Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Zmiana Oleju z 15W na 10W


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich od momentu kupienia auta,posiadam popsute turbo,mega luzy na ośce ma,zalany castrol enduron 15w40

i dymienie po nagrzaniu raz jest raz nie ma,w intercoolerze jest sporo oliwy, a na bagnecie juz od 2 miechow 1/2 nie zmienia sie nic,wiec nie wiem pali oliwe a jest. teraz pytanko po zrobieniu turbo zmiana oliwy koniecznie na 10W co wy na to?

bo turbo szlak trafi na 15w

nie wiem czy ktos specjalnie nie zalal 15 bo cos sie dzialo,zastanawia mnie te kopcenie. co wy myslicie o tym wszystkim?

Opublikowano

Jak masz turbo padnięte to normalka, że oliwa w intercoolerze. Jak ktoś zmienił olej na mineralny to dobrze o silniku nie świadczy albo poprostu zrobił to z "oszczedności". MOżna przejsc na półsyntetyk zależy ile czasu jeździł na mineralu. Jak jakieś 10kkm to raczej nie powinno byc problemów. Jak dłużej to silnik moze sie zatrzeć i pożerać astronomiczne ilości oliwy - wypłucze sie nagar z silnika spowodowany zastosowaniem oleju mineralnego. Podobno AEB nie powinno jeździc na mineralu nawet w stanie agonalnym

Opublikowano

Slady oleju zawsze sa w dolocie.

Jesli zrobisz turbo to standardem jest 10W40. Jesli masz silnik w dobrej kondycji to mozesz nawet w syntetyk leciec ale to musi byc dokladnie zweryfikowane

Opublikowano

jak wyczuc ta kondycje bez turbo?:)

Opublikowano

10W40 to zabójstwo dla turbiny

w tym silniku standard to 5W40 :wallbash: :wallbash:

ale to po naprawie turbiny

Opublikowano

10W40 to zabójstwo dla turbiny

w tym silniku standard to 5W40 :wallbash: :wallbash:

ale to po naprawie turbiny

tak i jak ma nalatane 350kkm i ostre przedmuchy to bedzie sie z silnika lało gdzie popadnie :gwizdanie:

Opublikowano

no niestety, wymieni turbine zaleje półsyntetyk i będzie po turbo po nie długim czasie, remont silnika moim zdaniem lub wymiana, lądować kasę w turbo żeby je zabić bez sensu, chyba że ktoś jeździ tym silnikiem na półsyntetyku i nic się nie dzieje, to przepraszam w takim razie

Opublikowano

Są ludzie co jeżdżą na 10W40 w 1.8T i turbina ma długi żywot. W przypadku półsyntetyku trzeba jeszcze bardziej uważać, aby nie wykręcać obrotów na zimnym.

Sam bym chyba zaryzykował i wraz z wymianą turbo zalał syntetyk. Jeżeli zacząłby chlapać olej na litry to półsyntetyk (wersja niskokosztowa), albo remont.

Jeżeli masz zalane 15W40, to obawiam się, że możesz od razu myśleć o wymianie szklanek.

Opublikowano

motul polsyntetyk zalej chociaz trzyma zadane normy :good:

Opublikowano

silnik czysty nie leje sie z niego,a regulatory troche slychac jak sie nagrzeje.

Opublikowano

silnik czysty nie leje sie z niego,a regulatory troche slychac jak sie nagrzeje.

No to razem z turbo i olejem możesz wymieniać szklanki... Niestety takie są skutki nieprzemyślanych (albo przemyślanych, alby błędnych) decyzji. Nalanie minerala do A4 to zbrodnia, a do A4 z T, to już skali mi brakuje...

Pozostaje mieć tylko nadzieję, że ktoś nalał minerala z oszczędności, a nie by ograniczyć apetyt na olej.

Opublikowano

apetytu naszczescie nie widac,mysle ze to z oszczednosci poprzedni wlasciciel tak zalal.a za szklanki troche wyjdzie bo ciezko wyczuc ktora jeszcze pojdzie

Opublikowano

apetytu naszczescie nie widac,mysle ze to z oszczednosci poprzedni wlasciciel tak zalal.a za szklanki troche wyjdzie bo ciezko wyczuc ktora jeszcze pojdzie

jest tylko 20 :decayed:

Opublikowano

no niestety, wymieni turbine zaleje półsyntetyk i będzie po turbo po nie długim czasie, remont silnika moim zdaniem lub wymiana, lądować kasę w turbo żeby je zabić bez sensu, chyba że ktoś jeździ tym silnikiem na półsyntetyku i nic się nie dzieje, to przepraszam w takim razie

przejechalem na polsyntetyku 50tys i nic sie nie dzieje bierze niecaly 1l na 10tys km, poprzedni wlasciciel tez jezdzil na polsyntetyku, jakie sa objawy uszkodzenia turbiny na jezdzie na polsyntetyku?

Opublikowano

jakie sa objawy uszkodzenia turbiny na jezdzie na polsyntetyku?

Takie, jak zawsze, luzy, zwiększone zużycie oleju, spadek mocy itd.
Opublikowano

dokladnie takie

Opublikowano

Panowie mam podobny problem. Jak kupiłem auto to miało przejechane 220tys. nie było żadnej informacji na jakim oleju jeździł do tej pory. mechanik który wymieniał mi wszystko po kupnie auta stwierdził ze był zalany 15 w 40 i taki mi zalał. Na dzień dzisiejszy mam już 260tys i dalej jeżdżę na Mobil 15 w40 po przeczytaniu wszystkich postów zastanawiam się co mam zrobić. mechanik który robił mi wszystkie naprawy powiedział mi ostatnio ze nie przechodzi się w gore jeżeli chodzi o olej z 15 na 10 itd. Ja wiem ze ten olej na którym jeżdżę na dzień dzisiejszy 15 w 40 nie jest zbyt dobry dla mojego silnika i turbiny . dodam jeszcze ze oleju doleje czasami 100ml na 10 tys ale silnik mam suchy. Pytanie do was droczy klubowicze co mam teraz zrobić????? :confused4:

Opublikowano

zmienic mechanika i zalac 5W40

Opublikowano

nie ma co przesadzać z tym wypłukiwaniem nagaru, silnik jak jeździł na dobrym mineralu nawet te 50 tysięcy nie powinien mieć nagaru akurat z tego powodu. Ja kupiłem auto z przebiegiem 190 tyś, nie wiedziałem jaki jest olej w silniku i zalałem taki jak jest zalecany czyli 5W40 Motul X-cess

od wymiany przejechałem około 1000 km i jak do tej pory oleju nic nie ubyło a auto kilka razy mocno przegoniłem

moim zdaniem trzeba lać 5W40 i tyle, jak sie boisz to zalej dobrym 10W40 ale nie mineralnym...

Opublikowano

Panowie

Niestety większośc zmotoryzowanych ma bardzo nikłą wiedzę odnośnie olejów samochodowych. Sam się przyznaję, że byłem jednym z nich, a wystarczy tylko trochę poszukać, tylko trochę poczytać...

Jeśli półsynetyk lać to tylko bardzo dobrej jakości, a tak naprawdę nie ma absolutnie żadnych przesłanek żeby auto nawet z bardzo dużym przebiegiem nie latało na pełnym syntetyku, skoro to zdecydowanie najlepszy jakościowo olej, a między nim a mineralnym to jest przepaść. Teraz wiem, że ludzie zmieniają na pół i mineralny tylko i wyłącznie z powodu kasy lub nieiwedzy-niech kolejny właściciel się martwi...

Dla oponentów jeśli takowi się pojawią-jak to jest, że nowe auto z silnikiem w najlepszym stanie jeździ na full syntetyku-czyli najlepszym z możliwych olejów, a w miarę zuzycia silnik dostaje coraz gorszy olej, przecież to nielogiczne jest, prawda?

Ja jeżdżę na półsyntetyku (ale wtedy nie miałem tej wiedzy)-Valvoline Max Life, ale kolejna wymiana i oczywiście ta sama marka, ale już 5W-40 :)

PS. Skoro kolega kyrbob nie zauważył niczego niepokojącego w silniku to ja bym po prostu wymienił na full syntetyk (można przed wymianą zrobić płukankę silnika, żeby cały syf zszedł jeśli jest) i zmienił mechanika od razu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...