Wandej Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Koniec tego wątku. jest wątek do takich pytań: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_anb_jaki_olej_silnikowy-t7434.0.html jakbys nie zauważył jest on zamknięty
aramir Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 to prawda - alt to osobny temat - niełatwy do rozgryzienia nawet dla ASO....wiem bo doświadczyłem. jeszcze trochę i zrobię magistra z tego silnika...k_wa mać pozdrawiam a jak u ciebie sianoz w takim razie jest ze spływaniem oliwy do miski ...? Pytam każdego bo obecnie wszyscy maja różnie .. u mnie jak pewnie już wyczytałeś olej potrzebuje całej nocy, aby w całości spłynąć do miski .....
sianoz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 sprawdzę jak jest teraz - podam miarodajne info. szukam informacji na temat schematu dzialania nastawnika wałków rozrz. proponuję stworzyć osobny post posiadaczy altkow- bo przy tym motorze wymiana info jest szczegolnie istotna. chlopaki z 1,9tdi albo 1,8t maga spac spokojnie a my musimy sie porozumiewac i dzielic informacjami pzdr
akism Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Gdzieś czytałem,że ALT produkowane w latach 2001-2002 na Węgrzech miały jakąś wadę.Później to poprawiono ,ale i tak te silniki biorą troszke oleju przy wyższych obrotach.Ja z racji podeszłego wieku nie depczę autka i 3000obrotów rzadko przekraczam-na razie oleju nie dolewałem.
aramir Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 a pisali jak można tą rzekomą wadę usunąć ???
akism Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Nie pamiętam,ale chyba nie...Śledząc dywagacje na wszystkich forach VW dotyczących ALT ,problem dotyczy odmy,oleju i kierownicy powietrza(cokolwiek by to nie było).
aramir Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 akurat te defekty nie są specjalnie dokuczliwe .... ja cały czas szukam przyczyna wolnego spływania oleju do miski ...
aramir Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 panowie zaśmiecacie forum .. do tego typu korespondencji są prywatne wiadomości .... cały czas nie dostałem odpowiedzi od Was jak jest ze spływaniem oleju do miski ... czyli po 1h jaki poziom i po całej nocy ...
chudineze Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Jeszcze raz zobaczę w tym temacie OT odrazu leci ostrzeżenie
aramir Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 przepraszam ale jakie OT .... temat dotyczy silników ALT które w moim i kilku innych przypadkach maja problem ze spływaniem oleju do miski ... i w trakcie rozmowy na temat rodzaju oleju wynikł ten wątek, który aktualnie mnie bardzo ciekawi ... [mod]Takie OT, że przykładowo pytałeś tu o numer GG, a nie przez PW[/mod][br]Dopisany: 13 Styczeń 2010, 12:22_________________________________________________a to rozumiem .... i słusznie , bo jak wczesniej pisalem koledzy powinni do tego używać PW oki, ale szanowni forumowicze wracamy do mojego pytania dotyczącego szybkości spływania oleju do miski ....
jendker Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 aramir ja po przejsciu na mobil 0w40 jestem zadowolony, nawet bardzo! W grudniu wymienialem oliwe i jeszcze nic nie dolewalem, a juz zrobione ok 2k km:) Widze po bagnecie ze jednak przepala : pod max przy wymianie, teraz granice 1/2, ale to i tak lepszy wynik niz kiedy jezdzilem na 10w40 czy nawe 15w40 gdzie dolewalem co 2 tyg po 2-3 setki:/ jesli chodzi o klekot po odpaleniu to jestem pewien ze czas stukania sie skrocil (mieszkam w UK temp. zerowa a czasem 3 oczka ponizej zera) wiec tu tez zauwazam znmiane na lepsze:) natomiast widze ze u Ciebie nadal zapala sie kontrolka czyli problem z obiegiem oliwy, hmm u mnie od grudnia nie widzialem kontrolki, a regularnie pojawiala sie po ok 100milach...Dzis sprawdze jak wyglada stan po 15 min oraz po kilku godz to sie podziele wynikami... aramir prosze o priva ok godz. 18ej dla przypomnienia:) pzdr
arczito Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 dziwne. ja nie mam tego klekotu przy odpalaniu silnika. olej od 8 miesiecy w tym samym miejscu, a dodam, ze kontrolka oleju mi sie nigdy nie zapalila.
aramir Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 to jesteś szczęściarz ..... po za tym masz rocznik 2003, który podobno przeszedł jakieś poprawki ....
akism Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Umnie też żadnego klekotu nie ma,oleju także nie bierze.Jeżdżę na 0 W30 schella i oleju nie dolewam(zrobiłem tym autem dopiero ok 2000km).Poza tym sillniczek charakteryzuje się cichą ,kulturalną pracą.Mam jeszcze mercedesa w203 z silnikiem 1.8 kompresor i jest on głośniejszy od ALT.
jendker Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Dzis rano po ok 15h garazowania stan na bagnecie 1/2, po powrocie z shoppingu troche sie zgapilem i dopiero po ok 90min sprawdzilem stan - 1mm od 1/2 bagnetu. Panowie jesli chodzi o klekot to nie jest to jakis ewenement, bo nie wierze ze komus nie graja zaworki przy porannym odpalaniu :gwizdanie: Po wymianie na 0w40 slychac granie przez ulamek sekundy, ale jak jezdzilem na 10w40 to wyraznie bylo slychac przez 2-3s, wiec poprawa jest ewidentna i to mialem na mysli w poscie powyzej
gregorypeck Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Noo po tym co kolega akism napisał o kulturze pracy ALTa aż mam ochotę wpaść do Lodzi i porównać ze swoim. Bo mi się wydaje ze ten silnik do cichych nie nalezy - może dlatego ze coś z moim egzemplarzem jest nie tak jak trzeba. Jeśli chodzi o splywanie oleju to już pisałem na innym wątku ze u mnie ten efekt był widoczny jak miałem zalany Castrol TXT 5w40 (po 15min minimum a na zimnym max). Po zmianie na Castrol Edge 0w40 problem znikl. Zrobiłem około 5tys km i efekt wolnego splywania powraca - olej jest już przepalony - czarny. Niedługo zmieniam na Motul, zobaczymy co będzie. U mnie zaworki (skąd wiecie ze to zaworki?) tez grają ale tylko jak postoi cała noc w garażu. Pozdrawiam
arczito Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Moj silnik jest rowniez cichutki. W porownaniu do bmw e46 2L i 1,9 benzyna o podobnych przebiegach, moj jest naprawde widocznie cichszy. OT w temacie
Gość elvis80 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 WYMIENIŁEM NA 5w30 SHELLA FULL SYNTETYK TERAZ TYLKO SPRAWDZAM STAN OLEJU - ZALAŁEM DO MAX'A ZGODNIE Z TYM CO WYCZYTAŁEM NA FORUM TAK JEST NAJLEPIEJ [mod]nie krzycz[/mod]
aramir Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Dzis rano po ok 15h garazowania stan na bagnecie 1/2, po powrocie z shoppingu troche sie zgapilem i dopiero po ok 90min sprawdzilem stan - 1mm od 1/2 bagnetu. Panowie jesli chodzi o klekot to nie jest to jakis ewenement, bo nie wierze ze komus nie graja zaworki przy porannym odpalaniu :gwizdanie: Po wymianie na 0w40 slychac granie przez ulamek sekundy, ale jak jezdzilem na 10w40 to wyraznie bylo slychac przez 2-3s, wiec poprawa jest ewidentna i to mialem na mysli w poscie powyzej w takim razie muszę dokładnie zbadać przyczynę spływania oliwy u mnie w silniku ... ktoś coś pisał wcześniej, że do samego czujnika olej spływa wąskim otworem , możliwe że w tym miejscu również robi pomiar bagnet ... spuszczę olej, odkręcę czujnik i poszukam przyczyny (może jakiś glut z oliwy ) ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się