Cristoforo Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Za telepanie poranne w najtanszym przypadku odpowiadaja uszczelki na pompowtryskach w najdrozszym popmpwtryski,oczywiscie gdy sprawne sa swiece. być może uszczelki , auta które maja już po 8-9 lat to guma ma prawo się zniszczyć PD jak ma dobre korekcje lub trzymające w normie nie powinien mieć dużego wpływu na prace jednostki ale jego "osprzęt" może dawać we znaki
Daimos Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 a mechanik oprocz sprawdzenia swiec sprawdzil czy maja zasilanie sprawdzał przepływ-czyli plus z aku i na swiece. a jak sprawdzic czy są zasilane?? sprawdzic obecnosc 12V na elektrodzie swiecy[br]Dopisany: 08 Listopad 2009, 12:24_________________________________________________ swieczki dzisiaj nie musialy grzac jak jest temp wyzsza niz 4-5C swiece zarowe zalaczaja sie w temperaturach ponizej +9C jak sprawdzić ta obecność 12V na swieczkach??jedna koncówke miernika przyłożyć do swiecy a druga do masy??[br]Dopisany: 08 Listopad 2009, 23:39_________________________________________________hmmm wydaje mi sie, ze mechanik włąsnie tylko sprawdzał obecność 12V na swieczki, bo on nie wykrecał nawet tej swiecy tylko zdejmował kabel i na nim mierzył jednym kablem probnika a drugi przykłądał do klemy akumulatora. A jak dokłądnie powinna sie zbadać swieczke?? mierzy sie opór czy wystarczy zmierzyć czy przewodzi?? świeczki najlepiej sprawdzić wykręcając je i podłączając na krótko pod aku, jeżeli nagrzewa się szybko i równomiernie to jest sprawna sam pomiar oporu może wprowadzić w błąd, tzn opór niby ok a świeca nagrzewa się powoli i nierównomiernie (u mnie tak było i dopiero wymiana kompletu na nowe BERU zlikwidowała problem telepania po rozruchu) 1
GRazny Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Za telepanie poranne w najtanszym przypadku odpowiadaja uszczelki na pompowtryskach w najdrozszym popmpwtryski,oczywiscie gdy sprawne sa swiece. nie popadajmy w paranoje... telepanie jest tylko w okresie jesienno zimowym... przynajmniej u mnie - świeczki pewnie działają ale nie tak jak powinny...
wieczor15 Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Opublikowano 9 Listopada 2009 hmm sprawdze te swiece tak jak piszecie. slyszałem cos o jakims przekaźniku odpowiadajacym za grzanie swiec, czy ktos wie który to,gdzie sie znajduja i jak go sprawdzić??z uszczelkami od pompek to chyba musze podunac to mechanikowi bo raczej sam nie dam rady??Musze cos z tym zrobic bo nawet jak teraz jest dosć ciepło i komp pokazuje z 8 stopni to lekko sie zatelepie i jest too strasznie wkurzające, boje sie ze jak bedzie minus to ie odpali
Musashi Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 jak sprawdzić ta obecność 12V na swieczkach??jedna koncówke miernika przyłożyć do swiecy a druga do masy??[br]Dopisany: 08 Listopad 2009, 23:39_________________________________________________hmmm wydaje mi sie, ze mechanik włąsnie tylko sprawdzał obecność 12V na swieczki, bo on nie wykrecał nawet tej swiecy tylko zdejmował kabel i na nim mierzył jednym kablem probnika a drugi przykłądał do klemy akumulatora. A jak dokłądnie powinna sie zbadać swieczke?? mierzy sie opór czy wystarczy zmierzyć czy przewodzi?? odlaczasz kostke czujnika temperatury. i sprawdzasz napiecie na swiecy. sama swiece sprawdzasz mierzac jej opornosc, pownina miec ponizej 1oma. świeczki najlepiej sprawdzić wykręcając je i podłączając na krótko pod aku, jeżeli nagrzewa się szybko i równomiernie to jest sprawna sam pomiar oporu może wprowadzić w błąd, tzn opór niby ok a świeca nagrzewa się powoli i nierównomiernie (u mnie tak było i dopiero wymiana kompletu na nowe BERU zlikwidowała problem telepania po rozruchu) a jaki miales miernik, pewnie z dokladnoscia 1 oma albo i gorsza, takim sobie mozna mierzyc...
Stichy Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 Ja mam takie same objawy - sprawdzilem swiece i 2 szt juz nie dzialaja ale czy pomoglo po wymianie to napisze w sobote bo narazie to nie mam jak A odnosnie sprawdzania to jak kolega Musashi pisze i jeszcze kilka informacji dodatkowych - swiece zaczynaja grzac gdy temp plynu chlodzacego spadnie ponizej 9 stopni C i dzialaja jeszcze do ok 4 min, ale tylko gdy silnik odpalimy i nie przekroczymy 2500 obr/min. Swiece przestaja grzac gdy przed uplywem 4 min wylaczymy zaplon lub przekroczymy poziom 2500 obr/min przed uplywem tych 4 min
Wagi Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 popmpwtryski panowie-miałem to samo i jeden był na wykonczeniu.Jak juz sie zagrzał to autko chodziło normalnie :-)
Yaqb Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 ja mialem podobna sytuacje, okazalo sie ze uszczelki na filtrze paliwa ( na trojniku wchodzacym do filtra ) bylo mocno zluzyte i jak autko postalo ( glownie jak temp byla ponizej 10st) paliwo cofalo sie do baku a efektem tego bylo ze odpalalo nierowno tak jakby kazdy garczek po kolei. tamtej zimy mnie to meczylo, w lecie w miare przeslo wiec na ta zime wymienile swieczki itd. a tu dalej to samo. myslalem ze mnie szlak trafi.
wieczor15 Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 ja mialem podobna sytuacje, okazalo sie ze uszczelki na filtrze paliwa ( na trojniku wchodzacym do filtra ) bylo mocno zluzyte i jak autko postalo ( glownie jak temp byla ponizej 10st) paliwo cofalo sie do baku a efektem tego bylo ze odpalalo nierowno tak jakby kazdy garczek po kolei. tamtej zimy mnie to meczylo, w lecie w miare przeslo wiec na ta zime wymienile swieczki itd. a tu dalej to samo. myslalem ze mnie szlak trafi. własnie u mnie jest dokładnie tak samo, odpala jakby po kolei kazdy cylinder, mogłbys wrzucic tego fotke o ktora czesc doakłądnie chodzi??ile kosztuja te uszczelki??
macieek Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Te uszczelki dostaje sie z filtrem razem. To takie 2 małe oringi - 1 czarny a drugi niebieski.
Yaqb Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 ja mialem podobna sytuacje, okazalo sie ze uszczelki na filtrze paliwa ( na trojniku wchodzacym do filtra ) bylo mocno zluzyte i jak autko postalo ( glownie jak temp byla ponizej 10st) paliwo cofalo sie do baku a efektem tego bylo ze odpalalo nierowno tak jakby kazdy garczek po kolei. tamtej zimy mnie to meczylo, w lecie w miare przeslo wiec na ta zime wymienile swieczki itd. a tu dalej to samo. myslalem ze mnie szlak trafi. własnie u mnie jest dokładnie tak samo, odpala jakby po kolei kazdy cylinder, mogłbys wrzucic tego fotke o ktora czesc doakłądnie chodzi??ile kosztuja te uszczelki?? filtr paliwa z prawej strony silnika , puszka o pojemnosci ok 1l i 3/4 rureczkiwchodzace do niego
Stichy Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 Wczoraj wymienilem filtr paliwa i dalej tak samo czyli uszczelki nie pomogly w moim przypadku, wiec skoro juz dostalem swiece to postanowilem je wymienic, a czy to pomoglo to jutro napisze jak silnik bedzie zimny a zanosi sie na niska temp No koledzy musze sie pochwalic ze pomoglo silnik odpala na tyk i pracuje plynnie i rowno takze w moim przypadku swiece zarowe pomogly i mozna nadal sie cieszyc z porannego odpalania bryki
wieczor15 Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Opublikowano 15 Listopada 2009 dobra jutro skocze po filtr, bo swiece wydaja sie dobre, a filtr by i tak wypadało wymienic. tylko napiszcie mi jakiej firmy najlepiej?? znalazłem bosch za 66zł i kraft za 36zł.
GRazny Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 dobra jutro skocze po filtr, bo swiece wydaja sie dobre, a filtr by i tak wypadało wymienic. tylko napiszcie mi jakiej firmy najlepiej?? znalazłem bosch za 66zł i kraft za 36zł. tylko manna używam... Rafał - jakie świece założyłeś?
Stichy Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 zalozylem Beru - gdzies ktos pisal ze takie zakladaja na pierwszy rzut, no ichyba lepsze od bosh-a bo te mialem i sie przepalily :> chociaz troszke bylem w kropce bo te bosh-a byly o kilka mm dluzsze ale stwierdzilem ze nie zawsze dluzszy jest lepszy (avant jest krotszy od limuzyny) i zalozylem beru i jak narazie jestem super zadowolony
wieczor15 Opublikowano 21 Listopada 2009 Autor Opublikowano 21 Listopada 2009 filtr i oringi wymienione, ale niestety to nie to rece opadają. czy jest mozliwe zeby była to wina tego zaworku na filtrze?? jak go mozna sprawdzic i czy ktos wie ile kosztuje?
Stichy Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 Jak sam pisales - swiece wydaja sie dobre to nie daje Ci pewnosci, albo sa albo nie i wtedy szukasz dalej, moze grzeja ale slabo, moze wykrec i sprawdz
wieczor15 Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 dobra, przy chwili wolnego czasu powykręcam swiece i dam znac.
melaniusz Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Jak sprawdzić czy jest prąd na przewodach dochodzących do świec? I jeszcze jedno pytanie czy jest jakiś czujnik decydujący czy świeca ma grzać i prąd ma do niej docierać czy takiego czujnika nie ma?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się