Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A cała główna podpora od spodu do której przykręcona jest poduszka z tą łapą zostaje z ośki?

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

koledzy napiszcie z waszego doświadczenia po przekładce,-- co? jaką część? oring?  wymienić na nowy, poz.

Opublikowano

Jak zdejmujesz skrzynię to na pewno trzeba obejrzeć sprzęgło, dwumas oraz uszczelniacz wału w silniku i skrzyni. Czesto do wymiany są elementy wybieraka, obejrzyj też tuleje wahaczy w tylnym zawieszeniu. Musisz sam obejrzeć w jakim stanie masz elementy quattro.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 godzinę temu, bobikos napisał:

Jak zdejmujesz skrzynię to na pewno trzeba obejrzeć sprzęgło, dwumas oraz uszczelniacz wału w silniku i skrzyni. Czesto do wymiany są elementy wybieraka, obejrzyj też tuleje wahaczy w tylnym zawieszeniu. Musisz sam obejrzeć w jakim stanie masz elementy quattro.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

:hi:spytam tak przy okazji, na wiosnę chce wymienić uszczelniacz wału bo się poci na łączeniu skrzyni z silnikiem . Jak prawidłowo odkręcić i skręcić dwumas i sprzęgło? elsa podaje ,że zgodnie z obrotem wskazówek zegara odkręcać, a wszyszcy piszą na krzyż?? ma to jakieś znaczenie?

Opublikowano (edytowane)

może nie leci z uszczelniacza wału a z pod pokrywy zaworów (przy napinaczu) u mnie tak było, a olej spływał na łączenie skrzyni z sinikiem, popatrz

Panowie , jak czyścicie zbiornik paliwa przed swapem ? :)

Edytowane przez STANIV
pytanie
Opublikowano

Witam.

Jesteśmy w trakcie przekładki FWD na Quattro w a4 b6. Kupiliśmy kompletny napęd z zawieszeniem, wózkiem, dyfrem, póosiami, zbiornikiem paliwa itd.... cały komplet z 2.5 TDI.
Zawieszenie już wisi :D i w tym momencie pojawia się pytanie.... :) Wsadzamy to do 1.9 TDI AVF sedan '04, jaką skrzynie biegów musimy kupić, z tego co się orientuje to na dyfrze piszę 111.

Jakie musi być przełożenie lub oznaczenie skrzyni? Z tego co wiem to GBC na pewno były w 1.9 TDI. Jest ktoś wstanie mi pomóc? 

Opublikowano

A nie możesz się dowiedzieć jaka skrzynia była w tym aucie co wziąłeś cześci ? Jeżeli nie, to znajdź kod na dyfrze .

Opublikowano

Jak kupiłeś komplet to przełóż wszystko. Jesli skrzynia jest od wersji 180 km to musisz wymienic chlodnicę wody na wersję od automatu (z chlodnicą oleju).

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
9 minut temu, silnik napisał:

A nie możesz się dowiedzieć jaka skrzynia była w tym aucie co wziąłeś cześci ? Jeżeli nie, to znajdź kod na dyfrze .

Automat był na pewno. Taki jak w 2.5 TDI.

10 minut temu, bobikos napisał:

Jak kupiłeś komplet to przełóż wszystko. Jesli skrzynia jest od wersji 180 km to musisz wymienic chlodnicę wody na wersję od automatu (z chlodnicą oleju).

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Kupiłem wszystko oprócz :) .....  skrzyni biegów.

Opublikowano
Teraz, pb34499 napisał:

Automat był na pewno. Taki jak w 2.5 TDI.

Kupiłem wszystko oprócz :) .....  skrzyni biegów.

a wał nie będzie za krótki teraz do manuala?

Opublikowano

Myślę że będzie za krótki, ale to koszt 200 zł.

Opublikowano

Napisz oznaczenie dyfra, po tym trzeba dobrac skrzynię

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ok. Jak znajdę oznaczenie to od razu będę pisał.

Opublikowano

witam :)

Sprawdziłem co piszę na dyfrze i jest napis: EUB 270502. 

Opublikowano
55 minut temu, pb34499 napisał:

witam :)

Sprawdziłem co piszę na dyfrze i jest napis: EUB 270502. 

no to musisz szukać skrzyni z przełożeniem 37:10 których nie ma za duzo

najprędzej dorwiesz coś z serii skrzyń 02X

chyba ze zmienisz dyfer to wtedy mozesz kombinować

Opublikowano

A skrzynia z oznaczeniem FTM będzie ok?

Opublikowano

HCG, JEE, FYC  one maja 37:10

FTM jest chyba od 2,5 TDi ma 35:9 więc nie bardzo lepiej wyłóz te 250 na dyfer i sobie cos wybierzesz

Opublikowano

Panowie jaki jest moment dokrecania kola 2 masowego? 1.8t bfb?

Opublikowano (edytowane)
1 -  Koło zamachowe lub dwumasowe koło zamachowe
q   Zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie trzpieni centrujących
q   Powierzchnie przylegania okładzin sprzęgła nie mogą mieć rys, oleju i smaru
q   Wymontowanie i zamontowanie → Grupa napraw13
q   Dwumasowego koła zamachowego nie wymontowywać za pomocą klucza pneumatycznego lub udarowego → Rys.
2 -  Śruba
q   Koła zamachowego
q   Moment dokręcenia w przypadku śruby o długości 22,5 mm: 60 Nm i obrócić dodatkowo o 90°
q   Moment dokręcenia w przypadku śruby o długości 43 mm: 60 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
q   Wymiana → Grupa napraw13
3 -  Tarcza sprzęgła
q   Napis „Strona skrzyni biegów”, jeżeli jest, zwrócony w stronę tarczy dociskowej lub w stronę skrzyni biegów
q   Zespół tłumika drgań skrętnych (sprężyny śrubowe) zwrócony w stronę tarczy dociskowej lub skrzyni biegów
q   Centrowanie → Kotwica
q   Na połączenie wielokarbowe nanieść niewielką ilość smaru → Kotwica
q   Średnica tarczy sprzęgła → Elektroniczny katalog części
4 -  Tarcza dociskowa
q   Wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
q   Sprawdzanie końcówek sprężyny membranowej → Rys.
q   Sprawdzanie sprężyn naciągowych i połączeń nitowanych → Rys.
q   Sprawdzanie pierścienia drucianego → Rys.
q   Powierzchnie przylegania okładzin sprzęgła nie mogą mieć rys, oleju i smaru
5 -  Śruba
q   22 Nm
q   Luzować lub dokręcać stopniowo po przekątnej
6 -  Łożysko igiełkowe
q   Wymontowanie i zamontowanie → Grupa napraw13

aaaas.png

 

dane z elsy

Edytowane przez mlodziak22

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...