Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] 7000km = 1L oleju ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koledzy po zrobieniu 7 000 km. od wymiany oleju (castrol EDGE 5W30) i wszystkich filtrów zauważyłem że mam mało oleju w silniku i musiałem dolać 1Litr.

czy to normalne ???

nadmienię że byłem 2 tyg. temu na diagnostyce silnika i wszystko jest idealnie; jeżdżę w miarę spokojnie pół na pół miasto/trasa

Opublikowano

Trochę dużo. Nie ma wycieku kolo chłodnicy oleju? Nie dymi za bardzo na biało?

Opublikowano

Może po wymianie nie zauważyłeś ze jest poniżej normalnego stanu(olej poszedł w nowy filtr) i teraz wygląda to tylko jak duże zużycie?

Gość Zimny Chirurg
Opublikowano

Bardzo duzo zjadł tego oleju. Moze zmien olej na 5w-40. Ale wydaje mi sie ze sprawdz dobrze jeszcze raz silnik czy gdzies nie cieknie i sprawdz płyn chłodzący czy nie ma w nim oleu . Włóz palec do rury wydechowej. Jak będzie tam olej to znaczy ze w turbinie padł odrzutnik oleju i wali olejem z wydechu. Nie bedzie wtedy kopcił.

Pozdro

ZC

Opublikowano

y tam, nie ma tragedii.

to nie AFN, nowoczesne motory troche pija :cool1:

Opublikowano

a jaki masz przebieg ?

Opublikowano

poszukaj sobie innych problemów :decayed:

legacy z silnikiem 3litry boxer tzw. SPEC B h6 po ostrej jezdzie to litr wciaga jak ich mało :naughty:

tak jak pisał kolega nowa generacja parchów dużo pije oliwy

Opublikowano

tak jak pisał kolega nowa generacja parchów dużo pije oliwy

y tam, nie ma tragedii.

to nie AFN, nowoczesne motory troche pija :cool1:

:confused4:

Ale chyba nie 2 litry pomiędzy wymianami. :shocked: No i w warunkach nie-katowania oraz jeżdżąc miasto/trasa 50/50

Opublikowano

Przecież w instrukcji obsługi jest napisane ze dopuszczalne zuzycie to chyba 1,5L/1000km :polew: :polew:

Ale tak na powaznie powyższe zużycie nie jest niczym nadzwyczajnym:

1. Silniki TDi "zawsze łykną" troche oliwy

2. Ilość zużytego oleju zależy od stylu jazdy

3. Silniki PD mają tendencje do większego zużycia oleju niz starsze konstrukcje

4. Bardzo czesto olej wydostaje sie na zewnątrz - warto sprawdzić czy gdzieś się nie "poci"

5. Jeżeli turbinka ma pierwszą młodość już za sobą to moze również przetłaczać olej który albo jest w układzie dolotowym w nadmiernej ilości (wtedy mamy go sporo w IC) lub też idzie do spalania

6. Przy takim zużyciu oleju nie widać zazwyczaj dymu ani innych objawów.

Ja bym sie tym nie martwił ale za to obserwował zużycie.

Jaki przebieg ma auto ?

Osobiście używanie Castrol EDGE pozostawiam jako bez komentarza.

Opublikowano

y tam, nie ma tragedii.

to nie AFN, nowoczesne motory troche pija :cool1:

trzeba to sobie jakos tlumaczyc .... :wink4:

Opublikowano

y tam, nie ma tragedii.

to nie AFN, nowoczesne motory troche pija :cool1:

trzeba to sobie jakos tlumaczyc .... :wink4:

a po co ma sie chlopina stresowac. gdy bedzie mu bral 1 L / 2000 km bedzie mial powod do stresu :decayed:

Opublikowano

Może po wymianie nie zauważyłeś ze jest poniżej normalnego stanu(olej poszedł w nowy filtr) i teraz wygląda to tylko jak duże zużycie?

To może być właśnie to. Jak nie ma dymienia, wycieków to tragedii nie ma. Spokojnie go teraz obserwuj do następnej wymiany zobacz czy będzie jakiś większy ubytek i wtedy ewentualnie alarmuj. :naughty:
Opublikowano

mialem taki sam problem jak kupilem swoje A4 B6 w serwisie byl zalany castrolem i po zrobieniu 1tys km musialem dolac okolo 0.5l po nastepnych znowu i znowu. jak dolalem okolo 1.5l to problem zaczol sie stabilizowac. Po wymianie wiosennej na Mobil1 5w40 problem zniknol zrobilem okolo 15tys i dolalem okolo 300ml - tylk oz tego powodu ze mialem pekniety was od turba do przepustnicy i lal olejem.

Czy ten olej spelnia norme audi VW 505 01 ?

Opublikowano

witam ponownie

podgrzeję trochę temat

znowu po wymianie oleju i wszystkich filtrów zrobiłem około 7000km i olej miałem na minimum wlałem 1L Castrola i obejrzałem silnik i nie ma żadnych wycieków, auto nie dymi, jedynie jak wsadziłem palec w rurę wydechową to było tam trochę oleju.

mam tu czym się przejmować czy nie zawracać sobie głowy ?

dzięki

pzdr.

Opublikowano

Najpierw to proponuję Ci sprawdzić, czy nie masz DPF-a, bo jezeli dobrze sobie przypominam to te motory wyjeżdżały z fabryki (w zależności od rynku na który były przeznaczone), w wersji przygotowanej do montażu DPF-a , jak i z zamontowanym DPF-em.

Obecność w aucie Filtra cząstek stałych (DPF-a), ozncza bezwzględną konieczność stosowania olejów niskopopiołowych, spełniających normę 507.00 .

Nie stosowanie się do powyższej zasady skutkować będzie zapchaniem DPF-a przez popiół, będący produktem spalania "zwykłego" oleju (tym szybciej, jeżeli silnik konsumuje go dużo :gwizdanie: ).

Tutaj masz wątek o właściwych olejach http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.0

Osobiście przeszedłem z Castrola SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30, na Mobil 1 ESP Formula 5W-30 z norma 507.00 ze względu właśnie na sporą konsumpcję tego pierwszego przez motorek.

P.S. Oleje kupujemy tylko z pewnego źródła, na rynku jest masa podróbek markowych olejów za grosze......... :naughty:

Opublikowano

JA do swojego leje castrola 5w30. zrobilem juz od wymiany 9 tysiecy i dolałem 1 litr :) . Wzne hest to ze dystan w ktorym dolewalem po 0,5 litra sie wydluzał :) pierwsza dolewka przy 1000 km a nekst za 7 tysiecy :D.... I wszystko jest okej auta lata po 240km/h :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...