Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poduszki silnika gumowo-olejowe z elektrozaworem do Audi A4 B6/B7 1.9/2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Poduszki nie powinny przenosić statycznych obciążeń bocznych , bo zmniejsza to ich trwałość i nie zapewniają wtedy optymalnego tłumienia.

Odpalenie i przegazówka na poluzowanych mocowaniach pozwala się tych naprężeń pozbyć, pod jednym warunkiem, że działa klapa gasząca i po całej operacji silnik miękko się zatrzyma :decayed:

Przy nie działającej klapie pokusił bym się o dokręcenie ich mocowania na pracującym silniku :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Czyli wymienić wszystkie, poluzować, odpalić silnik niech się ułoży, zgasić i podokręcać i powinno być na lata :decayed:

Opublikowano

a myślał ktoś nad zastąpieniem tej poduszki z 1.9 tą z 2.5tdi z tego co udało mi się ogarnąć po ETKAch różni się wymiarami

4B0199379E 162/132/102

8E0199379BF 155/130/110

różnica w tym że ta 1 występuje w zamienniku od FEBI za ~240zł, TOPRAN ~200zł

może ktoś z was pracuje w sklepie, na szrocie i może wziąć obie w dłoń i porównać

Opublikowano

a myślał ktoś nad zastąpieniem tej poduszki z 1.9 tą z 2.5tdi z tego co udało mi się ogarnąć po ETKAch różni się wymiarami

4B0199379E 162/132/102

8E0199379BF 155/130/110

różnica w tym że ta 1 występuje w zamienniku od FEBI za ~240zł, TOPRAN ~200zł

może ktoś z was pracuje w sklepie, na szrocie i może wziąć obie w dłoń i porównać

Ale co to zmienia oprócz tego ze zamienniki poduszek nie nadają sie do tego auta co było wałkowane wielokrotnie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Jestem po wymianie poduszek po silnikiem, używki, oryginały! Do tego wymieniłem odbijak/odbojnik ten w pasie przednim. Odczucia te same. Stare poduszki były wylane i chlupały jak nimi potrząsałem. Te nowe są ok, ale nadal mam leciutkie drgania gałki biegów i nadwozia. Nie wiem już czy sam nie przesadzam.

Na dniach będę zaślepiał egr to może coś się zmieni.

Opublikowano

zaslep egr, zaloz nowy dwumas, pompki i wałek a na 99% dalej będziesz miał drgania...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano (edytowane)

Te nowe są ok, ale nadal mam leciutkie drgania gałki biegów i nadwozia.

Jak wyłączysz silnik , to myślę że się na pewno uspokoi :decayed::P

Nie popadajmy w paranoję , toć to stary, skapciały PD-ek , a nie jakiś super bajer CR w którym paliwo jest wtryskiwane w kilkunastu dawkach podczas jednego cyklu i pracuje takie cuś mięciutko jak pupka niemowlaczka :naughty:

Albo bezynka :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Jestem spokojniejszy ! :)


Jeszcze jedno pytanie. Jakim momentem dokręcić poduszki? Dokręcałem ręcznie z wyczuciem, ale z wyczuciem różnie bywa :)

Opublikowano

a ja mam do wymianę poduszkę od pasażera w a4 b7 2.0 TFSI. Już się naczytałem w tym temacie o zamiennikach i będę kupował w aso.

Jeśli chodzi o wymianę, to podpowiedzcie mi co trzeba dokładnie zrobić?

czy wystarczy odkręcić poduszkę razem z mocowaniem i podnieść lekko silnik, czy popuścić inne poduchy?

Opublikowano

Czy popuścić inne poduchy? Raczej tak, zresztą będziesz widział. Ja swoje 1.9Tdi podnosiłem bardzo wysoko żeby poduszki wymienić. Namęczyłem się z drewnianymi klockami i lewarkiem ale się udało :)

Opublikowano (edytowane)

Panowie, a może mi ktoś powiedzieć czym się różni poduszka do 2.0 tsfi (8E0 199 382 AJ)od innych modeli? byłem dziś w aso i taka poduszka na specjalne zamówienie z niemiec i cena ponad 500zł... :huh:

Edytowane przez darek181289
Opublikowano

Niestety, ale takie są ceny. Do b6 też tyle kosztują. Możesz jeszcze napisać @ do getem.pl być może kupisz parę groszy taniej. Zamienniki sobie odpuść. Ori, albo sprawdzona używka.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

wiem żeby się nie pchać w zamienniki, ale koledzy piszą o poduszkach za 400zł do b7, a skąd taka cena i dostępność tej, którą ja potrzebuję?

może ktoś wie czym się różnią??

Opublikowano

Ja wsadziłem używane z B7. numery te same lub te które mogły być stosowane zamiennie.

Jakim momentem je dokręcić? ktoś wie? bo dokręciłem je dosyć mocno z wyczuciem.

Opublikowano

Witam,

podepnę się pod temat:

otóż w moim przypadku wygląda na to, że siadł mi ten elektrozawór przy poduszce /8E0 199 379BF/.Co pewien czas słychać takie dziwb=ne stuki jakby chciał załączyć i rozłączyć.

Czy ten elektrozawór można jakoś przeczyścić lub też wymienić ?

Opublikowano

zaslep egr, zaloz nowy dwumas, pompki i wałek a na 99% dalej będziesz miał drgania...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

W takim razie co proponujesz? U kumpla w a3 na pompie nie czuć żadnych drgań w kabinie. Z mojej strony 2 mas wymieniony ale to nie z powodu drgań tylko ogólnego zużycia i poduchy. Coś musi te wibracje przecież powodować

Opublikowano (edytowane)

zaslep egr, zaloz nowy dwumas, pompki i wałek a na 99% dalej będziesz miał drgania...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

W takim razie co proponujesz? U kumpla w a3 na pompie nie czuć żadnych drgań w kabinie. Z mojej strony 2 mas wymieniony ale to nie z powodu drgań tylko ogólnego zużycia i poduchy. Coś musi te wibracje przecież powodować

Drgania te ( nieregularne bujnięcia silnikiem na biegu jałowym ) wynikają z konstrukcji silnika na PD 8V :decayed:

Kiwające się w gniazdach pompki ( przytwierdzone jedna śrubką M6 :naughty: ) powodują już nawet po niewielkim przebiegu , przy prawie nowych uszczelniaczach pompek, że minimalne ilości gazów z komór spalania przedostają się do szyny paliwowej w głowicy, powodując zakłócenia w ich napełnianiu paliwem, skutkiem czego są właśnie te bujnięcia :decayed:

Są one nieregularne, co w połączeniu z mechanizmem korekcji dawek biegu jałowego jeszcze pogarsza sprawę.

Moje BPW które użytkuje od przebiegu 52 kkm, zawsze bujało sobie co jakiś czas silnikiem, za wyjątkiem krótkiego okresu ( 2 może 3 tysiące km) zaraz po wymianie uszczelniaczy pompek, było to przy przebiegu nie całe 150 kkm , a potem bujanie powoli zaczęło powracać :P

Tak że proponuje przejść nad problemem do porządku dziennego, TEN TYP TAK MA, dopiero jak na biegu jałowym zacznie mocno telepać silnikiem , że buja całym nadwoziem i widać to gołym okiem stojąc koło samochodu, a korekcje na którymś garku dochodzą do plus trzech, to brać się za wymianę uszczelniaczy pompek :hi:

Przez te parę latek jak siedzę na tym forum, to czytałem już nie jeden temat o walce z tym zjawiskiem , ludziska powymieniali poduchy , dwumasy , pompowtryski, pompy tandemowe, wałki rozrządu i bóg wie jeszcze co, a efekty tego były mizerne, czasem była lekka poprawa, ale o pełnym sukcesie na długą metę nie słyszałem :P:decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

U mnie czuć drgania silnika na budzie bardziej niz w innych A4 (nie jest to bujanie jw). Najbardziej na zimnym czuje drgania. Mam nowy dwumas i wałek. Lewa poduszka ma wycieki płynu. Czy warto ją wymienić i czy to coś pomoże?

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano

Jezeli faktycznie olej z poduchy wyciekł. to nadaje się ona tylko na złom i nie ma się co nad tym dłużej zastanawiać :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...