szefmuzyk Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Witam, Czy miał ktoś do czynienia z z HUD http://allegro.pl/projektor-lcd-hud-wyswietlacz-5-5-obd2-i6116610145.html?Czy wystarczy mieć licznik po 2000 roku aby to śmigało?
marcin_franz Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 A co ma licznik do tego? Tu chodzi o rocznik auta. A4 jest wyposażone w złącze obd, więc powinno to działać, tylko nie szkoda tyle kasy na taką "zabawkę"?
szefmuzyk Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Kto bogatemu zabroni tylko z tego co piszą sterowanie takiego hud'a jest za pomocą CAN'a. Posiadam przerobiony licznik po 2000 roku oczywiscie z CAN, które przewody podłączyć z licznika pod OBD, aby było sterowanie CAN'em? Wg. schematu pod pin 6 w OBD - CAN H+ a pin 14 CAN L-, a liczniku z tego co pamiętam tych CAN są chyba ze 3 w kostce zielonej ze 2 i w szarej : Schemat po II lifcie 99-01 PLZłącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie1 - Zacisk 152 - Zużycie klocków hamulcowych3 - Wyjście prędkościomierza 14 - Niewykorzystane5 - Czujnik poziomu paliwa6 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa OBD 27 - Zacisk 31 (masa czujnika)8 - Temperatura płynu chłodzącego9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)10 - Ciśnienie oleju 2 (wysokie)11 - Sygnał liczby obrotów12 - Wyłączenie klimatyzacji13 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika / kontrola rozgrzewania świec żarowych14 - Regulacja poziomu15 - Zacisk 58d16 - Kierunkowskaz przyczepy17 - Światła drogowe18 - Kierunkowskaz lewy19 - Niewykorzystane20 - Zacisk 58s21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy22 - Niedobór płynu chłodzącego23 - Zacisk 3024 - Zacisk 31 (masa obciążająca)25 - Sygnał zużycia26 - Światło postojowe po prawej stronie27 - Światło postojowe po lewej stronie28 - Wejście prędkościomierza29 - Hamulec30 - Styk S31 - Wyjście prędkościomierza 232 - ESP/ASRZłącze wielostykowe 32-stykowe, zielone1 - Czujnik stykowy drzwi (wszystkie drzwi)2 - Transponder 13 - Niewykorzystane4 - Niewykorzystane5 - Przewód W6 - Pokrywa tylna7 - Kierunkowskaz prawy8 - Niewykorzystane9 - Niewykorzystane10 - Poduszka bezpieczeństwa11 - Komunikat o czasie postoju12 - Zacisk 61 / kontrola ładowania13 - Hamulec postojowy/BRAKE14 - CHECK15 - Poziom oleju / temperatura oleju16 - Niewykorzystane17 - Transponder 218 - Magistrala CAN high speed napędu (+)19 - Magistrala CAN hjgh speed napędu (–)20 - Magistrala CAN high speed napędu, ekranowanie21 - ABS22 - Magistrala CAN low speed Komfort (+)23 - Magistrala CAN low speed Komfort (–)24 - Magistrala CAN low speed Komfort, ekranowanie25 - Pokrywa przedziału silnikowego26 - Niewykorzystane27 - Zamek pasa bezpieczeństwa28 - Przewód K29 - Wejście temperatury zewnętrznej30 - Niewykorzystane31 - Wskaźnik zakresów przełączania32 - NiewykorzystaneZłącze wielostykowe 32-stykowe, szare1 - Przełącznik menu2 - Przełącznik menu (out A)3 - Przełącznik menu (out 4 - Przełącznik menu (Enter)5 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (+)6 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (–)7 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz - ekranowanie8 - Czujnik stykowy drzwi po stronie przedniego pasażera9 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z prawej strony10 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z lewej strony11 - Uaktywnienie12 - Clock13 - Data14 - Światło hamowania15 - Poziom płynu do mycia16 - Tylne światło/światła mijania17 - Komputer samochodowy z lewej strony18 - Komputer samochodowy z prawej strony19 - Komputer samochodowy - Reset20 - Niewykorzystane21 - Niewykorzystane22 - Niewykorzystane23 - Gałąź przycisków 1 nawigacji24 - Gałąź przycisków 2 nawigacji25 - Gałąź przycisków systemu Telematik26 - Niewykorzystane27 - Niewykorzystane28 - Niewykorzystane29 - Niewykorzystane30 - Niewykorzystane31 - Niewykorzystane32 - Niewykorzystane
Banan Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) Jak znajdziesz can w swoim złączu obd? Nie masz czegoś takiego w swoim aucie. Aha każda z tych sieci Can z licznika nie służy do diagnostyki - jakiekolwiek dane przydatne takiemu hud to najszybciej znajdą się w Powertrain data bus ( czyli napędu z twojej rozpiski ) Edytowane 15 Kwietnia 2016 przez Banan
szefmuzyk Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Czyli które to piny? Zgodzę się że pod pinem 6 i 14 w złączu obd nie znajduje się żaden przewód. Wg. Rozpiski właśnie w tych pisać jest can h i can l. Widziałem filmik jak to facet miał w swoim audi a4 b6. Licznik ten sam i mu to chodziło. Szukałem też złącza obd 2 z audi a4 b5 piny, lecz nikt jie ma czegoś takiego. Znalazłem z Passata b5 i on ma wpiete pod piny 6 i 14 w złączu obd dwa pomarańczowe przewody z czarnym paskiem
Banan Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 A4b6 ma zupełnie inne zaegary i ma już częściowo diagnostykę po can , paszek b5fl też. W moim c5 czy też poliftowym c5 - brak
szefmuzyk Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 https://m.youtube.com/watch?v=G8S606o5cGMwłaśnie znalazłem coś takiego. Najwidoczniej jest tak jak mówisz. Czyli nie pomoze dokładnie kabli ?
grippen Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Pany a takie pytanko już dawno po wymianie licznika na polift ale zaślepiona kontrolka od immo bo miga. jakby wpisać aktualny pin do licznika to przestanie migać czy nie
marcin_franz Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Niestety nie. Najlepiej ją odlutować
szefmuzyk Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Czy posiada ktoś podoby opis, jaki znalazłem do golfa/passata, tylko z tym zeby to było audi : pin 1 - bezpiecznik 5pin 2 - pin 3 - can-high bus (licznik, zielony wtyk pin 19)+ silnik diesel T121/7 + np airbag T75/74pin 4 - masapin 5 - masapin 6 - can-h out (licznik, zielony wtyk pin 27)pin 7 - linia K pin 8 - k -can-h -(can-bus komfort) - podpinamy moduł komfort, climatronic, sterownik kierownicy multifunkcyjnej, regulacja reflektorów, zestaw komórkowy, radio deltapin 9 - k -can-l -(can-bus komfort) - podpinamy moduł komfort, climatronic, sterownik kierownicy multifunkcyjnej, regulacja reflektorów, zestaw komórkowy, radio deltapin 10pin 11 - can-low bus (licznik, zielony wtyk pin 20)+ silnik diesel T121/6 + np airbag T75/75pin 12pin 13pin 14 - can-l out (licznik, zielony wtyk pin 28)pin 15pin 16 - bezpiecznik 12
Banan Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Jaki ty w ogóle masz silnik i rok auta?
szefmuzyk Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 1.8T 1995 rok ale zegary posiadam po 2000 roku.
Banan Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) To i tak nic hipotetycznie nic nie ukręcisz bo ECU /ABS nie komunikują się po can czyli nie ma tych sygnałów , a to że podepniesz do licznika którya sxynę can to nic nie zmieni W moim 2.4 AML mam komunikację z zegarami tylko po CAN Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez Banan
Matt7955 Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Mam A5 B5 1.8T z 97r. licznik z zegarkiem analogowym (bez cyfr). Chciałbym wrzucić licznik najlepiej z full fisem i białym podświetleniem. Pytanie jakiego licznika najlepiej szukać? Z zegarkiem analogowym czy cyfrowy z bialym podswietleniem? Oczekuje jasnej odpowiedzi, bo sie pogubilem..
marcin_franz Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Jak kupisz z zegarkiem analogowym bez cyfr to nie będziesz miał za dużo do przerabiania. Trzeba będzie dołożyć 3 wtyczkę od obsługi fisa i manetkę. Jak kupisz z zegarkiem cyfrowym to również będzie trzeba dołożyć 3 wtyczkę, manetkę oraz przerobić wtyczki od licznika które obecnie masz w aucie. Tylko liczniki z zegarkiem cyfrowym mają białe podświetlenie.
szefmuzyk Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Witam. Mam problem z podłączeniem licznika po 2000 roku 8d0920980a.zastapic chciałem licznik z fis 2x26 1x20. Problem polega na tym że nie wiem jak połączyć masy pin 7/9 podłączyłem pod piny 18 w żółtej kostce 26pin, a 24 z niebieskiej 32pinowej pod pin 19 w żółtej kostce 26 pin. Dzieją się cyrki. Przekaźnik od zapłonu zaczyna świtowac i nie świeci pełna barwa, tylko jest przygaszony. Jak rozwiązać ten problem i jak połączyć te masy? Wskaźnik paliwa po takim podłączeniu pokazuje prawie pełny bak. Druga sprawa to płyn chłodniczy z 20 pinu 26pin z niebieskiej kostki powinien trafić pod pin 22 z niebieskiej 32 pionowej. Ale w dalszym ciągu wyświetla błąd. Jak rozwiązać tą kwestię? Proszę o pomoc.
Fenrir Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Nie założyłeś przypadkiem licznika od A6? Można go poznać po chromowanych ringach, podaj też oznaczenie licznika. Jeśli tak to paliwo będzie pokazywane odwrotnie, trzeba przerobić wsad lub pływak. Co do błędu płynu chłodniczego, musisz założyć zbiorniczek poliftowy, tymczasowo możesz odłączyć wtyczkę i zewrzeć styki to kontrolka przestanie się palić ale będziesz musiał sam kontrolować poziom płynu. A co do problemu podświetlenia, może to być związane z brakiem potencjometru do regulacji ale tutaj nie jestem pewien. Edytowane 15 Maja 2016 przez Fenrir
szefmuzyk Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 8d0920980A pochodzi z a4 ale nie jestem pewien co do podłączenia minusów. Odlaczajac minus z 19 pinu z zoltej kostki jest ok. Ale to jest mój wcześniejszy pin 24 z niebieskiej kostki 32 pionowej. Zmostkowalem wszystkie 3 piny minutowe 7/9 i 24 z niebieskiej 32 pionowej kostki i jest ok. Poziom paliwa w takim ułożeniu podnosi się do prawie połowy chodź w zbiorniku na starym liczniku pokazuje rezerwę.
-sebo- Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Mistrze pytanie. Jk nie miałem fisa, a teraz zakladam pelny fis to czy opis soulmastera dotyczacy przejscia z pol na pelnego fisa bedzie odpowiedni. Dokładnie chodzi o opis tylko szarej kostki.
Fazii Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Tak Chyba że masz aktualnie zegary po minilifcie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się