Jajo! Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Miałem Mobil 1 ESP 5W-30 i nie było rewelacji. Silnik zimą nie pił nic, a latem znowu zaczął... Porobiłem naprawy w silniku (odma, wężyki, kierownica, sprawdziłem sprężanie) i nadal latem brał. Brał - to za dużo powiedziane - spływał, ale powolutku, stąd zapalała się kontrolka. Sprawdzałem w różnych odstępach czasu i otrzymywałem różne wyniki, np. po 1,5 dnia znowu był MAX więc jaki sens dolewać? Lepiej zmienić olej na rzadszy. Temat poruszany zylion razy... Przechodzę na Motul 8100 C3 5W40, wzmocnię łączenia czwórnika odmy i również zdam relację na bieżąco. Jak na razie najbliżej "złotego środka" jest według mnie Gregorypeck Ale to tylko moje zdanie:) Pozdrawiam.
akism Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Ja używam shell 5w30 i wszystko ok.Czyli to chyba nie kwestia oleju w Twoim przypadku.Zmieniłeś gumki na zaworach?
Jajo! Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Nie, ale mam w planach, bo chcę skasować klekotanie przy odpalaniu zimnego silnika. Przypuszczam, że to na 90% moduł nastawczy rozrządu, ale jak na razie trafiła się tylko jedna osoba na forum, która to naprawiła i pozbyła się problemu. Nie jest on palący, to prawda, ale nie jest to rzecz normalna. Facet w sklepie z częściami doradzał żeby zacząć od pomniejszych rzeczy (moduł 1.400-1.600, tylko oryginał) i właśnie wspominał o tych gumkach...
aramir Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Nio właśnie kolega , nie pamiętam jaki nick , rzekomo wlewa właśnie tego mutola 8100 i jak podaje nie bierze mu wcale oleju , a posiada dokładnie taki sam silnik jak my , czyli nieszczęsne ALT
Jajo! Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Gumki wymienić można, ale nie sądzę, żeby to pomogło zarówno na klekot przy starcie zimnego silnika jak i na pobór oleju. Metodą prób i błędów może do czegoś dojdziemy :> Tym razem stawiam na Motul.
jendker Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Motul 8100 X-clean 5w40 ACEA C3 Oil 5 Litre cena na ebay.uk 33.50 + 4GBP wysylka MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 SYNTHETIC OIL 5L cena 24.95 + 7GBP drogi gips :gwizdanie:
Jacceek Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam! Szczerze mogę polecić olej Motul. Od niedawna jestem posiadaczem A4 2.0 ALT. Poprzednio posiadałem Audi A3 1.6, która brała mi 0.5L/1000km. Wymieniłem uszczelniacze trzonków zaworów, zalałem Motulem 10W40 i problem brania oleju znikł. Wiem wiem, ze nasze ALT to inne silniki, ale przy najbliższej wymianie na pewno będzie to Motul 8100 5W40 . Nie wiem czy zmniejszy apetyt "brania", ale przynajmniej będę wiedział, ze jeździ na dobrym oleju. POZDRAWIAM
tymitam Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Ja zalałem Mobil 5w50. Jak się kilometrów nazbiera to będę więcej wiedział co i jak..
endriuu Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Panowie do ALTa świetnym olejem jest X-lite 0W-30 http://www.motul.com/pl/en/products/56
WIŚNIA Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 ogólnie to zasada jest taka: silnik z turbo - full syntetyk silnik z hydraulika na zaworach - półsyntetyk zwykły silnik - z powodzeniem wystarczy mineralny Pierwszy raz słyszę to takiej zasadzie,sam ja wymyśliłeś? Lepkość oleju dobiera się względem warunków klimatycznych,a nie jakiś wyssanych z palca zasad. W Polsce gdzie temp spada poniżej -20 najlepszy będzie olej 5w40 ALT lubi olej,kwestia wymiany uszczelniaczy zaworowych może załatwić sprawę,a można to zrobić bez zdejmowania głowicy. Absolutnie w 100% zgadzam się z Aramirem - Tylko Castrol i Knecht A tak wyglada silnik po Castrolu 10w60: to samo co u mnie po oleju tej marki coś musi w tym być
krzychu8 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 dolacze sie do tematu ja od 2lat jezdze na motulu 6100 10w40 polecil mi go kolega z serwisu alfy tam tylko leja motul czy na branie oleju ma jakis wplyw ja osobiscie nie widze zmian tyle ile powinien tyle bieze napewno mnie smierdzi jak auto kopci :>a co do fotek z poczatku tematu to olej wymieniamy co 10tys a nie co 30 i nie powinno byc takiego nagaru :)ja mialem u siebie taki sam nagar wczesniejszy wlasciciek wymienial olej co 30tys :no:sa preparaty do czyszczenia silnika z takiego osadu
WIŚNIA Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 dolacze sie do tematu ja od 2lat jezdze na motulu 6100 10w40 polecil mi go kolega z serwisu alfy tam tylko leja motul czy na branie oleju ma jakis wplyw ja osobiscie nie widze zmian tyle ile powinien tyle bieze napewno mnie smierdzi jak auto kopci :>a co do fotek z poczatku tematu to olej wymieniamy co 10tys a nie co 30 i nie powinno byc takiego nagaru :)ja mialem u siebie taki sam nagar wczesniejszy wlasciciek wymienial olej co 30tys :no:sa preparaty do czyszczenia silnika z takiego osadu miskę 15 minut naftą szorowałem więc na tak gruby nagar żaden preparat nie pomorze chyba że z 50 razy będziesz płukał na przemian z wymianą oleju
Wandej Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Panowie do ALTa świetnym olejem jest X-lite 0W-30 http://www.motul.com/pl/en/products/56 Wlasnie od zalania tego zaczal brac mi wiecej Za rzadki. 8100 x-cess i nie ma co eksperymentowac
darkle Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Zalecany przez serwis i taki wlewany w serwisach w DE i u nas to 5W-30 LL III. dokładnie taki: http://moto.allegro.pl/oryginalny-olej-5w-30-vw50700-vw-audi-skoda-5-l-i1914533767.html Zbliżony do niego olej to Castrol EDGE 5W-30 Z tym że to że taki wlewają nie znaczy że taki jest dobry. A efektem używania tego oleju jest syf w silniku i zwiększony apetyt na olej z powodu zasyfienia pierścieni. Stosowanie tak rzadkiego oleju nie ma sensu. Chyba że komuś zależy na zaoszczędzeniu 0,1 litra paliwa na 1000km Kosztem problemów z silnikiem. Olej 5W-40 i wymiana co 10- max15 tysięcy. I najlepiej nie Castrol bo coś za dużo przypadków syfu po jego stosowaniu. Osobiście uważam również że ten motul też jest przeceniany i przereklamowany na forach
endriuu Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 przeceniany i przereklamowany na forach dobrze ze dodales - na forach
Norge10 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Chcę zmienic olej bo mi go zużywa za dużo. Jeżdżę teraz na Valvoline Max Life (10W/40) wczsniej na Castrolu Magnatec też 10W40. Auto ma przejechane 183 tys. km. Czy mogę bez teraz zalać ten Motul 8100 5W40 bez żadnych obaw że coś mi tam wypłucze i rozszczelni silnik ?
tomek20stencel5 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Możesz zalać ale coś mi się wydaje, że zużycie się raczej nie zmniejszy, Valvoline to dobry olej, ja bym przy nim pozostał, 1.6 nie potrzebuje full syntetyka.
Norge10 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Możesz zalać ale coś mi się wydaje, że zużycie się raczej nie zmniejszy, Valvoline to dobry olej, ja bym przy nim pozostał, 1.6 nie potrzebuje full syntetyka. Ja myślę podobnie ale było kilka wpisów na forum że po zalaniu innego lepszego oleju zużycie zmniejszyło się znacznie. Znajomy mechanik powiedział że w przypadku tego auta wymiana uszczelniaczy niewiele zmieni a w wymiane pierscieni nie chcę inwestować, wolę zmienic auto. Więc dopóki nie zdecyduję się na sprzedaż to może zalać tym Motulem 5W40 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się