Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie bedzie diagnozy swiateł (chyba ze miałes to w starych :kox:)

funkcje fis w modelach do 1997

spalanie na 100km

aktualnie spalanie

ile km do tankowania

temperatura zewnetrzna

średnia predkość

czas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko można zrobić. Do temp oleju, to wiadomo - czujnik + kabel trzeba dorzucić. Co do kontroli żarówek - też jak najbardziej do zrobienia. Póki co, nie stosowałem tego u siebie, ale nie wykluczam. Koledzy, którzy znają się na elektronice, wiedzą, ocb. Można to zrobić w sumie niewielkim kosztem, jednak większym nakładem pracy (każdy przewód idący do żarówki trzeba przeciąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NOWLASNIE Trzeba robic przejsciowki czyli standardowo niepasuje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Trzeba kombiniowac !!!!!!!!!!!!

Trzeba miec dodatkwoe wtyczki ciac przewodziki !!!! itp, a na to czasu niema !!!!!!!!! JA wiem ze mozna wsadzic zegarki po II lifcie ale trzeba meic na toc zas i cierpilowsc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Przyznasz kolego,że wymiana licznika na "taki sam" tylko bogatszy o FIS to radość tylko na chwilę. Potem chce się więcej. czyli białego podświetlenia i cyfrowego zegarka :>

Więc jeśli ktoś chce się w to bawić to musi uzbroić się w cierpliwość, dużo czasu i mnóstwo zapału.

Ja tam nie tnę żadnego przewodu przy przesiadce z 97 na 98 i w górę chyba że od manetki i spalania. Ja sam u siebie ma licznik z 2001 roku i problem jest tylko z sensorem ale powoli konstruuje układzik pozwalający to też ominąć.

No to czekam na efekty, bo mnie to juz tak wkurzało, że kupiłem używany czujnik oleju i mam ten "SENSOR" z głowy :rolleyes:

PS

Mój ostatni efekt rezania "pająka" czyli przejściówki z 2x26PIN na 3x32PIN + dwie dodatkowe wtyczki do pozostałych czujników.

(oczywiście małżonka pomagała w lutowaniu :tongue4:)

cf7b8fc5b3cc688fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniższy link przedstawia licznik z rocznika 98 dwie kostki 32 pinowe zielona i niebieska chodzi mi oto czy tą czarną kostkę podłącza się tak jak w tych starszych modelach

http://moto.allegro.pl/item577802852_licznik_audi_a4_z_wyswietlaczem_tdi.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no 169pln to juz dobra cena tylko ktos go sprzątnął krucafiks

IREK-P proponuje zadzwonić do tego kolesia z allegro od którego chciałeś kupić, ja też zostałem uprzedzony o dosłownie pare minut o ten sam licznik, ale nie dałem za wygraną i zadzwoniłem do sprzedawcy i tak się szczęśliwie złożyło że miał taki sam i wystawił mi go plus dodatkowo w komlecie z manetką pod kiere ;) za 300zł ;) zadzwoń kolo ma naprawde bardzo dużo części

Pozdro :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z innej beczki czy kogos interesuje manetka ( tylko lewa strona) z tempomatem do a4 przed liftem? [br]Dopisany: 11 Marzec 2009, 19:06_________________________________________________no i ja dzisiaj zabralem sie za rezanie zegarow ( wyciagniete z a4 z 2000roku z pelnym fisem i bialym podswietleniem (na zegarach wybita data 99) ), ale efekt mizerny , zaczelem robic taka przejsciowke co kolega wzucil fote - ale efekt nie byl zadowalajacy cos gdzies zle podlaczylem :/ fis przygasal po wlaczeniu swiatel , brak sygnalu paliwa i predkosciomierza nic to do dopracowania, oczywiscie zegary elegancko sie swiecily chociasz slabo ale za to jest mobilizacja do dalszej walki z tym. musze tez pociagnac kable od krancowek bo na fisie pokazuje czy dzwi sa otwarte , narazie tylko reaguje na dzwi kierowcy. no i oczywiscie zmiany manetki i pociagniecie reszty kabli ( czujnik temp.zew,czujnik plynow od spryskiwaczy,sygnal spalania i temp oleju), jutro bede walczyl dalej mile widziane jakies wskazowki na prv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów wczoraj też podłączyłem Fisa i mam problem ze spalaniem nie działa na postoju pokazuje zero a jak zaczne jechać to 51 Podłączyłem pod żółty cienki przewód pod ECU dróga kostka od nadkola a w liczniku 1 pin Licznk mam od bendzyny a mam diesla AFN Zmieniłem też w ustawieniach na diesla Co robie nietak co mogę zrobić jeszcze żeby to działało ]

Niewiem co było ale już działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AUTO DACIE MASZ ROSPISKE PINOW KOMPUTERA NIE WIEM JESZCZE KTORY TO KABELEK ALE PIN NUMER 18 NAPEWNO, JA MAM ZAS PYTANIE INNE PODLACZYLEM ZEGARY I MIGOTA MI AIR BAG I CZASAMI PODSWIETLENIE JAK BY BYLO JAKIES ZWARCIE LUB ZA NISK POZIOM PRADU PO ODPALENIU SILNIKA MRYGANIE USTAJE A AIR BAG NADAL MRYGA SE. MA KTOS POMYSL CO TO JEST?[br]Dopisany: 13 Marzec 2009, 17:11_________________________________________________A CZY KTOS WIE JAK WYLACZYC IMO W ZEGARACH?[br]Dopisany: 13 Marzec 2009, 17:27_________________________________________________a to efekt mojej dzisiejszej walki :>

9b5362e12620e040med.jpg

a tu jest opis pinow ktore sa w kostkach niebieskiej i zoltej:

http://odsiebie.com/pokaz/1816210---6737.html

a tu jak je podlaczalem czyli z 2x26 na 3x32

nie wiem czy nie ma tam gdzies bledu w podlaczeniu , ja podlaczalem wedlug tego:

http://odsiebie.com/pokaz/1816245---c3b3.html

mile widziana weryfikacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odchyl tarczke od obrotomierza i podklej czarna tasma od spodu, bo na razie to jedyna opcja o ktrorej wiem :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów wczoraj też podłączyłem Fisa i mam problem ze spalaniem nie działa na postoju pokazuje zero a jak zaczne jechać to 51 Podłączyłem pod żółty cienki przewód pod ECU dróga kostka od nadkola a w liczniku 1 pin Licznk mam od bendzyny a mam diesla AFN Zmieniłem też w ustawieniach na diesla Co robie nietak co mogę zrobić jeszcze żeby to działało ]

Niewiem co było ale już działa

Jaki masz licznik (jakie kostki z tyłu ) ?

odchyl tarczke od obrotomierza i podklej czarna tasma od spodu, bo na razie to jedyna opcja o ktrorej wiem :thumbdown:

A ja znam inna metodę :tongue4:

U mnie immo działa jak w oryginale :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znam inna metodę :tongue4:

U mnie immo działa jak w oryginale :decayed

No to może podzielisz się z nami? Myślę, ze paru osobom pomogło by to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie mogl bys sie podzielic wiedza , ja mam pytanie jaki interfejs vaga trzeba kupic zeby obslugiwal ten po lifcie z 2000 r, tez zauwazylem ze dziala mi ustawianie zegarka i daty po rds-ie , a i co zrobic zeby sie nie palila zarowka i sensor oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykły VAG wystarczy. Co do immo, to po prostu wywalcie kontrolkę, albo podepnijcie ją pod fabryczne immo.[br]Dopisany: 14 Marzec 2009, 21:32_________________________________________________co do kontroli żarówek i oleju - podpiąć do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykly vag nieche sie laczyc , ja myslalem moze o vag can w liczniku sa dwie linie diagnostyczne k i w , no i zegary sa z canem bo teraz wlacza i wylacza radio po kluczyku i ustaawia godzine na liczniku

juz sie laczy vag z licznikiem puscilem oddzielny kabel do licznika(stary odpielem) i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znam inna metodę :tongue4:

U mnie immo działa jak w oryginale :decayed

No to może podzielisz się z nami? Myślę, ze paru osobom pomogło by to.

Mówisz i masz :>

1. Dobrać się do płyty głównej licznika.

2. Wylutować "minus" z diody od immo (dolna część diody)

3. Podważyć delikatnie tą wylutowaną stronę i podkleić pod nią kawałek taśmy izolacyjnej.

4. Do wylutowanej części diody przylutować kabelek.

5. Ów kabelek połączyć z masą od "naszego" immo".

(Ja u siebie wlutowałem ten kabelek na 32 pin (niewykorzystany) szarej kostki a następnie za pośrednictwem mojej przejściówki połączyłem z "naszym" immo.)

Po takim zabiegu kontrolka od immo działa jak w oryginale

PS.

Nie jest prawdą to co pisali inni o "wywaleniu" tej diody, że w konsekwencji licznik wyświetli napis "dEF" lub "ERROR".

Przerabiałem to już z trzema licznikami i nic takiego się nie stało a wszystko działa jak na załączonym filmiku :tongue4:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, ze pomysł ciekawy. Ja sugerowałem się zdaniem innych, że pojawi się problem.

P.S.

Ja jakiś czas temu zacząłem zastanawiać się nad wykorzystaniem górnego wyświetlacza na FISie (tam gdzie pokazywane są informacje z radia), bo mam wymontowaną Gammę i podłączonego Pioneera, co w konsekwencji prowadzi do tego że pole jest czarne.

Niestety ze względu na brak czasu i ograniczone możliwości w domowych warunkach, postęp w pracach jest bardzo wolny, chociaż mam już ogólną koncepcję na budowę takiego układu i wyświetlane na nim dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...