fokusmok15 Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Witam U znajomego w a4b6 1.8T 2003r multi ,przebieg 158 tys(ori)wystepuja drgania przy rozpedzaniu i przy jezdzie z stala predkoscia (olej w skrzyni rozgrzany, na zimnym objawy nie wystepuja)- dziwne jest to, ze niema bledow w sterowniku, adaptacja wskakuje przy temp 67stopni, W gr. 10,11,12 wszystkie odczyty w normie z gr. 65 nie mozna sie polaczyc bo to jeden z pierwszych modeli skrzyni Dzis sprawdze przeguby i czy drgania wystepuja na sekwencji- olej wymienial przy przebiegu 123tys(druga wymiana)- jaki olej nalany nie wiem ale po cenie wychodzi ze jakis zamiennik Na co zwrocic uwage jeszcze? Tak wiec Sprawdzilem przeguby-nie mw luzow Drgania wystepuja tez na sekwencji - zaczyna szarpac autem prz temp. oleju w skrzyni 38stopni Sprawdzilem stan oleju i .... Po odkreceniu korka przelewowego zaczelo lac olejem - poczekalem az olej nabierze temp 37 stopni i zakrecilem korek - zlecialo z skrzyni okolo 2,5 litra oleju Chcialem przejechac sie autem ale cos mnie tknelo i postanowilem spuscic caly olej z skrzyni - wylecialo niecale 1,5 litra - sladowe ilosci bardzo drobnych opilkow Nie ma mozliwosci postepujac w/g procedury zalac prawidlowej ilosci oleju Teraz rodzi sie pytanie Czy moze byc uszkodzony (polamany) kolnierz w skrzyni ,ktory powstrzymuje wyplywanie oleju na zapalonym silniku i dyktuje ile oleju ma byc w skrzyni? - (korek przelewowy nie jest oryginalny) Czy moze pompa oleju nie wydala i zbyt malo oleju jest w obiegu a wiecej go pozostaje w misce na dnie skrzyni? Co jeszcze ? Po zdjeciu oslon dolnych slychac wyraznie jak zalanczaja sie pompy gdy wrzucic na d,r n , p Mialem juz stycznosc z takimi skrzyniami i nigdy wczesniej tak glosno nie bylo slychac pomp Ja tlumacze te glosna prace pomp ich zurzyciem (powod zbyt maly stan oleju ) Znajomy doszukal sie rachunku za olej - nalany byl jakis DEXTRON- ile nie wiadomo - na rachunku 5 litrow - specyfikacja odpowiada ori olejowi Pytania kieruje do Ciebie Bartek
Bart-S Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Sprawdzając stan oleju rozumiem, że odkręciłeś korek na imbusa 10 i że w momencie odkręcenia korka silnik pracował na biegu jałowym?
fokusmok15 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Dokladnie tak Odkrecilem korek przelewowy przy temp oleju w skrzyni 30stopni i zaraz zaczal lac olejem.
Strażak R1 Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Mam problem z Moją AUDI A4 B6 2001 z silnikiem 2.0 ALT benzyna + gaz skrzynia Multitronik, przy zakupie szarpała przy około 1,5 tys. obrotów. Po wgraniu nowej mapy paliwowej problem ustał. Wczoraj po przejechaniu 70-100km w trasie z prędkością od 120-150km/h auto zaczeło dziwnie szarpać, a następnie samo podbijało obroty, miałem ok 3tys zaczeło podbijać 4tys, i jak coraz częsciej. Odczuwałem to jakby auto wrzuciło na luz, po dodaniu gazu autko podbijało obroty, i nie jechało. Zatrzymałem się na stacji i odczekałem chwilę, wyjechałem spowtorem na autostradę, auto przestawało jechać, jakby było na luzie. Obroty w górę a auto nie jechało. na wyświetlaczu [ P R N D ] świeciły się wszystkie litery na czerwono.przed zatrzymaniem zmieniały się z [ P R N na D ] Wróciłem na lawecie do domu :/ Po około 3h odpaliłem auto, zjechałem z lawety i przejechałem normalnie do garażu, bez problemów.Teraz boję się nią wyjechać. *Około miesiąca temu byłem na diagnostyce u elektryka samochodowego, który po podłączeniu komputera powiedział mi, iż to, że zamiast literki [ D ] na wyświetlaczu pali mi się wszystko, to przez błąd gałki i trzeba było by Ją wymienić, ale powiedział, że jeśli będę jeździł na [ D ] bez grzebania łopatką, nic mi się z Nim nie stanie. W momencie zapalania się wszystkich liter na czerowno, po przełączeniu na ( - ) i ( + ) skrzynia nie działa, nie wyświetla nawet biegów [ 1 2 3 4 5 6 ]. Proszę o pomoc... Edytowane 5 Września 2014 przez Strażak R1
zaraza23 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Witaj,jestem forumowiczem (świeżym) i widzę że jesteś specjalistą od skrzyń multitronic Piszę do Cibie ponieważ potrzebuję pomocy...mam A4 Avant z 2003 roku fsi 2.0 150 KM, silnik AWA (modelowo 2004) sprowadziłem ją w tym roku do polski w lutym, serwis do konca, ma przejechane 56 tys (ja zrobiłem 11tys) (przebueg potwierdzony w 3 serwisach audi w poznaniu i wszyscy się dziwią jak to możliwe, również sterta faktur serwisowych z niemiec)ale do czego zmierzam, mianowicie byłem autem w czarnogórze i trochę pojeździłem po górach dość wysokich, od pewnego czasu podczas jazdy słychać stukot słyszalny w kabinie auta podczas jazdy 30-90km/h, któryn podczas jazdy na łukach zanika ale pojawia się pulsujące wycie jakby opon, łożyska nie wiem ...byłem u mechanika który sprawdził całe auto i nie ma żadnych luzów, nic nie ma prawa stukać, zdjął opony i jechał na podniesionym aucie i też stukało.mówi mi że to na pweno skrzynia,,,albo przełożenie napędu czyli chygba dyferencjał, ale jakoś do mnie to nie przemawia. Spotkałeś się kiedyś z takim stukaniem któe sugeruje awarię skrzyni?nić nie szarpie, nie mruga na desce, brak spadków mocy.....wg serwisu był wymieniany olej i sterownik jak dobrze pamietam 2 albo 3 lata temu.Proszę Cię o poradę w tej sprawie... z góry dziękuję
Vikingis Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 (edytowane) Witam. Pacjent to Audi A4 b7 , 2.0 benzyna ALT. przebieg 85.970km. Skrzynia HDZ wymiana oleju przy 80.000km. olej orginał Auto słabo przyspiesza i ma kiepskie osiągi max 135km/h Na S słabiej ciągnie niż na D , manual też słabizna. Auto posiadam od roku , wcześniej było lepiej choś nie całkiem, osiągi nie powalały ale dało się spoko jeżdzić .Po wymianie oleju osiągi zaczeły spadać . problem z wyprzedzaniem i rozpedzanie do setki masakra , podczas przyspieszania odczuwalne wibracje . Bart-S prosze luknij na screny , może coś doradzisz , Ponownie wymieniłem olej , tym razem sam by mieć pewność , stary był ciemny jakby przepalony i bylo go za malo moim zdaniem . zlecialo 4l. a zalałem 4,5l. sprawdzenie poziomu oleju przy 39 stopniach. Jest lepiej na niskich obrotach i prędkościach do 100km. prędkość max. to nadal 135km. Jeszcze 1 objaw przy 4,500 obr. zanika przenoszenie napędu , tak jakby ślizgalo się sprzęglo . Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane ?ja nie ogarniam tego . plis hellp!!! Edytowane 30 Września 2014 przez Vikingis
Strażak R1 Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Mam problem z Moją AUDI A4 B6 2001 z silnikiem 2.0 ALT benzyna + gaz skrzynia Multitronik, przy zakupie szarpała przy około 1,5 tys. obrotów. Po wgraniu nowej mapy paliwowej problem ustał. Wczoraj po przejechaniu 70-100km w trasie z prędkością od 120-150km/h auto zaczeło dziwnie szarpać, a następnie samo podbijało obroty, miałem ok 3tys zaczeło podbijać 4tys, i jak coraz częsciej. Odczuwałem to jakby auto wrzuciło na luz, po dodaniu gazu autko podbijało obroty, i nie jechało. Zatrzymałem się na stacji i odczekałem chwilę, wyjechałem spowtorem na autostradę, auto przestawało jechać, jakby było na luzie. Obroty w górę a auto nie jechało. na wyświetlaczu [ P R N D ] świeciły się wszystkie litery na czerwono. przed zatrzymaniem zmieniały się z [ P R N na D ] Wróciłem na lawecie do domu :/ Po około 3h odpaliłem auto, zjechałem z lawety i przejechałem normalnie do garażu, bez problemów. Teraz boję się nią wyjechać. *Około miesiąca temu byłem na diagnostyce u elektryka samochodowego, który po podłączeniu komputera powiedział mi, iż to, że zamiast literki [ D ] na wyświetlaczu pali mi się wszystko, to przez błąd gałki i trzeba było by Ją wymienić, ale powiedział, że jeśli będę jeździł na [ D ] bez grzebania łopatką, nic mi się z Nim nie stanie. W momencie zapalania się wszystkich liter na czerowno, po przełączeniu na ( - ) i ( + ) skrzynia nie działa, nie wyświetla nawet biegów [ 1 2 3 4 5 6 ]. Proszę o pomoc... Bart_S dziękuję za fachową diagnozę, naprawę i poświęcony czas. Jak będziesz miał chwilę opisać dokładnie przypadek awarii mojej skrzyni chętnie przeczytam, bo nie wszystko od razu zapamiętałem.
Bart-S Opublikowano 7 Października 2014 Autor Opublikowano 7 Października 2014 Witaj,jestem forumowiczem (świeżym) i widzę że jesteś specjalistą od skrzyń multitronic Piszę do Cibie ponieważ potrzebuję pomocy...mam A4 Avant z 2003 roku fsi 2.0 150 KM, silnik AWA (modelowo 2004) sprowadziłem ją w tym roku do polski w lutym, serwis do konca, ma przejechane 56 tys (ja zrobiłem 11tys) (przebueg potwierdzony w 3 serwisach audi w poznaniu i wszyscy się dziwią jak to możliwe, również sterta faktur serwisowych z niemiec)ale do czego zmierzam, mianowicie byłem autem w czarnogórze i trochę pojeździłem po górach dość wysokich, od pewnego czasu podczas jazdy słychać stukot słyszalny w kabinie auta podczas jazdy 30-90km/h, któryn podczas jazdy na łukach zanika ale pojawia się pulsujące wycie jakby opon, łożyska nie wiem ...byłem u mechanika który sprawdził całe auto i nie ma żadnych luzów, nic nie ma prawa stukać, zdjął opony i jechał na podniesionym aucie i też stukało.mówi mi że to na pweno skrzynia,,,albo przełożenie napędu czyli chygba dyferencjał, ale jakoś do mnie to nie przemawia. Spotkałeś się kiedyś z takim stukaniem któe sugeruje awarię skrzyni?nić nie szarpie, nie mruga na desce, brak spadków mocy.....wg serwisu był wymieniany olej i sterownik jak dobrze pamietam 2 albo 3 lata temu.Proszę Cię o poradę w tej sprawie... z góry dziękuję Usterka mechaniczna - może przeguby, może dyfer a może któreś łożysko w skrzyni. Musiałbym się przejechać aby powiedzieć coś więcej. Witam. Pacjent to Audi A4 b7 , 2.0 benzyna ALT. przebieg 85.970km. Skrzynia HDZ wymiana oleju przy 80.000km. olej orginał Auto słabo przyspiesza i ma kiepskie osiągi max 135km/h Na S słabiej ciągnie niż na D , manual też słabizna. Auto posiadam od roku , wcześniej było lepiej choś nie całkiem, osiągi nie powalały ale dało się spoko jeżdzić .Po wymianie oleju osiągi zaczeły spadać . problem z wyprzedzaniem i rozpedzanie do setki masakra , podczas przyspieszania odczuwalne wibracje . Bart-S prosze luknij na screny , może coś doradzisz , Ponownie wymieniłem olej , tym razem sam by mieć pewność , stary był ciemny jakby przepalony i bylo go za malo moim zdaniem . zlecialo 4l. a zalałem 4,5l. sprawdzenie poziomu oleju przy 39 stopniach. Jest lepiej na niskich obrotach i prędkościach do 100km. prędkość max. to nadal 135km. Jeszcze 1 objaw przy 4,500 obr. zanika przenoszenie napędu , tak jakby ślizgalo się sprzęglo . Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane ?ja nie ogarniam tego . plis hellp!!! Czy wibracje ustają po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia? Mam problem z Moją AUDI A4 B6 2001 z silnikiem 2.0 ALT benzyna + gaz skrzynia Multitronik, przy zakupie szarpała przy około 1,5 tys. obrotów. Po wgraniu nowej mapy paliwowej problem ustał. Wczoraj po przejechaniu 70-100km w trasie z prędkością od 120-150km/h auto zaczeło dziwnie szarpać, a następnie samo podbijało obroty, miałem ok 3tys zaczeło podbijać 4tys, i jak coraz częsciej. Odczuwałem to jakby auto wrzuciło na luz, po dodaniu gazu autko podbijało obroty, i nie jechało. Zatrzymałem się na stacji i odczekałem chwilę, wyjechałem spowtorem na autostradę, auto przestawało jechać, jakby było na luzie. Obroty w górę a auto nie jechało. na wyświetlaczu [ P R N D ] świeciły się wszystkie litery na czerwono. przed zatrzymaniem zmieniały się z [ P R N na D ] Wróciłem na lawecie do domu :/ Po około 3h odpaliłem auto, zjechałem z lawety i przejechałem normalnie do garażu, bez problemów. Teraz boję się nią wyjechać. *Około miesiąca temu byłem na diagnostyce u elektryka samochodowego, który po podłączeniu komputera powiedział mi, iż to, że zamiast literki [ D ] na wyświetlaczu pali mi się wszystko, to przez błąd gałki i trzeba było by Ją wymienić, ale powiedział, że jeśli będę jeździł na [ D ] bez grzebania łopatką, nic mi się z Nim nie stanie. W momencie zapalania się wszystkich liter na czerowno, po przełączeniu na ( - ) i ( + ) skrzynia nie działa, nie wyświetla nawet biegów [ 1 2 3 4 5 6 ]. Proszę o pomoc... Bart_S dziękuję za fachową diagnozę, naprawę i poświęcony czas. Jak będziesz miał chwilę opisać dokładnie przypadek awarii mojej skrzyni chętnie przeczytam, bo nie wszystko od razu zapamiętałem. Arek - u Ciebie uszkodzony był sterownik skrzyni (uszkodzone połączenie z czujnikem zakresu przełożeń oraz zasilanie). Do tego zalano nieprawidłowy ATF (jak to zwykle bywa, barwy czerwonej ).
Vikingis Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Czy wibracje ustają po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia? Wibracje nie zanikają całkowicie ale po odpuszczeniu pedału przyspieszenia są mniej odczuwalne i zanika charakterystyczne buczenie które występuje przy przyspieszaniu. zmieniły się też wartości w logach , zamieszczę poniżej. Bart-S prosze pomóż mi zdiagnozować jak najszybciej usterkę . W kraju w którym mieszkam totalny brak specjalistów od multitroniców , muszę jak najszybciej sprowadzić części i naprawić problem w miare możliwości naprawa max 3 dni .nie mogę postawić auta na czas nieokreślony. Będe bardzo wdzięczny i zobowiązany za pomoc. Tuesday,07,October,2014,21:28:30:62939VCDS -- Windows Based VAG/VAS EmulatorVCDS Version: 12.12.0.0Data version: 20130910Mileage: 86895 Repair Order: 07,10,2014---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:27:42 Group 001: Switch Inputs BLS OFF Brake Light Sw BLS ON BLS OFF BTS Off Brake Test Sw BLS ON BLS OFF PN Active Shift Lock N110 PN deactivated 0.0 km/h Road speed KPH21:27:42 Group 002: Lever Selection - Tiptronic - F125 (READ FILE) P Lever Position P-ZP-R-Z-N-ND 0 1 0 1 Multi-function Hall sensor status Not Oper. Tiptronic Recognition F189 P Gear Selected PRND12345621:27:42 Group 003: Lever Selection - Tiptronic (READ FILE) P Lever Position P-ZP-R-Z-N-ND Not Oper. Tiptronic Recognition F189 Not Oper. Tiptronic Upshift Sw Not Act. Not Oper. Tiptronic Downshift Sw Not Act.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:28:55 Group 004: Lever selection - Output speed (READ FILE) P Lever position P-ZP-R-Z-N-ND Not Recogn. Direction Display Not Recognized 0 /min Output Sender 1 G195 Driving 0 /min Output Sender 2 G196 Driving21:28:55 Group 005: Lever position P Lever Position P-ZP-R-Z-N-ND Term 50 On Park/Neutral Position ON/OFF Relay OFF BAck-up ON/OFF 13.60 V Supply V Terminal 1521:28:55 Group 006: Solenoid current (TEST) P Undoc 0.530 A Undoc 0.295 A Undoc 0.005 A Undoc---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:29:13 Group 007: Engine and Transmission RPM (READ NOTES) 720 /min Engine RPM 0 to 7000 0 /min Transmission Input RPM G182 0 /min Transmission Ouput RPM G195+6 AS Synchronous Flag SY or AS21:29:13 Group 008: TPS 0.0° TPS Output 0 to 100% 0 /min Actual Trans Output RPM G195+6 0 /min Specified Trans Output RPM 0 /min Actual Trans Input RPM21:29:13 Group 009: TPS 0.0° TPS Output 0 to 100% Not Oper. Kickdown Sw Not Actuated 4.0 Nm Actual Engine Torque Nm 720 /min Engine RPM---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:29:46 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings) 0.305 A Forward clutch adaptation curve ADP. O.K. Adaptation from Stop behavior 76.0°C Transmission Fluid Temp 15.0 Nm Specified Clutch Value21:29:46 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings) 0.300 A Reverse clutch adaptation curve ADP. O.K. Adaptation from Stop bahaior 75.0°C Transmission Fluid Temp 15.0 Nm Specified Clutch Value21:29:46 Group 012: Solenoid current draw (TEST) 0.835 A Undoc 0.720 A Undoc 0.305 A Undoc Undoc---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:30:23 Group 013: Clutch pressure - Temperatures -0.10 bar Clutch Pressure -0.30 bar MF Pressure 76.0°C Transmission Fluid Temp 99.0°C Coolant Temp21:30:23 Group 014: Solenoid current (TEST) 0.305 A Undoc 0.720 A Undoc 0.300 A Undoc 0.815 A Undoc21:30:23 Group 015: Solenoid current and pressure 0.150 A Undoc 0.930 A Undoc 1.9 bar Undoc 1.8 bar Undoc---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:30:38 Group 016: Undoc 15.16 Undoc 2.59 Undoc 106.0 Undoc 14.74 Undoc21:30:38 Group 017: Clutch (1) Diagostics (READ NOTES) 0.0° TPS Output 0 to 100% 720 /min Engine RPM 6.0 Nm Actual Engine Torque Nm 15.0 Nm Specified clutch torque (clutch 1)21:30:38 Group 018: Torque 2.6 bar Undoc 15.0 Nm Undoc 1.9 bar Undoc 0.275 A Undoc---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:30:54 Group 019: Pressure 2.6 bar Undoc 0.275 A Undoc Compr.OFF Undoc Undoc21:30:54 Group 020: Specified RPM (READ NOTES) 720 /min Engine RPM 0 to 7000 750 /min Specified Engine RPM Up to 1200 750 /min Specified Trans RPM Up to 1200 Blank21:30:54 Group 021: Torque 4.0 Nm Undoc 4.0 Nm Undoc 296.0 Nm Undoc 100.0 Undoc---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:31:28 Group 019: Pressure 2.6 bar Undoc 0.275 A Undoc Compr.OFF Undoc Undoc21:31:28 Group 020: Specified RPM (READ NOTES) 720 /min Engine RPM 0 to 7000 750 /min Specified Engine RPM Up to 1200 750 /min Specified Trans RPM Up to 1200 Blank21:31:28 Group 021: Torque 4.0 Nm Undoc 4.0 Nm Undoc 296.0 Nm Undoc 100.0 Undoc---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:31:42 Group 022: ABS Status ABS Off ABS ON-OFF EDL Off EDL ON-OFF ASR OFF ASR ON-OFF ESP Off ESP ON-OFF21:31:42 Group 023: Undoc Inactive Undoc Inactive Undoc Inactive Undoc Undoc21:31:42 Group 024 MIL Off 14.64 (no units) 0.0 % Lambda 11.0 (no units)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:32:01 Group 025 6.5 bar Absolute Pres. 41.0 % Duty Cycle 0.504 A Current 0.040 A Current21:32:01 Group 026 13.60 V Voltage 2.4 bar Absolute Pres. 1.9 bar Absolute Pres.21:32:01 Group 028 0 Count 0 Count 0 Count 0.0° Steering Angle---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:32:37 Group 040 18265 Error Code 0.0 (no units) 56102 Error Code 23.00 s Time21:32:37 Group 041 1056 /min RPM 0 /min RPM 0 /min RPM 18.0 Nm Torque21:32:37 Group 042 0.0° T.B. Angle 16.0°C Temperature 14.00 V Voltage 13.90 V Voltage---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:32:51 Group 043 00000101 Bin. Bits 00101000 Bin. Bits 01000001 Bin. Bits 00001101 Bin. Bits21:32:51 Group 044 0.265 A Current 0.525 A Current 0.005 A Current 00000000 Bin. Bits21:32:51 Group 045 2.00 bar Pressure 7.60 bar Pressure 2.53 (no units) 15.16 (no units)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:33:16 Group 046 109.0 (no units) 0.150 A Current 0.980 A Current 0.315 A Current21:33:16 Group 047 0.305 A Current 0.725 A Current 0.815 A Current 0.860 A Current21:33:16 Group 048 6.40 bar Pressure 41.0 % Load 0.505 A Current 0.039 A Current---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:33:47 Group 060 54 SF 85 Count 7438 Count21:33:47 Group 061 13.0 (no units) 0.0 (no units) 0.0 (no units) 13.0 (no units)21:33:47 Group 062 0.0 Nm Torque 110.0 kg Mass/Weight 0.0 (no units) 6.0° T.B. Angle---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:34:03 Group 063 11.0 (no units) 2.0 (no units) 3.0 (no units) 300.0 Nm Torque21:34:03 Group 064 ADP. O.K. ADP. O.K. 77.0°C Temperature 0.005 A Current21:34:03 Group 065 0.0 (no units) 0.0 (no units) 0.0 (no units)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E0 910 159 )21:35:45 Group 066 4000 K S0405 K/TP 21:35:45 Group 067 77.0°C Temperature P 0 /min RPM 0 /min RPM21:35:45 Group 125: CAN STATUS (READ NOTES) Engine 1 ECM Status ABS 1 ABS Status St. Wheel 1 Steering Elect Status Instruments 1 Instrument Clust Status---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto TransControl Module Part Number: 8E0 910 159 Component and/or Version: V30 01J 2.0l 5V RdW 0010 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 06335 VCID: E6C3D013D292962E8EF-5072Advanced Identification Serial number: 00000000857438 Identification: TFK-030 Revision: 00000006 Date: 22.12.04 Test stand number: 0002 Manufacturer number: 7438Flash Status Programming Attempts: 0 Successful Attempts: 0 Programming Status: 00000000 Required Conditions: 00000000Misc. Hardware number: 01J 927 156 HTVCDS Info: Labels: 01J-927-156.lbl
Strażak R1 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Witaj,jestem forumowiczem (świeżym) i widzę że jesteś specjalistą od skrzyń multitronic Piszę do Cibie ponieważ potrzebuję pomocy...mam A4 Avant z 2003 roku fsi 2.0 150 KM, silnik AWA (modelowo 2004) sprowadziłem ją w tym roku do polski w lutym, serwis do konca, ma przejechane 56 tys (ja zrobiłem 11tys) (przebueg potwierdzony w 3 serwisach audi w poznaniu i wszyscy się dziwią jak to możliwe, również sterta faktur serwisowych z niemiec)ale do czego zmierzam, mianowicie byłem autem w czarnogórze i trochę pojeździłem po górach dość wysokich, od pewnego czasu podczas jazdy słychać stukot słyszalny w kabinie auta podczas jazdy 30-90km/h, któryn podczas jazdy na łukach zanika ale pojawia się pulsujące wycie jakby opon, łożyska nie wiem ...byłem u mechanika który sprawdził całe auto i nie ma żadnych luzów, nic nie ma prawa stukać, zdjął opony i jechał na podniesionym aucie i też stukało.mówi mi że to na pweno skrzynia,,,albo przełożenie napędu czyli chygba dyferencjał, ale jakoś do mnie to nie przemawia. Spotkałeś się kiedyś z takim stukaniem któe sugeruje awarię skrzyni?nić nie szarpie, nie mruga na desce, brak spadków mocy.....wg serwisu był wymieniany olej i sterownik jak dobrze pamietam 2 albo 3 lata temu.Proszę Cię o poradę w tej sprawie... z góry dziękuję Usterka mechaniczna - może przeguby, może dyfer a może któreś łożysko w skrzyni. Musiałbym się przejechać aby powiedzieć coś więcej. Witam. Pacjent to Audi A4 b7 , 2.0 benzyna ALT. przebieg 85.970km. Skrzynia HDZ wymiana oleju przy 80.000km. olej orginał Auto słabo przyspiesza i ma kiepskie osiągi max 135km/h Na S słabiej ciągnie niż na D , manual też słabizna. Auto posiadam od roku , wcześniej było lepiej choś nie całkiem, osiągi nie powalały ale dało się spoko jeżdzić .Po wymianie oleju osiągi zaczeły spadać . problem z wyprzedzaniem i rozpedzanie do setki masakra , podczas przyspieszania odczuwalne wibracje . Bart-S prosze luknij na screny , może coś doradzisz , Ponownie wymieniłem olej , tym razem sam by mieć pewność , stary był ciemny jakby przepalony i bylo go za malo moim zdaniem . zlecialo 4l. a zalałem 4,5l. sprawdzenie poziomu oleju przy 39 stopniach. Jest lepiej na niskich obrotach i prędkościach do 100km. prędkość max. to nadal 135km. Jeszcze 1 objaw przy 4,500 obr. zanika przenoszenie napędu , tak jakby ślizgalo się sprzęglo . Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane ?ja nie ogarniam tego . plis hellp!!! Czy wibracje ustają po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia? Mam problem z Moją AUDI A4 B6 2001 z silnikiem 2.0 ALT benzyna + gaz skrzynia Multitronik, przy zakupie szarpała przy około 1,5 tys. obrotów. Po wgraniu nowej mapy paliwowej problem ustał. Wczoraj po przejechaniu 70-100km w trasie z prędkością od 120-150km/h auto zaczeło dziwnie szarpać, a następnie samo podbijało obroty, miałem ok 3tys zaczeło podbijać 4tys, i jak coraz częsciej. Odczuwałem to jakby auto wrzuciło na luz, po dodaniu gazu autko podbijało obroty, i nie jechało. Zatrzymałem się na stacji i odczekałem chwilę, wyjechałem spowtorem na autostradę, auto przestawało jechać, jakby było na luzie. Obroty w górę a auto nie jechało. na wyświetlaczu [ P R N D ] świeciły się wszystkie litery na czerwono. przed zatrzymaniem zmieniały się z [ P R N na D ] Wróciłem na lawecie do domu :/ Po około 3h odpaliłem auto, zjechałem z lawety i przejechałem normalnie do garażu, bez problemów. Teraz boję się nią wyjechać. *Około miesiąca temu byłem na diagnostyce u elektryka samochodowego, który po podłączeniu komputera powiedział mi, iż to, że zamiast literki [ D ] na wyświetlaczu pali mi się wszystko, to przez błąd gałki i trzeba było by Ją wymienić, ale powiedział, że jeśli będę jeździł na [ D ] bez grzebania łopatką, nic mi się z Nim nie stanie. W momencie zapalania się wszystkich liter na czerowno, po przełączeniu na ( - ) i ( + ) skrzynia nie działa, nie wyświetla nawet biegów [ 1 2 3 4 5 6 ]. Proszę o pomoc... Bart_S dziękuję za fachową diagnozę, naprawę i poświęcony czas. Jak będziesz miał chwilę opisać dokładnie przypadek awarii mojej skrzyni chętnie przeczytam, bo nie wszystko od razu zapamiętałem. Arek - u Ciebie uszkodzony był sterownik skrzyni (uszkodzone połączenie z czujnikem zakresu przełożeń oraz zasilanie). Do tego zalano nieprawidłowy ATF (jak to zwykle bywa, barwy czerwonej ). .. Od tego czasu auto chodzi idealnie ale dół w silniku 2.0 ALT w połączeniu ze skrzynią Multi... Tego nie jestem w stanie zaakceptować na dłuższą metę... A więc postanowiłem sprzedać moje kochane maleństwo: http://otomoto.pl/audi-a4-2-0-alt-C34788454.html
Banan Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Jechałem A6 C5 w takiej konfiguracji - takie same wrażenia. Ja odstawiam autko do Bartka na naprawę sterownika - na rozgrzanym nie widzi P ani N czyli brak możliwości odpalenia ( w blokach pomiarowych pokazuje ZN i ZP czyli pozycje przejściowe )
Strażak R1 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Identyczne objawy Polecam Barta S: fachowa obsługa, cena adekwatna do jakości czas realizacji również ok POLECAM!
Banan Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Auto zrobione - naprawiony sterowniku i litr oleju za mało - wrażenia z jazdy bezcenne Edytowane 24 Października 2014 przez Banan
firemanpeace Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Witam, czy skrzynia biegów z a4 2006r. multitronic z 2.0 tdi (HHF) bedzie pasowała do mojej audi a4 2.0 tfsi(HWK) ? sterownik mam dobry to bym sobie podmienił chodzi mi tylko o skrzynie czy bedzie pasowac. pozdrawiamp.s a skrzynia z audi a4 1.8 tfsi do 2.0 tfsi?? Edytowane 13 Listopada 2014 przez firemanpeace
H4mm3R Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Tdi ma inne przełożenie niż benzyna. Z 1.8 już prędzej tylko kod skrzyni byłby wskazany.
firemanpeace Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Skrzynia podeszła. Wszystko elegancko chodzi. Pozdrawiam
robertw78 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Witam wszystkich , mam problem ze skrzynią multitronic w B6 z 2001r ,mianowicie nie wyświetla w jakim jest położeniu PRND tylko podświetla wststkie znaki , a po przełączeniu na wirtualną nie można zmienić biegów .Czy to może być sterownik? Może orientuje się ktoś jaki może byc koszt takiej naprawy?
Bart-S Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Opublikowano 19 Listopada 2014 Bardzo możliwe, że to sterownik. Na pierwszy ogień sprawdzamy błędy w sterowniku skrzyni.
robertw78 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Witam wszystkich , mam problem ze skrzynią multitronic w B6 z 2001r ,mianowicie nie wyświetla w jakim jest położeniu PRND tylko podświetla wststkie znaki , a po przełączeniu na wirtualną nie można zmienić biegów .Czy to może być sterownik? Może orientuje się ktoś jaki może byc koszt takiej naprawy? a czy to możiwe ze nie wyświetla żadnych błędów na zegarach ?
Banan Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Tak np. ja nie miałem żadnych błędów a sterownik do d.. I nie można było auta odpalić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się