Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A czy licznik z zegarkiem cyfrowym podejdzie do przedlifta ?

Podejdzie, choć będą niewielkie problemy. Będziesz musiał zmienić zbiorniczek wyrównawczy, pokombinować z kontrolką od immo (albo zakleić, żeby nie denerwowała albo wylutować minusową nóżkę diody i podpiąć pod nią kabelek od swojego oryginalnego immo) i kontrolką airbag, bo mruga(świeci). Reszta jest bez żadnych problemów.

Powiem Ci tak, jak już masz zmieniać, to albo na licznik przedliftowy, ale tu ciężko trafić na wyświetlacz w dobrym stanie i tylko później same koszty dochodzą, albo na licznik po II lifcie, czyli z cyfrowym zegarkiem. I lift bym sobie odpuścił, bo roboty tyle samo, co przy II lifcie, a efekt mizerny.

Kolega zapomnial jeszcze o paru rzeczach :wink:

prosze doczytac na temat miski oleju i wskaznika poziomu

oraz o przejsciu z kosci 2x26 na 3x32 :whistling:

Zmiana kości, to rybka. Krąży tu opis, jak to wszystko zmienić. Prosta sprawa, tylko trochę trzeba posiedzieć. Dodatkowo przy zmianie na fis z przedlifta, niezależnie, na jaki licznik się zmienia i tak trzeba piny w kostkach przekładać, więc z dwojga złego lepiej już przechodzić na IIlift.

A o sensorze oleju, faktycznie zapomniałem. To pewnie dlatego, że jestem na etapie budowania emulatora i mam nadzieję, że już na dniach uda mi się pozbyć wstrętnego napisu SENSOR.

Widzisz Kolego szanuje za to ze znalazles rozpiske u umiesz z niej korzystac :naughty:

ale dla kogos kto nie potrafi podstawowych informacji znalezc bedzie ciezko taka rozpiske znalezc, rozkminic i ja zastosowac

o pozostalych sprawach nie wspominajac... :whistling:

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

O reszcie wiem, a to czego nie doczytałem pytam ;) lektura długa i ciężko przez wszystko przebrnąć, gdzieś czytałem o podłączeniu pod mase tego kabla od czujnika i problem znika ale nie wiem na ile to prawda

Opublikowano
A czy licznik z zegarkiem cyfrowym podejdzie do przedlifta ?

Podejdzie, choć będą niewielkie problemy. Będziesz musiał zmienić zbiorniczek wyrównawczy, pokombinować z kontrolką od immo (albo zakleić, żeby nie denerwowała albo wylutować minusową nóżkę diody i podpiąć pod nią kabelek od swojego oryginalnego immo) i kontrolką airbag, bo mruga(świeci). Reszta jest bez żadnych problemów.

Powiem Ci tak, jak już masz zmieniać, to albo na licznik przedliftowy, ale tu ciężko trafić na wyświetlacz w dobrym stanie i tylko później same koszty dochodzą, albo na licznik po II lifcie, czyli z cyfrowym zegarkiem. I lift bym sobie odpuścił, bo roboty tyle samo, co przy II lifcie, a efekt mizerny.

Kolega zapomnial jeszcze o paru rzeczach :wink:

prosze doczytac na temat miski oleju i wskaznika poziomu

oraz o przejsciu z kosci 2x26 na 3x32 :whistling:

Zmiana kości, to rybka. Krąży tu opis, jak to wszystko zmienić. Prosta sprawa, tylko trochę trzeba posiedzieć. Dodatkowo przy zmianie na fis z przedlifta, niezależnie, na jaki licznik się zmienia i tak trzeba piny w kostkach przekładać, więc z dwojga złego lepiej już przechodzić na IIlift.

A o sensorze oleju, faktycznie zapomniałem. To pewnie dlatego, że jestem na etapie budowania emulatora i mam nadzieję, że już na dniach uda mi się pozbyć wstrętnego napisu SENSOR.

Widzisz Kolego szanuje za to ze znalazles rozpiske u umiesz z niej korzystac :naughty:

ale dla kogos kto nie potrafi podstawowych informacji znalezc bedzie ciezko taka rozpiske znalezc, rozkminic i ja zastosowac

o pozostalych sprawach nie wspominajac... :whistling:

Powiem tak.... Ja nie jestem elektrykiem ani elektronikiem, a podołałem. Wystarczy trochę posiedzieć przed przystąpieniem do prac. Ja znalazłem rozpiskę dla laików elektrycznych - dwie tabelki i rozpiska z której kostki, który pin pod którą kostkę i pod który pin podpiąć. Jest tu na forum cała solucja, jak tego dokonać. Jak nie ma, to mogę podesłać chętnym na maila. Pozostałe sprawy też są opisane w tej solucji, więc bez żadnego problemu można sobie przejść na fisa. Później popodłączać tylko dodatkowe bajerki, jak kontrola żarówek, poziom płynu w spryskach, sygnał drzwi i klapy i licznik w pełni wyrezany i funkcjonalny mamy.

---------- Post dopisany at 08:33 ---------- Poprzedni post napisany at 08:28 ----------

O reszcie wiem, a to czego nie doczytałem pytam ;) lektura długa i ciężko przez wszystko przebrnąć, gdzieś czytałem o podłączeniu pod mase tego kabla od czujnika i problem znika ale nie wiem na ile to prawda

Kolego nie podpinasz pod masę kabla od czujnika. Masę podpinasz pod pin od maski (pin 12, ale nie pamiętam jaki kolor kostki). To sprawia, że na dużym wyświetlaczu nie wyświetli Ci się czerwony komunikat o poziomie i temp. oleju. Niektórym kasuje to wszystkie błędy o oleju, ale np. u mnie nie działa. Nie mam czerwonego komunikatu o temp. i poziomie oleju, ale mam pomarańczowy komunikat o uszkodzonym czujniku poziomu i temp. oleju.

Dodatkowo jeszcze będziesz miał problem z małym zegarem od temp. oleju, bo w polifcie jest jakoś inaczej sterowany. Rozwiązaniem tego jest podpięcie silniczka ze starego licznika. Ja jeszcze tego nie zrobiłem, bo ciśnienia na to nie mam.

A tak z ciekawości, za ile możesz kupić licznik i w jakim stanie?

Opublikowano

Coś koło 250 i fis podobno igła ;)

Dziś nudziło mi się trochę i pobawiłem się swoimi starymi zegarami w których już nie działał prędkościomierz.

Jest to stary licznik bez fisa, żółta i niebieska kostka 26pin. Podłączyłem licznik "na stole".

Złącze żółte, 26-pin

pin 19 - minus

pin 20 - kabel obd2 linia K

Złącze niebieskie, 26-pin

pin 4 - plus

Dodatkowo podłączyłem oczywiście zasilanie do kabla OBD2, odpaliłem vag-com/17-Instruments i wczytało licznik. Mogłem zrobić test zegarów itd.

Ale do rzeczy, odpaliłem VAG-K+CAN COMMANDER,target:07 Kombi,połączenie:K-line. Połączyło się, kliknąłem Instrument/Immobilizer i wybrałem Instrument Cluster A4 B5 without Board Computer (-1997), kliknąłem Read i odczytał się wsad i przebieg który mogłem zmienić. Zapisałem sobie ten wsad i myślę a zobaczę czy da radę wrzucić jakiś inny.

Kliknąłem Load from file... i wrzuciłem jakiś zaciągnięty z neta wsad, wgrał się. Wskaźniki od temperatury i od poziomu paliwa pokazywały jakby odwrotnie czyli coś się wrzuciło. Wnioskuję że wrzuciłem wsad od a6.

Po tej całej opowieści mam pytanie.

Wszyscy mówili, że aby wgrać wsad i skorygować przebieg potrzeba kabla z CAN.

Mój kabel natomiast to polski vag na usb, taki zwykły. Czy to przypadek że mi się tak udało ?

Czy może to że to był stary licznik bez fisa i da radę go zrobić bez CAN.

Być może znowu czegoś nie doczytałem, mam nadzieję że za to mnie nie skarcicie i dacie mi konkretną odpowiedź ;)

Pewnie ameryki tym nie odkryłem ale chciałem się podzielić z kimś kto lepiej ogarnia takie tematy niż ja ;)

Opublikowano

Z tego co mi kiedyś wytłumaczono to kabel się nazywa K+CAN, ale w B5 nie ma szyny CAN jako takiej, więc z licznikiem się łączysz po linii K.

Może przypadek, może cholera wie. Mogę na szybko sprawdzić czy się połączę K+CAN Commanderem przez kabel KKL.

Opublikowano

Jakbyś sprawdził czy połączysz się z nowszym licznikiem na fisie, jakby się dało to już by było coś ;)

Opublikowano

Licznik 1/2FIS VDO 06.99, ostatni lift.

K+CAN Commander 1.4 - kabel VAG KKL od viaken i próby nieudane.

Opublikowano

No i wszystko jasne, tamten licznik miał komunikację po linii K i w tamtym da radę zrobić przebieg itd.

A te już po CAN muszą mieć nowszy kabel.

Opublikowano

ale....

Licznik FIS VDO 2000 lub 2001, ostatni lift.

K+CAN Commander 1.4 - kabel VAG KKL od viaken.

Połączył się z licznikiem, pokazał wsad i przebieg, ale PINu nie.

---------- Post dopisany at 00:06 ---------- Poprzedni post napisany at 00:05 ----------

Oba liczniki włączone "na stole" i kabel tylko po linii K.

Opublikowano

a można było zmienić przebieg, czy wyświetlał się na szaro ?

ciekawe czy można załadować inny wsad...

Opublikowano

Wolę nie próbować przez kabel, który nie jest do tego coby nie uwalić dwóch dobrych liczników.

Opublikowano
ale....

Licznik FIS VDO 2000 lub 2001, ostatni lift.

K+CAN Commander 1.4 - kabel VAG KKL od viaken.

Połączył się z licznikiem, pokazał wsad i przebieg, ale PINu nie.

---------- Post dopisany at 00:06 ---------- Poprzedni post napisany at 00:05 ----------

Oba liczniki włączone "na stole" i kabel tylko po linii K.

Ogólnie to słaby kabelek i program jest. Ja używam takich:

SMOK

VAGdashCAN

Opublikowano

ja na jutro może będę miał licznik vdo z niebieską i zieloną kostką 32 pin, niestety bez fis tylko czy to już jest po CAN ?

Opublikowano

cwiara, ale jak zarabiasz robiąc takie rzeczy to zrozumiałe, że masz porządny sprzęt. Trzeba się szanować a nie rzeźbić w G :wink:

Mi VAG-KKL i VAG-K+CAN wystarczyły do wszystkiego co robiłem a zwróciły po pierwszym użyciu patrząc na to ile sobie biorą spece za samą informację co go boli, no i kosztowały razem 100zł :decayed:

miodzio. w A4 B5 nie ma CAN. Sam licznik może i obsługuje, ale skoro łączy się bez problemu przez K "to po co przepłacać".

Opublikowano

a jak sądzisz jeśli w tym liczniku o którym mówiłem udałoby się wrzucić soft to w licznikach z fisem, np. angolach dałoby radę ? :naughty:

Opublikowano

Szkoda, że nie jesteś z zach-pom. Pewnie bez problemu byś mi pomógł dokoptować kluczyki do Lupo mamy.

Tam się daje błędy czytać, ale PIN i adaptacja to już nie to samo co w B5.

Opublikowano

Dokladnie kilka tysi to wszystko kosztowalo. O ile w B5 mozna tanimi kablami cos podzialac to do B6 i B7 nawet nie ma co podchodzic.

Na kablu KKL bedzie dzialal jeszcze program VAG EEPROM programmer 1.19

Opublikowano

No tak, ale skoro sprzęt zarabia to wszystko jest gites ;) a jak sprzęt ma leżeć to trochę szkoda kasy na używanie go dla siebie :P

Opublikowano

miodzio. czytam zdanie powoli i nie rozumiem co napisałeś.

Uprzedzę powtórzenie pytania bo chyba o to Ci chodziło.

Ja mam zamontowany licznik z angola. Oczywiście aby działała wskazówka prędkościomierza to sobie przez K+CAN zgrałem kopię zapasową softu z angola a później chłopaki pomogli mi dobrać soft z EU, który wgrałem też przez K+CAN. Wsad z EU chyba powinien być odpowiednio dobrany coby jeszcze temperatura oleju działała bez problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...