Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 1.10.2020 o 18:49, Lolekk121 napisał:

Przepraszam za brak odzewu, ale przez chwile poważnie zacząlem myśleć nad wymianą skrzyni na manualną obadałem temat i znalazłem 15km od siebie gościa, który ma wszystkie graty potrzebne do przeróbki i się tym zajmuje, koszt wszystkiego włącznie z elektryką 3200zł. Generalnie to cały czas się waham między naprawą multi a swapem na manual, ale boje się, że po naprawie zaraz znów coś zacznie się sypać. Chcę jeszcze dojść do tego co padło i jaki będzie koszt ew. naprawy i wtedy podejmę decyzję.

Wszystkie objawy wskazują na sterownik, bo tak skrzynia pracowała elegancko. I teraz moje pytanie. Jaki jest mniej więcej koszt regeneracji/naprawy takiego sterownika i dwa czy to, że mam sterownik od a6 to problem?

Inny sterownik świadczy tylko o tym, że coś tu było dłubane. Raczej wątpię aby to była tylko naprawa sterownika. Niestety bez auta tutaj nie jestem w stanie powiedzieć nic więcej.

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
12 godzin temu, dziobi42 napisał:

Panowie potrzebuję pomocy wczoraj zablokowała mi się ta harmonijka osłonka na dźwigni zmiany biegów i jak próbowałem to rozruszać to pękł plastik widoczny na zdjęciu i nie działa tryb manualny. Jak tam się dostać żeby ewentualnie to wymienić?

IMG_20201001_142907.jpg

Trochę za dużo pisania. Może po prostu zadzwoń to wyjaśnię.

Opublikowano (edytowane)

To znowu ja, dzisiaj z ciekawości odpaliłem auto po dłuższym czasie, pochodził z 15min i chciałem się przejechać i odziwo wyłączył się tryb awaryjny(były podświetlone wszystkie ikony biegów PRNDS) przejechałem z 15km bez żadnych problemów i gdy stanąłem to po minucie znowu włączył się tryb awaryjny(PRNDS zaczęło migać).

Dziwne, że po postoju nagle wszystkl wróciło do normy, a po przejażdżce znowu załączył sie tryb awaryjny. Czy uszkodzony przegub wewnętrzny może mieć jakiś wpływ na to? Bo wali strasznie na dziurach i przy hamowaniu. Cały czas się zastanawiam co robić, bo w okolicy słabo z serwisami automatów, a do Bartka mam ponad 300km i strach jechać taki kawał. Tata jest mechanikiem, ale automatami się nie zajmuje i jedyne co mógłby mi wymienić to ten przegub i olej, ale wątpię, że to by coś dało. No i zastanawia mnie ten sterownik czy nie jest uszkodzony czasem. Pozdro.

Edit. Zapomniałem dodać, że po przejściu w tryb awaryjny, jest wrażenie ślizgającego się sprzęgła, auto ma problem podjechać pod małe wzniesienie z miejsca.

Edytowane przez Lolekk121
Opublikowano

Odczytaj i wklej błędy ze sterownika skrzyni biegów. Limit adaptacji sprzęgła?

Opublikowano (edytowane)

No właśnie chciałem zrobić adaptację, bo auto nie ruszało samo tylko trzeba było wspomóc go dodając gazu, skasowałem stare ustawienia, przejechałem kawałek i zrobiłem na nowo adaptacje i przez chwile było ok, ale miałem wrażenie, że z każdym zatrzymaniem auto coraz słabiej ruszało, aż w końcu wróciło do stanu pierwotnego czyli trzeba było dać gazu aby ruszył i podczas jazdy prostą drogą nagle właczył się tryb awaryjny.

Oto błędy:

Niedziela,11,Pazdziernik,2020,15:05:16:00009
Wersja VCDS: AKP 20.4.1 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl

                Adres 02: Skrzynia biegów       Plik etykiet: AKP\01J-927-156.clb
Oznaczenie elementu: 4B1 910 155 A    HW: 01J 927 156 HH
  Komponent i/lub wersja: V30 01J 1.9l PD RdW 3271
           Kodowanie: 0000001
           Kod serwisu: WSC 12345 111 83593
                      VCID: 1D316C73C7B1C76E01-5178
6 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:

18226 - Zawór 2 reguluj¹cy ciœnienie (N216) 
            P1818 - 007 - usterka elektryczna - Sporadyczny
             Ramka zamrozona:
                    Obroty silnika: 864 /min
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Obroty silnika: 0 /min
                    (bez jednostek): 13.0
                    Moment obrotowy: 22.0 Nm
                    Temperatura: 107.0*C
                    Uch.przepust.: 0.0*
                    Bity binarnie: 0101 0 0

17114 - Kontrola biegu-/prze³o¿enia 
            P0730 - 000 - b³êdny wspó³czynnik prze³o¿enia
             Ramka zamrozona:

17114 - Kontrola biegu-/prze³o¿enia 
            P0730 - 012 - b³êdny wspó³czynnik prze³o¿enia - Sporadyczny
             Ramka zamrozona:

17106 - Czujnik prêdkoœci wyjœciowej skrzyni biegów (G195) 
            P0722 - 000 - brak sygna³u - Sporadyczny
             Ramka zamrozona:

17101 - Czujnik prêdkoœci wejœciowej skrzyni biegów (G182) 
            P0717 - 000 - brak sygna³u - Sporadyczny
             Ramka zamrozona:

18148 - Kontrola temperatury sprzêg³a 
            P1740 - 000 -  - Sporadyczny
             Ramka zamrozona:

Edit: po skasowaniu błedów i odpaleniu cały czas wyskakuje błąd n216 zawór 2 regulujący ciśnienie usterka elektryczna i auto ledwo co jedzie, jest wrażnie ślizgającego się sprzęgła.

 

 

Edytowane przez Lolekk121
Opublikowano

To nie jest problem adaptacji. Zadzwoń wieczorem.

Opublikowano

Jeśli mamy szczęście to tylko sterownik.

Opublikowano

Właśnie tak czytam czytam temat i zastanawiam się nad Multi z silnikiem 1.9 TDI 130 koni w B6 czy jest sens się w to pchać. W rodzinie mamy A4 250 tyś km Avant i skrzynia pięknie chodzi, ale zawsze wymienialiśmy olej. Czy taki diabeł straszny? Bo wygoda jest spora.

 

Jak nie ten temat to proszę o usunięcie/przesunięcie posta.

Opublikowano

Też się bałem ale póki co 100 tysięcy przejechałem i nic się nie dzieje. Silnik 2.0 mocno pochowany.

Opublikowano

Dobry wieczór Panowie. Jestem nowy na tym forum, ale wiekowo niestety już na emeryturze.

Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B7 2.0 TDI Avant z 2006 roku, automat, przebieg 158000 km. Jest to wersja usportowiona, zawieszenie, fotele, kierownica. Po kupnie wymieniłem wszystkie płyny, filtry, rozrząd, olej w skrzyni biegów, sprawdzenie na komputerze. 

Od kilku dni zaczęły się problemy ze skrzynią, czasami szarpie samochodem przy prędkości 30 - 50 km/godz na zimnym i rozgrzanym silniku. I nie mogę ustalić na sto procent jaką mam skrzynię biegów, z wydruku z salonu Audi wychodzi, że jest tiptronic, ale mechanik twierdzi uparcie, że to multitronic. Muszę chyba pojechać jeszcze raz do kogoś kto to wyjaśni na 100%. Możecie jakoś pomóc w ustaleniu jaką mam skrzynię. Załączam zdjęcia z książki serwisowej i serwisu Audi.

IMG_20201107_223825_copy_1388x1849.jpg

IMG_20201107_223711_copy_1388x1849.jpg

Opublikowano

to multitronik kod skrzyni HHF  , kod wyposażenia 0G7 tiptronik oznacza możliwość wyboru trybu ręcznej zmiany biegów 

Opublikowano

Ma Pan skrzynie Multitronic i oznaczeniu HHF.

Specjalistą od tych skrzyń jest Bart-S. Do niego proszę się zwrócić coś pomoże.

Opublikowano

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. To już wiele wyjaśnia i na pewno skontaktuję się z kolegą Bart-S.

Opublikowano

Może szarpanie nie leży po stronie skrzyni tylko silnika? Może przerywa po prostu? Pojawiają się jakieś kontrolki? Jaki przebieg ma auto? Kod silnika jest BPW czyli ma DPF, dobrze byłoby odczytać zapełnienie filtra. Skrzynię oczywiście swoją drogą sprawdzić. 

Opublikowano (edytowane)

Po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów, żadne kontrolki się nie zapalają.przebieg 158000 tyś km. Nie wiem jak sprawdzić DPF, muszę poczytać. Jak ruszam z miejsca dynamicznie to auto przyspiesza bez problemów. Szarpanie występuje tylko w cyklu miejskim przy ruszaniu np. spod świateł, albo jak jadę 20-30 na godzinę i chcę powoli przyspieszyć. Objaw występuje od czasu do czasu przez kilka sekund. Ogólnie auto chodzi bez zarzutu.

Olej w skrzyni to REVANOLA CVT.

Edytowane przez siwy2655
Opublikowano (edytowane)

Poziom zapełnienia sprawdzisz za pomocą vcds wchodząc w sterownik silnika, następnie w bloki pomiarowe 104 i w 3 okienku jest wartość popiołu podana. Przy 60g dla tej jednostki  filtr jest pełny (chociaż to tylko wartość wyliczona a nie rzeczywista, da to obraz mnw. w jakim stanie jest zapełnienie). Nie chcąc zaczynać dyskusji na temat czy przebieg jest realny, jest on typowym przebiegiam aut na sprzedaż na polskim rynku. Może ale nie musi być kręcony, jeżeli siedzi w nim pierwszy dpf może będzie można na podstawie tego ocenić czy to prawdopodobne. Jeżeli jednostka jest zdrowa nie powinien on być przy tym przebiegu zapełniony. 

Ze względu na to, że przy multitronic nie czuć zmiany biegów nie wiadomo na jakim biegu (czy raczej w jakim położeniu) i czy sama "zmiana biegu"  nie jest powodem szarpania. Możesz to przetestować jadąc w trybie manualnym czyli najpierw przyspieszając tylko na drugim a później tylko na trzecim biegu. Myślę że 20-30 km/ to zakres drugiego biegu. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Dziękuję za pomoc, postaram się to wszystko sprawdzić. Przebieg jest raczej realny, bo auto kupowałem od znajomego, który przywiózł je z Niemiec. Znam go trochę i nie podejrzewam aby mnie oszukał.

Ale zawsze jest ale, także w poniedziałek podjadę do mojego mechanika i podłączymy go pod kompa. 

Opublikowano

Te skrzynie lubią oryginalny olej, a druga sprawa to jego wymiana trzeba Robić z głową żeby później był odpowiedni poziom oleju w skrzyni. Jak wyżej proszę kontaktować się z kolegą @Bart-S on jest naprawdę specjalistą od tych skrzyń. Pod jego postami (na komputerze) widnieje numer telefonu, na pewno podpowie co zrobić, jak sprawdzić itp.

Opublikowano

Niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak wymieniał mechanik olej i czy na 100% zrobił to dobrze. Z Panem Bartkiem już złapałem kontakt, zdzwonimy się. Dzięki Bardzo za zainteresowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...