Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki Ci śliczne, może być na PW, a może być tutaj, będzie dla potomnych.

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W sumie już tutaj podawałem kodowanie :mysli:

Opublikowano

Coś kojarzę, ale nie było pełne, jakbyś mógł kodowanie navi i licznika mi zrobić, to :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Opublikowano

A ja mam taki pytanie z innej beczki co do fis-a :rolleyes:

Da się zmienić podświetlenie z pomarańczowego na czerwone? Dodam tylko że powinno się dać to zrobić bez ingerencji mechanicznej bo przy podpięciu vag-a i zrobieniu "testu wskaźników" fis właśnie świeci się na czerwono a przy normalnym użytkowaniu kolor jest pomarańczowy.

Taka mała zagadka a mnie nurtuje. Ma ktoś jakąś rozkminę? :rolleyes: :rolleyes:

Opublikowano

Eeeee?? Mi przy teście i przy codziennym użytkowaniu trzyma ten sam kolor... Może masz lekko ściemnione podświetlenie i stąd lekka różnica w kolorach podczas testu...?

Opublikowano

Da się przy pomocy lutownicy. [br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 00:18_________________________________________________

A ja mam taki pytanie z innej beczki co do fis-a :rolleyes:

Da się zmienić podświetlenie z pomarańczowego na czerwone? Dodam tylko że powinno się dać to zrobić bez ingerencji mechanicznej bo przy podpięciu vag-a i zrobieniu "testu wskaźników" fis właśnie świeci się na czerwono a przy normalnym użytkowaniu kolor jest pomarańczowy.

Taka mała zagadka a mnie nurtuje. Ma ktoś jakąś rozkminę? :rolleyes: :rolleyes:

1995 r. należy żaróweczki powymieniać.

Opublikowano

Podziałane :good: jeszcze jedno pytanko. Tam gdzie przy fisie są 3 poziome żaróweczki dwie skrajne były czerwone a środkowa pomarańczowa, czyli są "dwa obwody" że przy teście wskaźników zaświecały się czerwone a normalnie pomarańczowa?

i dzięki za podpowiedź szogun :hi:

Opublikowano

kaju182 masz kodowanie

{Kombiinstrument / Instrument Cluster}

Steuergerät Codierung / Control Module Coding

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen / Select 17 (Instrument Cluster)

STG Codierung -> Funktion 07 / Coding -> Function 07

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen (bis MJ 2000) / ??xxx: Extra-Options (through MY 1999)

+00 - keine Mehrausstattung / no Extra Options

+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv / Brake pad warning active

+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv / Seatbelt warning active

+04 - Waschwasseranzeige aktiv / Washer fluid warning active

+16 - Navigation aktiv / Navigation active

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen (ab MJ 2000) / ??xxx: Extra-Options (from MY 2000)

+00 - keine Mehrausstattung bzw. Nav. III / no Extra Options or Nav. III

+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv / Seatbelt warning active

+16 - Navigation I & II / Navigation I & II

xx?xx: Länderauswahl / xx?xx: Country

0 - Deutschland (D) / Germany (D)

1 - Europa (EU) (bis MJ 2000) / Europe (EU) (through MY 1999)

1 - Rest der Welt Linkslenker (RdW) (ab MJ 2000) / Rest of World (left hand steering - RoW) (from MY 2000)

2 - USA (US)

3 - Kanada (CDN) / Canada (CDN)

4 - Großbritannien (GB) / Great Britain (GB)

5 - Japan (JP) (bis MJ 2000) / Japan (JP) (through MY 1999)

5 - Japan Linkslenker (JP) (ab MJ 2000) / Japan (left hand steering - JP) (from MY 2000)

6 - Saudi Arabien (SA) / Saudi Arabia (SA)

7 - Australien (AUS) / Australia (AUS)

8 - Rest der Welt Rechtslenker (RdW) (ab MJ 2000) / Rest of World (right hand steering - RoW) (from MY 2000)

9 - Japan Rechtslenker (JP) (ab MJ 2000) / Japan (right hand steering - JP) (from MY 2000)

xxx?x: Zylinderzahl / xxx?x: Cylinder

4 - 4-Zylinder / 4-Cylinder

6 - 6-Zylinder / 6-Cylinder

8 - 8-Zylinder / 8-Cylinder

xxxx?: Motorvariante / xxxx?: Engine

0 - TDI-Motor / TDI-Engine

2 - 4-Zylinder und 6-Zylinder Otto-Motor / 4-Cylinder and 6-Cylinder Gasoline-Engine

3 - 8-Zylinder Otto-Motor / 8-Cylinder Gasoline-Engine

4 - Turbo-Motor (ab MJ 2000) / Turbo-Engine (from MY 2000)

Steuergerät Anpassung

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen

STG Anpassung -> Funktion 10

-> Kanal 01 (Tankgeberkennlinie) (bis MJ 1998)

Wertebereich: 0-254 (Reparaturleitfaden beachten, da ein weiterer Eingriff notwendig ist.)

-> Kanal 02 (Serviceintervall)

Rücksetzen des Serviceinterrvalls.

Angezeigte Werte:

01 - Ölservice fällig

10 - Inspektionsservice fällig

11 - Öl- und Inspektionsservice fällig

Anpassungswert:

00 - Öl- und Inspektionsservice löschen

01 - Ölservice löschen

10 - Inspektionsservice löschen

-> Kanal 03 (Verbrauchsanzeige)

Der Basiswert ist 100 nun könnt ihr das ganze in 5% Schritten einstellen, die jeweiligen Maximalwerte sind 85 bzw. 125.

-> Kanal 04 (Sprache)

Die im Zusammenhang mit dem Navigationssystem angezeigte Sprache lässt sich wie folgt einstellen:

00001 - Deutsch (German)

00002 - Englisch (English)

00003 - Französisch (French)

00004 - Italienisch (Italian)

00005 - Spanisch (Spanish)

00006 - Portugiesisch (Portuguese)

-> Kanal 05 ("OEL" Meldung) (bis MJ 1998)

Der neue Anpassungswert lautet "00015" für Inspektion alle 15.000km, Angabe erfolgt in 1000km (15x1000=15.000km).

-> Kanal 06 ("IN 01" Meldung) (bis MJ 1998)

Der neue Anpassungswert lautet "00030" für Inspektion alle 30.000km, Angabe erfolgt in 1000km (30x1000=30.000km).

-> Kanal 07 ("IN 01" Meldung) (bis MJ 1998)

Der neue Anpassungswert lautet "00036" für die Jährliche Inspektion, Angabe erfolgt in 10er Tagen (36x10=360 Tage).

-> Kanal 08 ("IN 02" Meldung) (bis MJ 1998)

Der neue Anpassungswert lautet "00036" für die Jährliche Inspektion, Angabe erfolgt in 10er Tagen (36x10=360 Tage).

-> Kanal 09 (Kilometerzähler)

Die Werte geben die Strecke an die später im KM-Zähler angezeigt wird (z.B. 11356 für einen KM-Stand von 113.560km).

Bevor das Kombiinstrument den neuen KM-Stand akzeptiert muss ein Login mit "13861" erfolgen.

ACHTUNG: Der KM-Stand kann nur eingestellt werden, solange der alte KM-Stand 100 km nicht überschreitet!

-> Kanal 10 ("OEL" Meldung) (MJ 1998-2000)

Der neue Anpassungswert lautet "00015" für Inspektion alle 15.000km, Angabe erfolgt in 1000km (15x1000=15.000km).

-> Kanal 11 ("IN 01" Meldung) (MJ 1998-2000)

Der neue Anpassungswert lautet "00030" für Inspektion alle 30.000km, Angabe erfolgt in 1000km (30x1000=30.000km).

-> Kanal 12 ("IN 02" Meldung) (MJ 1998-2000)

Der neue Anpassungswert lautet "00036" für die Jährliche Inspektion, Angabe erfolgt in 10er Tagen (36x10=360 Tage).

-> Kanal 18 (Standheizung)

00 - keine Standheizung verbaut

01 - Standheizung verbaut, unabhängig vom Motorlauf

10 - Standheizung verbaut, abhängig vom Motorlauf

-> Kanal 30 (Tankgeberkennlinie) (ab MJ 1998)

Der Basiswert ist 128 nun könnt ihr in 1 Ohm Schritten einstellen, die jeweiligen Maximalwerte sind 120 bzw. 136.

-> Kanal 35 (Drehzahlschwelle) (ab MJ 2000)

Der Anpassungswert 0 entspricht einer werkseitig eingestellten Öldruckwarnung, wenn der Öldruck bei einer Drehzahl von 1500 1/min unter 1,2 bar fällt. Die Anpassung kann in 250er Schritten (0 - 1000) erfolgen.

0000 - 1000 U/min

0250 - 1750 U/min

0500 - 2000 U/min

0750 - 2250 U/min

1000 - 2500 U/min

-> Kanal 40 (Wegstrecke seit letztem Service) (ab MJ 2000)

Die Eingabe des jeweiligen Sollwertes ist nur in Schritten von 100 km möglich, somit erfolgt auch die Anzeige im Display.

-> Kanal 41 (Zeit seit letztem Service) (ab MJ 2000)

Die Eingabe des jeweiligen Sollwertes ist nur in Schritten von Tagen möglich, somit erfolgt auch die Anzeige im Display in Tagen.

-> Kanal 42 (minimale km-Fahrleistung) (ab MJ 2000)

Die Angabe erfolgt in 1000km (15x1000=15.000km).

15000 km - Standardwert

-> Kanal 43 (maximale km-Fahrleistung) (ab MJ 2000)

Die Angabe erfolgt in 1000km (15x1000=15.000km).

15000 km - ohne LongLife

30000 km - Otto-Motor mit LongLife

-> Kanal 44 (maximales Zeitintervall) (ab MJ 2000)

Die Angabe erfolgt in Tagen.

365 Tage - ohne LongLife

730 Tage - Otto-Motor mit LongLife

-> Kanal 45 (Ölqualität) (ab MJ 2000)

1 - ohne LongLife

2 - mit LongLife (max. Fahrleistung 30.000km)

-> Kanal 46 (Gesamtverbrauchsmenge) (Benzin - ab MJ 2000)

Der in Litern angegebene Wert stellt nicht den tatsächlichen Verbrauch dar, sondern einen Rechenwert für die Serviceanzeige aus verschiedenen Motordaten und Laufleistung.

-> Kanal 47 (Rußeintrag) (Diesel)

Rußeintrag in 100km-Schritten.

-> Kanal 48 (Thermische Belastung) (Diesel - ab MJ 2000)

Thermische Belastung in 100km-Schritten.

-> Kanal 60 (CAN-Datenbus Antrieb) (ab MJ 2000)

+00001 - Motorelektronik

+00002 - Autom. Getriebe

+00004 - Bremsenelektronik

+00008 - Klima-/Heizungselektronik

+00032 - ADR

+01024 - Kombiinstrument

-> Kanal 61 (CAN-Datenbus Komfort) (ab MJ 2000)

+00256 - Kombiinstrument

+00512 - Reifendruck

+16384 - Einparkhilfe

+32768 - Standheizung

-> Kanal 62 (CAN-Datenbus Infotainment) (ab MJ 2000)

+00001 - Radio (nur Symphony)

+00002 - Telefon

+00004 - Navigation

+00008 - Telematik

Opublikowano

Da się przy pomocy lutownicy. [br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 00:18_________________________________________________

A ja mam taki pytanie z innej beczki co do fis-a :rolleyes:

Da się zmienić podświetlenie z pomarańczowego na czerwone? Dodam tylko że powinno się dać to zrobić bez ingerencji mechanicznej bo przy podpięciu vag-a i zrobieniu "testu wskaźników" fis właśnie świeci się na czerwono a przy normalnym użytkowaniu kolor jest pomarańczowy.

Taka mała zagadka a mnie nurtuje. Ma ktoś jakąś rozkminę? :rolleyes: :rolleyes:

1995 r. należy żaróweczki powymieniać.

mam podobne Pytanie bo u mnie na fisie nawet podczas testu caly fis jest koloru pomaranczowego, da rade to zmienic?? czerwone zarówki wystarcza?? licznik z 96 roku

Opublikowano

lapek, dzięki za kodowanie, ale to tylko kodowanie licznika, mi chodzi jeszcze o kodowanie navi, a że MaxsteRR ma tą samą navi, po prostu chcę wiedzieć jak wygląda u niego kodowanie, zarówno licznika jak i navi. No i znać jego wartości jakie ma. Mimo wszystko jeszcze raz dzięki :good:

Opublikowano

Da się przy pomocy lutownicy. [br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 00:18_________________________________________________

A ja mam taki pytanie z innej beczki co do fis-a :rolleyes:

Da się zmienić podświetlenie z pomarańczowego na czerwone? Dodam tylko że powinno się dać to zrobić bez ingerencji mechanicznej bo przy podpięciu vag-a i zrobieniu "testu wskaźników" fis właśnie świeci się na czerwono a przy normalnym użytkowaniu kolor jest pomarańczowy.

Taka mała zagadka a mnie nurtuje. Ma ktoś jakąś rozkminę? :rolleyes: :rolleyes:

1995 r. należy żaróweczki powymieniać.

mam podobne Pytanie bo u mnie na fisie nawet podczas testu caly fis jest koloru pomaranczowego, da rade to zmienic?? czerwone zarówki wystarcza?? licznik z 96 roku

Zrób jak ja ;) wyjmij licznik i z tyłu zobaczysz czy żarówki masz pomarańczowe czy jakieś diody czy nie wiem co jeszcze mogło by być. Ja póki co dla fazy testów pomalowałem je czerwonym markerem :decayed:

Opublikowano

i jak efekt?? ja na bank mam zarowki bodajze 5szt

Opublikowano

powiem nawet że całkiem całkiem, pomarańcz jest troszkę "cieplejszym" kolorem i delikatnie było lepiej widać ale to nieznacznie. Czerwień pasuje mi do całej deski bo wszystko prawie jest na czerwono (pomijam drogowe, kierunki, ogrzew. szyby itp) jak na pomalowanie markerem to fajnie nawet wygląda, jak znajdę to wymienię na czerwone fabrycznie ale póki co jest git. śmiało można mazać markerem aby nie olejny ;)

Kijowata poświata jest ale można sobie porównać z tym małym wyświetlaczem od przebiegu (on ma ori podświetlenie)

dsc00403tm.jpg

Opublikowano

Pany.. a po lifcie rok 99 nie mam zarówek a nie dziala podswietlenie fisa.. podpowiecie cos?? dziala tylko zółte u góry a fis nie ma podswietlenia..

Opublikowano

Pany.. a po lifcie rok 99 nie mam zarówek a nie dziala podswietlenie fisa.. podpowiecie cos?? dziala tylko zółte u góry a fis nie ma podswietlenia..

Fis kolego można włączyć i wyłączyć poprzez szybkie naciśnięcie reset na manetce. Pewnie masz wyłączony.

Opublikowano

Panowie wiecie moze jak podlaczyc do zegarow z fisem czujnik temp oleju?? wyczytalem ze trzeba go podlaczyc pod pierwszy pin w liczniku w kostce 4 pinowej, ma ktos nr takiej wtyczki?? gdzie moglbym ja kupic pytanie nr dwa kupilem ori czujnik i wiazke do niego i ida dwa kable z wtyczki jeden do czujnika temp a drugi do czujnika chyba poziomu czy cisnienia a z drugiej strony wtyczki ida juz 3 kable :/ do czego jest trzeci?? masa/prad??

ewentualnie jak sie wepne w ori instalacje to gdzie w srodku szukac tego kabla do temp oleju? :) czy w ogole taki jest czy trzeba ciagnac z silnika do srodka??

pozdro

ps. mam nadzieje ze ktos mnie zrozumie :)

Opublikowano

jestem malo obeznany :wallbash:, wiec chcialbym zapytac czy istnieje mozliwosc licznika z FIS w mojej A4 z '95? i czy licznik z fis pasuje ewentualnie tylko z diesel-a? czy podpasuje tez z benzyny? :przebiegly:

Opublikowano

jestem malo obeznany :wallbash:, wiec chcialbym zapytac czy istnieje mozliwosc licznika z FIS w mojej A4 z '95? i czy licznik z fis pasuje ewentualnie tylko z diesel-a? czy podpasuje tez z benzyny? :przebiegly:

Pasuje z benzyny do diesla, ale trzeba przekodować, zmienić tarczę itp :wink4: W dodatku nie będziesz miał problemów z immobilizerem :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...