Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie / Wymiana kolektora ssącego


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebne są te śruby mocujące kolektor ? Ponieważ w weekend chciałbym wyczyścić a takowych nie mam ? Gdzie na necie je zamówić żeby za wysyłkę zapłacić 1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej kupic w aso, pamietaj ze mozesz jechac do aso audi, vw, skody, seata.

Od biedy mozna zostawic stare duza sila sie tego nie dokreca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xpq1r4.jpg

Ciężki dostęp mam do kolektora, śrub z góry nie widać ktoś wie jak szybko to odkręcić? Czy będą jakieś kłopoty z odkreceniem?

Edytowane przez mks1948
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest ciężki dostęp do ssącego.

Chyba nie widziałeś jak jest w 1Z w passacie b4, ssący przy grodzi... chuda witka z grzechotą wchodzi :>

A u Ciebie, co tu pisać... odkręcasz flansze dolotu, odłączasz rure odmy, wyciągasz obudowę filtra powietrza i masz miejsca aż nadto.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko.

Zauważyłem że z pod kolektora ssącego lub głowicy ale obstawiam kolektor :) poci mi się dość mocno i jest olej.

W związku z tym zakupiłem uszczelki i chcę przy okazji wyczyścić dolot.

Nowa uszczelka erlinga ma taki jakby wypukły rowek przy czterech otworach. Z jednej strony wypukły a z drugiej wklęsły. Którą stroną uszczelka ma iść do głowicy a którą do kolektora ?

Czy to nie ma żadnej różnicy ?

Druga sprawa jak idą śruby imbusowe.

zdarzyło się komuś urwać ? macie na to jakiś patent.

Edytowane przez samekgsx550
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak odkręcić chłodniczke spalin?

Wczoraj wziąłem się za czyszczenie Egr-u, chciałem też wyjąć kolektor .

Niestety chłodniczka ma śrubę imbusową poniżej gruchy od turbo , nawet sam bit się tam nie mieści...

Czy taki kolektor z sharana/alhambry będzie pasował do BRB?

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6532225983

Edytowane przez Kaziorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Audi a4 b5 silnik swap 130 km na pompowtryskach .

Mam problem bo zaślepiłem egr przy kolektorze ssącym i przy egr .Po 1000km z Polski do Holandii cały egr jest zalany czarnym olejem ,zapocony tak ,że chlapie na kolektor.

Skąd sie może brać ten syf skoro jest zaślepione przy kolektorze wydechowym i przy egr? Nie ma w ori chłodniczki spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, michalcent napisał:

Witam.

Audi a4 b5 silnik swap 130 km na pompowtryskach .

Mam problem bo zaślepiłem egr przy kolektorze ssącym i przy egr .Po 1000km z Polski do Holandii cały egr jest zalany czarnym olejem ,zapocony tak ,że chlapie na kolektor.

Skąd sie może brać ten syf skoro jest zaślepione przy kolektorze wydechowym i przy egr? Nie ma w ori chłodniczki spalin.

To, że zaślepiłeś EGR to nie znaczy, że nie będzie wycieków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kapie pewnie z oski klapy gaszącej a olej jest albo z turba albo z odmy. Dostep do egr jest niezły i nie trzeba demontować kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A gdyby tak samo czyszczenie bez zaslepiania egr? Z tego co wiem to przy zaslepionym zaworze moc jest dostepna z nizszych obrotow i szybciej sie zbiera (nie przybywa mocy po tym zabiegu) A gdyby tylko wyczyscic i zalozyc zpowrotem? Bedzie podobny efekt czy zadnej roznicy? Mam zamiar na dniach wyczyscic kolektor ale niewiem czy zaslepiac egr. Jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawnym aucie po wyłączeniu EGRa nie odczujesz żadnej różnicy. Ja osobiście widze tylko różnice w zapachu spalin i łapaniu temp przez silnik. Wyczyść kolektor ssący i ewentualnie wloty do głowicy które zapewne są zapchane w połowie, jeśli to co opisałem jest mocno zapchane powinieneś odczuć delikatną różnicę.

Ludzie piszą takie głupoty że po wyłączeniu przybywa mocy ze swojej niewiedzy, taką operacje przeważnie robi sie w pakiecie, tzn: czyszczenie kolektora, dolotu, IC itp a przy takim zabiegu często wyłapuje sie nieszczelności, wszystko w połączeniu poprawia dynamikę auta a sam EGR ma z tym wspólnego bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lukaszooo napisał:

W sprawnym aucie po wyłączeniu EGRa nie odczujesz żadnej różnicy. Ja osobiście widze tylko różnice w zapachu spalin i łapaniu temp przez silnik. Wyczyść kolektor ssący i ewentualnie wloty do głowicy które zapewne są zapchane w połowie, jeśli to co opisałem jest mocno zapchane powinieneś odczuć delikatną różnicę.

Ludzie piszą takie głupoty że po wyłączeniu przybywa mocy ze swojej niewiedzy, taką operacje przeważnie robi sie w pakiecie, tzn: czyszczenie kolektora, dolotu, IC itp a przy takim zabiegu często wyłapuje sie nieszczelności, wszystko w połączeniu poprawia dynamikę auta a sam EGR ma z tym wspólnego bardzo mało.

Dzieki za odpowiedz. Poszukam jeszcze tematu odnosnie IC i tak jak piszesz sprawdze ewentualne nieszczelnosci. Dojdzie do tego jeszcze czyszczenie turbo bo zauwazylem ze troche przycina lopatki. Dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaka jest kolejność dokręcania śrub kolektora ? Od zewnątrz do środka?

 

Wymieniłem uszczelkę bo miałem wyciek z pierwszego cylindra licząc od deski rozdzielczej i dalej mi się tam maź wylewa... Dokrecalem od środka na zewnątrz,, może powinienem odwrotnie?

 

Edytowane przez Użytkownik007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...