samu Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 witam, czy juz ktos sie bawil w wymiane klockow w a4 b7 z tylu? na co uwazac, jak wymienic i jakie polecacie klocki? Z gory dzieki za odp
OLO_GDA Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 klocki np. ATE, uwazac trzeba zeby nie wciskac na sile tloczkow tylko wkrecac bo tam jest mechanizm od recznego na srubie...
peter22 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 dokładnie tak jak kolega napisał klocki ATE i tloczek wkrecamy
Dev Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 no wkręcamy, wkręcamy a co z płynem z zacisku hm?
OLO_GDA Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 no wkręcamy, wkręcamy a co z płynem z zacisku hm? teoretycznie powinno sie poluzowac odpowietrznik, upuscic plyn i dolac swierzego do zbiorniczka. zeby niby nie uszkodzic ABSu, ale jakos nie wydaje mi sie zeby tego plynu bylo tyle zeby przez caly samochod wrocil az do pompy wiec ja tego nie robilem i plyn sie cofal w przwod. a zreszta moze to dobra okazja do wymiany plynu... wtedy nie ma dylematow..
Dev Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 I tutaj jest pies pogrzebany, podstawowy blad przy wymianie klockow to wciskanie starego wyeksploatowanego plynu do ukladu. Ja zawsze wyciagam zacisk I montuje go w imadle, sprawdzam stan uszczelnien a nastepnie wciskam tloczek. Oczywiscie wymiana plynu to podstawa. Kilka tygodni temu przyjechal do mnie pan na wymiane klockow I tarcz w vectrzeB, wymienilem od razu plyn bo stary wygladal jak... no tutaj trudno okreslic jak wygladal. Klient zostal poinformowany o wymianie I byl z tego powodu bardzo zly, przy czym powiedzial ze plyn nie byl wymieniany od poczatku czyli 13lat. Z tego tez miejsca dostal pare c**ji za glupote I ze spuszczona glowa pojechal do domu cap jeden.
OLO_GDA Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 masz racje. napisalem tylko jak ja robilem, co nie znaczy ze polecam ten sposob;]
boberek Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki warto miec kluczyk dużo łatwiej jest wtedy
Dev Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki warto miec kluczyk dużo łatwiej jest wtedy no super Kolego nie ma co
boberek Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki warto miec kluczyk dużo łatwiej jest wtedy no super Kolego nie ma co no widzisz a ja sie nie narobie nigdy nie miałem problemu jak z przodu zmieniasz klocki tez zdejmujesz zacisk i wklądasz w imadło ?? i za każdym razem pompujesz płyn zreszta ile razy do roku zmieniasz klocki raz moze dwa a płym wymieniam raz na dwa lata to zastanów sie ile tego stareggo płynu wtłaczas nie przesadzaj i nir rób z siebie znawcy ciekawe w jakim warsztacie co tak robia jak ty robisz pewnie tak samo jak wymieniaja płyn hamulcowy wypompowywując stary ze zbiornicza i nalewajac nowego bez odpowietrzania a ty jak lubisz pompowac w pedał hamulca to twoja sprawa
spetsnaz Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 no super Kolego nie ma co :sick3 ale że co, że źle??
rikardo Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki warto miec kluczyk dużo łatwiej jest wtedy Identyczny sposób wymiany klocków podaje w Sam naprawiam a4 autor Etzold i nic nie wspomina o wypuszczaniu płynu hamulcowego przez odpowietrzniki a wręcz informuje o konieczności obserwacji podnoszącego się płynu w zbiorniczku hamulcowym podczas cofania tłoczków, którego nadmiar należy odessać strzykawką.
boberek Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki warto miec kluczyk dużo łatwiej jest wtedy Identyczny sposób wymiany klocków podaje w Sam naprawiam a4 autor Etzold i nic nie wspomina o wypuszczaniu płynu hamulcowego przez odpowietrzniki a wręcz informuje o konieczności obserwacji podnoszącego się płynu w zbiorniczku hamulcowym podczas cofania tłoczków, którego nadmiar należy odessać strzykawką. no właśnie zebym ja to robił po raz pierwszy to bym zrozumiał ze cos robie źle ale klocków w swoim życiu zmieniłem tyle kompletów ze szok i nigdy nie spuszczałem płynu wymieniałem płyn raz na dwa lata i tyle zdecydowanie wystaracza
Dev Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 możecie wymieniac płyn jak chcecie, g... mnie to tak na prawde obchodzi jaki syf macie w układzie ja robie to tak jak opisałem wcześniej, płyn wymieniam cały, począwszy od zbiorniczka na zaciskach koncząc jak trzeba to macham noga a jak jest nowsze auto odpowietrzam przy pomocy Vag-a nie udaję znawcy ale wiem dokładnie na co narazony jest płyn hamulcowy i jaka wykonuje odpowiedzialna prace w układzie moja praca magisterska była na własnie ten temat + jego wpływ na układ napedowy i odwrotnie została wyrózniona ale to tak na marginesie poczytajcie na ten temat co sie dzieje na rajdach, tam wysokiej jakosci płyn wymieniany jest praktycznie codziennie ja spuszczam płyn z zacisków w swoim aucie co 3-4 miesiące, no.... to tyle...
Muskel1 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 możecie wymieniac płyn jak chcecie, g... mnie to tak na prawde obchodzi jaki syf macie w układzie ja robie to tak jak opisałem wcześniej, płyn wymieniam cały, począwszy od zbiorniczka na zaciskach koncząc jak trzeba to macham noga a jak jest nowsze auto odpowietrzam przy pomocy Vag-a nie udaję znawcy ale wiem dokładnie na co narazony jest płyn hamulcowy i jaka wykonuje odpowiedzialna prace w układzie moja praca magisterska była na własnie ten temat + jego wpływ na układ napedowy i odwrotnie została wyrózniona ale to tak na marginesie poczytajcie na ten temat co sie dzieje na rajdach, tam wysokiej jakosci płyn wymieniany jest praktycznie codziennie ja spuszczam płyn z zacisków w swoim aucie co 3-4 miesiące, no.... to tyle... Tutaj w DE przy wymianie tarcz i klockow tez radza wymienic plyn.
RS Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 możecie wymieniac płyn jak chcecie, g... mnie to tak na prawde obchodzi jaki syf macie w układzie ja robie to tak jak opisałem wcześniej, płyn wymieniam cały, począwszy od zbiorniczka na zaciskach koncząc jak trzeba to macham noga a jak jest nowsze auto odpowietrzam przy pomocy Vag-a nie udaję znawcy ale wiem dokładnie na co narazony jest płyn hamulcowy i jaka wykonuje odpowiedzialna prace w układzie moja praca magisterska była na własnie ten temat + jego wpływ na układ napedowy i odwrotnie została wyrózniona ale to tak na marginesie poczytajcie na ten temat co sie dzieje na rajdach, tam wysokiej jakosci płyn wymieniany jest praktycznie codziennie ja spuszczam płyn z zacisków w swoim aucie co 3-4 miesiące, no.... to tyle... Kolego ja w swoim zyciu zrobilem juz h.j wie ile kilometrow ponad milion (prywatnie). Mam juz ktoras z kolei A4-ke. W ostatniej mialem 250.000km jak zmienialem plyn hamulcowy i uwierz mi, z moim doswiadczeniem poczulem delikatna roznice. To zeby zmieniac plyn co 2 lata wystarczy calkowicie.... ...no chyba ze masz na imie Krzsztow Holowczyc i ciagle cwiczysz....
Dev Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 a kto mi zabroni robic to tak czesto jak chce hm?
elmo814 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 moze juz styka , podnosicie tylko cisnienie sobie wzajemnie, wypowiedzcie sie na temet i tyle
RS Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 a kto mi zabroni robic to tak czesto jak chce hm? no nikt, ale zalecanie tego innym nie jest OK...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się