo na forum wszyscy głośno krzyczą aby montować tylko NOWE śruby , najlepiej z ASO !!!

Opublikowano

też tak myślę z tymi śrubami zakupie nowe to już raczej grosze przy całej wymianie wachaczy:wink:

---------- Post dopisany 20-08-2012 at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany 16-07-2012 at 22:42 ----------

śruby są w komplecie z lmo

Opublikowano

Przy mojej a4 jak wymieniałem wahacze górne miałem ogromy problem z wyciągnięciem tej długiej śruby trzymającej oba wahacze.

Pierwsza stronę robiłem 3 dni (po kilka godzin) bo nie moglem sobie poradzić z wyciągnięciem śruby. Ten śmieszny młot udarowy nie pomógł w ogolę. Zdecydowałem się na odwiercenie udało mi się do polowy odwiercić i śruba w końcu się ruszyła. Następnie ostro bijąc młotkiem wybijałem śrubę i ciąłem szlifierką o grubość tarczy śrubę w końcu jak został 1 cm udało się wybić.

Natomiast 2 stronę zrobiłem w następujący sposób - wyciągnąłem całą kolumnę pojechałem z nią na wyciskarkę do łożysk mniej więcej tak to wygląda:

PRASA HYDRAULICZNA 30T PRASA 30 TON MASYWNA NOWA (3012003746) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Mechanik włożył na 30 tonową prasę napompował ile miał sił w rekach i nie chciało puścić następnie powiedział że mam się odsunąć pie**alnął młotkiem i śruba puściła zapłaciłem 5 zł i 2 stronę zrobiłem w 2 godziny.

Myślę że komuś się przyda:)

Opublikowano

Kolego było użyć palnika nawet takiego prostego za 40 zł przykręconego do zwykłej butli gazowej grzejesz ze 40 minut a po upływie 30 walisz młotkiem ty grzej a niech ktoś wali młotkiem i wybijakiem i musi iść nie ma że boli,to samo miałem z końcówką drążka bez palnika i rozgrzania to nikt by tego nie wykręcił a i intensywnie wcześniej wd 40

Dodam tylko że trzeba w nadkole podłożyć kawałek blachy by osłonić od gorąca plastik bo może się nam pod wpływem ciepła uszkodzić,metoda dobra jak nam nie zależy na wahaczach już bo gumki się nam stopią na amen.

Opublikowano
Przy mojej a4 jak wymieniałem wahacze górne miałem ogromy problem z wyciągnięciem tej długiej śruby trzymającej oba wahacze.

Pierwsza stronę robiłem 3 dni (po kilka godzin) bo nie moglem sobie poradzić z wyciągnięciem śruby. Ten śmieszny młot udarowy nie pomógł w ogolę. Zdecydowałem się na odwiercenie udało mi się do polowy odwiercić i śruba w końcu się ruszyła. Następnie ostro bijąc młotkiem wybijałem śrubę i ciąłem szlifierką o grubość tarczy śrubę w końcu jak został 1 cm udało się wybić.

Natomiast 2 stronę zrobiłem w następujący sposób - wyciągnąłem całą kolumnę pojechałem z nią na wyciskarkę do łożysk mniej więcej tak to wygląda:

PRASA HYDRAULICZNA 30T PRASA 30 TON MASYWNA NOWA (3012003746) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Mechanik włożył na 30 tonową prasę napompował ile miał sił w rekach i nie chciało puścić następnie powiedział że mam się odsunąć pie**alnął młotkiem i śruba puściła zapłaciłem 5 zł i 2 stronę zrobiłem w 2 godziny.

Myślę że komuś się przyda:)

Miałem to samo tylko, że mi ukręciła się śruba w śrdku:shock3: a nastepnie przy nakretce. Wybijak zrobiłem z "breszki" stoczonej do odpowiedniej grubości. 5kg młot i jazda przez ponad pół godziny. Efekt, lewa strona 2dni prawa po porządnym wygrzaniu godzina

Opublikowano

i powiedzcie dlaczego na 1 filmiku na chama zakrecil wahacze kiedy jeszcze amor lezal na glebie a na 3 filmiku dokrecil jak auto w powietrzu wisialo, zaden nie dokrecil kiedy auto stalo na kolach??

---------- Post dopisany at 20:04 ---------- Poprzedni post napisany at 19:39 ----------

znalazlem trzeci filmik na youtube i znowu dokreca w powietrzu wtf??

Opublikowano

no jeśli jak amor leży na ziemi dokręcisz wahacze w takiej pozycji jak były stare ułożone no to chyba będzie to samo :decayed:

co do tej poprzecznej śruby wahaczy - zasmarowana tawotem wyciąga się ją ręką :wink: , miałem smar nałożony jeszcze w te szczeliny i nie dostawała się tam woda i wilgoć , zakładająć nową zrobiłem, dokładnie tak samo

Opublikowano

Wsio fajnie ale dokręcamy śruby jak samochód stoi na kołach(te które idą nie na sworzniach)

Nie napierdzielamy przecinakiem żeby rozchylić łączenie:facepalm:

W nast tyg moze i ja wezmę się za zmianę i dobrze że jest taki opisik:hi:

---------- Post dopisany 08-04-2013 at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany 06-04-2013 at 00:26 ----------

Dziś zacząłem i tak;

1 h napierdzielania młotkiem z lewej strony(wiadomo w która śrubę:decayed:)I śruba poszła może z 8-10mm i musiałem zrywać nakrętkę, z 16 zrobiło sie 18:facepalm:Popsikałem WD i innymi cudami przed w trakcie i po,zobaczymy co jutro powie na to śruba.

Druga strona jak masełko poszła ale nie robiłem już bo ściemniło się.

Ku memu zdziwieniu siedzi jeszcze lemforder,bynajmniej góra i końcówki stabilizatorów:grin::grin:

Pytanko mam:zakładacie z powrotem zabezpieczenie,tą podkładkę,czy nie trzeba dawać jej???

Opublikowano

A ja poległem na obniżeniu kolumny zawieszenia :facepalm:

Odkręciłem te 3 śruby pod maską i zacząłem szukać tego zabezpieczenia ale nie mogłem go znaleść, podejrzewam, że mechanik przy ostatniej wymienia wypierdzielił tą podkładkę.

Czy to możliwe, że bym jej nie widział? Kolumna zeszła może 1 cm w dół i dalej za nic nie chciała iść, poddałem się i jutro jadę na warsztat :kwasny:

---------- Post dopisany 10-04-2013 at 11:01 ---------- Poprzedni post napisany 09-04-2013 at 20:04 ----------

Panowie czy jest jakaś różnica pomiędzy wahaczami w przedliftach w stosunku do liftów?

Mój jeden z górnych wahaczy jest bardziej prosty niż jego odpowiednik po drugiej stronie.

Nie wiem czy mogę tak założyć ale obawiam się, że on jest z lifta albo B6.

Opublikowano

Ja z jedną stroną się meczylem żeby to dziadostwo wyciągnąć, druga od razu szarpnelem i po problemie... zabezpieczenie jest bardzo łatwo zobaczyć. Masz nawet na foto. Jeśli go nie masz to musi kolumna wyjść tylko trzeba ją trochę w dół ciągnąc. U siebie wyciągałem dwa razy bez żadnego problemu.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

---------- Post dopisany at 18:50 ---------- Poprzedni post napisany at 13:32 ----------

jak dokręcacie śrubki górnych wahaczy??? ostatnio wymieniałem wahacze i się zastanawiałem nad tym jak je dokręcić. Jeśli mocno to mogą gumy popękać , a za lekko nie można:) dociągaliście je jak auto stało na kołach??? na filmiku koleś na podnośniku dokręca??

Opublikowano

Fakt powinno się to robic na aucie ale przecież logicznie rzec biorąc to jak wykręcisz jeden wahacz to drugi wskazuje ci położenie ori :wink:

Ja tam robiłem to na wymontowanej kolumnie(wiem wiem że nie powinno się)

Wyjęcie śruby tej długiej jest masakryczne:decayed:

3 dni WD lałem i tak musiałem napierdzielać 2,5 kg młotem przez dobre 30 min.

Nic ale poszło potem tylko zabezpieczenie i miałerm problem z wsadzeniem śruby trzymającej amorek.

Tak jak pisałem siedziała jeszcze ori zawiecha.

Dzis druga strona plus łączniki i gumy na stabilizatorze.

Co do wahaczy to w b5 jak nie masz ski rski to wahacze są tajie same przed i po lifcie:wink:

Opublikowano
Ja z jedną stroną się meczylem żeby to dziadostwo wyciągnąć, druga od razu szarpnelem i po problemie... zabezpieczenie jest bardzo łatwo zobaczyć. Masz nawet na foto. Jeśli go nie masz to musi kolumna wyjść tylko trzeba ją trochę w dół ciągnąc. U siebie wyciągałem dwa razy bez żadnego problemu.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

---------- Post dopisany at 18:50 ---------- Poprzedni post napisany at 13:32 ----------

jak dokręcacie śrubki górnych wahaczy??? ostatnio wymieniałem wahacze i się zastanawiałem nad tym jak je dokręcić. Jeśli mocno to mogą gumy popękać , a za lekko nie można:) dociągaliście je jak auto stało na kołach??? na filmiku koleś na podnośniku dokręca??

Śruby wachaczy dokręcamy możliwie mocno. Tyle że najpierw jak autko jest na podnośniku skręcamy wszsytko ręcznie a maksymalnie dokręcamy tylko i wyłącznie jak autko stoi na kołach. Tak dokręcone śruby nie narażą tulei wachaczy (tych gum) na uszkodzenie.

Opublikowano

A jak ktoś ma prześwit miedzy kołem a nadkolem rzędu 2-3 cm to jak ma tam ręce zmieścić ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...