Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niby wszystkie Q w avant i sedan są ze sobą wymienne, wliczając dodatkowe podzespoły. Tylko cabrio tworzy problem który nawet nie wiesz jak Mnie irytuje...

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Cytuj

Witam, czy na prawdę nikt nie wie czy swap quattro avant/sedan podejdzie do cabrio? Wiele osób zadało to pytanie lecz pozostało bez odzewu... Pomocy bo strach brać coś w ciemno :/

z ciekawości zacząłem tak na szybko grzebać w Etce i wychodzi że tylna rama jest taka sama tylko różni się tulejami ale czy to ma jakiś wpływ na mocowanie do nadwozia to tego nie wiem. W Etce porównywałem kilka elementów i np:
 

8E0804160F osłona termiczna tunelu jest taka sama jak w sedan/avant (można założyć osłonę od 1,9TDI FWD i ją przerobić ja tak zrobiłem)

8E0201060FP zbiornik jest taki sam jak w sedana/avant 1.8T

8E0521101T wał napędowy jest taki sam jak w sedan/avant ASN AVF AKE AMB AVJ

8E0511409AH stabilizator tył zalezy od grubości jest taki sam jak w sedan/avant

8E0511115(literka zależnie od kat. wagowej) sprężyna śrubowa tył taka sama jak w sedan/avant

oczywiście są tez inne numery części ale ja tak na szybkiego porównywałem te co podałem :)

według mnie sporo części jest wspólnych lecz okazują się równiez numery indywidualne 8H0 dla cabrio lecz według mnie też za bardzo nie ma na nie co patrzeć bo np wydech od quattro cabrio który zaczyna się od 8H0 po porównaniu na zdjęciach jest taki sam jak wydech od quattro sedan/avant.

Trzeba usiąść przed kompem i trochę czasu poświęcić na porównywaniu numerów z Etki w google(grafika)

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano
Witam, czy na prawdę nikt nie wie czy swap quattro avant/sedan podejdzie do cabrio? Wiele osób zadało to pytanie lecz pozostało bez odzewu... Pomocy bo strach brać coś w ciemno :/
z ciekawości zacząłem tak na szybko grzebać w Etce i wychodzi że tylna rama jest taka sama tylko różni się tulejami ale czy to ma jakiś wpływ na mocowanie do nadwozia to tego nie wiem. W Etce porównywałem kilka elementów i np:
 
8E0804160F osłona termiczna tunelu jest taka sama jak w sedan/avant (można założyć osłonę od 1,9TDI FWD i ją przerobić ja tak zrobiłem)
8E0201060FP zbiornik jest taki sam jak w sedana/avant 1.8T
8E0521101T wał napędowy jest taki sam jak w sedan/avant ASN AVF AKE AMB AVJ
8E0511409AH stabilizator tył zalezy od grubości jest taki sam jak w sedan/avant
8E0511115(literka zależnie od kat. wagowej) sprężyna śrubowa tył taka sama jak w sedan/avant
według mnie sporo części jest wspólnych lecz okazują się równiez numery indywidualne 8H0 dla cabrio lecz według mnie też za bardzo nie ma na nie co patrzeć bo np wydech od quattro cabrio który zaczyna się od 8H0 po porównaniu na zdjęciach jest taki sam jak wydech od quattro sedan/avant.
Trzeba usiąść przed kompem i trochę czasu poświęcić na porównywaniu numerów z Etki w google(grafika)
 

O takie rzeczy jak osłony czy zawieszenie i wydechy bym sie nie martwił. Najważniejsze to czy skrzynia biegów podejdzie np. z 1.8t czy 3.0.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, blackpedro napisał:

Najważniejsze to czy skrzynia biegów podejdzie np. z 1.8t czy 3.0.

przecież skrzynie są takie same w cabrio jak w sedan/avant to włąśnie to jest najmniejszy kłopot według mnie :)

cytat z serwisówki

Cytuj

The 6-speed manual gearbox 01E, four-wheel drive is installed in the Audi A4 2001 ► and Audi Cabriolet 2003 ► in combination with various engine versions.

to samo tyczy się skrzyń z serii 02X, 0A3

tak jak pisałem wyżej, trzeba grzebać w etce i porównywać.

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano
29 minut temu, MemberA4 napisał:

przecież skrzynie są takie same w cabrio jak w sedan/avant to włąśnie to jest najmniejszy kłopot według mnie :)

cytat z serwisówki

to samo tyczy się skrzyń z serii 02X, 0A3

Nie zrozumieliśmy się. Ja pytałem o dopasowanie zestawu quattro do 2.4 v6 Avanta. Nie widziałem nigdzie skrzyni biegów do 2,4 quattro.

 

Opublikowano (edytowane)

bo nie ma takiej konfiguracji w A4 B6/B7 było to już wspomniane w tym temacie : )

według mnie najlepiej to wsio od 3.0 brać

24 minuty temu, blackpedro napisał:

Nie zrozumieliśmy się.

wcześniej pisałem do pytania kolegi impulse1

Godzinę temu, MemberA4 napisał:

z ciekawości zacząłem tak na szybko grzebać w Etce i wychodzi że tylna rama jest taka sama tylko różni się tulejami ale czy to ma jakiś wpływ na mocowanie do nadwozia to tego nie wiem. W Etce porównywałem kilka elementów i np:
 

8E0804160F osłona termiczna tunelu jest taka sama jak w sedan/avant (można założyć osłonę od 1,9TDI FWD i ją przerobić ja tak zrobiłem)

8E0201060FP zbiornik jest taki sam jak w sedana/avant 1.8T

8E0521101T wał napędowy jest taki sam jak w sedan/avant ASN AVF AKE AMB AVJ

8E0511409AH stabilizator tył zalezy od grubości jest taki sam jak w sedan/avant

8E0511115(literka zależnie od kat. wagowej) sprężyna śrubowa tył taka sama jak w sedan/avant

oczywiście są tez inne numery części ale ja tak na szybkiego porównywałem te co podałem :)

według mnie sporo części jest wspólnych lecz okazują się równiez numery indywidualne 8H0 dla cabrio lecz według mnie też za bardzo nie ma na nie co patrzeć bo np wydech od quattro cabrio który zaczyna się od 8H0 po porównaniu na zdjęciach jest taki sam jak wydech od quattro sedan/avant.

Trzeba usiąść przed kompem i trochę czasu poświęcić na porównywaniu numerów z Etki w google(grafika)

 

dla szybkiego sprawdzenia choć może nie koniecznie w 100% potwierdzającego że buda cabrio-cabrio quattro jest taka sama można sprawdzić czy w wersji cabrio FWD sa pod siedzeniem tylnym otowory serwisowe umozliwiające dojście do pływaków w zbiorniku. W sedanie i avancie są plastikowe pokrywy.

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Dziękuje serdecznie za pomoc, U mnie te otwory znajdują się w miejscu grodzi między bagażnikiem a kanapą, dojście do nich jest od strony bagażnika, dość problematyczne, kiedyś w starej cabrio wymieniałem pompkę z czujnikiem i pływakiem. Bardziej Mnie martwi rozstaw osi bo się różni o 4mm jak wyczytałem, na poprzednich stronach.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, impulse1 napisał:

Dziękuje serdecznie za pomoc, U mnie te otwory znajdują się w miejscu grodzi między bagażnikiem a kanapą, dojście do nich jest od strony bagażnika, dość problematyczne, kiedyś w starej cabrio wymieniałem pompkę z czujnikiem i pływakiem. Bardziej Mnie martwi rozstaw osi bo się różni o 4mm jak wyczytałem, na poprzednich stronach.

czyli te dwa otwory na dwa pływaki od quattro masz tak?

jeśli chodzi o rozstaw kół, to czy to nie jest związane ze względu na inne ET felgi albo z tym że jest zwrotnica aluminiowa a nie żeliwna? kurde przecież wahacze oraz tylne zwrotnice według numerów nawet są takie same w cabrio jak w sedan/avant więc są zamienne z Quattro

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

dołączam się do pytanie czy skrzynia biegów z 3.0 ASN o oznaczeniu FRE bedzie pasować P&P do 1.8T BEX ? wymiary tarcz są różne w ASN-ie 240mm a w BEX-ie 228mm

Opublikowano

Czy w b7 również trzeba zmieniać piny w kości absu? 

Opublikowano

Sprzęgło trzeba od 1.8t zakładać

Opublikowano

nie trzeba można i 240 tylko skrzynia z dystansem i inny rozrusznik do 228 montujesz bez dystansu ze starym rozusznikiem do każdej 6 biegowej skrzyni ssprzęgło 240mm wejdzie ale do 5 biegowej juz nie 

52 minuty temu, ptasiek napisał:

Czy w b7 również trzeba zmieniać piny w kości absu? 

podpowie ktos? 

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie, znacie może jakiegoś użytkownika, który na tip top(już z tym bakiem i pompą abs) zrobiłby przekładkę i w jakiej +/- cenie by to wyszło ?

Edytowane przez donalex
Opublikowano

Czyli jak mam zestaw quattro 6 biegow od 3.0 i montuje do 1.8t bfb to rozrusznik podejdzie? Sprzęgło mam komplet z dwumasa  od 1.8t 

Dodam ze rozrusznik mam od multitronika bo auto taką skrzynie posiadało. 

Aha i żadnej przekładki do skrzyni nie szukać?;p

 

pozdrawiam;p

 

Opublikowano
Dnia 31.01.2017 o 13:00, donalex napisał:

Mam pytanie, znacie może jakiegoś użytkownika, który na tip top(już z tym bakiem i pompą abs) zrobiłby przekładkę i w jakiej +/- cenie by to wyszło ?

Ja robię wraz z bratem przekładki na tip top. Robiliśmy u siebie i znajomych. Mam sprzęt , podnośnik, klucze pneumat, migomata i inne. Robimy z bakiem, pompą, kodowanie, spawanie podpory itd . Posiadamy też wszystkie części do A4 B6 oraz części na przekładkę lub możemy zamówić. Koszt montażu to 1800zł. Wszystko do dogadania na pw lub 601651342

Opublikowano

Czy ktos z wlkp ogarnie temat przekladki quattro?

Opublikowano

Pany czy wymieniając skrzynię na tą z quattro przy audi a4 b6 1.8T V biegów trzeba zmienić też poduszkę pod skrzynią? Jest jakaś różnica poduszki dla skrzyni biegów ośka- quattro?

Opublikowano

sama poducha jest taka sama inne jest mocowanie poduchy,rozstaw na śruby 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...