Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ASB] 3.0 tdi Audi Exclusive, Milltek, Kiera RS5, BOSE, MS Design DTM, pedały RS4, srabilizatory RS4, hamulce S4, skóry Valcona Black/Cognac


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

teraz bedziesz sluchal millke na codzien :kox:

u mnie wydech jeszcze czeka :confused4:

bo trafilem okazje i kupilem 4 nowe gumy 19" - AVON ZZ3 :good:

nie zapomnij o filmiku :wink4:

Opublikowano

Przyjdzie czas zmienic autko i myslec o czyms takim :decayed:

ja moze zmienie w nast roku i bedzie to napewno 3 litrowy diesel ale nie wiem czy audi czy bmw :rolleyes:

Opublikowano
mnie swoja b7 jak bede w Szczecinie :rolleyes:

Spoko David, dam Ci nawet poprowadzić :)

ja też bym chciał :):good:

Opublikowano

i ja :naughty:

Opublikowano

Dobra Panowie, to robimy listę i będę sprzedawał bilety. Cały dochód na przeznaczam na Dom Samotnej Matki w Karwowie :decayed: :decayed: :decayed:

Opublikowano

Mystic to ja może bez listy jak mnie odwiedzisz kiedyś po A3? :naughty: :gwizdanie: :decayed:

Opublikowano

Montaż wydechu z przyczyn nie zależnych ode mnie przesunął się na wtorek, mam nadzieję, że w końcu będzie czas aby go zamontować. Przegadałem sprawę z Patroxem i jednak finalnie zostanie podpięty za dpfem. W 3.0tdi od cata do dpfa idzie 70mm czyli 2,75" więc dokładnie taka sama średnica jak w millteku. Niestety dpf redukuje w dół średnice i za filtrem jest już węższy. Będę przerabiał wyjście z filtra na 2,75" aby wpasować się w średnicę millteka. Patryk twierdzi, że bez filtra może być za głośno i mało komfortowo.

Chociaż wydech jeszcze nie założony zaczynam już poważnie myśleć o wydajniejszym chłodzeniu pod turbo. Seryjne coolerki już teraz nie wyrabiają latem przy obecnym programie, więc domyślam się co będzie po korekcie. Montaż dużego fmic odpoda. Nie chcę usuwać ani ciąć wzmocnienia czołowego. Chcę się skupić na wydajniejszych coolerkach bocznych. Nie zakładam jakichś mega mocy. Myślę, że okolice 300ps są w zasięgu na bardziej wydajniejszych bocznych.

Teraz pytanie na jakie coolery się decydować. Jest kilka opcji.

1. Myślałem o coolerach z RS4 B5, ale są opinie, że te coolery nie zmieszczą się w budzie B7. Nosb ma na sprzedaż coolery z S4 i z RS4. Twierdzi, że skoro u Flyera weszły od S4 to z tymi od RS4 nie powinno byś problemu. Nie wiem czy dobrze dumam ale w B6 jest chyba więcej miejsca na to niż w B7 :mysli: nie jestem pewien czy na pewno podejdą do mnie.

2. Flyer podsunął mi pomysł o zrobieniu customowych smicków o zbliżonych gabarytach do seryjnych tylko na grubszym i wydajniejszym rdzeniu np. nissen. Takie rozwiązanie by mi pasowało, ponieważ nie wymagało by dodatkowej rzeźby z orurowaniem.

W 3.0 tdi całość układu jest dość specyficzna: "coolery są podlaczone inaczej niz w 2.0tdi, z turba rura sie rozdziela na dwa coolery

takim trójnikiem:

http://allegro.pl/rura-interkulera-cisnieniowa-a6-a4-3-0-tdi-2-7-tdi-i1455540610.html

powietrze idzie osobno przez prawy a druga "czesc" przez lewy. z tym ze w lewym wchodza spowrotem dwa weze a wychodzi jeden, czyli jakby to glupio wytlumaczyc to powietrze idace przez prawy (po stronie pasazera znaczy) przechodzi przez oba kulery, a druga czesc przechodzi tylko przez jeden (lewy).

jest to co najmniej dziwne rozwiazanie ale jakos tak im wyszlo" dlatego budowa lewego coolera jest dość specyficzna.

Oba L+P wyglądają tak (coś nie działa opcja wstawiania zdjęć przez forum więc podam adresy do aukcji):

http://allegro.pl/audi-a4-b7-chlodnica-intercooler-3-0tdi-i1474063193.html

tutaj bardziej dokłądnie widać budowę lewego coolera:

http://allegro.pl/intercooler-audi-a4-s4-8e0145805ad-2000-2008r-i1477696601.html

powietrze między prawym a lewym i między turbo a lewym idzie w takim zmocnieniu:

http://allegro.pl/audi-a4-b7-2-7-3-0-tdi-05-07-waz-intercoolera-i1470750648.html

Co o tym myślicie :mysli: Czy zostawiać seryjne oryrowanie i robic customowe coolerki ? jeśli tak to gdzie i na jakim rdzeniu :mysli:

Opublikowano

Ja bym tak zrobil , strasznie mi sie nie podoba FMIC w autach pakowny na sile a tak to bedziesz mial pelen OEM look

Opublikowano

Panowie ma ktoś zdjęcie B7 3.0tdi ze ściągniętym przednim zderzakiem tak by było widać coolery ?

Opublikowano

Coolery od RS4 sa praktycznie tej samej wielkosci co Twoje, tyle, ze cale z aluminium - jak dla mnie szkoda kasy, bo jeszcze musialbyc boczki przerabiac...

Lepiej zrobic cos customowego, albo kupic z Q7 / Touarega / Cayenne 3.0TDI i sprobowac upchnac jakos.

Za 200-250PLN kupujesz takiego coolerka... mozesz kupic taniej uszkodzony dla testow, zobaczyc, czy wejdzie.

Opublikowano

Można wiedzieć ile kosztował wydech Milltek? :cool1:

Opublikowano

Coolery od RS4 sa praktycznie tej samej wielkosci co Twoje, tyle, ze cale z aluminium - jak dla mnie szkoda kasy, bo jeszcze musialbyc boczki przerabiac...

Oprócz boczków musiał bym przerabiać albo całe orurowanie albo lewy cooler, bo ten od B7 3.0 tdi ma specyficzne dwa doloty :kwasny:

Chyba tak jak pisałeś, zamówię gdzieś customowe, napisałem już do el-tec ale jeszcze nie mam odpowiedzi. Kto jeszcze profi robi coolery w PL ? Jakie rdzenie są najbardziej wydajne oprócz nissen'a ?

BTW Michał możesz sprawdzić czemu nie mogę wstawiać zdjęć przez forum ?[br]Dopisany: 27 Luty 2011, 19:13_________________________________________________Takie wnioski znalazłem na RF dot 2xsmic v. fmic:

"Układ z dwoma IC (DSMIC = Dual Side Mount IC) w autach VAG (TT225/S3, B6 Audi A4 1.8T 190PS - silnik BEX) jest BARDZO dobry. Jest on do tego stopnia dobry, że ciężko jest zrobić tak dobry FMIC, aby przewyższał swoją sprawnością seryjny DSMIC.

Na zachodnich forums zrobiono dziesiatki porównań DSMIC/FMIC (mówimy o logach z przepływki, temperatury dolotu i cisnienia doładowania a nie pier..... do kotleta), zarówno na hamowni, na torze jaki i przy zwykłej jaździe, i nikt nie był w stanie jednoznacznie udowodnić, że aftermarket FMIC jest ewidentnie lepszy od fabrycznego DSMIC. A testowane FMIC nie były bynajmniej robione ze starych core Iveco.

Jedyne co jest bezsporne to to, że FMIC bardziej szpanersko wygląda.

U mnie na DSMIC i K04 mam na WOT temperaturę w dolocie wyższą zaledwie o 9-18'C niż temp. otoczenia. Wszystko podczas jazdy.

Jedynie na hamowni DSMIC spisuje się gorzej, bo mało która hamownia ma boczne dmuchawy, aby dmuchnąć z boczne IC z taką samą efektywnościa, jak w FMIC z dmuchawy głównej."

[br]Dopisany: 27 Luty 2011, 22:24_________________________________________________No więc mruczek założony :naughty: Na wstępie od razu po demontażu starego wydechu został ściągnięty DPF. Pomimo, że w 3.0 tdi od pierwszego cata do cata, który jest zespolony z dpfem jest 2,75" to niestety zaraz przed filtrem zwężał się do 50mm i tak już do końca. Aby zrobić pełen przelot na 2,75 cala, trzeba było poluźnić dpfa. Wejście i wyjście z filtra zostało przerobione na 2,75". Ze względu na filtr milltek był trochę za długi, więc trzeba było go trochę skrócić, odcięty odcinek został wykorzystany na zrobienie nowych dolotów w dpfie, dołożono tylko nowe większe flansze.

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Gdy przerobiony filtr został założony na swoje miejsce, przyszła kolej na resztę, tak to wygląda z każdej strony

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Teraz wrażenia :kox: Auto zostało przegonione po autostradzie ok 30 km i ok 15 km po mieście. Obawiałem się, że przeróbka filtra wywali jakieś błędy ale na szczęście jest wszystko oki. Natomiast czuć, że jest zdecydowanie lżej pod butem :naughty: ciekawe ile to dało w ps. Co do dźwięku bałem się, że będzie głośniej, na szczęście komfort nie ucierpiał i w kabinie słychać tylko leciutkie mruczenie i to głównie przy jeździe po mieście. Przy dużych prędkościach jest tak jak było, odgłosy pędu powietrza zagłusza ją odgłos wydechu. Generalnie nie widzę podobieństwa w dźwięku do tych wydechów dedykowanych do A5 3.0 tdi. Tamte są głośniejsze, widać, że były projektowane z myślą, że w A5 będą podłączane za dpfem a nie za catem jak do B7. W b7 3.0 filtr jest bardzo duzy, dziala jak tlumik i skutecznie wycisza. Dla mnie jest to na plus. Wydech nie ryczy a tylko ladnie mruczy. Chcialem wersje cichsza resonated i mam :gwizdanie:

Opublikowano

WOW :shocked: Profi mod :oklaski: koncoweczki 90 sa :mysli:

Opublikowano

Super robota. :good:

Teraz jeszcze jakaś próbka dźwięku by się przydała.:)

Czekam z niecierpliwością.

Opublikowano

czyli nie ma praktycznie zadnej roznicy miedzy seryjnym wydechem ? :blink:

te oryginalne spawy Millteka nie sa zbyt profi :)

Opublikowano

Końcówki 100 mm :wink4: Różnica w dźwięku jeśli chodzi o głośność jest niewielka za sprawą filtra i drugiego katalizatora, które są b.duże i zespolone ze sobą więc działają jak tłumik środkowy i skutecznie wyciszają cały układ. Zresztą na 95% wiedziałem, że tak będzie i mi to jak najbardziej odpowiada. Doszedł fajny basowy odgłos, który ciężko wychwycić na video, przynajmniej na moim lipowatym aparacie. Postaram się pożyczyć od sąsiada kamerę i coś nagram, bo na tym co ma nie słychać różnicy. Wniosek jest taki, że jeśli komuś zależy na wyraźniejszym dźwięku koniecznie dpf out :naughty: wtedy powinno być głośniej. Dla mnie ważne, że wydech został poluźniony. Jak przyjdzie kres dpfa to się zobaczy. No i zobaczymy jak się dobrze wygrzeje.

Rdzewek o jaką dokładkę Ci chodziło :mysli:

Opublikowano

czyli nie ma praktycznie zadnej roznicy miedzy seryjnym wydechem ? :blink:

te oryginalne spawy Millteka nie sa zbyt profi :)

w England pewnie spawaja w druga strone :lol1:

Opublikowano

Jest moc :kox:

Opublikowano

No to Robert musisz koniecznie z czasem wypieprzyc DPF... bo ja bym chyba nie wydal tyle kasy na wydech Millteka zeby go nie slyszec ! :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...