gracpios Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Witam klubowiczow mam problem ze swoja niunia nie wiem czy nie bede musial wymienic termostat bo po przejechaniu 15km wskaznik jeszcze nie pokazuje 90 stopni nie wiem jaka jest norma na ta audi bo kumpel przejedzie golfem ren sam silnik 5km i juz wskaznik pokazuje90 stopni. Dla mnie to wazne w tych zimowych warunkach wiadomo ze jak auto niedogrzane gorzej pracuje i wiecej pali.
RedWolf Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 ja mam z 1997r to między 5 a 7 kilometrami mam juz 90sopni na blacie
Kajzer-K1 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Witam mój AHF 110km dochodzi do 90 stopni na wskaźniku po około 7 kilometrach przy -10 i 9-cio godzinnym pobycie na dworze przy około minus 8 stopniach tak więc na bank kolego masz termostat do wymiany. Najlepiej kup "wahler" lub "gates" będzie pewność że będzie ok! Choć raz miałem taki przypadek że nówka termostat się nie otwierał prawie wogóle po teście w garneczku z wrzątkiem stał jak zaspawany przez co przegrzewał silnik. Pozdrawiam
michalutp Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 No nie wiem czy te wachlery sa takie dobre, jak chcesz mieć spokój na dłużej to kup ori.
rookie Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 kup oryginał, Wahlery mają różne opinie, a to wystarczy by ich nie kupować, chyba że chcesz płacić za robociznę 2 razy
rikardo Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Witam klubowiczow mam problem ze swoja niunia nie wiem czy nie bede musial wymienic termostat bo po przejechaniu 15km wskaznik jeszcze nie pokazuje 90 stopni nie wiem jaka jest norma na ta audi bo kumpel przejedzie golfem ren sam silnik 5km i juz wskaznik pokazuje90 stopni. Dla mnie to wazne w tych zimowych warunkach wiadomo ze jak auto niedogrzane gorzej pracuje i wiecej pali. Zanim zaczniesz wymieniać termostat sprawdź VAG-iem czy masz sprawny czujnik temperatury płynu chłodzącego. Miałem taki przypadek, że wymieniliśmy termostat a choroba była nadal i okazało się, że to ten czujnik szwankował. Dodatkowo na kanale 49 klimatronika możesz obserwować temperaturę płynu chłodzącego i porównać odczyty ze wskaźnikiem.
FAFAL Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Co prawda nie mam dizla ale w moim przypadku przy takich temperaturach jak dziś(-5 - -8) temperatura sięga max 85. Czy to oznacza, że termostat mam już do wymiany? Czy może jest jakaś tolerancja?
NYNA Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Witam klubowiczow mam problem ze swoja niunia nie wiem czy nie bede musial wymienic termostat bo po przejechaniu 15km wskaznik jeszcze nie pokazuje 90 stopni nie wiem jaka jest norma na ta audi bo kumpel przejedzie golfem ren sam silnik 5km i juz wskaznik pokazuje90 stopni. Dla mnie to wazne w tych zimowych warunkach wiadomo ze jak auto niedogrzane gorzej pracuje i wiecej pali. A czy wogóle po dłuższej jeździe dochodzi do 90 i już tak zostaje? Druga sprawa to czy jedziesz te 15 km przez miasto czy normalną drogą ze stałą prędkością i czy masz włączoną dmuchawę z ciepłym powietrzem?Jeżeli jedziesz przez miasto i co chwile się zatrzymujesz na światłach czy w korku i cały czas Ci dmucha ciepłem to samochód stojąc na wolnych obrotach nie jest w stanie się rozgrzać do tych 90 stopni ponieważ cały czas mu to ciepło zabierasz grzejąc kabinę.Co innego jak jedziesz ciągiem ze stałą przedkością i na ok 2000 obrotów wtedy nawet z włączoną dmuchawą samochód się dużo szybciej rozgrzeje. Co prawda nie mam dizla ale w moim przypadku przy takich temperaturach jak dziś(-5 - -8) temperatura sięga max 85. Czy to oznacza, że termostat mam już do wymiany? Czy może jest jakaś tolerancja? Jeżeli dochodzi do tych 85 i stoi to termostat masz walnięty a jeżeli wskazówka na liczniku Ci wariuje czyli raz w górę a za chwilę spada do 60 to czujnik temperatury do wymiany.
Mariusz Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Ja wczoraj zaobserwowałem że po przejechaniu około 11 km mrozu było -7*C a temperatura na blacie tylko +65*C i nic się nie podniosła więcej chyba szykuje się wymiana termostatu w ASO cena Oryginału 113 zł dzwoniłem dziś.I ogrzewanie w autku słabo coś daje wynika z tego że termostat(auto bez klimy) Jechałem poza miastem obroty około 2000-2300obr/min.
NYNA Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Jak masz możliwość to sprawdź VAG-iem po przejechaniu tych 15-20 km temperaturę silnika, jak będzie taka jak na zegarach to termostat wymień a jak będzie w granicach 90 a na zegarach 60 to pewnie czujnik temperatury. Ogólnie najlepiej wymienić termostat i czujnik za jednym razem i zapomnieć na długi czas o temacie.
krzysiek23 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 A czy wogóle po dłuższej jeździe dochodzi do 90 i już tak zostaje? Druga sprawa to czy jedziesz te 15 km przez miasto czy normalną drogą ze stałą prędkością i czy masz włączoną dmuchawę z ciepłym powietrzem?Jeżeli jedziesz przez miasto i co chwile się zatrzymujesz na światłach czy w korku i cały czas Ci dmucha ciepłem to samochód stojąc na wolnych obrotach nie jest w stanie się rozgrzać do tych 90 stopni ponieważ cały czas mu to ciepło zabierasz grzejąc kabinę.Co innego jak jedziesz ciągiem ze stałą przedkością i na ok 2000 obrotów wtedy nawet z włączoną dmuchawą samochód się dużo szybciej rozgrzeje. tu kolega ma racje trzeba by bylo to wszystko zaobserwowac,mi przy -10 na zewnatrz grzeje sie w trasie przy nawiewie na 22st.na przednia szybe do 90st.tak okolo 10min-15min czyli ok.10-14km,pelne 90st....przy obrotach 2000........przy tych samych parametrach tylko stalem w korku 90st.mialem po 25km wtedy jakies 40min jazdy,i to tak szybko bo sie troche zluzowalo i przyspieszylem,w samym korku temp.praktycznie nie chciala sie podnosic...termostat,plyn,pompa nowe maja po 10tys.km wymienilem przy rozrzadzie
koper711 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 ja po przejechaniu 20 km i podłączeniu vaga miałem 84 st. i jeszcze chwilę trzeba było poczekać żeby termostat się otworzył. Ciągle jeszcze był "krótki" obieg.
tom2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 A gdzie ten czujnik się z Witam klubowiczow mam problem ze swoja niunia nie wiem czy nie bede musial wymienic termostat bo po przejechaniu 15km wskaznik jeszcze nie pokazuje 90 stopni nie wiem jaka jest norma na ta audi bo kumpel przejedzie golfem ren sam silnik 5km i juz wskaznik pokazuje90 stopni. Dla mnie to wazne w tych zimowych warunkach wiadomo ze jak auto niedogrzane gorzej pracuje i wiecej pali. Zanim zaczniesz wymieniać termostat sprawdź VAG-iem czy masz sprawny czujnik temperatury płynu chłodzącego. Miałem taki przypadek, że wymieniliśmy termostat a choroba była nadal i okazało się, że to ten czujnik szwankował. Dodatkowo na kanale 49 klimatronika możesz obserwować temperaturę płynu chłodzącego i porównać odczyty ze wskaźnikiem. A gdzie ten czujnik się znajduje i jak się nazywa i jak go sprawdzić czy prawidłowo działa ? Już znalazłem .....
gracpios Opublikowano 17 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2009 Cytat: gracpios 16 Grudzień 2009, 22:18 Witam klubowiczow mam problem ze swoja niunia nie wiem czy nie bede musial wymienic termostat bo po przejechaniu 15km wskaznik jeszcze nie pokazuje 90 stopni nie wiem jaka jest norma na ta audi bo kumpel przejedzie golfem ren sam silnik 5km i juz wskaznik pokazuje90 stopni. Dla mnie to wazne w tych zimowych warunkach wiadomo ze jak auto niedogrzane gorzej pracuje i wiecej pali. Zanim zaczniesz wymieniać termostat sprawdź VAG-iem czy masz sprawny czujnik temperatury płynu chłodzącego. Miałem taki przypadek, że wymieniliśmy termostat a choroba była nadal i okazało się, że to ten czujnik szwankował. Dodatkowo na kanale 49 klimatronika możesz obserwować temperaturę płynu chłodzącego i porównać odczyty ze wskaźnikiem. Mi sie wydaje ze termoztat poniewaz jak temperatura wzrosnie do 90 to juz sie tak trzyma iszybciej go nagrzeje stojac w miejscu niz jadadz imozna wywnioskowac ze termostat moze delikatnie przepuszczac cieplo w duzy obieg. Mozna sprawdzic temp plynu klimatronikiem jak tak to w jaki sposob?? Wogole dzieki za rady musze czesciej odwiedzac to forum.
dawidg2 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 też mam ten problem że dopiero po gdzieś teraz 15 KM sie zagrzeje normalnie na trasie. silnik mam 1Z. temp sprawdzam na climatroniku i rośnie tak jak na zegarze tzn zegar tak z lekkim opóżnieniem pokazuje. dziś nalewałem płyn do spryskiwaczy i miałem tak do 50 st zagrzany silnik i łapie wąż co idzie do chłodnicy a ten letni. u mnie też termostat do wymiany tak?
mati1189 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 mam wymieniony termostat i jadac np 50 km bez przerwy wskazowka pokazuje przez jakis czas 90st a za chwile spada do 60 .. i to sie czesto powtarza .. wymieniac ten czujnik czy termostat jeszcze raz ??
Gość Prometeo Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 U mnie przy temperaturze powietrza rzędu -14 C muszę przejechać conajmniej 10-14 km zanim temperatura dojdzie pod 90 C. W sumie ciężko rozgrzać auto gdy średnia prędkość to 40-50 km/h.
dawidg2 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 no ale jak się jedzie 80-90 tak by było 2000obr to ile czasu teraz zajmuje. Przy -12 st zrobiłem 8km i doszło do 60st.
zbyszek7791 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Ja w swoim awx przy temp -14 i przejechaniu 20 km na wskaźniku miałem zaledwie 70. Natomiast co do termostatu to moim zdaniem jeżeli podczas jazdy silnik osiągnie temp. 90 st i utrzymuje ją to termostat jest ok. Przeglądałem już wiele wątków odnoszących się do dogrzania silnika itp. , zalecano wymiane termostatu a w odpowiedzi było wymieniłem ale nic to nie pomogło. W szybszym dogrzaniu pomocne są podgrzewacze płynu,ale niestety nie we wszystkich są ,(ja w swoim takowych nie posiadam i nad tym ubolewam)
dawidg2 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 u mnie trzymie 88. ale dziwi mnie fakt letniego górnego węża chłodnicy jak przejechałem kilka km nie podobno żeby tak zaraz od otoczenia silnika złapał temp gdzie silnik miał maks 50st. musze jeszcze jutro te świece od podgrzewania płynu zobaczyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się