Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana wahaczy górnych


kondziu

Rekomendowane odpowiedzi

Klucze tu nic nie dadzą , sruba się piecze w zwrotnicy i jest do tego specjalny przyrząd do jej wyciągania, 400 zł najtańszy, tylko palnik koniec kropka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długą śrubę spinającą wahacze warto potraktować udarem. Młotek udarowy albo wiertarka SDS z możliwością odłączenia obrotów. W miejscu urwanej główki nawiercić na środku trochę, aby punktak, wiertło się nie wyślizgnęło.

Ja robiłem to wiertłem SDS•8mm

Jeśli dobrze podlane WD40 czy innym penetratorem, nie trzeba będzie ciągnąć nakrętką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jestem w trakcie wymiany górnego tylego i takie pytanie

Dokrecamy je na opuszczonym samochodzie? ale ją tą z tyłu śrube okręcić na opuszczonym?? chyba ze chodzi tylko o tą długą tu na wierzchu?

a drugie pyanie

czy jak dokręcamy tą długa na wierzchu to dociskamy te wahacze w dół? czy one same ułożą sie z tą ruba i wtedy dokręcić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na opuszczonym samochodzie dokręcasz śruby znajdujące się przy amorach. Na zwrotnicy natomiast (łączenie dwóch górnych) możesz dokręcić na poniesionym aucie. Drugie pytanie, jak masz włożoną śrubę to możesz skręcać, możesz delikatnie docisnąć tak, żeby śruba mogła się swobodnie poruszać.

witam

jestem w trakcie wymiany górnego tylego i takie pytanie

Dokrecamy je na opuszczonym samochodzie? ale ją tą z tyłu śrube okręcić na opuszczonym?? chyba ze chodzi tylko o tą długą tu na wierzchu?

a drugie pyanie

czy jak dokręcamy tą długa na wierzchu to dociskamy te wahacze w dół? czy one same ułożą sie z tą ruba i wtedy dokręcić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedź, tak też zrobiłem, tyle że wszystki dokręciłem na opuszczonym, z trudem ale powoli dokręciłem

ps. prawy górny tylny wymieniłem bez wyjmowana kolumny, obok spreżyny gdzie jest nakretka załozyłem oczkową 16 a z drugiej kręciłem nasadką, troche gimnastyki ale dało rade myśle że w podobnym czasie.

Druga rzecz ta długa śruba nie chciała wyjść jak w nią biłem, więc kluczem delikatnie ją zczaałem ruszać w lewo i prawo i powoli zaczeła sie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wahacze dokręcamy na opuszczonym samochodzie? Jak to wygląda w przypadku górnego przedniego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mierzyłem według starego, najpierw odkręciłem jeden i dokręciłem nowy potem w takie samo położenie drugi.

Bo trzeba pamiętać, że jest kijowe dojście do śrub jak kolumna jest skręcona w nadkolu.

oczywiście jeśli gumy nie są całkowicie oderwane.

zawsze można spróbować postawić pionowo kolumnę na podłodze i zmierzyć odległość od podłogi do końcówki śruby, główki przegubu etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do długich śrub trzymających sworznie - co prawda miałem wymienić amortyzatory w A6 C5 z żeliwną zwrotnicą ( na szczęście ;) ) ale śruba nie chciała się ruszyć , ani wybić do czasu aż nie potraktowałem palnikiem na propan ( taki do lutowania rur ).

3 ogrzania i krótkie ochłodzenia i śruba zaczęła się obracać , potem wybijak i w 20 minut po sprawie. A gumy sworzni osłoniłem szpachlą do gipsu i ocalały nie popalone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Wymieniając banana i 2 górne . Zaczynam od górnych ( przez górne nie trzyma zbieżności) ?
Może ktoś napisać jak najlepiej dokręcić wahacze górne w położeniu użytkowym ? Przy założonym kole da radę to zrobić ? Czy lepiej wcześniej to pomierzyć i pokombinować z jakimś drewnianym klockiem i lewarkiem? I czy wszystkie śruby dokręcamy w położeniu użytkowym dopiero na maxa czy tylko te od zwrotnicy(mowa o górnych)(2 i 3 na zdj autora)?

Edytowane przez reizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko jakie wahacze polecacie? nie chce eksperymentowac na sobie.. chce miec pewnosc podobno MAster Sporty sa dobre prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze.

Lemfordery są montowane na pierwszy montaż.

Co do tutka to bardzo się przyda, w chwili wolnego czasu muszę się za swoje zabrać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny okazało się że, bez palnika do takich śrub nie ma co się zabierać.

Ja używam takiego małego na wkręcane naboje propan butan 190g ,a do mniejszych elementów lutownicy gazowej.

Gumy okręciłem folią aluminiową , dało to tyle że nie stawały w płomieniach ,ale dymka puszczały.

Reszta to wiertarka z udarem i młotek.

Poprzednim razem z foli ukręciłem taki basenik i zalałem mieszanką spryrytusu i oleju do przekładni i całą sobotę się kisiło , wtedy poszło bez palnika ale stukać trochę trzeba było.

Nikt nic nie wymyślił na zapobieżenie temu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeże wątek.

Czy po zdjęciu zabezpieczenia kolumny kierowniczej oraz po jej odkręceniu, zejdzie ona w dół bez sciskania sprężyn przyrządami?

Wczoraj wymieniałem wachacze po prawej stronie i kolumna nie chciała zejść na dół, aby ją przesunąć by mieć miejsce na włożenie śruby.

Dopiero jak scisłem sprężynę to mogłem przesunąc kolumne... a może moja waga ciała była za mała żeby poszła w dół?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręć końcówkę drążka kierowniczego , wkręć sobie szpilkę w piastę dociśnij i musi wyjść. nie ma potrzeby ściskania żadnych sprężyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po wymianie górnych wahaczy i co najważniejsze bez rozbierania kolumny kierowniczej.Przednia śruba wyszła bez problemu WD- 40 chwila na papieroska lewarek podłożony pod tarcze hamulcową - no i do góry potem lekkie uderzenie młotkiem i śruba prawie sama wyskoczyłą, dwie krótkie odkręcone a prawa dodatkowo obcięta kątówką bo brak miejsca na jej wyciągnięcie.Potem montaż nowych i dokręcenie wszystkich śrub na opuszczonym samochodzie i wsio - czas na spokojnie 2h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam pytanie, czy w Audi A4 B6 jest podobna wymiana jak w opisie z B5?

Bo przymierzam się jutro do wymiany i ten opis by się bardzo przydał

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...